Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Vasd

0 bejegyzést írt és 58 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Csatlakozom mai posztunk írójához, én is tisztelem a mentősöket, betegszállítókat és igyekszem segíteni őket. Viszont minden foglalkozásról el lehet mondani, hogy a többségében normális emberek közé időnként bekerülhet egy-egy hülye is. Máté írása alapján sajnos nincs ez…..
Vasd 2012.10.22 19:10:54
@jános515:

Legalább néztél volna utána, hogy tényleg így van-e mielőtt hülyeségek irkálsz.. ;)
Már az első kreszórán tanítják, hogy megkülönböztető jelzés a villogó kék lámpa, és a váltakozó magasságú hangjelzés együttesen.
Elsőbbséget csak ez esetben kell adni. Ha csak fényjelzést használ, de hangjelzést nem, még akkor sem kell elsőbbséget adni.. Nem hogy még ha egyik sincs..
Vasd 2012.10.22 19:18:35
@jános515:

Tudom te az íratlan szabályra hivatkoztál (mellesleg én ilyenről még nem hallottam, pedig jó ideje autózok), de ez akkor is hülyeség.. Amúgy, ha megkülönböztető jelzések nélkül halad, akkor pont, hogy 99%-ban nem szállít beteget.. (Telephelyre megy, betegszállításból jön vissza, tankolni megy stb..) Ha beteget szállít, legyen az súlyos vagy nem, minden esetben minimum fényjelzést használ.. Ami nem, az szabálytalanul közlekedik és így nincs elsőbbsége..
autózz! Potenciális gyilkosok? 2012.06.21 07:26:00
Nemcsak közlekedési jellegű probléma, amiről Csaba is ír. Sajnos általánosságba véve jellemző a viselkedés, hogy lustaságból vagy csak úgy; egyesek semmibe veszik mások munkáját, illetve azt, hogy bizonyos korlátozásoknak tényleg oka lehet. Nem is értem, hogy nem világos…..
Vasd 2012.08.23 00:21:32
@Perillustris:

Az első bekezdést és az utolsó mondatot vedd tárgytalannak.. félreolvastam korábban egy pár szót, így mást értettem..
Vasd 2012.08.23 13:45:05
@Perillustris:

Irónikusan írtam a kígyózó sorokat, nem szó szerint értettem.. Csak próbáltam egy kis súlyt adni a dolognak, h ez azért elég komoly probléma..

A másik meg, h az egy dolog, h nem kell CM egy letört tükörhöz vagy karcolásokhoz, de nekem/nekünk akik egy ilyen esemény után ott ülünk a biztosítónál, ez okozza a károkat és nem egy hétköznapi biciklis a forgalomban..
Tudom, h 99%-ban nen szándékosan, hanem véletlenül, felelőtlenül, nem odafigyelésből..
Csak tudod ez az én szempontomból lényegtelen, mert a káromat nem enyhíti..
Építős blog Zebra a hídon 2011.06.15 08:41:00
2011. június 14-én, nem sokkal negyed öt után átadták a Margit híd déli oldali járdáját. Ezzel egy időben üzembe helyezték a margitszigeti szárnyhídnál az új jelzőlámpát, mely az új felszíni gyalogátkelőhelyet biztosítja.A híd közepén korábban gyalogos aluljáró volt.…..
Vasd 2011.06.15 19:29:53
@Shadwell:
A kerékpársávod már valahol egy spanyol vagy olasz tengerparton áll és valaki épp annak a teraszán sütteti magát;)
Vasd 2011.06.17 00:42:22
@huncut_kata:

És már amit egy előző erről szóló posztban is említettem, h majd megy a járdán tömörülés, meg a sínen tömörülés (mert nem mindenki fog a megállók elejéből visszagyalogolni a zebrához). Meg majd megy minden este főleg hétvégéken a tömeges átfutkosás nemcsak a zebrán, hanem majd a zebra mellett is meg ahol tudnak. Aztán majd lesz minden este gázolás mikor a részeg meg a szigetre siető fiatalok nem tudják majd megvárni a zöld lámpát. De ne legyen nekem se igazam..
Vasd 2011.06.17 00:46:23
@Sliders:

