Regisztráció Blogot indítok
Adatok
lada95

0 bejegyzést írt és 89 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Prangl daruinak ausztriai szélerőmű építése ritkán látható, különleges nézőpontból. Egy Thunder Tiger Mini Titan E325-ös egyedi építésű minihelikopter FPV távirányítással készítette felvételei.    Az FPV (First Person View) egy valós idejű, élő videójelet…..
lada95 2011.08.14 14:56:52
@RóbertGyda:
A komment szélerőmű részéhez akarok hozzászólni.A méreteknél szerintem is a láb(feet)és a méter közötti átváltásnál van tévedés.
A legnagyobb szárazföldi szélerőmű típus az ENERCON cég E-126-os turbinája.
Főbb adatai:
-névleges teljesítménye 7.5 MW
-a gondola magassága. 135 méter
-a rotor átmérője:126 méter(általában a szélerőművek típusjelzésében szerelő szám a rotor átmérőjére vonatkozik.)
-a teljes magassága a rotorral 198 méter
(ha nem is 300 méter,akkor sem kicsi, körülbelül ilyen magas a Kékestetői TV-torony.)
A rotor tömege a rotor aggyal 364 tonna, a torony teljes tömege(a beleépített összes beton és fém alkotóelemmel együtt) megközelíti a 6000!! tonnát, ára 9 millió Euró,kb 2.5 Milliárd forint!

Érdekesség képen a Liebherr LTM 11200-zal általában 2MW körüli teljesítményű szélerőműveket építenek, ezek ára 4-5 millió Euró körüli, azaz 1.2-1.4 Milliárd forint.Elgondolkodtató, hogy egy új LTM 11200-as ára megegyezik kb 2 db, általa építhető szélerőmű árával.
Liebherr LR 1280 (eredeti max. teherbírása: 280 tonna, max. gémhossza: 150 méter, a modell gémhossza: kb. 150 cm) Conrad 1:50 modell: ..
Ehingen an der Donau szép német kisváros és (mint tudni illik) a Liebherr mobil darukat gyártó üzemének székhelye. A világ legnagyobb darugyáráról lévén szó, a vadiúj gyári szürke, vagy már a megrendelő színeibe festett autódaruk közúti forgalma, enyhén szólva az…..
- autdatalizálva -..
lada95 2011.07.02 11:22:42
Darubaleset 2008-ban Ausztrália egyik legnagyobb felszíni szénbányájában. Túl sok tényt nem lehet megtudni, de a látvány nem mindennapi. Maga az óriási köteles kotró, amit szerelnek a darukkal sem akármilyen példány, valószínűleg egy Marion, 100 m³ űrtartalom feletti…..
lada95 2011.06.12 14:08:23
lada95 2011.06.13 15:50:21
@Autódarublog: Az új 3-400-as Grove-k valóban nagyon szépre sikerültek.Csak nekem tűnik úgy, hogy az első születésnap felé közeledve, felgyorsultak az események a Blog háza táján?
A Tűzoltóság (Katasztrófavédelem?) Tadano Faun ATF60-4 típusú daruját bemutató videó: Debreceni és nyíregyázi tűzoltó darusok páros emelést gyakorolnak: Daruemelési gyakorlat  Részlet egy megyei jogú város 2011-es közgyűlése elé terjesztett, az önkormányzati…..
Mobildaru Blog Csodálkozás 2011.05.12 16:34:00
Magyarok csodálkoznak a Schmidbauer Terex-Demag AC500-as daruján, valószínüleg valahol Németországban. Éppen elfért a benzinkútnál és tényleg gigantikus látvány. 500 tonnás és van Magyarországon is: Csepeli emelés - Kikötői daru és AC500 ..
lada95 2011.05.13 18:37:24
@SomyTomy: @STi-2009: Bocs hogy beleszólok a témába.Én sem vagyok "daruguru" de szerintem a fogyasztásuk alaposan alá lett becsülve.Az igaz hogy a nyolc-ill. kilenctengelyesek 5-600 lóerősek (az 1000 tonnásak 650-670); de ehhez 96-108 tonna országúti össztömeg társul.Szerintem ez a kategória átlagfogyasztás eléri a 60-100 litert is száz kilométeren(országúton).A Lebherr LTM 11200-ról terepen, gémmel(ilyenkor az össztömege a 200 tonnát is meghaladja) a 140-180 litert is el tudom képzelni.De szerintem a fórum olvasói között van AC 500-zal daruzó is. A véleményére is kíváncsi lennék.
