Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Takaréklángelme

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Gondoltak-e arra, hogy újra elmúlt egy évtized? Ráadásul nem csak az autóiparban, hanem a Totalcar életében is. Nézzük, mit adott az elmúlt 3653 nap nekünk és a világnak. Belterj, móka, könnyek és kacagás. Lehet hátradőlni, kemény lesz. Vélemények az azonos című…..
Takaréklángelme 2010.12.30 14:30:00
Üdv!

A visszatekintés jó, és nyilvánvalóan mindenre kiterjedően megírni alapjában lehetetlen feladat.

Ugyanakkor értetlenül olvasom, hogy pl. a VW Touareg felkerült a listára (miért is?), míg pl. a VOLVO XC90 nem.
?????

Sajnos jellemző a TC-ra (is), hogy a biztonság sehol sincs a tesztekben, nem szempont, nem téma. Nagyon örülök, ha a TC tagjainak családjaiban még nem volt halálos baleset, és kívánom, hogy ez így is legyen a továbbiakban is, de nem helyes a témát ennyire mellőzni! Talán kicsit megfoghatatlan, mert kívülről nem látszik (bezzeg a designról és a színekről hosszú bekezdések születnek), de szerintem inkább lustaság nem megvizsgálni a kérdést (pl. szerkezet, felhasznált anyagok minősége - lásd bóracél), azzal meg már pláne nem értek egyet, hogy ha ezt valaki érdektelennek tartja...

A VOLVO az egyetlen autómárka, amelyik nyilvánosságra meri hozni a tisztességes, életszerű borulás-tesztjeit, míg a bajorok (is) e tekintetben is lapítanak. Ugyan miért is???
Hogy mennyire gyakori a borulás a közlekedésben? Gyakran még városban is előfordul, érdemes figyelni a lánglovagok.hu-t, és észrevenni a sok összeroppant tetejű, akár prémium autót is! :(

www.youtube.com/watch?v=CqNITUm3WA8

A VOLVO a SAAB-bal együtt 1998 óta szép csendben folyamatosan bezsebeli az összes modelljével (!!!) a kimagaslóan jó ostorcsapás-nyaksérülés elleni védelemről szóló Thatcham elismerést, míg pl. a propelleres germánoknak ezen még 10 (!!!) évet kellett dolgozniuk... Mit jelent ez a gyakorlatban? Egy 1998-as fapad S40-ben e tekintetben nagyobb biztonságban vennék részt a városi forgalomban, mint pl. egy 2007-es ötös bömösben, de nyugodtan írhatnék sok nem oly régi mergát is akár... LOL.

www.thatcham.org/ncwr/

Az E merga, a Q7 (mely szerencsére meg sem lett említve) kínos 4 csillagjai mellett az XC90 2003 óta nyújt a praktikum, egyszerűség, kényelem mellett kuriózum-számba menő biztonságot az egész családnak.
Az XC90 B-oszlopaival nem boldogultak a tűzoltók kacsacsőrvágói, a mentéseszközöket gyártóknak fejleszteniük kellett miatta (és a felhasznált bóracél miatt, melyet a mai napig a VOLVO használja a leginkább és hála Istennek egyre kiterjedtebben)...

firelink.monster.com/topics/9242-high-strength-steel-side-intrusion-door-beams-/posts

De fájóan hiányolom az összeállításból a VOLVO S60R / V70R modelljeit is! Nem véletlenül tartják számon sajnos a legalulértékeltebb autók között ezeket a pompás modelleket, e tekintetben sem kivétel sajnos a TC sem... :(
Az S60 MkI talán az évtized legszebb szedánja, mellesleg magyar designer keze munkája (Lóczi Géza - www.thecamarilloacorn.com/news/2008-03-21/neighbors/017.html).

Hajrá TC, de sokkal több respektet kérünk a VOLVO-nak!
VOLVO for Life!