Regisztráció Blogot indítok
Adatok
nekemirj

0 bejegyzést írt és 107 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Zoltán az oldalt található gyorsbeküldőn küldte be a történetét. Mivel a gyerekei szeretnek vonatozni, így Velencére tartva nem az autó mellett döntött, hanem igénybe szerette volna venni a magyar vasút segítségét. A család ki is érkezett a Déli-pályaudvarra, ahol az indulás…..
nekemirj 2011.08.28 08:52:09
A Vasútnál egy tökös vezető tudna rendet tenni, de az nincs. Egyébként az első számú fővonalon sincs rend, sőt. Már meguntam, hogy ugyanaz a vonat minden héten egyszer legalább 30 percet késik, írtam a Máv Startnak. Kaptam is egy semmitmondó választ. Erre 2011.08.26-től vágányzári menetrend van, amit természetesen nem tartanak be, mert nem is akarják. Erre írtam újra a Máv Startnak és az infrastruktúráért felelős államtitkárnak is mellékeltem a levelet. Íme:

2011.08.26. A 4827-es vonat 20 perc késéssel érkezik meg Tatabányára. 40 perc késéssel még csak el sem indul.
Az előtte közlekedő 4907-es gyorsvonat 40 perc késéssel indul el Tatabányáról, miután addig ott állt.
Utastájékoztatás semmi.

Tudom, mint állandó utas, hogy mától vágányzári menetrend van. Ezért is felháborító a késés.
Teljesen felesleges vágányzári menetrendet csinálni, ha úgysem tartják be. Vagy akkor olyat kell csinálni amit be tudnak tartani. Több ötletem is van, de nem osztom meg mert a Magyar vasút nem utasbarát, hanem ellenségnek tekinti az utast.

Mindenesetre kérem kivizsgálni a mai ügyet különös tekintettel a következőkre:
1. Ki a felelős a vágányzári menetrendért és annak betartásáért. Ha nem működik a dolog, milyen személyi konzekvenciákat vontak le belőle. (elbocsátás?)
2. A hőségriadóban semmilyen víz osztás nem volt az állomáson a vonat meg a tűző napon állt. Ki ezért a felelős, miért nem tették meg az intézkedéseket?
3. Miután az utastájékoztatás semmilyen sem volt az állomáson azon kívül, hogy néhány vonat késik, milyen személyi felelősségre vonást kezdeményeznek? Véleményem szerint az állomásfőnök és a fő menetirányító azonnali elbocsátása lenne a legelső lépés.
4. Ilyen szolgáltatási színvonal mellett mikorra tervezik a havi és félhavi jegyek 50%-s árcsökkentését ezzel is kedvezni azoknak a még megmaradt utasoknak akik a rendszeres késések miatt még egyáltalán tudnak dolgozni, vagy a vasutat választották.

