Adatok
MissSzeszely
0 bejegyzést írt és 12 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Egy reklám sikerét az is mutatja, hogy mennyire sikerül a fogyasztók fantáziáját megragadnia, hogy azok önként és dalolva vigyék tovább annak valamelyik elemét, vagy akár az egész koncepciót. Itthonról így hirtelen a büszkemagyaros-petőfis-énígyszeretlekmagyarországos reklám…..
MissSzeszely
2011.01.10 00:24:36
Egy kis nosztalgia, mai dizájn és webkettes lendület. Úgy tűnik ezt a receptet próbálja alkalmazni több márka is, és így igyekszik új életet lehelni a régi termékekbe. Ezen az úton indult el többek között a SeMe Original csapata, akik fiatal tervezőket alkalmazva próbálják meg…..
Ezeket a képeket elnézve a válasz határozott igen. Az Antrepo csomagolástervező cég ötletes projektje legalábbis azt bizonyítja, hogy a kevesebb valóban több tud lenni. A cég tervezői próbaképpen megfogtak egy sereg ismert és jól bejáratott csomagolású terméket, majd a játék…..
MissSzeszely
2011.01.08 22:00:21
Kellemes eljátszogatni az ötlettel, szuper volt végignézni és hasonlítgatni - majdnem, mint a "Keresd meg az 5 különbséget a két kép között", biztos mindenki ismeri ezt a játékot gyermekkorából.
A cég grafikusainak és designereinek nem volt nehéz dolguk, egyszerűen levették a csomagolásról az információkat, képeket, meghagyták az alapszínt (vagy azt sem), a márkát, a mennyiségre vonatkozó infókat (gr, ml) és néhol a szlogent.
Számomra az koncepció a megragadó, vagyis hogy hagyjunk fel az eddigi csomagolástervezési paradigmával, kérdőjelezzük meg a szakma alapszabályait. Használhatóságát kizárólag a különleges kiadásban látom, azt is úgy hogy minél több termék vegyen részt az akcióban, mert úgy lehetne neki igazán nagy hírértéket generálni, plusz a márkák közti összefogást is segíti. Ajánlanám egy bizonyos forgalmazó termékei esetében alkalmazni pl. Unilever, aki élelmiszereket, kozmetikumokat és tisztítószereket is forgalmaz.
A termékcsomagolás végleges leváltása kizárva. Lásd milyen dolgok történhetnek ilyen esetekben: csomagolas.blog.hu/2010/11/29/tropicana_uj_csomagolasanak_bukasa
A cég grafikusainak és designereinek nem volt nehéz dolguk, egyszerűen levették a csomagolásról az információkat, képeket, meghagyták az alapszínt (vagy azt sem), a márkát, a mennyiségre vonatkozó infókat (gr, ml) és néhol a szlogent.
Számomra az koncepció a megragadó, vagyis hogy hagyjunk fel az eddigi csomagolástervezési paradigmával, kérdőjelezzük meg a szakma alapszabályait. Használhatóságát kizárólag a különleges kiadásban látom, azt is úgy hogy minél több termék vegyen részt az akcióban, mert úgy lehetne neki igazán nagy hírértéket generálni, plusz a márkák közti összefogást is segíti. Ajánlanám egy bizonyos forgalmazó termékei esetében alkalmazni pl. Unilever, aki élelmiszereket, kozmetikumokat és tisztítószereket is forgalmaz.
A termékcsomagolás végleges leváltása kizárva. Lásd milyen dolgok történhetnek ilyen esetekben: csomagolas.blog.hu/2010/11/29/tropicana_uj_csomagolasanak_bukasa
Ennél botrányszagúbb címet nem is adhatott volna a kampányának a Jack&Jones ruhamárka, amellyel a legújabb, szintén elég provokatív, Girl Toy fantázianevű férfi kollekciójukat szerették volna bevezetni. A kampány logikája szerint a cég ruháiba öltözött férfiakra teljesen…..
MissSzeszely
2011.01.08 20:17:37
@DarNo: Nem hiszem, hogy "egy átlagtól elrugaszkodó egyéniségű férfi", akit megcéloztak ezzel a reklámmal. Sőt szinte a teljes férfi gender (csak szinte) az, aki érintve érezheti magát, hiszen minden férfi találkozhatott már a filmben említett "problémák" jó részével, melyek nők szájából hangoztak el. A nemiséget egyszerűen megfordították, csak ennyi a csavar benne.
