Adatok
kvzs
0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Sokat foglalkoztunk már az iskolai nyelvoktatás szinvonalával, B29 az eredménytelenség lehetséges okait vizsgálja a tankönyvektől elkezdve a vizsgák színvonaláig. Várjuk a más tárgyakat tanító tanár társaink leveleit a saját szakukat éríntő problémákról! Kedves…..
A Homár-olvasó anya lányától elloptak két digitális kamerát a Szigeten, hogy utána előbb cinikus biztonsági őrökkel, majd lajhár rendőrökkel kelljen vívnia. Aktuális rémregény alant. Ha már az Inkal szóba került. A lányomtól és barátjától miközben a sátorban aludtak a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Középiskolában ilyen tanárom volt, utána évekig meg sem mertem szólalni angolul. Fősulin csináltam egy szakmai nyelvvizsgát (LCCI, nemzetközi, Londonban értékelik), ahol többek között nem volt nyelvtani teszt. Mégpedig azért, mert úgy tartották, hogy a feladatokból le tudják szűrni, hogy a szükséges nyelvtant tudjuk-e használni, a kivételek ismeretét meg nem tartották fontosnak.
Amúgy évek óta naponta kommunikálok külföldi partnerekkel, és soha nem írtam egy olyan hivatalos levelet, amit állítólag megkövetelnek a külföldiek. Sőt, amikor partner olyat írt, csak lassította a kommunikációt, mert az oldalas levélből nem tudtam 2 perc alatt kihámozni a lényeget. A gyorsaság pedig pénzt jelent, azért a partnerektől sem kapok szinte sosem 5 sorosnál hosszabb levelet (kivéve ha nyaralásról vagy hétvégi sörözésről dumálunk, illetve ha küldenek egy hivatalos tájékoztató körlevelet vmiről). Ja, és a nyelvtant az angolt anyanyelvként beszélők kezelik legszabadabban (magyarul ők tesznek rá legmagasabbról).
Szóval az oktatásban egyet kellene szem előtt tartani: kommunikálni, akár kézzel lábbal, körülírva, nem nyelvtanilag helyesen, de kommunikálni minden áron.