Tekintettel arra, hogy ezen a héten a 4827-s már háromszor késett 10 percnél többet (A MÁV személyi és tárgyi mulasztásából) és emiatt több száz ember a munkából elkésett a levelemet mellékelem Dr. Völner Pál Úrnak is, hogy képben legyen milyen rosszul is mennek mennek a dolgok Magyarország első számú vasúti fővonalán és a MÁV Zrt.-nél. Ennek fényében talán a kormányzat is oda tud hatni, hogy megtörténjenek a személyi felelősségre vonások és a 21. századnak megfelelő vasúti közlekedés alakuljon ki.
Zsuzsanna mai levelében arról ír, hogy rendszeresen késnek a vonatok, de ami a legdurvább, hogy legutóbb azt a tájékoztatást kapta, hogy a nyárfa szálló szöszei miatt késik a vonat. Emellett több dolgot is megemlít, s ő sem érti, miért indulnak a Balatonra olyan vonatok, amik már…..
nekemirj 2011.07.03 18:14:18
@gcsabi: Sajnos túlságosan ismerem a vasutasokat mivel naponta utazom vonattal már 18 éve.
A szolgáltatási színvonal évről évre romlik pont az olyan hozzáállás miatt mint a tied.
A vasútnál is mindenre van pénz csak a rendre nincs és folyik a pazarlás. (lásd kapuk a pesti főpályaudvarokon és az ott álldogáló felesleges munkaerővel. Ha ugyanis a kalauz elvégezné a dolgát -ami nem túl megerőltető-, akkor nem kellene plusz 5 ember egynek az ellenőrzéséhez)
Szerinted miért kell Biatorbágy és Budaörs közözz fél év alatt kétszer felújítani a vasúti pályát ha megfelelő a munkavégzés?
Miért van 60-as lassú jel 20 éve Szárliget és Szár között (ahol volt már pályarekonstrukció is) ha nem cserélik ki a talpfával és tartóoszloppal megtámasztott felső vezeték tartó oszlopot? Azért mert mert trehányság van. Ha elvégezné mindenki a dolgát, akkor rendben működne minden.
Ha fák dőlnek a vasúti sínekre azért van mert nem vágták ki, őket azaz a fenntartó nem végezte el a dolgát.
És szerinted azért nem fegyelmi járna ha nem jelenik a mozdonyvezető és emiatt késik a vonat? Én azonnal kirúgnám ha én lennék a vezérigazgató.
És megnyugodhatsz nem közgazdász vagyok. Többet értek a vasúthoz mint gondolnád.
nekemirj 2011.07.04 07:24:50
@gcsabi: veled nem érdemes foglalkozni, mert értelmetlen.
Fel kellene fognod, hogy nem az utas van a vasútért hanem fordítva!
Nem csak azért értek a vasúthoz mert azzal utazom, de neked úgy is mindegy.
A hülyeségeidre a továbbiakban nem kívánok reagálni, de a szerencséd, hogy nem vagyok a főnököd, mert már nem lennél a vasútnál ezzel a felfogással.
Új MÁV blog Késéscsinálás 2011.06.28 14:06:00
Zoli a levelében arról ír, hogy nem érti, miért van az, hogy ha sikerül pontosan betartani a menetrendet, akkor a pályaudvarok előtt álldogálva, csak összehozzák a vonatok a késést. Nos, a helyzetét én is átérzem, múltkoriban a barátnőmmel Szolnok felé indulva, még a Keleti…..
Új MÁV blog Ügyfélszolgálat 2011.06.21 10:10:00
Alább Miklós levelét olvashatjuk, illetve levelezését a MÁV-val, aki már lassan kezd beletörődni abba, hogy az Esztergom-Budapest vonalon rendszeresek a késések. Amibe nem tud beletörődni, az az utastájékoztatás hiánya. De tényleg, miért nem lehet valamit odaböfögni az utasnak,…..
nekemirj 2011.06.22 11:27:57
A Győr- Budapest szakaszon sem jobb a helyzet.
Rendszeres a 20-30 perces késés bizonyos vonatoknál. Van amikor csak akkor mondja be, hogy késik 10 percet mikor az már eltelt és persze onnan indul a bemondott 10 perc.
ma 15 percet késett. Kérdem a kalauzt most mi az oka, mire azt mondja nem tudja mert ő most kezdett nem a végállomáson. Ez elfogadhatatlan. Írtam a panaszirodának, hogy 2011-ben mikor mobil telefon meg minden van ez nem megengedhető. Következő késés után megy a levél a minisztériumnak és a közlekedési hatóságnak bár azok ilyennel nem foglalkoznak mert nem vonattal járnak.
Egyébként tettem javaslatot a panaszlevélben és kértem a Máv start vezetője válaszoljon rá.
A javaslatok a következők voltak:
1. Ha a késés a Trakció pályavasút vagy ezek miatt következett be, akkor 5 perc felett minden megkezdett percért 1 millió forint kártérítést adjanak. Csak megfelelő szerződés kérdése
2. Ha a Máv Start dolgozójának a hibájából, akkor 5 perc késés felett annyival csökken a dolgozó és főnöke nettó fizetése %-an amennyit a vonat késett. 3. alkalom után a főnökével együtt ki van rúgva fegyelmivel.
3. havijegy, félhavijegy, 30 napos esetén adjanak egy gyűjtő füzetet is a jegy mellé (ráírva a viszonylatot és a jegy számát is) és minden késést írjanak bele vonatszámmal. A következő vásárláskor annyi % kedvezmény van, ahány perc késés összejön az adott időszak alatt. 100 % felett a következő gyűjtés a 100 perc feletti késéssel indul.
Persze ebből semmi nem lesz, de ha bevezetnék, akkor összekapnák talán kicsit magukat.
Olvasónk teljesen kiakadt azon, hogy a 9407-es vonat kesese miatt a 4827-es vonat mindig kesve indul. A 4827-es kesese abbol adodik, hogy a szemelyzet a 9407-essel érkezik. Nem lehetne átszervezni a fordákat? Miért olyan nehéz megoldani a logisztikai feladatokat a MÁV-nál? Látszik a…..
nekemirj 2010.03.17 12:59:23
Megjött a MÁV Start ismételten semmitmondó válasza.
Tisztelt Utasunk! (Gy.69-3249/2010-2.)

