Regisztráció Blogot indítok
Adatok
marikaneni

0 bejegyzést írt és 212 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Malkáv blogja Káin és Ábel 2017.06.29 19:24:53
Emlékeim szerint már írtam a Biblia első testvérpárosáról*, de most egy kis egyéb érdekességet vetek fel a jól ismert sztoriban. Nem tudjuk, hogy az Úr miért nem fogadta el Káin áldozatát, de az tuti, hogy pontosan tudta, milyen gyarlósága van. Még figyelmezteti is, hogy óvakodjon a…..
marikaneni 2017.07.01 10:05:14
@Malkav: Ha annyira nagyokosok vagytok és a Bibliát magyarázzátok, akkor arra miért nem válaszoltok, hogy Isten miért fogadta el Ábel áldozatát és miért utasította el Káinét? Mi oka volt ezt tenni?
Azt képzelitek, hogy a ti oldalaitok a világ közepe , míg máshol semmi okosság meg nem jelenthet, csak itt?
Malkáv blogja Ébresztő! 2017.06.20 19:46:57
A napokban következik a már megígért Obi-van Kenobis bejegyzés és egy kis hittan, de ez a rövid videó egy parittya lövedék tempójával előzött. Várhatóan ki fog durranni a virtuális szájkarate, de üsse kavics! Ébresztő keresztények! Segíteni kéne, nem gyűlölködni!..
marikaneni 2017.06.26 17:58:02
@Xinaf: Miről beszélsz? A királyság a magyaroknál nem azt jelentette, hogy csak a király szólalhatott meg, hanem Mátyás király szintű királyságot testesít, ahol az uralkodó meghallgatja és respektálja az alattvalói minden panaszát és igazságot szolgáltat a legkisebbeknek is, akár a legnagyobbakkal, sőt a királyi hatalommal szemben is. Az én blogomon bárki hozzászólhat, mert így tudjuk a tudásunkat kicserélni!
Shlomo Sand, izraeli történész tavaly ősszel magyarul is megjelent világhírű könyvét olvasom, melynek címe: “Hogyan alkották meg a zsidó népet?” (The Invention of the Jewish People). A könyv bemutatója épp a házunkban volt, amelyen maga a szerző is megjelent. Mindaz,…..
marikaneni 2012.12.05 14:48:53
@uszo: "ezek a mondatai nem vitathatóak. Ez fajelmélet, rasszizmus, antiszemitizmus. Már ha értjük ezen fogalmak jelentését."
Ha Szabót az "antiszemitizmusa" miatt ki lehet közösíteni ,akkor nézzünk meg mások mit mondtak a zsidókról:
Kölcsey Ferenc:
"Az adózó nép szegénységének veszedelmesebb forrása nem lehet, mint a zsidók szemlátomást való szaporodása. Mely országban a zsidók megszaporodnak, az vagyoni végromlás szélén áll." (A szatmári adózó nép állapotárul (1830))
mek.oszk.hu/06300/06367/pdf/kolcsey2.pdf
Kossuth Lajos:
"A megyénkben tanyát vert sok zsidó, valamint az iparkodással egybeköttetett erkölcsiségnek valóságos mételye, úgy a földművelő népnél, amellyel legszorosabb egybenköttetésben él, súlyos ostora, a bővelkedésnek telhetetlen sírja, iparkodásának rothasztó nyavalyája. Vallásának különössége, nyelvének minden mások előtt érthetetlen volta századok óta megtartott anélkül, hogy azon nemzetekkel — kiknek közepette — mint a növény tápláló nedvét elszívó gomba — él, egybeolvadott, vagy a nationalismushoz tsak egy gondolattal is közelített volna. Egész helységeket tudok, hol a szegény földművelő nép nem magának, de a kortsmáros zsidónak szánt, vet és arat. Nints azon törvény, melynek célját, végét a fortélyos zsidó kijátszani ne tudná — valamint nints egy tsalás, nints egy tolvajlás, amely zsidó orgazdára, biztatóra, titkolóra ne találna.« (Értekezés az éhínségek okairól (1828))
VIII Kelemen Pápa:
"Az egész világ szenved a zsidók uzsorája miatt, monopóliumai miatt és csalásuk miatt. Sok szerencsétlen ember elszegényedett miattuk, különösen a farmerek, a dolgozó osztály tagjai és a nagyon szegények. Időnként újra emlékeztetni kell a zsidókat arra, hogy mióta Palesztínát és az arábiai sivatagot elhagyták, jogokat élveznek minden országban, következésképpen mind etikai mind erkölcsi tételeik valamint tetteik jogosan kritikát váltottak ki minden országban ahol éppen élnek."
Liszt Ferenc:
El fog jönni az a nap, amikor minden olyan népnek, akik között zsidók laknak, fel kell tennie a kérdést, hogy mindannyiukat kiutasítja, és ez a kérdés az élet és halál kérdése lesz, az egészség vagy krónikus betegség kérdése, a békes létezés vagy az állandó szociális láz kérdése.
A zsidó folytatja a pénz kisajátítását, és az állam torkát pénzeszsákja szájának a szorosabbra vagy lazábbra engedésével fojtogatja.A sajtó minden eszköze a kezében van, hogy a társadalom alapjait szétzúzza. Ő az alapja minden olyan vállalkozásnak, amely a trón ledöntésére, az oltár széttörésére és a polgári jog megszüntetésére irányul.
Szabó Dezső:
"És jól jegyezze meg mindenki, hogy mi a szíriai fajnak azért vagyunk ellenségei, mert a magyarság anyagi és szellemi fejlődését elnyomta, és ha más csinálja ezt, éppen olyan könyörtelen öklökre talál bennünk, legyen bár busmann, gurka, szamojéd vagy »keresztény nemzeti«.”(Szabó Dezső)

Jól látható az idézetekből, hogy itt nem "antiszemitizmusról" ,fajgyűlöletről van szó, mert az pusztán a bőrszín vagy nemzetiségbeli hovatartozás alapján tesz megkülönböztetéseket gyűlölködő hangnemben.
Inkább azt kellene megvizsgálni, hogy a zsidók és titkos szervezeteik milyen káros hatással voltak az országunkra, mert akkor feltárhatnánk azokat az okokat, amelyek alapján nagyjaink ilyen véleményeket fogalmaztak meg.

