Regisztráció Blogot indítok
Adatok
blogr75

0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
törökgáborelemez 309. Zsákutca 2011.01.04 18:01:00
Bár úgy tűnik, hogy a kormány a médiatörvény kapcsán tartja magát a „naésakkormivan” irányhoz, sorok között olvasva és háttérbeszélgetéseket folytatva nem olyan nehéz észrevenni, hogy a példátlan nemzetközi kritikák komoly hatást gyakorolnak a Fidesz több…..
 Az alábbbi szakértői vélemény -amelyet Szagértő néven posztoló olvasónk küldött be -  azt taglalja, hogyan élhetnek vissza a mobiltelefon szolgáltatók a számlázással. Egy próbapert nagyon megérne a dolog. A blog jogvégzett olvasói bizonyára találkoztak már…..
blogr75 2010.11.18 22:42:33
Ne haragudjatok, hogy beleugatok az összeesküvés elméletekbe, de:
- a hívásrekordok jó pár transzformáción átesnek, melőtt számlázott rekord lesz belőlük
- egy hívásrekordnak több nyoma van különböző rendszerekben (több nagy különböző adatbázis, és sokkal több kisebb szatelit rendszer)
- ahhoz hogy hívásrekordot hamisíts, vagy a legelején csinálod (még a hálózatban, mondjuk SIM duplikálással) vagy konspirálnod kell vagy ezer emberrel, hogy az inkonzisztenciák ne bukjanak ki sehol
- és akkor van még a másik ezer ember, akiknek az a dolga, hogy a hívásokból mindenféle riportokat készítsenek, amikből általában szintén kiderülnek a turpisságok.

Szóval aki azt gondolja, hogy egy akármilyen mobil szolgáltató számlázási rendszerében adatot hamisítani "informatikailag könnyen megvalósítható", az minden csak nem szakértő. :)

Pláne milyen lehet az a tutira ugyanarról szóló 3 különböző összegű számla, amit az "ügyfél nem talált"?
Vagy egy roaming működési sajátosságba belekötni?
Vagy az a vizíó a havi 1000 forint túlszámlázásról, amikor az ügyfelek java része előre fizető Dominó vagy Praktikum vagy Vitamax, aki árgus szemekkel figyeli az egyenlegének alakulását? :)

Egyébként mint minden emberek által készített és működtetett bonyolult rendszer, így ezek sem mentesek a hibáktól. A hibák előfordulnak a szolgáltatók kárára vagy előnyére, és azon is vagy x ember dolgozik, hogy ezeket a hibákat mindkét esetben minél hamarabb korrigálja.

Sok olyan dolog van a telekom cégek működésében, ami szúrhatja az emberek szemét, de ezek általában szerepelnek az ASZF-ekben. Ha attól eltérő működést tapasztal a zugügyvéd, akkor viszont pereljen azon nyomban!

Mielőtt nagyon elsülne a kezetek, azért hozzátenném, hogy nem vagyok telekom cég alkalmazottja.