Regisztráció Blogot indítok
Adatok
DNZ

0 bejegyzést írt és 63 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Népszavazást kezdeményez az MSZP a magánnyugdíjpénztári tagdíjátutalás felfüggesztése miatt – érkezett ma a hír. Nem hiszem, hogy bárkit komoly meglepetésként ért volna a bejelentés; várható volt, hogy a szocialisták előbb-utóbb megpróbálják lemásolni a Fidesz…..
DNZ 2010.10.22 19:37:45
@tepes: emlékszem, az első volt, amiben naponta elmondta mindenki, hogy ugyanmár, senki nem tervezi ennek a bevezetését.

Abban van valami, ha azt mondják, hogy ha 16% az SZJA, akkor több marad nálam. De nálam ezzel nem marad annyival több, hogy jogos lenne a NYESZ-be is így belenyúlni (szinte érzékelhetetlen az adóváltozás). Hát, ez nem jó hír...
DNZ 2010.10.22 20:16:35
@papas: szerintem az a legjobb mérce a függetlenségre, ha mindkét oldal támad. AMit itt is idéznek szélen, valami jobbklikkes megmondóember meg leminősítette TG-t, hogy blogpolitológus. Mondja a másik blogpolitólogus.
DNZ 2010.10.23 17:10:35
@Szimba: "Elég nagy perverzió, hogy a legnagyobb kommunistákból (MSZMP tagok) váltak a legjobb kapitalisták.
Így aztán az MSZP hogyan nevezhetné magát baloldalinak, akár csak részben is?"

Kezd ez az érvelés már fárasztó lenni. Vajon hányan voltak nálunk valóban hithű kommunisták?

Mi a véleményed arról a mai jogászprofesszorról, aki ma fennhangon osztja az észt Triaonoról, a határon túli magyarokról, a nemzeti együttműködésről, az emberi jogokról, míg ha kinyitod a könyvét 1989 előttről, akkor meglepve azt olvassa az ember tőle, hogy milyen jó a szocialista jog.

Mi a véleményed arról a pártról, amely ugyanazzal a személyi garnitúrával 6 év alatt jut el az egyházak ostorozásától az egyházak legfőbb védelmezőjévé.

Nyilvánvaló, hogy egy új rendszerben nem érvényesek a régi szabályok, és minden és mindenki megváltozik, keresi a helyét. Az új kapitalisták annyira voltak korábban kommunisták mint ahogy Deutsch Tamás ma el tudná mondani Neked a Hiszekegyet. Sehogy.

Megjegyzem ezzel az egész privatizációval kapcsolatban. 8 (!) évig volt jobboldali kormányzás a 20-ból. Többek között olyan privatizációért felelős kormánytag volt az 1990-es évek elején mint Mádl Ferenc. Ha számonkérünk, kérjünk mindenkit számon.
    Különböző indokokkal és színvonallal kritizálják tőlünk balra azokat a felvetéseket, hogy kerüljön-e a kereszténység, netán Isten az alkotmányba. A legutóbbi vicces kezdeményezés az volt, hogy csoportot alapítottak a Facebookon „Dinoszauruszokat az…..
DNZ 2010.10.20 19:25:50
@Vicomte de Boundoise: magam bár protestáns vagyok, vagy éppen ezért, nem tenném bele ezt a hivatkozást az Alkotmányba.

Mégpedig elsősorban jogi okok miatt.

Én úgy látom, hogy sokan azt hiszik, hogy az Alkotmány valami gyűjtóhely, ahová mindent be lehet pakolni.

Csakhogy a szocializmus bukása óta az Alkotmány jogi dokumentum, amit jelenleg 11-en értelmeznek kötelező erővel, és 10 millió embernek ehhez kell tartania magát. El kell gondolkozni azon, mi lehet a következménye annak ha csak a kereszténység kerül be az Alkotmányba. Jelenthet ez valami kiváltságos helyzetet majd egy törvényi állami támogatási szabály alkotmányosságának megítélésénél? Ez pozitív diszkriminációt jelenthet majd?