Erről beszéltem.. de hát nehéz ezt megmagyarázni olyanoknak akik csak azt tudják hajtogatni, h "Akadálymentesíteni kell, akadálymentesíteni kell".. és ezért romboljunk le minden egyediséget és kuriózumot.. had jöjjön még kevesebb túrista költeni ide a pénzét..
A Budapest Szíve program keretében Kaputérség alcímen a Károly körút is átépül, kapcsolódva a 4-es metró kapcsán felújított Vámház körút és Múzeum körúthoz. A munkálatok még 2010 nyarán megkezdődtek, aztán a lendület alábbhagyott közműproblémák miatt. A fagyos…..
Vasd 2011.04.24 10:03:21
@záporjózsi:

"Amúgy lehet megjelölni, hogy mely háztömbök helyén legyen út."
- Ahogy nézem nem tudtad rendesen értelmezni amit írtam..
1. Miért is kellene háztömbök helyén?? Nem a belváros útvonalhálózatát kell bővíteni.. Máshol meg vannak rengeteg üres telkek ahol lehet bővíteni..
2. Körgyűrűt nem csak úgy lehet létrehozni, h új utat húzol.. hanem pl meglévő főbb utakat egybekötsz, esetleg kiszélesítesz.. Gyorsabban járhatóvá teszed!..
3. Egyébként meg normálisabb országokban (rajtunk kívül szinte az összes) nem akadály az, ha esetleg a tervezett út helyén háztömb van.. átköltöztetik az ott lakókat és lebontják.. ennyi.. ilyennek a 21.században nem lenne szabad problémának lennie.. főleg nem Európa kellős közepén..
Vasd 2011.04.24 15:34:31
@P. A.:

Diktatúra: A diktatúra valamely személynek vagy csoportnak az állam törvényeit figyelmen kívül hagyó, erőszakszervezetekre támaszkodó, kivételes törvényekkel szentesített korlátlan hatalma.

Mióta tartozik ide az autópályák, utak építéséhez szükséges telkek felvásárlása, vagy helyette egy másik felajánlása?? Egy kis fogalomzavarban szenvedsz.. de ha szerinted ha ide tartozik akkor diktatúra van Olaszországban, Ausztriában, Németországban, sőt!! még itt nálunk is az volt mikor építették az M0-ás némelyik szakaszát..
De mind látom veled nem érdemes vitatkozni, úgy sem fogod megérteni, mert túlságosan konzervatívan gondolkodsz.. Míg másnak a forgalom csökkentése az úthálózat csökkentésében rejlik, addig neked csak annyiban, h szűkítsük le az utakat és tiltsuk ki az összes autót mindenhonnan..
Vasd 2011.04.24 15:37:28
@P. A.:

Sry! az uccsó 4 sor az nem neked akart menni.. csak nem figyeltem és azt hittem, h már másnak írtam..
Van egy nagyszerű honlap (Fortepan), ahol rengeteg archív fotó között lehet böngészni 1900-tól kezdve. A képtár folyamatosan bővül, má az 1990-es évekig jutottak a feltöltéssel. Néhány Erzsébet hidas képet gyűjtöttem össze, melyek akkor készültek, mikor még járt villamos a…..
Vasd 2011.02.11 19:48:42
@gramercy:
És ezen a belső forgalmon kívül még betódulnak a külső kerületekből meg az agglomerációkból érkezők, mert be kell jönniük a belvárosig pl. délről (Lágymányosiig, Petőfi hídig) mert csak ott tudnak legelőször átmenni a túloldalra..
Ugyan ez északon, csak ott az Árpád hídig.. Ez a baj.. az egész város és agglomerációk forgalmának a 70-80%-a a belvárosban gyűlik össze, mert kénytelenek bemenni..
A dugódíj egy jó húzás lesz az állam részéről és a BKK részéből.. Tudják jól, h akkor is ugyan úgy be fognak jönni az autósok, mert be kell jönniük a belvárosba.. és jól megszedik majd magukat és ebből fogják a Bkv-t finanszírozni.. magyarul az autósok fogják megvenni Budapestnek, az új buszokat, villamosokat és befejezni a 4-es metrót..
Vitézy Dávidka már tudja jól ezt előre, ezért is jelentette ki nem rég, h a következő jó pár évben nem lesznek útépítések, az összes pénzt a tömegközlekedés fejlesztésére fordítják, a villamosvonalakat fejlesztik majd..
Magyarul direkt nem építenek utakat az autósoknak, h nehogy kikerülhessék a Dugódíjas zónát..
Vasd 2011.02.11 22:50:42
@gramercy:

+ jó pár főbb útvonalat ki kellene szélesíteni 2x2 sávosra.. tudnék párat mondani..
Vasd 2011.02.15 22:40:40
@tothh:
Az M0-ás bővítése még mindig édes kevés.. Az maximum csak a kamionosoknak és az agglomerációkban lévők egy részének kedvez.. És ha valaki pl délről északra akar menni át a városon, akkor a belvároson át fog menni mert még lassú menetben is sokkal rövidebb és gyorsabb ott menni.. Az M0-ás csak arra jó, h a kamionosok ne a városon át járjanak, inkább nekik kedvez, a belvárosi forgalom csökkentésére alkalmatlan.. Túlságosan hosszú és nagyon kint van.. Azért nem mindegy, h 30 km a városon át vagy 70 km a körgyűrűn.. Nagykörút és a Hungária közé kellene még egy 2x2 sávos gyűrű, aminek a nagy része szinte adott.. Üres telkek, utcák, amik olyan szélesek h 2x2 sáv, bicikliúttal és széles járdával bőven elférnek és persze a több útszakasz kibővítése 2x2 sávosra.. És ezen felül még minimum 2 db 2x2 sávos gyűrű kellene a Hungária és az M0 közé, a lakott területek mellett haladva..
Nemrég egy közlekedésmérnöki szakon nemsokára végző ismerősömmel leültünk és egy térképen, google earth, helyrajzok és egyéb infók alapján simán be tudtunk rajzolni 3 körgyűrűt a pesti oldalra, aminek a majdnem fele üres telkeken át haladna, a 40% a meglévő utak kibővítése és csak a marad 10% kb az lenne problémásabb, de megoldható helyeken.. szóval lehetőség és hely van.. csak a pénz valahogy nem kerül soha oda..
Az 1960-as, 1970-es években Budapestet is elérte az aluljáró építési láz és leginkább a metróállomások környezetében számos aluljáró épült a gyalogos forgalom számára. Ezáltal száműzték az autósokat zavaró puhatestűeket az utakról és még gyorsabban lehetett…..
Vasd 2010.10.04 12:35:38
Hát végigolvastam ezt és olvasok sok okosságot is de nagyon sok ökörséget is, már leírtam egy másik posztban de ide is leírom a véleményem..
Feleslegesek a zebrák!! Minek?? Akadálymentesítésről beszélünk?? Akadálymentesíteni nem úgy kell, h kikerülöm az akadályt, hanem h kitalálom, h hogyan juthatok át rajta.. nem zebrát kellett volna építeni 60 millióért, hanem, mind a 4 oldalra építeni 1 db leejtős lejáratot az aluljárókba, és meg van oldva az akadálytalan lejutás/feljutás az aluljáróba/ból (lsd. Nyugati Pu.-nál, Délinél, Lehel tér, stb..) Így akkor nem az úttesten az autók előtt kellene áttolni a babakocsit, átgurulnia a mozgáskorlátozottnak és átcsoszognia az idős embernek, aki átlagosan az úttest közepéig sem jut el egy zöld alatt..(és ezzel már! lassítja a forgalmat) ja és ez valószínűleg nem lett volna 60 millió, mert csak ásni kellett volna és lebetonozni.. Úgy látszik, hogy az akkor még hozzáértő szakembereink, feleslegesen építették az aluljárókat.. az aluljárónak az a célja, hogy tehermentesítse a csomópontok forgalmát azzal, hogy a gyalogosforgalmat az úttestről, a föld alá vezetjük.. (Többszintű kereszteződés) plusz egyszerűbb a metróállomások megközelíthetősége is.. erre mit csinál az okos mai magyar?? Egy olyan városban ahol az lenne a cél, hogy minél jobban tehermentesítsük a felszíni közlekedést, mert így is túl zsúfolt, fogjuk és a föld alatti gyalogosforgalmat is visszatesszük az úttestekre a város legforgalmasabb csomópontjain (ami újabb és újabb veszélyforrás a gyalogosokra nézve) és egyre csak több és több lámpát rakunk ki FELESLEGES helyekre, amelyek még jobban lassítják a forgalmat.. ehhez csak gratulálni tudok a városfejlesztésnek!!