Nem a "képes a nők szemével is látni" szempont van a filmben, hanem a férfi szemével láttatja a nőt, a női sztereotípiát. Ez a nő pedig határozottam körülírható: fiatal, szingli (legalább is nem családos), aki szeret szórakozni. Ezáltal pedig szűkít a Jack&Jones márka célcsoportján, nem akármilyen férfit céloz meg, hanem a fiatal, szingli, független férifiakat. Ezen férfiak közül pedig, akik megnéznik a filmet, szívesen lennének abban a helyzetben, hogy ne kelljen kézenfogva sétállni :D
Nem csoda tehát, hogy egy érett, elkötelezett férfi nem érzi, hogy neki szólna a film (valószínűleg ilyen a bejegyzést író reklámbuzi is).
Engem, mint nőt, nem késztetett arra, hogy magamra ismerjek a filmeben, sőt elmosolyodok rajta. Nem érzem bántónak, mert sikeresen kikerülték a túlzó, szélsőséges meglátásokat. Nekem nem mond semmi újat a film, ezért lapos. A reklámfilm felejtős...(felejthető)
Nem a "képes a nők szemével is látni" szempont van a filmben, hanem a férfi szemével láttatja a nőt, a női sztereotípiát. Ez a nő pedig határozottam körülírható: fiatal, szingli (legalább is nem családos), aki szeret szórakozni. Ezáltal pedig szűkít a Jack&Jones márka célcsoportján, nem akármilyen férfit céloz meg, hanem a fiatal, szingli, független férifiakat. Ezen férfiak közül pedig, akik megnéznik a filmet, szívesen lennének abban a helyzetben, hogy ne kelljen kézenfogva sétállni :D
Nem csoda tehát, hogy egy érett, elkötelezett férfi nem érzi, hogy neki szólna a film (valószínűleg ilyen a bejegyzést író reklámbuzi is).
Engem, mint nőt, nem késztetett arra, hogy magamra ismerjek a filmeben, sőt elmosolyodok rajta. Nem érzem bántónak, mert sikeresen kikerülték a túlzó, szélsőséges meglátásokat. Nekem nem mond semmi újat a film, ezért lapos. A reklámfilm felejtős...(felejthető)
A lájkvásárlás (azaz cserébe azért, hogy valaki csatlakozik egy rajongói oldalhoz pénz vagy bárminemű juttatás felajánlása) elvileg ellenkezik a facebook szabályzatával, ennek ellenére láthattunk már rá példát külföldön és itthon egyaránt. A Jack in the Box…..
Ments fákat, ments .wwf-ben! Ez a fősora annak a német WWF által indított kampánynak, amelynek híre egy pillanat alatt körbeszáguldotta a netet. Többen az évtized egyik legnagyobb hatású reklámötletének titulálták, mondván, ha elterjed, alapjaiban változtathatja meg a…..
Ha egy reklámfelületet nem tud értékesíteni a gazdája, akkor igyekszik bebizonyítani a lehetséges hirdetőknek, hogy az a felület bizony szem előtt van, és igenis érdemes ott reklámot elhelyezni. A legtöbben azonban megmaradnak a schmittpálian egyszerű megoldásoknál, és…..
Ehhez hasonló, a perspektívával játszó megoldásokat azért lehetett már látni, de ez az egyik leglátványosabb és legérdekesebb mind közül. Ezt a neonzöld arcot a Brothers and Sisters kreatív duó készítette a Mentalgassi nevű német street art csapattal. A Láthatóvá tesszük a…..
Ezzel a címmel kezdtem el ezt a posztot írni, és szerettem volna valami igazán pozitív, európai értelemben vett előremutató posztot kerekíteni belőle, de aztán valami egy kicsit elrontotta a kedvem. Amikor először megláttam a Müpa plakátját, amivel a most kezdődő, Liszt…..
MissSzeszely
2011.01.04 20:50:46
A plakát nagyon elragadó: letisztult, minimalista és játékos. Emlékezetessé válik, mert bevonja a szemlélőt, az olvasás itt nem egy automatikus folyamat, hanem tudatos dekódolást követel. Az alsó sor valóban rontja az összhatást, funkcióját abban látom, hogy segít beazonosítani a plakát "hovatartozását" azok számára, akik ismerik a Müpa szlogenjét (aki meg nem ismerik, hát pech.) Talán elég lett volna a felső sarokban szereplő szlogen, a jelenleginél picivel nagyob méretben.
@1velemenyezoasokbol: a plakton rajta van a Müpa logója, legfelöl a sárga sáv bal sarkában, csak itt a fotón nem látszik.
