Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Pusztai Éva

0 bejegyzést írt és 12 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Aggasztja gyermeke iskolai teljesítménye? Nem megy az otthoni tanulás? Szeretne felkészülni egy közelgő vizsgára, új kihívások várják munkahelyén, de nem tudja hogy álljon neki a tanulásnak? Kérdezze szakértőnket, dr. Pusztai Évát!   Kérdéseit felteheti közvetlenül itt…..
Pusztai Éva 2011.05.29 08:07:13
@esztike889:
Kedves Eszter!

Diszkalkulia vizsgálatot a lakóhely szerinte Nevelési Tanácsadó, vagy a Tanulási Képességeket vizsgáló Bizottság végez. Ezek utóbbiak listája itt található:
fppti.hu/szakteruletek/sajatos/bizottsag/bizottsag.htm

Jó ha számol azzal, hogy egy ilyen vizsgálatra elég sokat kell várni, különösen, hogy mindjárt kezdődik a szünet.

Felmentést nem adnak automatikusan, ezért /is/ érdemes a fejlesztéssel is foglalkozni. Minden életkorban javíthatók a diszes problémák, ha nem is szűnnek meg teljes egészében. Azt mindenesetre el lehet érni, hogy hétköznapi szinten használni tudja a matematikát, és ha mégsem mentik fel, el tudja végezni a középiskolát.

Ha elküldi az elérhetőségét az info@tanulasmodszertan.hu címre, egyeztetni tudunk a fejlesztésről, vagy személyes tanácsadásról.

Szép napot:

Pusztai Éva
Pusztai Éva 2011.06.06 12:00:19
@andrea13:

Kedves Andrea!

Ha jól értem, eddig nem vizsgálta meg szakember a kislány tanulási képességeit. Márpedig az évismétlés önmagában nem biztos hogy megoldja a problémát, hiszen lehet a gyereknek olyan, a tanulást akadályozó zavara, ami szakszerű fejlesztés nélkül nem fog elmúlni.
Egy személyes konzultáció alapján tudok ennél konkrétabb tanácsot adni. Időpontot a 70 3121 999-es számon kérhet.
Szép napot:
Pusztai Éva
Pusztai Éva 2011.06.14 13:58:08
@munyó2:
Kedves Munyó!

A jegyzetelést leginkább a gyakorlatban lehet megtanulni, kiváló lehetőség ha a Mindentudás Egyetemének interneten is elérhető előadásaiból érdeklődés szerint kiválaszt egyet, megnézi-meghallgatja, ha szükséges megállítja - és így hámozza ki fokozatosan a lényeget. Ha elsőre nem találja a lényeget, hallgassa meg többször. Kis türelemmel gyors javulás érhető el ezzel a módszerrel.

A gyakorlatlanságon kívül más oka is lehet annak, ha nem tud megbirkózni a hallottak jegyzetelésével. Egy személyes konzultáción meg kellene nézni milyen szinten van az olvasott és a hallott szövegek megértése.

Az is lehet, hogy a jegyzeteléstől való félelem a sikertelenség oka. Ha erről van szó, ezzel a félelemmel /is/ meg kell tanulni megbirkózni.

Ha szükséges a 70 3121 999-es számon tud elérni, hogy időpontot egyeztessünk.

Szép napot:

Pusztai Éva
(a sorozat első ill. második része) A tanulási zavarokat három nagy csoportba szokás sorolni:  - a beszéd és a nyelvhasználat zavarai - az olvasási, írási és számolási készség zavarai - az előbbiekbe nem sorolható tanulási nehézségek, amelyek szintén nem vezethetők…..
Pusztai Éva 2011.05.29 08:33:12
@Linett: -val
Kedves Linett!

A tanulási nehézségeket tapasztalatom szerint a következők okozzák:

1 Valamilyen készség, képesség hiánya, fejletlensége, gyengesége. Ide soroljuk az általános szellemi képességeket, ezt az IQ-val mérjuk, idegrendszeri sérüléseket, a komoly figyelemzavart, hiperaktivitást, a részképességek zavarát pl. finommozgások, rövidtávú memória, tér kezelése stb, és a diszes zavarokat, a diszkalkuliát, diszlexiát, diszgráfiát, valamint a gyenge szövegértést.

2. Motiváció hiánya vagy gyengesége-vagyis nem akar tanulni, nincs hozzá kedve. Ezt kiválthatja iskolai kudarc, súlyos sérelem, unalmas oktatás, családi problémák, nevelési hibák, lelki traumák, szorongás, gyerekkori depresszió.

3. Nem tudja hogyan tanuljon - ez inkább a felső tagozatban jelenik meg. Ezek a tanulás módszertani hiányosságok.

A nagyon okos gyerekeknél is lehetnek lemaradások egyes területeken, az ujjak használata számolás közben erre utal. Ilyenkor a számfogalom, a bonyolultabb feladatokhoz elengedhetetlen absztrakció nem elég fejlett. A gyerek gondolkodása még nem érett meg arra, hogy pl. a 11-et a fejében is "előállítsa", kellenek a mankók, az ujjai. Ugyanez igaz az olvasásra is. Általában nem okosság kérdése, mikor tanul meg egy gyerek olvasni.
Az iskolás kor elején akár két évnyi fejlődési különbség is lehet a gyerekek között: két elsőst összehasonlítva szélsőséges esetben akár 3-4 év különbség is lehet az érettebb és a lassabban fejlődő között.
Sajnos mindezt a magyar iskolák többségében alig veszik figyelembe...

Ennél konkrétabb választ, tanácsot egy személyes konzultáció során tudok adni. Ehhez küldje el elérhetőségét az info@tanulasmodszertan.hu-ra.
Szép napot:
Pusztai Éva