"Budapesten többek között kommunista”. "Juhász Gyulától 1928-ig megvonták a tanári nyugdíját, mert a Szegedi Nemzeti Tanács jegyzője volt."

"Azt ugyanis még a célba vett Kassák is elismerte, hogy csupán Szabó Dezső mert nyíltan szembeszállni a diktatúra rendeleteivel, s hajszálon múlott, hogy nem csukták le. Sőt, nemcsak a rendeletekkel, hanem Lukács Györggyel is. 1919 júniusában a rá jellemző féktelen szenvedéllyel és hangerővel kérte számon tőle, hogy kitől kapta a direktórium a jogosítványát, s ki nevezte ki a direktóriumot. Szabó Dezső majdnem megitta hetyke támadása levét. Lukács katonai behívót küldetett neki, s mivel Szabó Dezsőnek esze ágában sem volt vörös katonának állni, Sümegen rejtőzött el."
Fülep figyelmét nem kerülhette el Szabó Dezsőnek a Nyugat április 1-jei számában, egy héttel a proletárdiktatúra kikiáltása után közzétett, nagy hullámokat kavaró, Az egész emberért című vakmerő cikke sem: „az irodalomnak és művészetnek teljes irodalmi és művészi szabadságot kell adnia már a saját érdekében is. Az nem lehet hivatalos irány, a művészetnek nem lehet főpapja vagy direktóriuma…” Summa summarum: Fülep számon tartotta a fejjel falnak rohanó írót, s amint hírt kapott új regénye megjelenéséről, habozás nélkül elolvasta. "

"A Nyugat 6. számában, 1919. március 16-án megjelent novellájáról, a Scholtz Mihályné ítéletéről így ír Nagy Péter:
"Sholtz Mihály, barátai megrökönyödésére bolsevistaként tér vissza a fogságból...az elbeszélés szenvedélyesen kommunistaellenessé válik: nemcsak azáltal, hogy a döntő kérdésekben tagadja az emberi állásfoglalás jelentőségét, hanem méginkább azzal, hogy bolsevista "hőse", Scholtz Mihály, a legdurvább, legembertelenebb alak az egész elbeszélésben, teljesen eltorzult lelkű ember - már a kisváros újdonsült, dühöngő és félnivaló, de mégis nevetséges, félnadrágos csodabogara."
epa.oszk.hu/00000/00016/00076/020608.htm

"Szabó Dezsőnek egy szava nem volt Károlyi Mihályról, ugyanis őt félig félkegyelmű miniszterelnöknek nevezte egy helyen."

"a zseni örök. Szabó Dezső lényegileg mindig aktuális, a mindigben a ma is benne van. Egyetlenszerűnek és megismételhetetlennek minősítette az író Szabó Dezsőt."(Hegedűs Loránd)

"Szőcs Zoltán, a Szabó Dezső Emléktársaság főtitkára a korszerű nemzeti radikalizmusról beszélt. És ennek a radikalizmusnak a koronázatlan királya maga Szabó Dezső. Jól mondta az előadó: ezt a radikalizmust nem szerették istenigazában sem jobboldalon, sem baloldalon. "Szabó Dezső radikalizmusa Jézus Krisztus-i radikalizmus. Hiszen Jézus sem tanította azt, hogy egyrészt, másrészt, vitatkozzunk, és hallgassuk meg a sátán érveit is, mert azt nem lehet meghallgatni. Így volt ezzel Szabó Dezső is. "
marikaneni 2014.01.27 14:07:20
@Izrael misztériuma: Perverzek mindig vannak, na és?
A partizánvadászat hozzá tartozik a háború menetéhez, mi ebben a szörnyűség?
A magyar katonák közt nem számított különleges látványosságnak a civilek kivégzése!
Kikérem magamnak!
A magyar katonaság megakadályozta az ukránok progromjait , vérengzéseit!
Nem értek a politikához. A március 15-ei miniszterelnöki beszéd most mégis elgondolkoztatott. Orbán Viktor elég energikusan fogalmazott: „Nem tűrtük el 1848-ban, hogy Bécsből diktáljanak nekünk, nem tűrtük el 1956-ban, hogy Moszkvából diktáljanak, most sem hagyjuk, hogy…..
Orbán Viktor nemrégiben Londonban járt, ahol a következő kijelentést tette: "A világ más gazdaságaival szembeni versenyképesség egyik feltétele az olcsó energia, ezért nem értünk egyet azokkal, akik diszkriminálják a nukleáris energiát". Jávor Benedek, a Párbeszéd…..
marikaneni 2014.01.24 20:44:53
@giorgione80: Nem szükséges az elektromos áramot tárolni az ilyen akkumulátorokban, mert ennél sokkal jobb ötlet a felesleges áramból metanolt előállítani, amit aztán több célra fel lehet használni.
Autókat, járműveket lehetne vele üzemeltetni, valamint erőműben elégetni ,- ha éjszaka nincs elég áram-, visszaalakítván elektromos árammá a benne rejlő energiát.:
"Az aranyérmes kémiai találmány működésének alapja, hogy szén-dioxid és hidrogén egymásra hatásával metanol keletkezik. A fölösleges villanyáramból elektrolízis révén hidrogént állítanak elő. A levegőből összegyűjtik a szén-dioxidot, amelyet például a hőerőművek bocsátanak ki nagy mennyiségben, majd a villanyáramból fejlesztett hidrogénnel hozzák reakcióba, így keletkezik metilalkohol, azaz metanol"
"A másik módszer Oláh György Nobel-díjas kémikus találmányához, a metanolcellához kapcsolódik, ebbe vezetik a metilalkoholt, amely így közvetlenül termeli az elektromos áramot."
tudnodkell.info/aranyermes-magyar-kemiai-talalmany/#