Köszönettel vettük Társaságunkhoz, február 10-én kelt levelével kapcsolatos válaszunkra küldött észrevételét, mellyel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk:

Ismételten köszönjük, hogy a jelzett hiányosságokra felhívta figyelmünket, mint bizonyára Ön is tudja a MÁV-START Zrt. által nyújtott és tisztelt Utasaink által igénybevett szolgáltatást a MÁV Csoport tagjai úgymint a MÁV Zrt. MÁV-TRAKCIÓ Zrt. valamint a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. állítja elő. Az említett társaságok között az elégtelen szolgáltatásra, vonatkozóan szerződések által rögzített kompenzációk biztosítják a felelősségből eredő kártérítést.

Természetesen Tisztelt Utasainkkal szemben Társaságunk Ügyfélszolgálata illetékes az Üzletszabályzatunkban leírtak szerint az elégtelen szolgáltatásból adódóan visszatérítést, kártérítést, kompenzációt megítélni. Erre az Ön esetében sajnos nem volt lehetőség.

A személykocsi műszaki meghibásodásával kapcsolatos felvetésével természetesen egyetértünk és biztosítani szeretnénk, hogy munkatársaink ezzel kapcsolatban a szükséges intézkedéseket megtették. Mindazon által a kisorozás az ott és akkor rendelkezésre álló személyi és tárgyi feltételekkel így valósult meg.

Az Ön által jelzett és az ismételt levél 3. pontjában leírtakkal kapcsolatban a korábbi válaszunkat továbbra is fenntartjuk, elismerve azt, hogy a várakozó utasoknak így további kellemetlenséget okozhatunk.

A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. a mozdonyvezetők vezénylését egy egyedi esetnek betudható késés miatt nem áll szándékában megváltoztatni.

Az üggyel kapcsolatban Társaságunk és a szolgáltatásaink előállításában résztvevő társaságok illetékes munkavállalói a szükséges tanulságokat levonták és minden tőlük telhetőt elkövetnek annak érdekében, hogy a jövőben ilyen helyzet ne állhasson elő.

Bízunk benne, hogy a MÁV START Zrt. Tulajdonosa címére küldött észrevétele is elősegíti a szolgáltatásaink minőségének javítását és egyben jelzi a szükséges fejlesztések szükségességét.

Megértésében bízva megkeresését köszönjük.
Katasztrofális utastájékoztatás a Nyugatiban,  az utasokat átvezényelték egy másik szerelvényre mondván az eredeti nem közlekedik, majd az eredetit csak elindították... Zseniális! Miért van az, hogy a kedves MÁV a legapróbb hibáért is szinte bűnözőnek tekinti az utast,…..
nekemirj 2010.02.12 13:06:23
@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
Csak ennyi:
Tisztelt MÁV-Start!

Mélységesen felháborít amit az utóbbi pár hétben a Hegyeshalom - Budapest vasútvonalon művelnek a 9407-s és 4827-s vonattal. A mai napon már betelt a pohár ezért is írok Önöknek, de ha nem lesz érdemi válasz a Személyszállítási Igazgatótól (és nem a panaszirodától), akkor a felügyeleti szervet keresem meg. Kérem vizsgálják meg a kártérítési felelősségüket is.

Nem először fordul elő, hogy 30 percet meghaladó késése van a 9407-s vonatnak (indul Hegyeshalom 6:02) és emiatt személyzeti problémák adódnak a 4827-s vonaton (indul Komárom 7:10).
Számomra egyenesen megfejthetetlen, hogy miképp történik a vezénylés és miért nincs tartalék személyzet, ami igen csak elvárható és talán kötelező is lenne egy ilyen vasútvonalon!