Nem a gyalogosok ellen vagyok, mielőtt leordibálnátok a fejem, hogy hülye autós vagyok, igen autós vagyok de a városba, ha nem megyek nagyon messze, akkor gyalog/bkv-val járok.. és mikor nem volt autóm, akkor is bkv-val jártam, és soha nem panaszkodtam az aluljárólépcső miatt sem.. mikor el volt törve a lábam, még járógipsszel is le/felbaktattam minden nap többször a lépcsőn, és nem rinyáltam soha..
Másik: írtátok, h az autókat kellene levinni a föld alá.. nekem ezzel semmi problémám.. sőt még támogatom is.. nekem mind1, h felszínen jutok-e el valahova vagy a föld alatt, csak jussak el normális tempóban..
Az autósok nem szeretik a föld alatti parkolókat?? Ez akkora hülyeség ahogy van:D.. én személy szerint imádom őket.. őrzöttek, biztonságban van a kocsim, esőben nem ázik, hóban nem fagy be, nyáron meg nem forrósodik fel, így az élettartama is igencsak megnövekszik.. Igen jó lenne mert kellenének.. csak az a baj, h ezek máshol lehet kivitelezhetőek meg van rájuk pénz, meg pikkpakk dolog megépíteni egy ilyet, de nem itt, mert ha a vállalkozó nem a fizeti zebrákat, akkor az se lenne, mert itt a politikusok nagy ívben szarnak a Budapestre, a közlekedésre, a légszennyezésre, a gyalogosokra, a biciklisekre és az autósokra.. csak fizess fizess fizess, hogy legyen nekik villa, luxusautók meg nyaralás..
Visszatérve a Ferenc-krt - Üllői kereszteződésre a zebrák nagyon is feltartják sokszor a forgalmat.. tudom mert nap mint nap ott járok munkába és látom, érzem.. ami a pont legforgalmasabb két sávot érinti az a jobbra kanyarodás a Blaha fele Üllőiről.. sokszor a jobbra kanyarodók feltartják, Kálvin fele igyekvőket, (akik a legtöbben vannak) mert a gyalogosoktól nem tudnak kikanyarodni, először beáll a szélső sáv, aztán a belső is mert sokan átsorolnak, h kikerüljék ezt, pedig ez eddig nem nagyon volt.. én szvsz az lenne a legjobb megoldás, ha lenne egy 2x2 sávos felüljáró keresztbe, h ne álljon meg az üllői forgalma ott, hanem megállás nélkül lehessen keresztül menni a Kálvin felé és fordítva.. alá meg kellene egy kétsávos körforgalom, amiben csak akkor vált pirosra a lámpa, ha villamos halad keresztül rajta.. de hogy ne folyamatosan menjenek a villamosok és ezzel sokáig legyen piros az autóknak.. min 50-60 másodpercenként kapna csak a villamos zöldet, és ezzel normálisan ütemezni is lehetne a villamosok közti sokszor túl nagy, sokszor túl kicsi távolságot.. ez az autósoknak azért jó mert nem egymásra kell várniuk, hanem csak egy pár másodperc alatt elsuhanó villamosra, aztán mindenki a zöld alatt folyamatosan haladva megállás nélkül tud behajtani a körforgalomba.. és máris eltűnnek a dugók a a környékről.. mert ha szinte nincs lámpa akkor nincs dugó.. erre már csak az is bizonyíték, h 3 napja asszem reggel 8 fele mikor legnagyobb a forgalom az Üllőin meg a Krt-on nem működtek a lámpák, meglepő módon, hamarabb átjutottam a kereszteződésen és csodálkozva néztem, h amíg minden reggel (mikor működnek a lámpák) az Üllőin az autósor vége majdnem a Klinikáknál van, most kb 6-7 autó állt minden sávban egymás mögött.. szóval kevesebb lámpát, több körforgalmat és felüljárót..
Vasd 2010.12.04 18:14:58
@spag:

Olvastam én is erről, h a nyugati-téri felüljárót el akarják bontani és még annak a helyére is villamos síneket akarnak tenni.. komolyan ezek meg vannak húzatva.. így is néha rémálom a Váci-Bajcsy forgalma még a 3x3/2x2 sávos utakon is és a Nyugati tér felszíne szinte meg felüljáróval is szinte teljesen ki van használva. Erre mit csinálunk okos magyarok?? Megszakítjuk Bp egyik legforgalmasabb ütőerét azzal, h lebontjuk a gyorsabb közlekedést segítő felüljárót, és a helyére villamost rakunk.. Gratulálok a nagyszerű ötletért a városfejlesztésnek! Aztán majd nem sírjanak, h ha eltűnik a híd, h a Nyugatinál álló autósor vége az Árpád hídnál lesz.. De ha már szóba jött akkor bontsuk le azt is.. minek az?!?!..
Vasd 2010.12.04 22:03:33
@spag:

Igazad van, csak az a baj, h ettől nem fog csökkenni az autósforgalom.. Mert akinek a munkájához kell reggel meg délután az autó az ezután is azzal fog járni.. Az emberek 98%-a nem kedvtelésből használja az autót és araszol a dugóban.. És én is ugyan úgy kocsival fogok arra járni mert melóba kell mennem, és nem fogok BKV használni mert, ha hiszed ha nem melóba járáshoz olcsóbbra jön ki nekem a benzin egy hónapban, mint egy havibérlet.. és még kocsival ott vagyok egy 45-50 perc alatt, addig "kényelmesen", addig ez bkv-val több mint kétszer ennyi idő lenne..
Több év huzavona után szinte egyszerre indult meg az építkezés a csepeli gerincút két szakaszán. A sziget északi részén Szabadkikötő út és a Posztógyár utcáig tartó szakasz készül el első ütemben, míg délebbre az M0 és Szigethalom között is épül egy szakasz. A teljes…..
Vasd 2010.12.04 21:53:51
@Rocko-:

Az a baj felüljáró nem nagyon jöhet szóba mert a Hév miatt nem lehet.. Aluljáró meg túl drága lenne..
Vasd 2010.12.04 21:57:42
@Rocko-:
Az a baj nem nagyon terveznek előre.. csak olyan megoldásokat csinálnak ami épp akkor ott megfelel..
Jó tudom örülhetünk, h ez is van mert jobb mint ami most van.. tapasztalom többször is hetente.. Főleg 16:00-19:00 között Csepelre befele.. akkor kerül elő általában a keresztrejtvény araszolás közben..:)
Október 24-én a villamos-vágány építése az utolsó fázisának munkálatai kezdődtek el. Miután elkészült az új északi és déli pályalemez, amiket az elmúlt hétvégéken összehegesztették, a hídfők térségében láttak hozzá az új és a meglévő pálya közötti szakaszok…..
Építős blog Zebrák a körúton 2010.10.02 13:54:00
Pár hete írtam róla itt az Építős blogon, hogy újra megjelennek a főváros fontos, gyalogos aluljáróval is biztosított kereszteződéseiben a felszíni gyalogátkelőhelyek. Ez egyrészt a részbeli akadálymentesítés, másrészt a város élhetőbbé tétele miatt lényeges. Az…..
Vasd 2010.10.12 14:53:39
@Rocko-: tudod mert meg kell tanulni a "Le" és a "Fel" gomb használatát:D
Vasd 2010.10.20 15:03:42
@záporjózsi:
mindenre csak az a kifogásod, h túl drága, meg kell tanítani a kezelését és fenn kell tartani..
figy.. ha sokaknak jár a 100 milliós végkielégítés úgy, hogy közben nem is hagyják ott a céget, akkor erre miért nincs pénz?? Tudod van itt pénz, csak nem arra költik amire kellene.. másik meg: a zebrákat is fenn kell tartani, tudod semmi sem örök életű.. karban kell tartani a lámpákat hozzá, és időszakosan frissíteni a festést rajta.. az is pénzbe kerül.. oktatni meg itt is kell a gyalogosokat a zebra használatára: pl, h ne akkor menjek át vagy rohangáljak át rajta, ha piros a lámpa, és hogy a zebra nem azért van, h mellette 20 méterrel menjek át az úttesten..
Miután a Margit híd északi oldalán befejeződtek az acélszerkezet építési munkálatai, áthelyezték a villamospályát erre az oldalra. Ezalatt a Jászai Mari térig közlekedetek Dél-Buda felől a villamosok, melyek a Budapesten először alkalmazott kúszóváltók…..
Vasd 2010.10.06 01:36:20
@spag:

persze.. mert a gyalogos az isten! holnap megyek és beugrok az autós elé az egyik zebrán.. mész 2 évre börtönbe + fizetsz kártérítést + fizeted a kórházi költségeimet, mert te ütöttél el, te voltál a hibás..
majd akkor mondd ezt ha a zebrán az autód elé esik, egy részeg ember, vagy csak simán körülnézés nélkül besétál vagy befut eléd..

buta vagy!;)
Vasd 2010.10.06 13:42:20
@spag: értem ebben igazad van..

igazad van, ha az autós szabályt szeg és úgy gázol akkor persze, hogy büntetés, bírság stb.. mert hát aki szabályt szeg az fizessen, bűnhődjön.. csak az a baj látom előre, h minden hónapban lesz ott egy gázolás, a sok részeg átfutkosó fiatal miatt, mert hidd el! nem fogja mind megvárni a zöld lámpát.. és ismétlem nem kell körültekintés nélkül és gyorsan hajtani ahhoz. h elüss valaki.. egy 45-50 km/h sebességgel haladó autónak száraz úton is 10-12 méter a féktávja.. ez nedves vizes úton többszöröse is lehet.. és hiába figyelek és veszem én észre, h lelépett elém, vagy leszédült elém ha ez féktávon belül van akkor nem tudok megállni akkor se, ha kapásból a fékre taposok.. esetleg elránthatom a kormányt jobbra vagy balra, de akkor meg lehet nekirántom egy másik autónak és kitudja milyen baleset lesz belőle.. szóval ne védjük a gyalogosokat annyira, legfőképpen ne ebben a városban.. lehet máshol tisztelik, istenítik a gyalogosokat, de ott a gyalogosok be is tartják a szabályokat, itt pedig nagyon sok esetben nem.. majd ha itt is minden gyalogos betartja a szabályokat és nem kell minden reggel ledudálnom min 2-t az útról, mert keresztül kasul össze-vissza mászkálnak rohangálnak át a haladó autók között (zebrán pirosban és nem zebrán egyaránt), akkor majd én is tisztelni fogom őket és istenként tekinteni rájuk..
Vasd 2010.10.06 14:58:08
@spag:
a kényelem szó itt relatív.. mindkettő fél számára mást jelent itt a kényelem.. a gyalogosoknak az a kényelem, h nem kell mindenhol lelépcsőzni az aluljáróba.. csakhogy ezzel az autósoknak viszont még jobban kényelmetlenséget okoznak, az így is kényelmetlen helyzeten.. nekem mikor autóban vagyok pl az a kényelmetlen, ha állni kell a dugóban (hiába csak csöcsölük benne) mert minden kis felesleges hülyeség csak fokozza a dugókat.. (és itt nem az összes és nem csak a zebrákat értem, hanem pl a lassan minden utcasarokra kirakott lámpákat is értem).. az a baj, ha így alakítják a várost akkor valamelyik félnek sose lesz kényelmes.. meg lehetne oldani, de ahhoz drasztikusan kell változtatni a városon, jobban több és hatékonyabb utat kiépíteni.. de ha egy olyan dologra sincs pénz (mert az egyesek villájára meg luxusautóira van költve), h egy felüljárót betegyenek pl az Üllői-Ferenc krt. kereszteződésbe, amivel jócskán tehermentesíteni lehetne a csomópontot, akkor várhatunk mi itt változásokra..És visszatérve az aluljáróra ami a hídon volt, nagyon sajnálom, h megszüntették, egyedi volt országos és Európa szemléletben is, és szerintem bűn volt ezt tenni vele.. ha már zebrát is raktak oda, legalább hagyták volna meg az aluljárót..