Regisztráció Blogot indítok
Adatok
toti86

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Rendhagyó módon ért véget az őszi Critical Mass. A több ezres demonstráció csúcspontja ugyanis nem a szokásos bringaemelés volt, hanem egy politikai kerekasztal beszélgetés az esemény végpontjánál, a Gödörben. A szervezők a biciklis fejlesztésekkel kapcsolatban rendeztek vitát…..
toti86 2010.09.23 09:21:00
Hali!

Ezekben a hozzászólásokban több a közhely, mint a politikusok nyilatkozataiban.

Valaki ezt írja:
"A budapesti utak (vagy csak a Kőrút?) nem alkalmas a kerékpározásra."
Ehhez azt teszem hozzá, hogy jelenlegi formájukban az autózásra még annyira sem alkalmas.
László János próbált valamit megértetni a jobbikos jelöltel, most ezt ismétlem én is. "Ha az emberek egy része autóból átül a kerékpárra, attól még nem fognak többen lakni Bp-en. Tehát, kevesebb lesz az autó, ezért kevesebb hely is kell majd az autóknak. Ezért nem fog zavarni senkit a bringasáv a kőrúton."

A szabályok betartása természetesen ugyanúgy vonatkoznak mindenkire.
A baj csak az, hogy sok az értelmetlen szabály, sok szabály autóra értelmes, mégis biciklire vonatkozik, pl: egyszerre kapcsolható lámpák,
és a rendőrök pedig állítólag nem mérlegeltek, pl: 15ezres első lámpás srácot vettek elő első prizma hiányáért.

Már többen megírták, hogy a kerékpárosok között pont akkora százalékban vannak hülyék és renegátok, mont a társadalom bármely csoportjában vagy egészében. Tehát, ha többen vannak a kerékpárosok, akkor persze többen lesznek a szabájtalan kerékpárosok is. De ettől még nem kellene általánosítani.

A felvonulásnak pedig mindenképpen van értelme: Többek között az én figyelmemet is a cm fordította a bringa, mint közlekedési eszköz felé. És most már egyre többet használom. És egyre többen használják.

Nagyon határozottan szeretném felhívni a figyelmet arra, amit az egyik polgármesterjelölt is elmondott:
A kerékpározás ügye nem arról szól, hogy egy erős kisebbség terorizálja a többséget, hanem arról, hogy a városi kerékpározás elterjedése az egész városi lakosságnak, az egész társadalomnak érdeke, még akkor is, ha ez az autó szélvédője mögül elsőre nem látszik.
toti86 2010.09.23 09:56:18
Hali!

Azért volt hétköznap a megmozdulás, mert hétköznapra esett a NEMZETKÖZI AUTÓMENTES VILÁGNAP (szept 22).

"a jobb kerékpárokat előbb-utóbb ellopják" Mennyit regéltünk már erről: Városba maximum 30ezer Ft-os bringa és legalább egy 7 - 10 ezres U-lakat.

"Budapest nagy része nem alkalmas kerékpározásra" - megismétlem: Autózásra még annyira sem! Egy régi írásban volt valamikor:"Mikor veszik már észre az autósok, hogy nem a biciklisektől nem tudnak haladni, hanem egymástól?"

A kisebbség terorizálná a többséget? Ha a tudatformálás és az erős érdekérvényesítés terrorizmusnak számít, akkor egyetértek. De én ezt akkor sem így nevezném. És akárhogy is nevezem a dolgot, akkor is biztos, hogy a forgalomcsillapítás, a szmogcsökkentés, az élhetőbb belváros, a rendszeresen mozgó lakosság MINDENKINEK AZ ÉRDEKE!!!

Konkrét helyzet:
Van egy hosszú egyenes 3 sávos út, melyről egy helyen balra is lehet kanyarodni. A jobb szélsősáv egyenesen, a bal szélső balra megy, a középsőből választani lehet. A kanyar előtt közvetlenül egy zebra van. A zebráig a szélső sávban kell elmennem, hisz ez a szabályos, és úgysem szeretek beljebb egyensúlyozni. Mivel balra lakom, ezért muszály kanyarodnom, ezt a szélső sávból azonban nem tehetem meg. A középső sávnak a jobb széle is még veszélyes, mert az abból egyenesen menő autók elüthetnek. A legtöbbször nem engednek maguk elé az autósok. Azonban ha a zebra miatti lámpa az autósnak piros, amin én szabálytalanul áthajtok, akkor (gyalogost évente egyszer szoktam ott látni) ép bőrrel, gond nélkül tudok balra kanyarodni, és épségben hazaérni.
Na erről a "szabálytalanságról" beszéljen le, aki le tud!

Egyébként nagyon szeretek biciklizni. Szeretem a hidakon áthaladva a friss dunai levegőt szívni, szeretem a dugóban álló autósokat lehagyni(nem bosszantásból!), szeretem a szabadságot, szeretem érezni, hogy önerőből is milyen gyorsan és könnyedén haladhatok, szeretem, hogy minden nap mozgok, és szeretem, hogy ilyen olcsón, szinte ingyen tudok a városban közlekedni. És még a környezetért is tettem valamit.
Próbáld ki te is!