Regisztráció Blogot indítok
Adatok
leslie_c

29 bejegyzést írt és 50 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ahogy ígértem, folytatjuk a  fékes sorozatot, ezúttal Colt hátsó fékkel. Az európai piacra hivatalosan az 1.3-as CJ1A és az 1.6-os CJ4A Coltokat szállította a Mitsubishi 1996-2004 között, euro2 és euro3-as motorokkal. Ugyan a CJ4A-ból volt pl. japán piacon 1.6 MIVEC motoros - ami a korábbi 1.8-as…..
Sziasztok, ígéretemhez híven elkezdem a történéseket "papírra" vetni, ugyan fordított időrendben, de lassan elérkezünk egyszer oda, hogy az aktuálisak eseményeket tudjam megosztani veletek - azonmód, ha úgy tetszik, ízibe. Szóval, mint többen tudjátok, a családban a három FTO-on kívül megbecsült…..
...történt a rendszám körül. Nos igen, kilenc év várakozás és tologatás után eljutottunk oda, hogy a család végül engedett az "erőszaknak". TTO megkapta a hazai regisztrációt és ezzel együtt egy nagyon kedvünkre való PUC-vel kezdődő rendszámot. Az angol rendszám immár felköltözött a garázs falára…..
egy korábban dobfékes Carismán? Alapjaiban a recept egyszerű: 1.: végy egy dobfékes Carismát, 2.: szerezz hozzá egy hátsó futóművet egy tárcsafékes Carismából vagy egy S40-es Volvóból, 3.: Szedd ki a dobfékes futóműelemeket majd rakd a helyükre a tárcsafékes elemeket :-). Ez leírva kevesebb, mint…..
előkerülnek a világ különböző bugyraiból az építős FTO-hoz. Íme egy viszonylag ritka hátsó szárny, amely a hétvégén érkezett ajtóstul a házba: Ha jól gondolom, erről az autóról való, bár az eBay-en már nem látszott ennyire a valahavolt és azóta szétbontott kocsi.…..
Egy korábbi posztból sokan már talán tudják – hazajött a Puch. Ez az az autóm, amelyik olyan régen készül, hogy néha szinte el is felejtettem, hogy létezik, annyira az ősidőkben vettem, hogy minden akkori tervem dugába dőlt, amit szántam neki.Az évek során sokszor eljutott oda,…..
leslie_c 2013.01.27 16:54:35
@Csikós Zsolt: Tudsz róla; te dobtad be egy alkalommal a fekete FTO-mat nálatok a körforgásba, ha jól tudom, aztán leszavazódott, gondolom érdeklődés hiánya/túlzott egzotikum vagy valami ilyesmi okán, a Jarama sztori is megjárta már a szerkesztőséget, annak sajnos csúnya vége lett... K2 és Guzli Laci lobbizott a fekete kocsiért Nálad/nálatok, mondván, hogy benzinnel fertőzötteknek öröm lehet megismerni egy ilyet. Muczán Gabit sajnos nem ismerem (remélem, ez változik), de a fejlövés nálam abból jött, hogy a piszok japánok az igazán izgalmas autókat belpiacon tartják, alig néhány kerül ki egyéb - balkormányos - piacokra, úgy látom. Egyébként programozó matematikusként örömmel látom, hogy úgy fest, szakmabeli átok (vagy áldás?) az autómánia ilyen szinten :-), nagyon örülök minden egyes posztodnak a témában.
Óriási pechem van. Ez a harmadik telem motoron, és a hőmérő szinte mindig nulla fok fölött van, amikor munkába indulok. És ez már második éve így van, ami azért rossz, mert így esélyem sincs kipróbálni, mit tud az a sok, kemény cucc, amit az elmúlt években összehordtam, hogy…..
Mint már látszott egy ideje, a küszöbök ramaty állapota egyre inkább sürgető, könyörő hangokat generált a fejemben, hogy a garázs falán eleddig békésen pihenő fél autókat eredetileg szánt céljukra használjuk, olyannyira, hogy október közepére foglaltam időpontot Gábor…..
Már megint csak a malájoknál jött elő valami, amire irgalmatlan régóta vadászok: Ganador tükör FTO-hoz. Ezeket exportra nem annyira gyártották, újban többnyire csak Japánban lehetett őket megszerezni, az amerikai eBay-en fenn volt egy szem fehérre fényezett jobbos tükör egy szál…..