Paks esetében egy orosz bank épít atomerőművet nálunk, amelynek a hasznából finanszírozzák a hitel törlesztőrészleteit a magas kamatokkal együtt.
Ezek az összegek (haszon) elhagyják az országot és az orosz pénzembereket ( orosz államot?) gazdagítják.
Ha a magyar állam csupán annyit tenne, hogy elengedné a napelemek, szélerőművek áfa tartalmát, akkor nem külföldről kellene finanszíroznunk az áramtermelő erőmű megvalósulását, hanem magánemberek és kisvállalkozók vennék meg a saját(!) pénzükből ezeket a háztetőjükre,(mert így már megérné) valamint ők "üzemeltetnék" ezeket, és a haszon is őket gazdagítaná, akik mi lennénk magyar emberek. De kormányunk nem a mi hasznunkat nézi, hanem a nagyhatalmakhoz dörgölőzik. A napfény és a szél mindig is ingyen lesz, de az urán árának évtizedekre előre látására senki sem vállalkozhat.
Másrészt az uránbányászat a környezetet súlyosan károsító tevékenység, amelynek az árát a későbbi nemzedékek fogják megfizetni valamilyen formában.
Ha lehet több pénzt kiadni azért, hogy parkosak és virágosak legyenek a köztereink, a környezetünk, akkor ennél lényegesen kevesebb plusz kiadással érdemes többet fizetnünk egy olyan energiáért ,amely tiszta és nem károsítja sehol a környezetet.
A németek ezt már tudják,mert látják, hogy milyen az életminőség egy tiszta, virágos, parkos országban, mint a meddőhányók, mérgezett folyók, és az atomerőművek árnyékában.
marikaneni 2014.01.27 13:16:24
@Permian: Rossz a hasonlatod, mert az állam nem fog áfa bevételhez jutni, ha senki sem vesz napelemeket, így ha elengedné az áfát, akkor sem veszítenének semmit az áfán, viszont az emberek nyernének, mert több pénzük maradna minden hónapban a zsebükben, amiből más dolgokat tudnának vásárolni maguknak, amelyeken viszont van áfa, amely tehát áfa bevétet generálna.

Elhiszem, hogy van meddőhányó Németországban, viszont én úgy tapasztalom egy németországi, ausztriai utazást követőn hazaérkezvén, hogy ez az egész ország egy hányó: piszkos, koszos közterületek, parkok, gondozatlan útszegélyek, szemét és mocsok mindenütt. Zongorázni lehet a különbségeket.
Vannak olyan napelemek, amelyek a szór fényt is hasznosítják, amelyek árnyékban is dolgoznak.
Plusz egy ráadás! Ismét összegyűlt egy csokornyi Best of Troll! :D Tény, hogy nincs más jelentkező amióta a sorozat elindult, ezért nem meglepő, hogy a jelenlegi győztes ismét ThotBélaFeriBélayMarikanéni - és - számtalan - más - neve. Így az Arany Bunkó díj immáron…..
marikaneni 2014.01.13 16:10:18
@Malkav: Semmiféle személyeskedést nem cselekedtem, inkább ti kezdtetek el személyeskedni velem, amikor a barátaimról, barátnőimről, pocakomról, vizionáltatok.
Én ezt a kesztyűt nem veszem fel, mert akkor egyből a velem szembeni legfőbb vádpont lenne az, hogy én személyeskedek.
"Karen Hudes a Yale Egyetem jogi karán szerezte diplomáját. Majd húsz éven keresztül a Világbank jogi osztályán dolgozott."
"Karen a New American-nek adott interjúban elmagyarázta, hogy az emberek minden ellenállás nélkül tűrik, hogy az elit egyeduralomhoz jusson a bolygónkon."
hir.ma/kulfold/a-vilagbank-egykori-munkatarsa-az-elit-vilaguralmi-terveirol-video/148445
marikaneni 2014.01.13 21:15:49
@Malkav: "A Vatikán háború utáni vállalatfelvásárlásainak egyik első gyümölcse a Finsider acélkombinát volt. Ennek leányvállalatai között szerepelt például az Alfa Romeo autóipari vállalat; a Finmeccanica holdingcég – amely harmincöt, különböző gépgyártásra szakosodott leányvállalatot (köztük egy nukleáris fegyveralkatrész gyárat is) egyesített –; a tengeri személyszállításban érdekelt Finmere; a Terni acélgyártó; valamint a nyersvasat, öntöttacélt és csöveket gyártó Italsider."

"1968-ban, amikor VI. Pál kiadta a születésszabályozás kérdéseivel foglalkozó Humanae Vitae kezdetű enciklikáját, a Vatikánnak egy sor gyógyszeripari vállalat volt már a birtokában. Köztük a legjelentősebb a Sereno volt, amely a népszerű Luteolas nevű fogamzásgátló tablettát gyártotta."