Nem azt akarom mondani, hogy baj lenne ez, csak nem arról szól a vita, amiről kellene. MIÉRT AKARJUK BELETENNI AZ ALKOTMÁNYBA? Szimbolikus jelentősége miatt vagy ez majd jogi következményekkel is fog járni.
DNZ 2010.10.20 19:28:41
@Squazee: igen, hivatkozni is lehet majd rá. És mindezt kötelező erővel. Soha nem lehet tudni, hogy milyen jogi probléma kapcsán, milyen értelmezési kontextusban kell majd a kereszténység fogalmát értelmezni.

Itt nem vallási kérdésről van szó, hanem nagyon súlyos jogi konzekvenciákról, még akkor is ha a jelenlegi alkotmánybírósági gyakorlat a preambulumnak nem tulajdonít kötelező erőt. De vajon ez is mindig így lesz?
Most, hogy egyre többet tudunk meg a második Orbán-kormány terveiről, egyre hangosabb lett azoknak a szava, akik csalódottságuknak, kiábrándultságuknak, időnként pedig egyenesen félelmüknek adnak hangot. Ezeket a véleményeket figyelve akár arra is gondolhatnánk, hogy a Fidesz…..
DNZ 2010.10.17 19:51:45
@nyünyüge: ilyenek miatt húzzák ki a gyufát a társadalomnál. Van az egészséges önbizalom és az arcoskodás.
DNZ 2010.10.17 20:38:59
@Anti Anyag: ez mekkora butaság. Csak mert egy rosszat sikerült eltakarítani, nem jelenti azt, hogy utána mindenkivel elégedett ember. És egy másik rosszat akar a nyakába venni.
A MAL Zrt. telepéről kiinduló vörösiszap-áradat, a falvakat elsöprő s emberéleteket követelő borzalmas katasztrófa következményei is jelentősek lettek. A kormány hétfői döntései sokakat bírálatra, másokat védekezésre késztetett. Ezek az apologetikus írások főként arra…..
DNZ 2010.10.17 11:08:16
Szerintem van itt egy alapvető félreértés ezzel a törvénnyel kapcsolatban.

Én azt gondolom, és ez a parlamenti vitában is így volt, hogy sokan nem a törvény szükségességét kérdőjelezik meg. Hozzáteszem, nálunk folyamatosan a rendelkezésre álló eszközök helyett, mindig valami újat keresünk, de mindegy, ez most mellékvágány.

Szóval az ellenzéki módosítók csupán arra irányultak, hogy tegyék alkotmányossá ezt a beavatkozást. Pl. ha rendkívüli helyzetre reagálunk, legyen rendkívüli a törvény is, és szóljon meghatározott időre. Ezt már a rómaiak is tudták, ugye a diktátor csak hat hónapig lehetett hivatalban. (NEM, ezt nem azért írom, mintha a FIDESZ diktatúrát építene, csupán egy példa).

A törvényből egész egyszerűen hiányoznak azok a garanciák, amelyek az intézkedést arányossá tennék az elérni kívánt céllal.

ALkotmányos demokráciában és jogállamban nem egy politikus ígéretén múlik az, hogy akarnak-e vagy sem ilyen kontrollt gyakorolni más cégek felett. Hanem bele kell írni a jogszabályba. Szegény Sólyom Lászlónak éppen ez volt a legnagyobb fájdalma: ezt a szemléletet egyáltalán nem sikerült átvinni a társadalomba. Sajnos úgy tűnik, fiatal politológusok sem vevők erre...De hát a politikai hűség mindent igazol...

"Amikor az előző kormány emelte az adókat, és az ingatlanadó bevezetését tervezte, senki sem kezdte félteni a "magántulajdon szentségét". Pedig azt általános intézkedésnek szánták, de úgy tűnik, az kimagyarázható volt. És továbbra is: majd ha körbeállamosítják az országot, és viszik az íróasztalomat állami felügyelet alá, tényleg csatlakozom."