Ez most egy jó hosszú bejegyzés lesz, de sok "gyűjtőmunkát" is fog össze időben :-) Jó pár évvel ezelőtt, amikor a donor angol Carismát vettük GXG-hez, óhatatlanul felmerült gondolat, hogy a '99-es, ráncfelvarrás előtti autóból valamiféleképp ráncfelvarrás utánit…..
leslie_c 2012.10.10 19:08:31
@Oripetya: Na a dolog úgy fest, hogy ha van cikkszám, ha nincs, ilyet már senki se ad egész európában, legalábbis engem eddig mindenhonnan elhajtottak, ahogy írtam is. Nem (volt) olcsó új korában, amíg még lehetett kapni, de egy próbát tehetsz: első szakáll:Z4084201 hátsó szakáll (szimplakipuffogós):Z4083203, duplakipuffos:Z4083204, gyári duplakipuff benzines Carismához:Z4026090 Hátsó sárvédőszélesítés a kerékívre: Z4085100 de egyébként itt a gyári opciós lista: www2.mitsubishi-motors.de/m3i/Zubehoer/zubehoer_carisma.pdf Egy kalappal!
Az előző postban volt szó arról, hogy mintha dőlne a bódé a futómű-upgrade óta, illetve olyan finom, komfortos rugózás van, gödröket annyira nem érezni, szinte már Mercis feeling van a gödrök felett átsuhanva. No meg komoly orrtolás támadt. Meg emelkedőre kikanyarodva a…..
DeLorean blog Csak tessék-tessék, folyton-folyvást, VV barátom blogja; évről-évre feldobom nektek ezt a linket, a szent autóőrültek közé tartozik Ő is, hála az Istennek. Ő kevesebbet szerel sajátkezűleg, ellenben csak túr és túr, majd talál és megoszt az…..
Újabb eBay-es turkálás után sikerült némi, az eladóval történő küzdés után megakasztani egy összetört FTO GPvR-ből egy 5 sebességes, gyárilag LSD-vel szerelt (önzáró differenciál) váltót megakasztani TTO számára tartalékként, illetve csereként, mivel a GPX-eknek ez a…..
Sziasztok, mivel már régen jelentkeztem egyéb elfoglaltsághalom miatt, többen le is szúrtak, hogy hallgatok, mint hal a vízben. Ezért illetve a Facebook-os Mitsus gárda miatt most kiromboltam a garázsba és körbefotóztam a Carismához rendelt toronymerevítőket, amiket jórészt már…..
leslie_c 2012.08.16 15:48:24
@Oripetya: donorral könnyebb, én is így csináltam. Az elektromos résztől ne félj, csak azt kell tisztázni, hogy a sebességjel mennyi. A GDI csere jó ötlet, de es sokkal érzékenyebb, mint a sima egyhat. A 4g92 MIVEC idehaza gyakorlatilag elérhetetlen, csak hozni/hozatni lehet Írországból/Angliából. Bepapírozni kéne, de szerintem a kutya se nézi; ha megtartod az eredeti blokkodat, nem változik a motorszám. Az FTO motorját simán be lehet rakni, gond nincs vele, van is, aki durván fél misiért lepapírozza, a kérdés csak az, hogy ennyit megér-e Neked...
leslie_c 2012.08.16 17:47:24
@Oripetya: Keress meg privatban, megnezheted az en Carismamat, az is 1.6 exe-kent kezdte. Mellette allva konnyebb megbeszelni, abbol merithetsz otletet, ilyesmi, meg mondok szamokat is. Bp. III. ker.
leslie_c 2012.08.17 21:56:51
@Oripetya: OK, gyere, amikor tudsz, látva könnyebb, mint mesélve. Meg fogsz nyugodni az átalakításokkal kapcsolatban, hidd el, műxik a dolog. Egyébként az én donor kocsim 2004-es 1.6 volt, az nagyosztókörös (4x114.3) hátul tárcsás volt, akkora tárcsákkal hátul(230 mm), mint amekkora a 14" kerekű eredeti állapotban volt elöl :-). Jelenleg 280 mm van elöl, kompozit betétekkel (EBC redstuff), akkorát lassít, amekkorára nem is számítasz... Na de majd meglátod :-)
Nem érdekel a klubélet, falkában motorozni sem szeretek. Nem vagyok tipikus BMW-tulajdonos, jobban kedvelem a rigásokat. Soha nem ragasztanék mindenféle hágókon kapható matricákat a csomagtartóra. Nem kell, hogy tudják, pontosan milyen tapasztalt motoros vagyok. Nem érdekel, milyen…..
leslie_c 2012.08.15 22:58:06
@ZáchDani: Dani, kéne a szerelőd elérhetősége priviben, van egy öreg GSX 1100EF-em, komoly karburálási gondja van. E.Csabi is elakadt vele, hátha tud vele valamit kezdeni. Kösz: Laci
Régen jelentkeztem új szösszenettel, de mentségemül szóljon egy köbméter tennivaló és egy haláleset a családban... de ma este összeszedtem magam, és benzintől szaglóan ledobtam magam a gép elé, úgyhogy mesélek érdekeseket az évekre leállított gépekről :-) A garázsról…..