Mai nap is a 9407-s 50 perc késéssel érkezik Tatabányára és emiatt nem tud elindulni 7:41-kor a 4827-s, mert a Hegyeshalmi vonattal nem érkezik meg a mozdonyvezető és a másiknak Tatabányán lejár a szolgálati ideje. Ilyen szervezetlenség egyenesen megengedhetetlen, hogy egy vonatnak az 1/3 távja után mozdonyvezetőt kelljen cserélnie. Ezt másképp kell megszervezni. Mindezt azért sem értem, mert a 9407-s elvileg 7:00-kor van Komáromban és a 4827 7:10-kor indul el, azaz Komáromban (az induló állomáson) kellene megoldani a mozdonyvezető cserét. Ha pedig késik a 9407-s, akkor teljesen felesleges elindítani a 4827-st, várhatná a mozdonyvezetőt Komáromban is. Vagy ha mindenképpen Tatabányán kell cserélni, akkor úgy kell megoldani, hogy a mozdonyvezető már ott legyen és ne mondjuk 60km-rel messzebbről jöjjön. Ez csak egy kis szakmai és szervezési hozzáértés kérdése lenne, azaz aki a vezénylést készíti alkalmatlan a feladata elvégzésére ezért mindenképpen felelősségre kell vonni és meg kell tőle válni.
Egyébként megjegyzem, hogy a helyes és utasbarát viselkedés az lenne és lett volna, hogy a Traubi IC (indul Sopron 6:15) ingyen, helyjegy nélkül vigye el a Tatabányán várakozó utasokat. Ez humánus és utasbarát viselkedés lenne, és költséggel sem jár (maximum az elégedett utas legközelebb is utazik és nem vált más közlekedési eszközre, ami Önöknek bevételkiesést okoz) ugyanis az IC-nek olyan mindegy, hogy félig kihasználva vagy teljesen kihasználva megy, a költségei ugyan akkorák!
Kérem, hogy haladéktalanul vizsgálják ki az ügyet, járjanak el a felelősökkel szemben a leghatározottabban és a választ ne a panasziroda küldje, hanem a személyszállítási igazgató megnevezve, hogy milyen lépéseket tett meg a felelősségre vonás tárgyában és mit tesz azért, hogy ez többet ne fordulhasson elő.

Válaszukat köszönöm egy már 17 éve naponta utazó és bérletre havonta több 10000 Ft-t kifizető, de az egyre romló szolgáltatásuk ellenére is kitartó utas.

Egyébként az, hogy a 9407 állandóan Kelenföld előtt áll 5 percet mert hónapok óta képtelenek rájönni arra, hogy nem kellene kereszteznie a pécsi IC-vel az útjukat az egyenesen megfejthetetlen. Csak az IC-t a 14-sre a 9407-t meg a 15-s vágányra kellene érkeztetni.
nekemirj 2010.02.16 13:00:24
@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
Nem tudom miről beszélsz. A Keletiből tudna jönni az IC a 14-esre Győr felől meg a 15-sre. Így éppen nem keresztezik egymást. Esetleg járj arra és nézd meg a vágányokat meg a számozásokat. Látszik rajtad, hogy MÁV-s vagy és felesleges munkaerő. Ilyen hozzáállás miatt tart ott a vasút ahol tart.
  Idén az OMV-nél tankolnak az állami szervek, legfeljebb évi 50 millió liter benzin erejéig. A döntésben az osztrák társaság által ajánlott, 2-3 forinttal kedvezőbb literenkénti ár volt a meghatározó, a kúthálózat csak 10%-os súllyal bírt a tenderben (a Molnak…..
nekemirj 2010.01.05 13:18:24
@Gabo1000:
1. Az autópályán drágább a benzin az tény, de gondolom, hogy nem kutannként lett megadva az ár, hanem az, hogy aki ilyen kártyával tankol annak mennyibe kerül, és ez független attól, hogy ott mennyi épp az adott ár ami ki van írva.
2. Honnan tudod, hogy olyan gépre került ami nem bevizsgált, ill honnan lehet tudni hogy intzéményenként lett részletesen felsorolva a rendszám?
3. Egy reléállomás melyik állami intézmény működtetésébe tartozik?
4. Lehet úgy szervezni a tankolást, hogy útba essen költség nélkül is a kút. Nem akkor kell rajta gondolkodni mikor 5 liter van a kocsiban, hanem pl ha félig van és van ott kút akkor teletankolják. Csak hát ehhez gondolkodni is kellene az államigazgatásban amihez az alkalmazottak nincsenek hozzászokva, csak ahhoz, hogy mindent megkapnak akkor is ha nem spórolnak.
nekemirj 2010.01.05 13:36:47
@Gabo1000:
1. Szerinted a többi nem csökkenti? Ekkora marhaságot!
2. Bizonyítsd be, hogy nincs vagy nem volt, különben rágalmazás, büntetendő cselekmény
3. Áruld le ha ennyire okos vagy
4. Igen ha félig van főleg télen akkor szoktam tankolni, mert sose tudhatod mi adódik. Mellesleg dec 29-én 266-t tankoltan 15 litert, hogy tele legyen mol emelése előtt, közben náluk akkor 289 volt az ár. Az, hogy darabra több kútja van még semmit sem jelent.
nekemirj 2010.01.05 14:07:44
@Gabo1000: Örülök, hogy bevejezted, te úgyis egy értelmezhetetlen vagy és beszélsz össze vissza.
3 Ft/l 50 millió liternél szerinted semmisség. Javaslom, hogy ennek a dupláját vonják le tőled 50 éven keresztül adóban és megtudod mennyi az.