Örülök, hogy ezt írod, mert valóban lehet olyan helyzet, amikor egy adó veszélyes lehet: ezt hívja az alkotmányjog büntető adóztatásnak. Hogy egy példát mondjak: 98%-as adó. Nem is olyan régen vezették be...Ez most kimagyarázható?

"Nem tudom, ez konzervatív kormány-e."

Nem, nem az. Végre egy igazi baloldali kormánya van Magyarországnak.
DNZ 2010.10.17 11:20:41
@Mr. Hilter: az alkotmányosság éppenséggel nemcsak a procedurális aspektusokra koncentrál. Ennél jóval többet jelent egy liberális demokrácia.
Új műfajjal jelentkezik a blog: vendégszerző írásával. Róna Dániel, aki hallgatóm volt a Corvinuson és jelenleg az Ecostat politikai elemzője, az önkormányzati választás érdekes, bár kétségtelenül vitatható megközelítését kínálja írásában. Engem meggyőzött, s ha a…..
DNZ 2010.10.16 23:03:46
@ubul2000: nem, egy hatósági ellenőrzésben minden benne van. A közigazgatási eljárásban az ellenőrzés elsősorban terepellenőrzés, vagy ennek kellene lennie a gyakorlatban. Nem tudjuk, hogy íróasztal mögül történt-e az ellenőrzés (van erre jópár példa...), miért csak egy ellenőr ment ki, amikor a környezetvédelmi hatóságnál ilyenkor minden szakterületről kimennek, legalábbis van ilyen regionális igazgatóság stb.

A hatósági ellenőrzésnél nincs korlát, iratok alapján és helyszíni szemle alapján is dolgozhat. Veszélyes ipari létesítmények esetén ez külön elvárás.
DNZ 2010.10.16 23:06:15
@tölgyes: ez ellentétben áll azzal, amit az előbb leírt. Ez pontosan az feltételezné, hogy a rendőrségnek már régen az illetékes hatóságok irodáiban is meg kellett volna jelennie. Hogy egyszer ez véget érjen, ez az állami felelőtlenség...Most nem látom, hogy mi akadálya van ennek, hogy a bizalmi lánc visszaálljon.
DNZ 2010.10.16 23:55:49
@tölgyes: a probléma, hogy a kormánytisztviselői törvény óta még jobban fél...

Melyik "kishivatalnok" fog szólni legközelebb, ha valami problémát lát, de tudja, hogy kihez, melyik politikai erőhöz áll közel az a bizonyos cég???

Én is azt vallom, hogy ebben az esetben kellene politikai felelőst is keresni. A jog pedig nem véletlenül áll meg a felelősség kérdésénél: mert a büntetőjog évszázadokkal ezelőtt leszámolt a kollektív felelősség tanával. Persze kivételek mindig voltak, ezeket hívjuk katonai diktatúráknak, totális diktatúráknak stb. SZemélyi felelősség van. Persze, vissza lehetne állítani az adósok börtönét is, meg a korlátlan felelősséget a cégjogban, csak megnézném, hogy ki jönne hazánkba vállalkozni. A jog nem véletlenül fejlődött úgy, ahogy.

Én azért feltenném a hatóságoknak azt a kérdést: uraim, az elmúlt években, ideértve az elmúlt félévet is, Önöket mi akadályozta abban, hogy közelebbről szemügyre vegyék ezeket az erőműveket? Mi akadályozott bárkit is akár az elmúlt években, akár az elmúlt félévben, hogy jogszabály-módosítást kezdeményezzen a szigorítás érdekében?