"Az ipari szektorban a Vatikán megtartotta az Italgas fölötti ellenőrzését, amely harmincöt itáliai várost látott el földgázzal. 1968-ra az Italgas évi 680 millió köbméternyi földgázt termelt ki és 59 millió dolláros tőkével rendelkezett.
orokvaros.network.hu/blog/roma-kozossegi-oldala-hirei/a-vatikan-tortenete

"1995 legnagyobb tőkebefektetése az Italgasé volt. A
cég a regionális gázszolgáltatók privatizációjára kiírt tenderen 270 Mrd ITL ( 172 M
USD ) értékű ajánlatával megszerezte a TIGÁZ tulajdonának többségét. A TIGÁZ a
kilencvenes években mintegy 800 ezer fogyasztót szolgált ki, évente mintegy 2,3
milliárd köbméter forgalmazásával. "

"A Tigáz Rt. az észak - és közép - magyarországi 7 megye gázszolgáltatója. A cég
központja Hajdúszoboszló, egységei vannak Egerben, Miskolcon, Nyíregyházán,
Diósdon, Szolnokon és Debrecenben, illetve 32 üzem segíti még a cég működését."
mek.oszk.hu/08300/08398/08398.pdf

"Elárverezik Ferenc pápa Harley-Davidsonját
árverésre bocsátanak a párizsi aukción egy Harley-Davidson bőrdzsekit is, amelyet szintén szignált a pápa. A tárgyakat a pápa a Caritas Roma katolikus segélyszervezetnek ajánlotta fel, amely a bevételből a római Termini-főpályaudvarnál lévő hajléktalanszállóját és ingyenkonyháját újítja fel."
index.hu/kulfold/2014/01/13/elarverezik_ferenc_papa_harley-davidsonjat/