Hosszú ideje már, hogy tervben van GXG szívátültetése, amire július első hétvégéjén sort is kerítettünk. Annyira rá voltam készülve a dologra, hogy tavaly télen vettem is egy Güde motorkiemelő zsiráfot, aki eddig dobozban várta az első bevetést, aminek most el is jött az…..
leslie_c 2011.09.26 21:15:48
@ClintEastwood: Nos, a helyzet a következő: most levelezek egy angol csapattal, ezer font+beszerelést akarnak kérni egy Gen2 4g92-re. A beszereleéstől nem hajlandók elállni, illetve ha igen, akkor 1400 a motor+kábelköteg+ECU és még hozathatom egy ötven gurigáért haza. Ebben az olvasatban jobban megéri az írekhez kivonulni 3-4 címmel, lábon hazajönni képes autót lehet 1000-2000 euró körül venni, ha kicsit puffos itt-ott, még alatta is. CA0 Coltba asszem van 1.8 GTi DOHC is, nem? Az valami 140 paripa, csak nem tudom mennyire maradtak mára azok épen, a sok boyracer kinyomta mára a szemüket. Illetve belemegy a V6 Galant V motorja is koppra, csak előrébb kell tenni kicsit a hűtőjét.
leslie_c 2011.10.02 21:34:14
@ClintEastwood: Figyu, a CA0 colt a gömbölyű, 95-ig gyártott Colt, abban ha szemben állsz, jobbra van szerelve a motor, nem? Na abba beleugrik az eggyel korábbi GTi motor is, illetve a Proton Satria GTI-nek (szintén 140 paci) van még kompatibilis DOHC 16 hengerfeje. A Galant motorkódja 6A12, pont mint az FTO-é, csak a szerelési helyzet fordított. Galant motort egyébként többen raktak Coltba, meglepő eredménnyel :-) www.ebay.co.uk/itm/breaking-mitsubishi-colt-v6-mivec-1996-cj-/160658615322?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2567ffec1a#ht_500wt_1413 Ez ugyan eggyel fiatalabb, mint a Tiéd (CJ Colt), de a lényeg a motortérben lakik...
leslie_c 2011.10.02 22:12:54
@ClintEastwood: Te tudod, de figyelmedbe ajánlom a lenti linken szereplő bicajt, ezt, ha jól tudom, még 2004 ig gyártották, jó kis álruhás Mitsu ez is. www.ebay.co.uk/itm/Proton-Satria-GTI-VXR-Blue-60K-Exc-Runner-Modified-/320766642716?pt=Automobiles_UK&hash=item4aaf2e8a1c#ht_1469wt_1396
Amire Te 80-as évek beli konstrukció fedőnéven gondolsz, minimális módosításokkal ma is gyártásban van, a Lancer 4g92-es 1.6-os motorjaként. Csak ma már teljesíti az Euro bánattudjahányat is. De pl. a hajtókarjai, dugattyúi ugyanazok ma is. Az a motorcsalád a Mitsu egyik legeltaláltabb terméke, ritka strapabíró, igénytelen és nem utolsó sorban takarékos jószág. A hétköznapi Carismámban a motor, amint itt olvashatod, 300 ezer körül futott, mire kivettem, hogy felújíthassam 12.5 kompressziójú dugattyúkkal, illetve DOHC hengerfejjel. Egyébként 1.8 GTi a Te autódban is volt, annak a licenszét vették meg a malájok, és árulták Proton Satria GTI néven :-), szóval annyira nem öreg gyerek az, sőt. De ahogy érzed. Jó szerencsét :-)
Szóval megőrültem. Jobbkormányos autót vettem. Ide Magyarországra. Rögtön kettőt.De kezdjük az elején, bár hosszú lesz. Több éve foglalkoztat a gondolat, hogy mihez kezdek majd magammal, amikor végre - nagyjából - befejezem a házépítés projektet. Ebbe ugyanis beleöltem az…..
leslie_c 2011.08.14 21:43:45
@oripetya: Simán bemegy, drótozni kell viszonylag sokat, egyébként a méretek stimmelnek, mindkettő gen2 Colt/Lancer származék. Valami holland pofa épített is ilyet...