4. Az auchan indult a tenderen? Hol van erről infornáció add meg gyorsan.
Ügy van. Vasútügy. A pénzügyminisztérium kiadta az ukázt, hogy meg kell spórolni 40 milliárd forintot a közlekedésben. Hogy ez hogy jött ki, arról nagyjából senki nem tud, ezt dobta a gép. Nosza, ezen nekibuzdult a másik, a közlekedési minisztérium, hogy most majd akkor lesz itt…..
Én szóltam. Nemrég felvetettem, hogy a MÁV-ot meg kéne szüntetni, bevállalva a rövid távú káoszt, a szebb jövő érdekében. Legalább azok a nyomorultak is szenvednének, akik nap mint nap olyan színvonalú munkát végeznek, amiért egy éves kényszeregyüttlétet érdemelnének az…..
Megaszánalmas. Késik a vezér, ezért késik a vonat is. Előfordulhat ilyen eset. Nincs ilyenkor egy másik vezér, aki elvinné a vonatot? Nem kell ide sztrájk, hogy felboruljon a menetrend és nem kell semmi különleges helyzet. Elég az emberi butaság. De az utasok viselkedése se semmi.…..
Ma már hihetetlennek hangzik, de 1989 október 23.-án egy rakás budapesti gimnazista meg szerette volna nézni, ahogy Szűrös Mátyás, a rosszul dizájnolt komenista a Parlament erkélyéről kikáltja a Magyar Köztársaságot. Sok iskolából központilag vitték a gyerekeket a térre, más…..
Panka belefutott egy felsővezeték szakadásba a Nyugatiban. Az utasokat nem tájékoztatták, a MÁV-Direkt is csak a bizonytalan ideig szünetel dumát mondta, ahogyan később a Nyugati hangosa is. Egyszerűen nem tudom megérteni, hogy mi a büdös sünseggéért nem lehet időben…..
nekemirj 2009.10.02 11:03:37
A MÁV-nál az utastájékoztatás évről évre romlik, pedig a technika fejlődik. És csodaálkoznak, hogy be kell zárni vonalakat meg spórolniuk kellene milliárdokat. Pedig amilyen szinvonalat nyújtanak így is túl vannak fizetve a dolgozók.
Egyébként 2 hete a Biatorbágy előtt a mozdonyvezető hülyesége miatt álltunk a nyílt pályán. Be is döglött a Flirt áramszedője, mert fázishatáron későn húzta le. Még jó hogy nem lett nagyobb baj. Persze be nem mondott senki semmit. Fél óra után bevergődött az állomásra és mondta neki a kalauz (aki szintén nem szólt az utasokhoz semmit), hogy be kellett volna valamit mondani tájékoztatás képpen. Erre ezt válaszolta a mozdonyvezető, hogy
lesz@rom. Ezért tartunk itt. Ezeket nem rúgják ki, pedig azonnal fegyelmivel ki kellett volna rúgni. Bezzeg a másikat aki minden állomást bemondott, meg a vonat sebességét, időjárást, stb. és jól szórakozott az utas, azt kirakták mert nem tetszett egy fejesnek.
Ma meg a kalauzok annyira hülyék voltak (Rajkai gyors), hogy még a bérlethez is igazolványt kértek mindenkitől, hogy egyezik e száma, mert az pattant ki a fejükből, hogy valaki olyan marha több 10 kilómétert utazik naponta más bérletével...
Nekem meg utána esett le, hogy el kellett volna kérni az igazolványát, mert lehet nem is vasutas elvégre lehet már kölcsönzőből is ruhát kivenni:)
Az Antali-csapat egyik embere maga állította ezt. Péntek óta egy kétoldalas levél tartja izgalomban a vasútreformmal hivatásosan és hobbiból foglalkozókat. Először a Magyar Nemzet írt cikket a(z alapvetően) Takács László által írt dolgozatról, szemelvényeket is közölve…..
Mindenfelől azt hallani, hogy a vasutasok családtagjainak járó szabadjegyet vissza akarják vonni, tehát csak a vasutasok utazhatnának ingyen (és a rászorulók természetesen). A szabadjegyek, ingyenes bérletek évente több milliárd forint kiesést jelentenek a tömegközlekedési…..
Pártunk és Kormányunk felfedezte az a Fekete Lyukat, ahol éve óta ÖMLIK ki a pénz, és lassan, alattomosan tönkrevágja az országot és a gazdaságot ... A benyújtott adóváltozások keretében a cafetéria felét adóztatnák meg, egy roppant alacsony, barátságos 62%-os személyi…..
Idén is sajtótájékoztatót tartott a MÁV Start az Utazás kiállításon. Kozák Tamás vezérigazgató az elért eredményeket és a terveket vette sorba. Ezekről a Kötött pálya olvasói általában már értesülhettek (Az azért érdekes lehet, hogy a vezér a járműfejlesztési…..
Az utóbbi napokban több levelet is kaptam, amelyben a MÁV internetes jegyvásárlását elemzik. Én hiszem, hogy egy történelmi ponthoz értünk. Még ha egy kicsit "fapados" is, de legalább elindult. Azt hiszem én sem írhattam volna le jobban az észrevételeim, mint a Debreceni…..
nekemirj 2008.06.24 08:32:35
Fejlesztés alatt van egy magyar államilag támogatott e-kereskedelmi rendszer mobil szolgáltatók számára is, amiben online jegyvásárlás csak egy lehetséges történet. És még a számlázás is meg van oldva és nem csak az OTP lehetne szolgáltató.
A probléma mindössze annyi, hogy kevesen tudnak róla mert rossz a marketingje.
Itt lehet róla olvasni:
www.mik.bme.hu/home/MIK%202008%20eves%20jelentes/2008eves_szakmai_jelentesMIK080617.pdf
2.4 Projekt.
Szerintem érdemes lenne a MÁV fejesek figyelmébe ajánlani és összefogva a MÁV mobil szolgáltatókkal előnyösen jönne ki belőle. És a dolog biztonságos is.
Ha valakinek felkeltette az érdeklődését a MÁV-n belül, vagy egyéb helyeken akkor szivesen összehozom az illetőt a projekt vezetőjével.
Bocs a reklámért, de ha minnél többen tudnak róla annál jobb. És ezt nem csak a MÁV hanem a BKV és a volán is bevezethetné.
Vigyázat hosszú lesz, de megéri. 170 km 7 óra alatt nem semmi... Na ez a szopás nem amikor tövig nyeled a calippot.. Üdv! nemrég bukkantam rá (tegnap :) ) erre az online MÁV-os panaszládátokra, és pont valmai hasonlót kerestem. Nem tudom hogy jó helyre írok e, de azt szeretném,…..
nekemirj 2008.05.21 12:59:46
Kedves Jamy!