Hogy egyem azt a nagyvonalú lelkét!
marikaneni 2014.01.13 21:24:46
@Malkav: Persze, hogy nem szórakoztatlak, mert mára már kiderülhetett világosan és végérvényesen a számodra, hogy mindazokat, amelyeket leírtam, megosztottam veletek, nem a poén és a szórakoztató műfaj kategóriába tartoznak, mint addig naivan hitted, hanem ez a kőkemény valóság.
A valósággal , az őszinteséggel pedig nektek súlyos problémáitok vannak, amelyet "nyuszi" fedett fel előttem a műmosoly írásában.
Ezeken a problémákon egyszerűen képtelenek vagytok túltenni magatokat, mert mindig ott motoszkál a lelkiismeretetek hangjában.
Ferenc pápa szerint a papi hivatásra készülő fiatalokat nem lehet pusztán a tiltásnak és a szabályok merev betartásának a szellemében oktatni, mert akkor a hívek helyett saját karrierjükkel foglalkozó "kis szörnyetegeket" nevelünk. A pápa erről egy zárt körű találkozón…..
marikaneni 2014.01.13 15:12:31
@tomasszo: A felmérések azt mutatják, hogy az egynemű kapcsolatok teljesen más jellemzőkkel bírnak, mint a heteroszexuális kapcsolatok.
Ez minden tekintetben így van. Ezért a "másoknak" nem lehet ugyanazt kapniuk, mint a hetroszexuálisoknak.
A házasságot a heterók hozták létre a heteróknak.
A mások pedig hozzanak létre maguknak mást!
Ez lehet a bejegyzett élettársi kapcsolat!
marikaneni 2014.01.13 17:25:28
@tomasszo: A feministák is repesnének a boldogságtól, ha koedukált illemhelyen végezhetnék el a kisdolgukat piszoárban, mint a férfiak.
marikaneni 2014.01.13 18:25:55
"hogy miért nem biztosít egyenlő jogokat a társadalom a tagjai részére."
A nem egyformáknak nem járnak egyforma jogok abban a kérdésben, amiben nem egyformák a többiekkel!
A rokonaikkal szexuálisan együtt élők sem egyformák a nem rokonaikkal megházasodottakkal, mégsem jár nekik házassági lehetőség, mert ezt tiltja a törvény, és ez sem igazságtalanság, és nem is sérti az egyenlő jogokat.
@tomasszo:
"Strasbourg: az egyneműek házassága nem egyetemes jog:Az európai országok nem kötelesek engedélyezni az egyneműek házasságát- döntött pénteken az Emberi Jogok Európai Bírósága. "
index.hu/kulfold/eu/2010/06/25/strasbourg_az_egynemuek_hazassaga_nem_egyetemes_jog/
"A Legfelsőbb Bíróság alkotmányellenesnek nyilvánította a canberrai jogszabályt, amely engedélyezte az egyneműek közötti házasságot. A döntés jogilag semmisnek tekinti a múlt szombaton szentesített 27 homoszexuális házasságot."
www.csaladhalo.hu/cikk/hatter/ausztral-legfelsobb-birosag-semmisnek-nyilvanitotta-egynemu-parok-kozotti-hazassagot
Íme, ismét bővült a Best of Troll sorozat! Három a magyar igazság! Mondanom se kell, ki lesz most az Arany Bunkó Díj büszke tulajdonosa. Bizony, nem más, mint Tothferi, aki BélayBéla, Marikanéni és további jó sok néven ismeretes a különböző blogokon! Pörgő, habzó szájú…..
marikaneni 2014.01.05 21:03:22
@Xinaf:
Ne is tőlem tanulj akkor, hanem azoktól a tudósoktól, akiket idézetem, ajánlottam neked, akiknek az előadásait, tanulmányait megmutattam a különböző itt felmerült kérdések kapcsán, hogy tisztán láss!
marikaneni 2014.01.05 21:58:38
@Xinaf: Ez a primitívség Csimborasszója!
Gratulálok hozzá!
marikaneni 2014.01.12 23:56:03
@Alister: Kétágú nyírott szakálla van, a szájnál pedig nincsen az akkori zsidó szokás szerint kiborotválva!
A vak is látja!
Magyarországon agymosó propaganda zajlik az atomerőmű bővítése kapcsán - mondta parlamenti felszólalásában Szél Bernadett LMP-s képviselő. Tényleg ez a helyzet? Annyi bizonyos, minden adott annak meglétéhez. Kormányunk teljes mellszélességgel támgatja az új atomerőmű…..
marikaneni 2014.01.07 14:39:39
@Bogar:
A természet súlyos károsodása révén nem szabad energiát termelni tovább.
Ha rengeteg pénzt lehet joggal "elpazarolni" a virágágyásokra, parkosításra, akkor lehet néhány eurócenttel többet kifizetni az elektromos áramért is talán, ha az tiszta és környezetbarátabb, mint az eddigiek.
Az atom, mint láttuk,látjuk koránt sem "tiszta" és veszélytelen.
A németek ezt már tudják, mert látják az életminőség különbségét, ha virágágyások vesznek körül, vagy ha meddőhányók, mérgezett folyók, atomtemetők, vagy ne adj isten atomkatasztrófák által lakhatatlan lezárt zónák.
Én a virágokra szavazok és a napelemekre, szélerőműre, geotermikus forrásokra, nem pedig az atomra, szénre, erdőtüzelésű erőműre, olajra, gázra, vízerőművekre.
marikaneni 2014.01.08 20:18:52
@pandava: Az igazságnak nem kell se pap se templom!
marikaneni 2014.01.10 13:23:14
@molnibalage:
Ez félrevezető statisztika, mert nincsenek különválasztva benne a vétlen áldozatok a munkahelyi balesetek figyelmetlenségből előálló
vétkes áldozataitól.
Ha valaki épít egy házat és megfullad benne a szénmonoxidtól, az a maga baja, de ha felrobban a ház és a szomszéd épületeket rombolja, tarolja le az megengedhetetlen, és akkor ilyen technológiát nem szabad mások orra alá telepíteni.
Ezért nem kérek az atomerőműből, amelyet az orrom alá akarnak telepíteni. Inkább veszek napelemeket, mert ha lezuhan a férjem a tetőről lesz miért megdicsérnem a hülyesége, a figyelmetlensége miatt.
Nem hinném , hogy az a vegyi üzem több kárt okozott pénzben kifejezve, mint Fukushima.
Az igazságról, úgy látom, nagyon egyoldalú képet alakítottál ki önmagadnak.
2013: A napenergia éve Magyarországon Az elmúlt néhány évben számos ország bőkezű támogatási rendszert léptetett életbe a megújuló energiaforrások, köztük a napelemes áramtermelés elterjesztésért. Németország, Olaszország, Spanyolország hatalmas, 10-20 évre…..
marikaneni 2014.01.03 20:08:13
@Gábor Fazekas: "de hál'istennek a többségük azért két fohász között orvoshoz is elmegy mindenképp, ha valami nyavalyából ki akar gyógyulni. ;) "
Ezt a "de hál'istennek"-es mondatot ugyanolyan joggal meg is lehet ma már fordítani, méghozzá tudományosan is igazoltan :
A többségük azért két orvos közt elmormol egy fohászt is, ha valami nyavalyából ki akar gyógyulni.
marikaneni 2014.01.04 19:08:55
@Gábor Fazekas: . "Angliában egy szakértői becslés szerint a felírt gyógyszerek ötöde kizárólag a beléjük vetett bizalom révén fejtik ki jótékony hatásukat. Semmi meglepő nem lenne abban, ha az imádságban kért szentek, nem beszélve magáról a Teremtőről, legalább olyan erős placebóként működnének, mint egy levél értéktelen keményítőport tartalmazó pirula vagy a tudomány álláspontja szerint saját hatás nélküli homeopátiás szerek."
index.hu/tudomany/2013/06/02/jezus_haver_meggyogyit/
marikaneni 2014.01.05 21:16:14
@Gábor Fazekas:
Régen ez nem vált ketté, mint manapság.
Fel sem merült egy középkori betegben és orvosban, hogy mérlegelje, mennyire indokolt vagy nem az imádság. Az orvos is tudta, hogy "medicus curat natura sanat", és itt a "natura" alatt , mögött közvetve vagy közvetlenül az Istent gondolták el.
Ez az egység kezd visszatérni újólag, amikor felismerik a hit, a csodás gyógyulások révén ennek létjogosultságát.
Mindannyian ismerjük, mindannyian hallottunk már ilyet, mindannyiunk életében szerepet kap. Kisebb vagy nagyobb léptékű nem számít, az összeesküvés elméletek behálózzák mára az egész életünket. A kisebbektől (a gyógyszergyártók direkt megbetegítő anyagokat tesznek a…..
marikaneni 2014.01.05 19:25:08
@Xinaf: Arról kezdjél tanítani, amiben te már nem vétesz hibákat!
Én helyesírásról nem tanítottalak benneteket sosem. Nyilván, megköszönöm szépen, hogy felhívtad a figyelmemet, ezért én is felhívtam.
Én nem énekelni akarok tanítani valakit, hanem felhívom az énekelni akaró figyelmét arra, hogy milyen énekek, gyűjtemények vannak, amelyekből lehet énekeket énekelni. Ehhez nekem nem kell énekelnem, és semmit sem veszítek ebbéli hitelemből, ha nem is tudok.
Nem távozok, mert ez egy nyilvános blog.
marikaneni 2014.01.05 20:00:07
@Xinaf: Köszönöm szépen, hogy lenézel! Én sosem néznélek le téged, mert tudom, hogy értékes vagy, de "Több dolgok vannak földön és egen,
Horatio, mintsem bölcselmetek
Álmodni képes."
Ha azt gondolod, hogy tökéletes vagy és mindent tudsz vagy jól tudsz, akkor te vagy a szánalomra méltó alak.
Mereven elutasítod magadtól az igazságokat, mert lelked mélyén érzed, hogy igazam van. Ez az önhittségedből táplálkozik,amely megkeményítette a szívedet.
"Hogy nézvén nézzenek és ne lássanak; és hallván halljanak és ne értsenek, hogy soha meg ne térjenek és bűneik meg ne bocsáttassanak."
marikaneni 2014.01.05 20:15:16
@Xinaf: Köszönöm szépen, hogy "gyáva ganénak" titulálsz!
Nekem nem kisebbségi komplexusom van, hanem alázatos szívű vagyok.
"Amíg nálatok van a világosság, higgyetek a világosságban, hogy a világosság fiai legyetek!” Ezeket mondta Jézus, majd eltávozott és elrejtőzött előlük." Jn 12,36
Jézus is kerülte a nagy nyilvánosságot , és volt amikor elrejtőzött, elbújt, de ő sem volt ezért "gyáva gané".
Inkább te vagy a gyáva, mert félsz, rettegsz még az idézetektől is.
Mi lenne akkor, ha teljes valómban megjelennék előtted?
Ahogy pár napja megjósoltam, ismét felbukkant évente látogató vendégünk, aki szerény két-három napos "jelenléte" által máris megihletett. Kedves Olvasók, a mai témánk: Nagyképű Zsebprófétizmus Mit érdemes tudni a nagyképű zsebprófétákról? 1. nagyképű: "Szent"…..
marikaneni 2013.12.30 22:21:28
@Xinaf: Ez a vagy-vagy gondolkodásmód is tipikus judeo-keresztény és indoeurópai. A magyar gondolkodás és a nyelvünk is mellérendelő szemléletű.
Tehát kereszténynek és(!) magyarnak lenni is(!) fontos.(abb).
marikaneni 2013.12.30 22:41:11
@Xinaf:
Kinek mi a szép ! Ez szubjektív dolog !
Íme a veleméri Szentháromság templom: Ősrégi, kicsi és szép. Alig nagyobb egy átlag kápolnánál. És ráadásul ritkán látogatott filiája is az egyházmegyéjének. De miért is került szóba? Kivételes alkalom esett meg: utánanéztem ennek az épületnek a mi kedves, régi…..
marikaneni 2013.12.30 18:04:03
@Malkav:
Én értek a témához !
A judeo- keresztény vallásban tanítják ezt, de őseink nem ezt követték, hanem más vallást.
Ma is vannak vallások, amelyek másképp tanítják:
"Jé­zus istenségét és emberségét két természetnek nevezi. A kopt (egyiptomi), etiópiai, szíriai, örmény és szírmalabár (indiai) egy­házak tekintélyes része emiatt kiszakadt az Egyház egységéből, mert természeten ők azt értették, ami Jézus Krisztusban egyetlen (azt, amit mi személynek nevezünk)." www.hagiosz.net/?q=node/471