leslie_c 2011.08.21 17:57:06
@oripetya: Váltó bármilyen Galanté jó, de a japán GDI Carismáé is. Ha most 1.6-osod van, akkor féltengelyekkel együtt szerezz egy váltót és mehet befelé...
leslie_c 2011.09.07 20:16:37
@ispankir: Hali, megcsinálni a kombi Lancer-be nem egyszerű, mivel Gen1 Mivec motor kell Neked a jobbra szerelt motor miatt. Azt pedig jó állapotban kifogni már csak a kora végett sem lesz egyszerű. De ha szerzel egyet, berakom kocsidba. Szerezz motortéri meg műszerfali kábelköteget és ECU-t, ha nem akarsz nagyon szívatni. Bekábelezni egyébként vagy három nap, nagyon sok helyen eltér a sima 1.6-ostól, szenzorok, műszerfal, de ha jól tudom, még a tankjeladó se ugyanolyan.
Üdv mindenkinek! Két héttel ezelőtt legnagyobb fiam valami hirdetés alapján eltárolta, hogy azon a szombaton Mitsubishi találkozó van a dunakeszi reptéren, repülőnappal egybekötve; kellőképpen ráizgult mindkét lurkó a témára, szóval addig rágták a fülemet, amíg be nem adtam…..
 Egy kis pontosítás mindenki számára, akinek ez még nem esett le: mindezidáig nem értem utol magamat az írással, az eddigi blogbejegyzések múltbeli eseményeket mesélnek el. TTO-t 2009 szeptemberében hoztam haza, azóta épül kisebb-nagyobb megszakításokkal és nyerte el…..
Úgy hozta a jó sors, hogy a durván 10 éve a családi tulajdont képző kis Lancia műszakija lejárni készült, miáltal átnéztem, lesz-e esélye a majd 20 éves olasz csodának átugrani az amúgy nem túl magas lécet. Az aknára felállva némi rángatás után látszott, hogy az első…..
 Ott hagytuk abba, hogy a belseje az autóknak (TTO és a donor) gazdát illetve helyet cserélt. Folytassuk ott, hogy megérkezett a félévenkénti esedékes eBay-en vásárolt cucchalom, ami Londonban, T. Krisz barátunknál gyűlt (áldassék a neve türelméért!) eddigelé. A csomagban…..
  Heves indulatokat váltott ki csütörtöki, Heller Ágnes hazudik 2006 őszéről című posztunk, amiben Heller március 1-i, brüsszeli beszédéből emeltem ki egy részt, melyet a Hungarian democracy in danger? című vitanapon mondott.    Amikor a posztot írtam, a…..
leslie_c 2011.03.07 02:18:36
@Goompah: Ami pedig a nagyobb felületet illeti, azonos kaliber esetén hasonlóak lehetnek a felületek :-), nehéz egy tizenkettes csőből ágyúgolyó méretű cuccot kilőni. A többi - szintén találgatás, ugye?! - okfejtés a kisebb kezdősebesség versus nagyobb tömeg vonatkozásában rendben van.
leslie_c 2011.03.07 02:41:20
@Goompah: Na apukám, Te oktattál, hogy elsős tananyag a nehézségi gyorsulás, nemde? Úgyhogy Te se csodálkozz, ha visszanyal a fagyi, szóval ne tégy semmilyen megjegyzést a családomra, ha kérhetlek. Egyébként mivel nem vagyok rendőr - nem is szeretnék az lenni, ha rajtam áll - illetve lassú lövedéket ebben az életben nem használtam, csak találgatni tudok. Én legalábbis. Angolból ugyan csak középfokúm van, neked biztos felső, de nem annyira tudnék dolgozni nélküle... de nem olvastam még idáig. Hidd el, a kedvedért elolvasom.
A személyeskedéssel meg menj légyszíves oda, ahova gondolom.
leslie_c 2011.03.07 02:53:43
@Goompah: Ennek örülök, legalább nem kell fárasztanod magad azzal, hogy az emberhez méltó viselkedést gyakorold: visszatekersz néhány oldalt, felfedezed, hogy beszóltál, és annyit mondasz: bocs.
Na jóccakát mindenkinek.
 Úgy döntöttem, kicsit behozok a nem tervezett lemaradáson, úgyhogy elmesélem, mi történt odabent az utastérben. Mikor TTO-t először odakint a ködös Albionban megpillantottuk Andyvel a szemerkélő esőben, szépen lemosva nem nyújtott zűrös látványt. Kívülről. De odabenn…..