Adatok
TikkTakk
0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Beteljesedett próféciák százai bizonyítják Isten létezését, azt, hogy a Biblia az Ő tévedhetetlen Szava, hogy a zsidók az Ő választott népe, és hogy a názáreti Jézus a megígért Messiás, aki meghalt a bűneinkért, aki feltámadt, és aki újra eljön. A legtöbb…..
Ha a magántévét megregulázza is az OVB, a köztévébe nem nyúl bele. A Vona Gábor panaszkodott, hogy nem hagyták, hogy a rasszista gyűlöletbeszédet tartalmazó reklámja lemenjen az MTV-n. Megint ez a kiegyensúlyozottság hiányzik. Persze a demokrácia félig-meddig ellenáll az…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Valódi egyház, igaz egyház etc. Történetesen ha most jutnék el arra az érettségi szintre, hogy keressem az isten szerinti egyedül és kizárólagosan igaz Egyházat, akkor nekem mi alapján, mire hivatkozva ajánlanák egyik illetőleg a másik csoportosulást? Mert hát tényszerű, hogy "egy Úr, egy hit" van, ebből egészen logikai, teoretikus úton haladva eljutunk a végkövetkeztetésig: akkor bizonyára "egy elfogadható modell van Istennél".
Megelőlegezném itt az egyetértésüket, ezzel mindannyian tisztában vagyunk. Ez nem egy matematika példa, aminek többféle, egymás mellett egyszerre létező megoldási módszere van, és úgy is kijön az 5+5=10 (lásd: -3+2-5+4+12=10)
Akkor mégis ki jogosult meghatározni azt az egyetlen módszert, amely kizárólagosan elfogadható a matematikai példa végeredményeként a számos más egyéb logikai csavarintásoktól eltekintve? Tán a matematikát "szolgai" módon oktató matematika tanár határozhatja ezt meg? Nos, neki nyilvánvalóan korlátozott a hatásköre, ugyanis ő csupán interpretálja a már kiokoskodott "anyagot", természetesen az éppen rendelkezésre álló információk és illetékessége szerint oszthatja be a sebességet, a kvalitást és a kvantitást a kedves osztályának. Ezek szerint nem szabad a képzeletbeli periférikus látóterünkből kihagyni azt a releváns információt, hogy EZ már létező logika, ezt egyszer valaki kitalálta, erre egyszer valaki rájött, azaz a matematika atyja volt már valaki, és ezt a tiszteletbeli címet, rangot és az ezzel járó jogokat és kötelezettségeket senki nem bitorolhatja önkényére hagyatkozva, csak a legnagyobb tisztelettel és megbecsüléssel adózhatunk a személy neve előtt.
Kérdés: Prioritást, elsőbbséget, előny(öke)t, több jogot élvez az a matematika tanár (de lehetne ez akár filozófia vagy magyar tanár, esetleg az első gépjármű kifejlesztője is) a szakmában, amely régebb óta járja a pályát? A kor bármiféle többletjogosultságot ad egy már meglévő objektív tény (ez esetben a matematika tárgya) értelmezésének milyensége, oktatása felett? Van-e joga a teremtménynek kioktatni a teremtőt? Megteheti-e a cserépedény, hogy formálóját megdorgálja, mert nem olyan szeretett volna lenni, amilyent alkotója adott néki? Mondja a ház a tervezőjének, hogy nem így, hanem amúgy kellett volna itt megtervezned engem?
Mondhatják és vélhetik -e emberek valamint azok vezetőinek százai, ezrei, millió akár egy csoportot alkotva is, hogy az idő homokórájától kaptunk felhatalmazást egy már végtelen időktől (nyilván korlátozott felfogóképességünk számára ez paradoxon kifejezés) fogva létező gondolat, anyag vagy tény bármilyen fokú kisajátításához és felette való minősítéshez?
Válasz: erre kíváncsi volnék, annak ellenére, hogy az én válaszom már megszületett abban a pillanatban, amikor a kérdés megfogalmazódott bennem a cikk illetve a kommentárok sokasága alapján. Egy ügyes kommunikátor/vitapartner/tanító csak olyan kérdést tesz fel, amire maga tudja a választ. (ez esetben tessék egy kis cicerói tárgyalás és kommunikáció etikát olvasgatni, ha megkérdőjeleznék a hozzászólás alapján ennek valóságtartalmát)