Más.Az üzemanyag témával kapcsolatban eszembe jutott:
Az egyik Internetes fórumon a Terex AC 1000,kapcsán felvetődött(nem tudom menyire tudják, de az első "ezertonnás" amelyiknek mind a járműves, mind pedig a daru részét(a legkisebbekhez hasonlóan) egyetlen motor hajtja), a "vörös" vagy "piros", illetve a "fehér" dízel (gázolaj) neve.Tudna valaki segíteni hogy ez mit takar?Egyes Nyugat-Európai országokban kétféle gázolajat használnak?Vagy hasonló mint nálunk a 80-90-es évek fűtőolajához?
Nagyon könnyű kérdés lenne egy fizika érettségin, de a daruk terhelhetőségének alapvető problémáját oldja meg. Ókori találmány, az egyszerű gépek egyike:  a csigasor. Forrás: Wikipédia  Nézd meg a folytatást is!   Az elmélet a Wikipédiáról: A…..
lada95 2011.05.05 17:32:18
@Autódarublog: Akkor módosítok 15 kötélágra(ha jól vettem ki a videó feliratából, mert egyébként szinte lehetetlen lenne megszámolni). Így a végeredmény 120kN-ra módosul (feltéve ha nem tévedtem).Ez majdnem határterhelés, a prospektus szerint 125 kN a maximális csörlő vonóerő.Hálás és szinte kifogyhatatlan téma a kötélzet és a csörlő.Egy későbbi technikai témájú bejegyzésben írhatnál a csörlő meghajtásáról,sebesség szabályozásáról illetve fékezése módjáról.
Mobildaru Blog Liebherr LR 11200 2011.04.30 15:01:00
A Liebherr a 11200-as számot már 1994-ben alkalmazta egyik típusának elnevezésére, ekkor készült el az 1000 tonnás lánctalpas LR 11200. Akkoriban a Liebherr sem gyártotta sorozatban a nagy daruit, összesen két darab LR 11200-as készült a japán MIC megrendelésére. A több hónapig…..
A tegnapi bejegyzés folytatása és pontosítása. A hajóba emelés ma történt és a Szergejhez természetesen a Prangl mindkét darujára szükség volt. (Ezért nem voltak képek a beemelésről, csak az én fantáziám működött.) Forrás és további képek: nyugatmagyar.hu A…..
Közelről készült, mondhatjuk belső videó, ahogy kevés szerencsés láthatja a Terex-Demag CC 9800 lánctalpas darut. Ez a C 8800-1 Twin után a második legnagyobb és a legújabb fejlesztésű Terex-Demag lánctalpas daru.  Max. terhelhetősége: 1600 tonna, max. tehernyomatéka: 26930…..
Az előző részben (Vízidaru - A kicsik) látott daruk így kerültek a bárkákra. Magyarországon többnyire a 200 tonnás Clark Ádám úszódaru (HSP) és a német 300 tonnás Atlasz úszódaru (Barthel Schwimmkrane GmbH, 2011-től Mammoet Maritime GmbH)  emelte rá a bárkákra az…..
Az ígért részletek Laurent Gagnon gyűjteményéből. Képek a folytatásban! Liebherr LG 1550 + derrick gém: Liebherr LTM 1800 (a típusok közötti különbség csak a gémszerkezet): Liebherr LTM 11200-9.1: Egy másik Liebherr LTM 11200-9.1: Terex-Demag AC500-2:…..
 A Liebherr kategóriájában legnagyobb mobil daruiból több is járt már Magyarországon.   Sajnos csak vendégként, mert magyarországi cégeknél a legnagyobbak a két LTM 1400-as 400 tonnás. (Talán ezért is állította ki ezt a típusát az idei Construmán.)   …..
Fantasztikus modell gyűjtemény a kanadai Laurent Gagnon képein!Nem múzeum, lakás.Hétvégi feladat a típusok felismerése!Nézd meg a többi képet is.Úgy gondolom sokan elfogadnánk, ha közülük csak egy-két darab díszítené a lakásunkat.Később lesznek még képek...
 Jelenleg a világ legnagyobb mobilizálható darujának újabb munkája Thaiföldön. Az ALE cég AL.SK190 4300 tonnás daruja (Smarter, Safer, Stronger - ALE) 25 darab 73 tonnától 813 tonnáig terjedő tömegű (legmagasabb 85 méter) olajfinomító berendezést emelt be. 600 tonnáig…..
 Vasárnap bónusz a rénszarvas teszthez. A hong kongi többször látott Kansonos Liebherr LTM 1500-8.1 500 tonnás megfordul. A nyolc tengelyből az első négy és az utolsó kettő kormányzott.   Egy korábbi bejegyzésben is manővereznek, a második videón szintén egy LTM…..
A KamAZ-43118 (6 х 6) nem rendelkezik ESP-vel, a súlypontja is magasabban van egy A osztályú Mercedesnél. Terepjáró, menetkész tömege 22,35 tonna. A daru 25 tonna maximális teherbírású, 28+9 méter a gémhossza és még az árát is ki merték írni.  Galichanin..