Szerintem a központi forgalomirányítás nálunk is megvan, ill. meg lehetne. Az új vonatokon (Flirt) már nem lehet csak úgy le/fel ugrálni, mert mielőtt elindul bezárja az ajtókat és azt csak a mozdonyvezető tudja nyitni, utasok már nem. Ez helyes is. ezeken a vonatokon működik kamerás megfigyelés is. Az állomásokra kiépíteni egyet, amit távolró felügyelni is lehetne a mai informatikai megoldások mellett nem kerülnek annyiba, mint a személyzet fenntatartása az állomáokon. Ráadásul a vasútvonalak, legalábbis a fővonalak optikai kábeleken vanna összekötve csak használni kellene a lehetőségeket.
Igazából nem csak az állomási személyzetnél van felesleg, hanem a jegyvizsgálóknál is. Amig a két kocsis Flirt-kön két jegyviszgáló utazik addig felesleg van. Gysevnél a kisforgalmú vonalakon a mozdonyvezetőnél kell jegyet venni pl. De nálunk ezért akkora sztrájk lenne, hogy csak na. Persze igazad van az utasoknak is kellene szemléletváltás.
Korábban írták a kedvezményeket. Igen ekkora kedvezmények még a szocializmusban sem voltak. Én még akkor kezdtem a középiskolát és bizony 50%-s kedvezményt kaptunk csak bárhová. ez most is bőven elég lenne, stb.
De ehhez olyan politikusok is kellenek akik nem csak demagóg módon viselkednek. Nem véletlen tartanak máshol előrébb, mert ott ugyan volt háborgás meg minden, de a reformok kormányok ide vagy oda folytatódtak.