Regisztráció Blogot indítok
Adatok
trianontagadótibi

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
TComment Benzinest? Hülye vagy? 2014.02.04 06:20:00
Nem sokat gondolkodnék, ha új autóba motort kellene választanom. Elfogytak az érvek a benzinesek mellett. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
trianontagadótibi 2014.02.04 12:51:56
A cikk témája szerintem javarészt szubjektív dolgok alapján "dől el" mindenki számára. Nálunk megfordul jó pár autó, a szerencsés családi helyzetnek és cégnek köszönhetően. Én egy 2008-as, de még első szériás Mazda 3-at hajtok, 1.6 szívó benzinest, évi kb 10-15 e. km-t teszek bele. Nincsen vele semmi gond, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy még csak 1 éve van nálam. A motor karakterisztikája véleményem szerint kiváló, ugyan nem túl erős, de annyira jól van összerakva, egymáshoz illesztve minden az autóban, hogy egy élmény vezetni, még ha nem is fogom vele feltépni a betont soha. A családban több benzines Mazda is szolgált már, imádva volt mindegyik, talán rozsdásodás szempontjából nem álltak a helyzet magaslatán, de ennyi. Van ugyanakkor egy másik autó, egy 2008-as Hyundai Santa Fe. Szerintem kellemes az orrában lakó 2,2 CRDi dízel, többször hallani a turbó fütyülését, mint a tipikus dízelhangot :) 170 ezer kilométerig nem volt vele semmi gond (egyszer elromlott a kétzónás klíma jobb oldali része, csak hideget fújt, de gariban javították). 170 valahányezernél a motor intenzívebb gyorsulásokkor ledadogott, falba ütközött. Eleinte "csak" befecskendezési problémákra gyanakodtak, de idővel olyan váratlan helyzetekben is erőtlenné vált a motor, hogy nem lehetett tovább halogatni a szervízt. Eszméletlen időtartamú p@csölés és balf@szkodás után kiderült, hogy hidrotőke hibás és a vezérműtengely is megsérült miatta, így most 4 hónapja áll a kocsi a szervízben, feltehetően motorcsere fog történni... azóta egy 233 kilométert futott Skoda Superb 1.9 PD TDI fut nálunk, nagyon durván traktor járáskultúráját tekintve, de úgy megy, és olyan keveset fogyaszt, hogy az teljességgel elképesztő. Ezt a történetet azért írtam le, mert a véleményem az, hogy aki csupán városban, rövidtávokat tesz meg, és azt sem túl sokat, az mindenképpen egy szívó benzinessel jár jól. Aki viszont országúton és autópályán használja az autóját (mint az említett Hyundai és Skoda), az szerintem választhat nyugodtan dízelt, mert ott fel tud melegedni üzemi hőfokra a motor, ezáltal sokkal lassabban kopnak el az alkatrészek. A végére még egy: mint várható volt, elég nagy Mazda fan vagyok, a múlt héten tesztvezettem egy új, 2,5-ös szívóbenzines mazda6-ot, automatával (Amerikában kapható kéziváltóval is, nálunk kizárólag automatával, LOL!). A tesztek és a számok alapján teljesen másra számítottam: a motor alapjáraton sima, mint az álom, de terhelésen, 4000 felett szerintem túlságosan hangos volt! Szerintem a 3-asom is halkabb, érzésre legalábbis biztosan. Az pedig feltehetően az automata "érdeme", hogy a gyorsulás sem volt az igazi, hozzátéve, hogy autópályán és kis forgalmú szakaszon nem sikerült vezetni. De az első benyomás alapján -sajnos- egy csalódás volt.