"Arius pedig, jóllehet azt mondja, hogy Krisztus a Boldogságos Szűz előtt létezett, és hogy más volt az Atya személye, és más a Fiúé, mégis három téves dolgot állít Krisztusról. Az első, hogy Isten Fia teremtmény volt, a második, hogy nem öröktől fogva létezett, hanem az időben alkotta az Atya, mint a teremtmények közül a legkiválóbbakat, a harmadik, hogy a Fiú Isten nem volt azonos természetű az Atya Istennel és így, hogy nem volt igaz Isten. "
katolikus-honlap.freeweb.hu/0610/aquinoi.htm
Én nem hirdetek hülyeségeket, hanem a történelmi igazságot hirdetem. Az más kérdés, hogy te más vallású vagy és nem tudod tolerálni a tőled eltérőeket, de ez a te hülyeséged és nem azoké, akik másként és másban hittek és hisznek.Hidd el, ők elfogadnának téged és elismernék, hogy ilyen vagy.
Te is tedd ezt ővelük !

"Erről beszélt Newsee, ez a bálványimádás. Szent László keresztény lévén, sejthetjük hogy reagálhatott volna a bálványimádásra. :)"
Na és? Szerinted bálványimádás, őszerintük meg Krisztus alteregó imádás. Mi közöd van neked ahhoz, hogy ők hogyan élték meg a hitüket ? (A szenteket sem szokták megkérdezni, hogy mit szólnak hozzá, ha képeik, szobraik megjelennek haláluk után a templomokban.)
Én mindenre figyelemmel reagálok !
marikaneni 2013.12.30 19:02:10
@Xinaf: Festék nem szárad, mert a monitoron nincs festék!
marikaneni 2013.12.30 19:51:02
@Malkav:
Én értek hozzá, mert tudom , hogy kiktől lehet értelmesen idézni.

A mai józan észnek sok minden ellent mond, amit a középkori emberek tettek és amikben hittek, ez azonban nem jelenti azt, hogy ami a mostani józan eszünknek ellentmond az soha nem is létezett.
Én azt hirdetem, amit neked a Gyulafehérvári Érsekség újságjából idéztem volt. Te pedig azt, ami a saját ostoba agyadból kipattan.

Tolerálni másokat nem pusztán azt jelenti, hogy teret engedsz nekik, hogy kifejtsék a véleményüket, hanem azt is , hogy elfogadod,hogy abban és úgy hisznek, amiben és ahogyan akarnak hinni.
Ha ők nem minősítik a te hitedet baromságnak, akkor te se tedd ezt az ő hitükkel. Ez az igazi tolerancia .
" Attilától kapott "szent" küldetéstudatod birtokában meggyőzni arról a sok maszlagról, amit összehordasz. :)"
Én csak ismertetem ezeket, mint történelmi tényeket. Neked csak ezt kell elfogadnod, hogy ezek tények. Azt nem kérem , hogy a tények alapján cselekedj, és változtasd meg vallási meggyőződésedet.