A valódi kormányzás erről szól.
Gyurcsány egyetért Orbánnal – írja a Mandiner a volt kormányfő blogjából idézve, a hozzászólók némelyike pedig nehezen tudja eldönteni, hogy akkor most hol is a fehér és hol is a fekete. Pedig a kormányfő a mai parlamenti beszédében sokat tett azért, hogy előcsalogassa az…..
DNZ 2010.10.11 19:47:23
@pannonfunk: másrészt úgy gondolom, nem hőbörgök, hanem megpróbáltam kulturáltan megfogalmazni a véleményemet. Nem, nem a kormánynak kell lemondani, erről azt hiszem nem írtam, de szívesen veszem, melyik szavamból következtettél erre. Azt hiszem nem az én gyakorlatom volt az elmúlt években, hogy egy-egy a társadalmat jobban megrázó gyilkosság miatt a kormány vagy a kormányfő, vagy a rendészeti miniszter lemondását követeltem volna...

Tudni kell differenciálni. Ha miniszterelnök úr ezt egy példátlan, eddig a világon egyedülálló katasztrófának tekinti, ami kétségtelenül az, akkor legalábbis el kellene gondolkodnia azon, hogy az illetékes szervek mit tehettek volna akár az előző kormány alatt, akár már az elmúlt félévben a tragédia megelőzésére.
DNZ 2010.10.11 22:15:50
@tölgyes: a Magyar Közlöny szerint a rendkívüli állapotok leggyengébbikét rendelték el: veszélyhelyzetet. Ugyanaz a fokozat mint az árvíznél. A honvédelmi törvény a különleges állapotokra széles körben és differenciált szabályozást tartalmaz, a kijárási tilalomtól kezdve a cenzúráig, gazdasági téren pl. a beszolgáltatásokig.
DNZ 2010.10.11 22:20:00
@tölgyes: ha belegondolok, hogy a Lex Molnál, nem Malnál, mennyit szöszölt az Európai Unió, hogy az állam mit avatkozik bele gazdasági társaság belügyeibe, ezután megint taccsra teszik szegény uniós bürokratákat. :-))))))

Ami engem jobban aggaszt egyébként az a személyi vagyon és a céges vagyon összeolvasztása. Legalábbis mintha erre utalt volna a miniszterelnök. Azt hiszem megújulóban lesz a hazai társasági jog is...
vikunya Illésahibás! 2010.10.07 02:48:00
Zoli, nincs más dolgod, mint lemondani. Ez nem is kérdéses. Mert ki lehet nevezni hobbiermészetvédő extitkárnőt zsíros állásba. Lehet jutalmazni a szolgálatait, még ha általános iskolai tanárnéniként inkopmetens is ezen a téren. Láttuk, meg lehet tenni. De ha helyzet van, akkor…..
DNZ 2010.10.10 09:53:58
@Scala: @kisa: Szabó Pál, akkori közlekedési miniszter lemondott. Nem felmentették, lemondott. Még emlékszem is Daróczi szóvivő álláspontjára, hogy ilyen a rndszerváltás óta nem történt, hogy egy miniszter ilyenért lemondjon.

@RobinGood: hirtelen milyen megbocsájtóak vagyunk. Hány fideszes interpelláció volt annak idején, amikor nem a miniszter, hanem a miniszterelnök lemondását követelték?

Egyetértek azokkal, akik azt mondják. A FIDESZ magasra tette az etikai lécet. Ez az első nagy erőpróba, hogy leverik-e.
A Közép-Dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség szeptember 24-én a helyszínen ellenőrizte a MAL Zrt. ajkai telephelyét. Én úgy tudtam, hogy az adóbevallásnak kellene egy söralátétre ráférni, nem egy ipari létesítmény és veszélyes anyagokat…..
DNZ 2010.10.09 19:12:44
@Flúgatlan: Tévedsz. A program lehet ez volt, de az ellenőrzés tárgya: az egységes környezethasználati engedély ellenőrzése. Aki már látott ilyet, az tudja, hogy legalább 50 oldal, amibe a környezetvédelmi hatóság mindent beleír, hogy milyen feltételekkel lehet elindítani az üzemet. Azt kellene megnézni, hogy az engedély pl. miket írt elő a gátra vonatkozóan, szinte kizártnak tartom, hogy az adott esetben a gát állapota indifferens lett volna az engedély megadásánál.

