Regisztráció Blogot indítok
Adatok
nybea

0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ezennel, tarararamm, pofátlansági rekordot döntött az Invitel az Ez Még Egy Internetszolgáltatótól Is Durva kategóriában. Olvasónktól ugyanis, aki éppen válni készül a rokonszenves cégtől, vagy az ADSL-modemjét, vagy 40 rugót követelnek. Csakhogy a modem ötezerbe került és a…..
nybea 2008.01.29 11:45:25
Az tárgyban szereplő kedves cégnek azért vannak szerződéskötési praktikái... Elmesélések alapján. Persze lehet, hogy ebből semmi sem igaz. Szerencsére sohasem volt közöm a céghez sem fogyasztóként, sem alkalmazottként, de munkám során nem kevés megbotránkozást okoztak nekem. Lépni ellenük semmit sem lehet, a telefonon rendelt szolgáltatásokra vonatkozó szerződések bármilyen gusztustalan módon vannak megköttetve (pl. idős, vagy témában kevésbé jártas embereket minimális tájékoztatással, csupán érzelmi ráhatással vesznek rá számukra határozottan előnytelen díjcsomag megrendelésére), de el kell ismerni, hogy minden törvényi kritériumnak megfelel. Kötelező információk szerepelnek, az igenek határozottak és hangosak, tehát teljesen legális, csak éppen gyomorforgató. A személyes (házalós) verzióval ugyanez a helyzet: Józsi bácsi vagy felesége boldogan befirkantja a fia nevét a megfelelő helyre (merthogy előfizető lévén mondjuk csak a fia lenne jogosult szerződéskötésre, módosításra), közben boldogan hiszi, hogy ő most milyen jót csinál, mert X. Károly öltönyös barátunk azt mondja, úgyhogy még egy kávéra is meghívja a kedves fiatalembert. Drága gyermekük pedig munkából hazatérve maximum a fejét verheti a falba, hiszen az ő neve szerepel az aláírt szerződésen, felmondani kötbér nélkül ezt nem lehet, ha pedig perelné a céget, akkor perelné a szüleit is, akik az aláírás hamisítást elkövették...
Szép ez az alma, csak éppen nem lehet beleharapni egyik oldalról sem, olyan szép nagy, fényes és gömbölyű!
A kérdés már csak az, hogy ki itt a legnagyobb bűnös?
1. Azok az emberek, akik koruknál, tájékozatlanságuknál, vagy naivságuknál fogva vannak olyan bátrak, hogy bármilyen szerződést aláírjanak egyik percről a másikra, majd viseljék a következményeket.
2. Az ügynökök, akik képesek eladni a lelküket, az összes empátiájukat és jóérzésüket azért, hogy szerződésenként x összeg üsse a markukat, már pedig pénzből élnek, így ha teljes tájékoztatással nem megy, akkor máshogy próbálkoznak.
3. A cég, aki tisztában kell, hogy legyen az ügynökök munkájával, ellenőrzési kötelezettsége van, ha más nem hát imázs szempontból, bármilyen peres esetben viszont boldogan rángatják elő az ügynökkel, mint egyéni vállalkozóval kötött szerződést, miszerint az ügynök elvégzett munkájával, okozott sérelmeivel kapcsolatban őt semmilyen felelősség nem terheli.
Bármelyik legyen is a jó válasz (már ha csak egy van), akkor is egy dolog biztos: egyik sem túl nyugatias megoldás. Bár miért is kellene arra törekedni???
Természetesen lehet, hogy ez az egész puszta feltételezés, csak városi legenda.
Volt egy hír nyáron, hogy az APEH lecsapott a józsefvárosi kínai piacra és ott sehol nem kapott nyugtát. Janó felesége ugyan kapott blokkot a helyi üzletben, de milyet:Feleségem a helyi kínai boltban vásárolt gyermekruházatot, és a mellékelt blokkot kapta, amely a…..
nybea 2007.09.25 16:17:46
Érdekes ez az ár/minőség kérdés. Én tavaly télen kipróbáltam mindkét variációt: vettem egy nagyszerűnek tetsző minőségi csizmát "magyar" boltban 18000 forintért. Az azonban valamilyen oknál fogva két hét múlva tönkrement, gondolom nehezen bírta a strapát: elvégre tíz percnyi sétára voltam a munkahelyemtől, majd napi tíz órát ültem az irodában, sőt, még ebédelni is mentem ha volt időm a 300 méterre lévő menzára. Egyszóval agyonhordtam. Sebaj, - gondoltam - mekkora szerencse, hogy van blokk, az üzlet még nem zárt be, visszaviszem, hiszen itt a tél, hideg van, szükségem van rá.
És szerintetek milyen választ kaptam? "Sajnos cserélni nem tudunk, levásárolni sem lehet. Mi? Pénzvisszafizetés? Nem, nem, csak javítunk. Hagyja itt nyugodtan, megjavíttatjuk saját költségen, sajnos mások is hoztak már vissza csizmát ebből a típusból, így azonnal megjavíttatjuk. Körülbelül három hét. Maximum egy hónap..."
Sajnos a hölgy arra a kérdésemre már nem tudott válaszolni, hogy december elején hirtelen miből vegyek másik csizmát, hiszen három hét, az mégiscsak három hét. Beának pedig fázik a lába a hidegben, mert nem vagyok sikeres, de tudom, ez már egyéni probléma. Más lehetőségem nem volt: a csizma maradt javításra, hazafelé menet pedig kínaiaknál vettem egy újat 4000 forintból. Jelentem, három hét helyett a kínait két hónapig hordtam, idén már valószínűleg nem fogom, nem azért, mert tönkrement, hanem mert már nem tetszik. A minőségi darab visszakerült hozzám javított állapotban és bedobozolva fekszik egy zsákban a pince mélyén. Azóta sem volt rajtam, lehet, hogy már nem is lesz. Elment tőle a kedvem.
Egyébként meg: Converse! Vettem belőle nyolc párat az elmúlt öt évben, mindegyik egyben van még, max az idő és a kosz látszik rajtuk, pedig azokban nem egy-két rockbulit átugráltam már!

Ár/minőségre még egy példa: nem igazán vágom, hogy miért kellene megvennem az a kenyeret, amelyik több, mint egy fontba kerül, ha mellette ott van ugyanaz 27p-ért más csomagolásban. Megjegyzem: ezeket a termékeket általában ugyanaz a beszállító gyártja, ugyanazok az alapanyagok, ugyanaz a futósor, ugyanazok az emberek, csak a csomagolóanyagot cserélik ki. Érdekes.
A villamos után hurcolt táskás néni sztorija után főleg riasztó volt Tea ma reggeli élménye a villamospótló buszon. Míg ott a rádióhallgatás miatt nem hallotta a vezető a vészcsengőt, itt csajozott, aminek egészen durva következménye is lehetett volna. Sztori alant. T.…..