"Pontosan ezt nevezik bálványimádásnak és ez nem csak az én véleményem. :)"
Nyugodtan nevezheted annak , de ennek elfogadását senkire sem kényszerítheted: mármint, hogy ők bálványimádók lennének.
Ugyanis, ha ők Szent Lászlót , mint Krisztus alteregót tisztelték, akkor tiszteletüket a mennyből alászálló, leszálló-lászlóság(László-leszálló) Krisztus minősége iránt fejezték ki, amelyet nem bálványimádásként értékeltek.

Én a ti dolgaitokat is folyamatosan figyelemmel kísérem.
"Krisztus mondta: ha gyűlöl majd benneteket a világ, gondoljatok arra, hogy engem előbb gyűlölt nálatok (Jn 15,18). Különleges aktualitást kapnak ezek a szavak ma, amikor sokan szerte a világban össztűz alá vették hazánkat – fogalmaz írásában Székely János…..
marikaneni 2012.01.18 15:43:40
@csaba carmarthen:
Igen ,a magyarokat is ezért választotta ki, mert magok vagyunk, amely magokat ugyanúgy el kell vetni, a földbe kell dobni, hogy ott aztán a mag halála révén új életcsíra fejlődjön ki, amely sokszoros termést hoz.
Ez a különbség köztünk és a szemiták között, hogy a mi népünk megtermi az Isten országa gyümölcseit.

"Magyarország: Hágár földje"
Hágár az elvetett, elüldözött feleség!

"A középkori zsidó irodalomtól kezdve létezik egy különös kapcsolat Magyarország és Hágár között. A diaszpórában, azaz a Szentföldtől távol élő zsidó közösségekben szokássá vált, hogy az egyes népeket, országokat egy olyan ószövetségi alakról nevezzék el, akinek a neve hangzásban hasonlít az adott ország nevére. Miután a héber nyelv eredetileg csak mássalhangzókat jelölt, ezért Magyarország nemzetközi elnevezése, a Hungaria nagyon is hasonlított Hágár nevére. A középkori zsidó irodalomban ezért többször is úgy utalnak Magyarországra, mint Hágár földjére. Emellett az újhéber mind a mai napig a Hágár nevéből képzett hagri szót használja a magyar nép megjelölésére.
Egyes feltételezések szerint Magyarország mindezek mellett azért kapta nevét Ábrahám második feleségéről, mert a zsidóság ezzel akart utalni a magyar törzsek keleti származására is. Hágárra a zsidóság az arabok ősanyjaként tekint, akiket szintén keleti népnek tartanak."
hu.wikipedia.org/wiki/H%C3%A1g%C3%A1r
marikaneni 2012.01.18 17:51:56
@csaba carmarthen:
Amiket itt felhoztál nem cáfolják az általam mondottakat.
Isten mindig az elvetettekhez, a méltatlanokhoz hajol le, a gőgősöknek pedig ellenáll.(Elveszett bárány példázata)
"mert Ő Isten formájában lévén nem tekintette zsákmánynak, hogy egyenlő Istennel, hanem megüresítette önmagát, szolgai formát vett fel..."(Fil2,6-7)
"Felkele azért Ábrahám jó reggel, és võn kenyeret és egy tömlõ vizet, és adá Hágárnak, és feltevé azt és a gyermeket annak vállára s elbocsátá. Az pedig elméne, és bujdosék a Beérseba pusztájában.
Hogy elfogyott a víz a tömlõbõl, letevé a gyermeket egy bokor alá.
És elméne s leûle által ellenébe mintegy nyillövésnyi távolságra; mert azt mondja vala: Ne lássam mikor a gyermek meghal. Leûle tehát által ellenébe, és fölemelé szavát és síra.
Meghallá pedig Isten a gyermeknek szavát és kiálta az Isten angyala az égbõl Hágárnak, és monda néki: Mi lelt téged Hágár? ne félj, mert az Isten meghallotta a gyermeknek szavát, ott a hol van.
Kelj fel, vedd fel a gyermeket, és viseld gondját, mert nagy néppé teszem õt.
És megnyitá Isten az õ szemeit, és láta egy vízforrást, oda méne azért, és megtölté a tömlõt vízzel, és inni ada a gyermeknek.
És vala Isten a gyermekkel, s az felnövekedék, és lakik vala a pusztában, és lõn íjászszá."

