Regisztráció Blogot indítok
Adatok
jamper

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Most, hogy már itt vagyok majdnem féléve, úgy gondoltam leírom nektek, mikben is különbözik az itteni iskolás életem az otthonitól. Párról nyilván van mindenkinek némi elképzelése, de gondoltam érdekes lenne bemutatást nyerni nektek az amerikai iskolarendszerbe.A két rendszer olyan messze van…..
jamper 2018.06.30 19:41:52
A vicces mondás miszerint a magyar elköszön , de marad, az amerikai nem koszön, de elmegy , keifejezi, hogy egy jelenség két ellentétes végén vagyunk, ami az amerika és magyar közfelfogást illeti, s az iskola ennek csak egy alrendszere. Az amerikai tudatlanség mára kezd közmondásossá válni, a gyerekeket mostmár kézzel irni se tanitják, azt mondják nem kell. Azzal kezdődött, hogy minek az a lexikai tudás, tanitsuk őket gondolkozni, meg önállóságra stb. Az önállőságról annyit, hogy vagy iskola busszal vagy a szülők autójával kerülnek be az iskolába még a középiskolások is. A tantárgyak jóformán megszüntek, illetve egy egy évre felveszi a diák a történelmet vagy a földrajzot, ha éppen kedve va. Olyan hogy fizika, kémia nem létezik, ha van akkor feleletválastós primitiv kérdésekre aditt válaszokból áll a tantárgy kipipálása. Vannak jobb és rosszabb régiók az országban. A nagy hires drága egyetemek tele vannak külföldi diákokkal, illetve sok a balliberális , kultur marxisták ideológiai fellegvárává vált, ahol fontosabb atranszgender és homosexuális jogok védelme, mint a tanulás. Az egyetemek zöme fiatal felnőttek kisdedóvója lett, ahol nagyon kell vigyázni a tanároknak, hogy jól érezzék magukat a diákok, ha tabitani akar és pofátlan módon követelni mer, a diák lehet depressziós lesz és a tanárnak mennie kell. Condoleeza Rice első számú nemzet biztonsági kockázetnak nevezi a tudatlanságot, mely veszélyes az ország fizikai és kiber biztonságára, nemzeti identitására alapvetően az amerikai létformaként ismert valamire. A fegyveres testületeknél jelentkező szakember hiányról nem irok, csak annyit, hogy a magas technika nagy része halott anyag mert karbantartani és működtetni sem tudják, mert hiányoznak a szakemberek, ezt nyziván Condi Rice pontosan és részletesen tudja. A fiatalok egy része már nemcsak szellemileg nem alkalmas némi agyat igénylő poziciókra, de növekvő arányban már golyófogünak sem jók valamelyik USA hadszintérre, mert már fizikálisan is alkalmatlanok, hogy pár lépést fussanak valahol. A civil szakmák magasabb intellektudt igénylő területein sok a külföldi bármilyen szakmát nézünk. Mivel a tudatlanság, hozzá nem értés, nem tudás , illetve rosszul tudás a standard, egyre zavaróbb, ha megjelenik valaki aki irti az adott szakmát, legyen az bármi. Ha van egy európai képzett fodrász vagy kozmetikus az nem jó a képzetleneknek, mert kiderül ők azok akik nem tudják mit csinálnak. Ha valaki jó kenyeret, süteményt tud sütni az nem jó, mert kiderül a főnök nem ért hozzá, illetve más részről mivel hozzá szoknak a fogyasztók a rosszhoz az válik standarddé. A rossz a jó és a jó a rossz. Mint a világ tudja az iskolák életveszélyes helyekké váltak, ami csak a jéghegy csucsaként tükrözi milyen beteg az egész társadalom lelkileg, szellemileg. Amit a TV ben leadnk azok csak a legsulyosabb esetek, lövöldözések, tömeg halálla. A kisebbek minden naposak, gyakran vannak iskolai késelések is, ami max a helyi ujságokban jelenik meg. Az, hogy az iskolában erőszakos cselekmény torténik szabály szerű, a kérdés csak a mérték, az idő és a hely. Ma már csak egy adott család anyagi helyzetétől és szellemi igény szintjétől függ, hogy a gyerekekl mi lesz, egyretöbben választják az otthoni tanulást, és próbálnak sok extra pénzért mindenféle különórákat biztositani a gyereknek. Ja olyan hogy ének zene oktatás nincs, olyan sincs , hogy irodalom, English van, ami primitiv nyelvtan, a legnagyobb tudomány a betűzés. Az ország a szelelmi felbomlás állapotában van, az oktatás terméke a középiskolát veégzett gyerekek közel harminc százaléka a legprimitivebb munkákon kivül semm másra nem alkalmas, funkcionális analfabéta szintű. Az analfabéta középkori paraszt több hasznositható tudással rendelkezett, mint ők. Ezzel nem lehet társadalmat és jövőt épiteni. Erre már sokan rájöttek, de nem megy a változtatás társadalmi szinten, ami már túl van a point of no returnon. A szegényedés, növekvő hajléktalanság, lelki , fizikai egészség problémák csak gyorsitják a folyamatot. California lesz a következő Rust Belt, ahogy sorra mennek el a cégek, munkaadók más országokba vagy másállamokba, megszünnek a munkahelyek. Végső nagy elszámolásban az érték a munka és a tudás, s annak felszámolása rövidesen befejeződik.