A zongorabillentyűzetből való inspiráció eléggé adja magát, tehát azzal nincs is baj. Lásd az addict egy régebbi bejegyzését, a Chopin Év 2010: billentyűzet-zebra asszociáció: addict.blog.hu/2010/09/22/zongoraklaviatura_az_andrassy_uton
Viszont A WM logóhoz mérve ez azért több mint hasonlóság. Annyira más fele is elindulhatott volna a tervező (rettentő kíváncsi vagyok a kilétére)... Talán nem tudott az eredeti logó létezéséről, és tényleg ismét feltaláta a "spanyol viaszt", vagy talán látta már, de megfeledkezett róla. Akárhogy is történt, nem mentesíti a tervezőt. Más tollával ékeskedni nem korrekt dolog.
Napjainkban rengeteg ilyen koppintott-logó történet van...
@1velemenyezoasokbol: a plakton rajta van a Müpa logója, legfelöl a sárga sáv bal sarkában, csak itt a fotón nem látszik.
A zongorabillentyűzetből való inspiráció eléggé adja magát, tehát azzal nincs is baj. Lásd az addict egy régebbi bejegyzését, a Chopin Év 2010: billentyűzet-zebra asszociáció: addict.blog.hu/2010/09/22/zongoraklaviatura_az_andrassy_uton
Viszont A WM logóhoz mérve ez azért több mint hasonlóság. Annyira más fele is elindulhatott volna a tervező (rettentő kíváncsi vagyok a kilétére)... Talán nem tudott az eredeti logó létezéséről, és tényleg ismét feltaláta a "spanyol viaszt", vagy talán látta már, de megfeledkezett róla. Akárhogy is történt, nem mentesíti a tervezőt. Más tollával ékeskedni nem korrekt dolog.
Napjainkban rengeteg ilyen koppintott-logó történet van...
A gondos anyukák idejekorán a gyerekbe verik a kézmosás fontosságát. Van aki ezt túlzásba is viszi, egy volt kollégám például nem tudott anélkül kocsiba ülni, és kormányt ragadni, hogy előtte megmosta volna a kezét. Egy kilincs, egy nyilvános telefon vagy egy metró kapaszkodó…..
MissSzeszely
2011.01.03 21:09:07
A reklám egyrészt arra épít, hogy senki sem szívesen fogja meg a közhasználatban levő tárgyakat. Ugyanakkor én is fenyegetve érzem magam, hogy ha nem veszek Sanzer kéztisztítót, akkor nekem is ilyen koszos kezem lesz.
A Sanzer célja, hogy a márkanév beépüljön a köztudatba. Emellett felhívja a figyelmet a rendszerers kézmosás fontosságára, ezáltal társadalmi-szociális célokat is felvállal a cég.
Eszembe juttatja az Amnesty International emberjogvédő kampányait. Ők szintén ambient reklámokban jelenítenek meg szürke, koszos, meggyötört kezeket/lábakat/egész emberi testet, hogy ütős és sokkoló legyen a mondanivalójuk. www.adverbox.com/ads/amnesty-international-18/
filipspagnoli.wordpress.com/2009/02/17/human-rights-ads-7-stop-torture/
Az Amnesty reklámjainak célja teljesen más, csupán vizuálisan hasonlítható a Sanzer cégéhez.
A Sanzer célja, hogy a márkanév beépüljön a köztudatba. Emellett felhívja a figyelmet a rendszerers kézmosás fontosságára, ezáltal társadalmi-szociális célokat is felvállal a cég.
Eszembe juttatja az Amnesty International emberjogvédő kampányait. Ők szintén ambient reklámokban jelenítenek meg szürke, koszos, meggyötört kezeket/lábakat/egész emberi testet, hogy ütős és sokkoló legyen a mondanivalójuk. www.adverbox.com/ads/amnesty-international-18/
filipspagnoli.wordpress.com/2009/02/17/human-rights-ads-7-stop-torture/
Az Amnesty reklámjainak célja teljesen más, csupán vizuálisan hasonlítható a Sanzer cégéhez.
Nem kell megijedni, mi biztonságban vagyunk, egyelőre csak Nagy-Britanniában próbálkozik ezzel a gyorsétteremlánc, és úgy látszik, ott sem különösebben nagy meggyőződéssel. Állítólag a kelbimbó része az ottani tradicionális ünnepi menünek, és innen jött az ötlet, hogy…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
No, de az anti-kampány is kampány :D
Ha elindul egy trend egy reklám parodizálására, az is az eredeti reklám ismertségét növeli!
A Maggi készít folyamatosan kikezdhető reklámokat. Itt a kedvencem: www.youtube.com/watch?v=SfElcjQQjCc
Itt meg egy régi anti-kampány, a Maggi karaván ellen: eletmod.transindex.ro/?cikk=3103