Természetesen azok a zsidók, mint Pál is, és az első "zsidókeresztények" részesei lettek az Isten országának. Ellenben a többségre ezek a szavak illenek a mai napig:
"Mert ti, testvéreim, hasonlóvá lettetek az Isten gyülekezeteihez, amelyek Júdeában vannak, és a Krisztus Jézusban hisznek, mivel ugyanazokat szenvedtétek el ti is a saját népetektől, mint ők a zsidóktól. Ezek megölték az Úr Jézust, ugyanúgy mint a prófétákat, üldöztek minket is; nem kedvesek Isten előtt, és ellenségei minden embernek, akadályoznak minket abban is, hogy prédikáljunk a pogányoknak, hogy üdvözüljenek: így teszik teljessé mindenkor bűneiket. De utol is érte őket az Isten haragja végérvényesen."(1Thessz2,14)
Természetesen azok a mag-arok, akik az útfélre estek, vagy konkolyként kerültek közénk nem termik meg a gyümölcsöket, mindenesetre úgy tűnik, Isten a gyümölcstermésre minket szemelt ki.
Hágár, a szolgáló fia lépett a méltatlanná váltak örökébe !
Novemberi temetőben sétálgatva sírok, és őszülő falevelek között el-el gondolkodom azon, hogy milyen is lesz a Mennyország. Magam is meglepődöm, hogy gyerekkori fantáziaképek azok, amik spontán módon először eszembe jutnak a Mennyország szó kapcsán. Fényesség, szárnyas fehér angyalok, valami nagyon…..
marikaneni 2011.12.22 12:27:32
@kis- csirke:
Sajnos, idáig jutott az egyház!
A zsinagógákban mikor várható a kereszt megjelenése?
Olyat is hallottam már, hogy amikor a rabbi meglátogatta a helyi keresztény gyülekezetet a templomi énekek közül azokat kihagyták , nem énekelték, amelyekben Jézus neve említődik, nehogy a rabbi megsértődjön.
Hogy is van ez ? Én ezt nem igazán értem!
marikaneni 2011.12.22 13:55:31
@Ferdinandus:
Nem akarom kitalálni, hogy "ezek a szimbólumok újabban, a modern, zsidóbarát, áruló papok hóbortjaként kerültek a templomokba", hanem ezek már a judeo-kereszténység egyeduralomra kerülésével (középkor végén) váltak" megszokottá".
Nem a "zsidómániás, modern papok helyezték el ott", hanem már elődeik ,a velük lényegileg egyenértékű judeo-keresztény papok voltak a tettesek.
Magyarországon azonban ez sosem volt divat.
Ma se legyen !
Át lehet lényegíteni tartalmilag , jelképileg a menórákat (Szentlélek 7 ajándékának jelképét)
, azonban én jobbat is tudok: A hétágú gyertyatartó a klasszikus hétbolygó rendszert jelképezte eredetileg (sumer), amelyek mozgása , változása, egymáshoz viszonyított helyzete óramű pontossággal működött, mert a Menny órája volt a Menóra eredetileg.
Okkultizmus, ezotéria, jóga, természetgyógyászat, homeopátia, kineziológia, pránanadi stb. – megannyi gyanúsan csengő szó egy igazi hívő keresztény fülének. De vajon valóban így van? Mert bizony a mai világ szellemi szupermarketje egyre növekvő kínálattal rendelkezik…..
marikaneni 2011.08.02 00:48:02
@csaba carmarthen:" Maria az
oroszokrol
mondja:

Ez lesz az a nep, amely majd legjobban megdicsoiti Istent"

"Más országok is felajánlották magukat nekem, de örökségem csak ez az egy ország. Történelmében megjárta a keresztutat, de soha el nem pusztul” (Füzér, 353 oldal). Natália nővéren keresztül korábbi ígéretét ezzel az üzenettel egészítette ki Jézus: “Szeretném minden magyar ház kapujára arany betűkkel írni ezen szavakat: Magyarország tisztul, de nem pusztul el” (Natália nővér, 103 o.)
"1993 április 25-én Jézus Takács Zoltánné Rogács Mária (Marika) nevű, Sükösdi munkásasszonyt szemelte ki az üzenet folytatására. Dr. Endrey Antalnak látogatása során Marika többször megismételte az üzenetek lényegét: “Ez a kicsi ország lesz az egész világ engesztelése” (Endrey, Jézus Krisztus Sükösdön, 7. o.).
"Még a következő első királykoronázás előtt vissza kell helyezni az eltávolított (lásd Csomor, Ne féljetek, 346) Mária képet a Szent Koronára, a gyöngycsüngőkkel, hogy eredeti hatékonysága visszaálljon. (Csomor, Ne féljetek, 373 oldal). Előtte Jézus természetesen tudatja majd Marikával, hogy hol találják meg a Mária képet és a gyöngyöket" (U.o., 346.)

liliom.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=967321
A vallásosságnak az elmúlt bő száz évben számos nagy hatású ellenzője akadt. A „gyanú” úgynevezett „mesterei” – Marx, Freud és Nietzsche – alapjaiban támadták az istenhitet, és gondolataik hatására mára valóban megtörni látszik az a naiv…..
marikaneni 2011.08.01 22:04:57
@thotferi:
Egy ismerősöm mesélte, hogy egy jóbarátját beszállították a kórházba, hogy ott megműtsék.
Nagyon sürgős volt a műtét és így hajnali három órakor végezték el, de sajnos már nem lehetett elvégezni, mert a daganat elburjánzott és a barát ott meg is halt a műtét alatt.
Az ismerősöm erről mit sem tudva tévézett otthon, egyszer csak megjelent neki szellem alakban az ismerőse az ágy szélén és kézmozdulataival hívni akarta őt. Erre ő nagyon megrémült, mire a szellem el is tűnt. Másnap értesítették, hogy meghalt a barát 3 órakor. Ő megdöbbenve emlékezett vissza, hogy az órája hármat mutatott, amikor a szellem megjelent nála.
Jezsuita bloggerek Pártus Jézus? 2010.06.18 18:37:00
Egyre gyakrabban tapasztalom, hogy katolikus körökben is milyen népszerűségre tett szert Badiny Jós Ferenc munkássága és elméletei. Sokan úgy látják, hogy keresztény hitük és magyarságtudatuk elmélyítését szolgálja az emigrációból 2001-ben hazatért, és 3 éve elhunyt szerző, aki egyébként elhagyta a…..
marikaneni 2010.12.14 20:08:36
@thotferi: Ez már tényleg kezd őrületessé válni,főleg azért,mert mindez eddig is itt volt az orrom előtt és mégsem vettem észre,pedig ezeket a történeteket mind jól ismerem.Sokat tanultuk őket a hittanórán . Nagyon kiváncsivá tettél ,hogyan jelenik meg magyarságunk, szittya ősiségünk az Újszövetségben.Lehull-e az a bizonyos lepel?Nem létezik,hogy mindez ennyire egyértelmü és mindenki vak,ennyire vakok lennénk..hihetetlen!
marikaneni 2010.12.25 19:16:19
@thotferi: Boldog Karácsonyt kívánok mindenkinek!
Érdekelne a Péter névvel kapcsolatos meglátása!
Miért is nevezte el Jézus Kéfásnak?