A másik dolog. Talajvédelem. Mostmár napok óta azt hallom, hogy JÚNIUSBAN voltak észlelhető jelei a repedéseknek. A vörösiszap az ég felé száll??? A talaj összetevői nem változnak meg, ha ez a lötty elkezd folyni???

A harmadik dolog. Na nehyog már így működjenek a dolgok. egy 2025-ös paksi rendellenességért (ne adj isten, hogy így legyen), majd jól a tervezőket vesszük elő a karbantartók és éppen aktuális üzemeltetők helyett????? Na ne vicceljünk már....
DNZ 2010.10.09 19:13:50
@pannonfunk: lásd szintén.
DNZ 2010.10.09 19:19:42
@szerjóska: ezzel felmented a cég vezetőit is.
"Ez az ügy nem úgy lesz elintézve, ahogy általában szoktak, új időszámítás kezdődik" – mondta ma délelőtt Orbán Viktor Kolontáron. Nem volt szándékomban a szörnyű katasztrófa politikai vonatkozásairól írni, mert egyrészt ebben a helyzetben szerencsétlen lenne…..
DNZ 2010.10.09 17:43:42
@pannonfunk: szerintem rossz sort nézel. Az egységes környezethasználati engedély előírásait ellenőrizték. Nézd az ellenőrzött tevékenység sort.
DNZ 2010.10.09 17:47:57
@DNZ: ráadásul ha igazak, azok a hírek, hogy már jóideje szivárgás van, furcsa, hogy ezt egy ilyen jellegű vizsgálatnál nem észlelték.
DNZ 2010.10.09 17:49:51
@tölgyes: lehet így is, de magyarázza el Ön a jelenleg ilyen cégeknél dolgozók számára, hogy miért vesztik el a munkahelyüket...
Számos jel mutat arra, hogy valóban zajlik a Köztársaság új alkotmányának – legalább politikai kommunikációs – előkészítése, egyre kevesebbet kell aludni addig a napig, amikor egy új, egyszerűbb alaptörvény hatálybalépésére ébredünk. Hogy ez jó lesz-e, rossz…..
DNZ 2010.10.07 19:00:18
@dr. Kröger: Nem tudom, hogy egyes egyetemek részéről fricska, hogy nem írtak semmit, vagy tényleg ennyire futotta tőlük. Vagy nem volt egyértelmű, hogy mit vár tőlük a bizottság?

SZánalmas, ami eddig alkotmányozás címszó alatt folyt ebben a bizottságban. A Ti összeállításotokból is az derül ki, hogy igazán a hatályos alkotmány kurva jó, itt-ott kellene kicsit reparálni, de ennyi. A magánszemélyek javaslatai röhejesek.

Nem hiszem el, hogy ezektől ennyi telik.
Amikor a kormányzati szerkezet alapvetően megváltozik, magától értetődő, hogy ehhez a kormány működésének szabályait rögzítő ügyrendet is újra kell alkotni. Az 1994-ben elfogadott ügyrend, számos módosítással ugyan, de az azóta végrehajtott összes kormányszerkezeti…..
Vasárnap este lezárul a hosszú kampányidőszak, a 2008-as népszavazás, a 2009-es európai parlamenti választás, valamint a 2010-es parlamenti és önkormányzati voksolás után minden valószínűség szerint az utóbbi évtizedben nem tapasztalt, három és fél éves szavazásmentes…..
DNZ 2010.10.02 11:56:30
@ó jaj: én azért bízom benne, hogy érdemi dolgok is lesznek, biztosan lesznek, mert nem tehetik meg, hogy ne legyenek. Nekem az az illúzióm párolgott el, hogy a kormánypártok hasznos felkészüléssel töltötték az elmúlt éveket, és amikor kritizáltak, akkor valódi alternatívában gondolkodtak. Ez sajnos kiderült, hogy nem így volt, de én bízom benne, hogy most már lesz annyi erejük és képességük, hogy érdemben jobbító intézkedésekkel helyretesznek dolgokat. Nagy dolgokat.