Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kapta.bakta

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
kapta.bakta 2010.11.26 19:37:56
Akkor elárulom a kisérteties hasonlóság titkát.
Mindkettő tipográfiai sztereotipiákra épít. Jó esély van rá, hogy a tervező nem is látta a Bocelli CD-t (egyébként meg tuti, hogy van még vagy 40-50 lemez ami tök ugyanígy néz ki).
Mivel szakmámba vág, meg is indoklom:
- a művészt általában vagy a középen vagy valamelyik oldalon helyezik el. Ha középen, az esetek többségében az előadó és a cím is középre lesz rendezve általában aranymetszésre vagy közelébe (felülről kb 2/3-ad részen lesz a szövegblokk vízszintes középvonala
- Mivel a fotók általában már a tervezés előtt megvannak, a lemez témája függvényében ahhoz kell a hátteret kiválasztani. Karácsonyi lemezhez vagy egy meleg hátteret választasz ki (mondjuk egy szóba karácsonyfával) vagy egy havas tájat.
Itt a koncepció a hideg-meleg színek kontrasztja (arc - háttér) ami jobban kiemeli az előadót. A hátteret a perspektíva szerint kell elhelyezni és szerintem azért van elhalványítva, hogy az előadó jobban látszódjön. Mondjuk azt nem értem, hogy szerencsétlen embernek miért van levágva a fél feje
- A betűknél - ahogy megnéztem- a Vásáry lemezeken eddig is talpast használtak, csak a karácsonynál általában mindenki szeret valamilyen script betűt használni -talán a kézírás miatt, ami személyesebbé teszi- azért lett a cím valszeg azzal szedve (bár mintha egy fenyődísz lenne az "ü" betű vagy vmi hasonló
- A betűszínnél meg a karácsonyi anyagokon vagy ezüstöt vagy aranyat használnak. Ide az ezüst szerintem nem igazán passzolt volna.

Mondjuk ha a booklet belseje, az inlay és korong design is a bocelli cd-re hasonlít (egyiket sem volt szerencsém, vagy szerencsétlenségem látni) akkor viszont már gáz a dolog.

Sajnos elcsépelt témáknál (a karácsony a legjobb példa) az emberek elcsépelt dolgokat akarnak viszont látni. Én sem szeretem ezt és általában csinálok más terveket is, de 98% hogy a kiadó a legsablonosabbat fogja elfogadni marketing szempontból, kevés kockázat, biztos haszon elven :S
Szerintem erre a lemezre is készül jó pár terv, amit a kiadó és/vagy producer, a stylist és az előadó addig csavargatott amíg ez lett belőle.