Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Szöszbogár

4 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Partiscott 3. óra 2010.11.29 19:23:00
Új figurák: Jobbkéz-balkéz (kalács) 8 bar, vagyis 16 számolás. Minden rész tehát 4 számolás. Jobb kézzel helycsere keresztbe a szeten a partnerrel (2. fiú és 1. lány háttal áll!) Bal kézzel helycsere a szet szélén azzal, aki jön (lányoldalon fiúk, fiúoldalon…..
Partiscott 2. óra 2010.11.18 19:33:43
Új lépés: SasszéOldalazva saszé lépés. Leginkább a karikában használjuk, bár ma a The Dune nevű táncban is benne volt.ÜdvözlésAz üdvözlő lépés négy számolás (vagyis 2 bar) hosszú. Egyelőre csak a ritmusát tanultuk. Egy helyben táncoljuk: jobb-bal-jobb,…..
Partiscott Megjegyzés 2010.11.12 22:02:00
A 2. óra kivételesen szerdán, XI. 17-én lesz 18.30-tól 19.45-ig!..
Partiscott 1. óra 2010.11.12 22:00:00
A skót táncok ütemezése. Bar-okban számoljuk: 1 bár = 2 számolás. Egy tánc ált. 8x32 bár. Sétálás: 16-16, 8-8, 4-4, 2-2, 1-1,1-1. Ez 64 számolás, vagyis 32 bár. A zenék általában több dallamos részből tevődnek össze: az első és az utolsó ugyanaz, de a közte…..
Amikor valamilyen közéleti téma érzelmi viharokat kelt bennem, általában nem reagálok azonnal. Alszom rá néhányat, megpróbálom magamnak megfogalmazni, hogy pontosan mi háborított fel, és még egyszer végiggondolom az álláspontomat a tárgyról. Tulajdonképpen magát a vitát mint…..
Szöszbogár 2010.09.21 18:52:59
Sziasztok! Már régóta olvasom a blogot, s most úgy éreztem, írnom kell.
Egy falusi általános iskolában vagyok tanítónő (most éppen, de voltam már kisvárosban és Budapesten közép-elitben is).
Én sok dolog miatt a tanítóképzést hibáztatom. Amikor kijöttem onnan, úgy éreztem magam, mint a viktoriánus korban egy szűzlány a nászéjszaka előtt: sok meglepetés ért, nem voltam rá felkészítve. Szívesen tanítanék alternatívabban, ha tudnám, hogy kell. A pár éve elkezdett TÁMOP 3.1.4. megcélozta az igen alternatív és modern kooperatív tanítás megtanítását, de annyira szörnyű volt, hogy csak elment tőle a kedvem. Mellesleg sok gyakorlott pedagógus csinálja – ha magának kifejlesztette.
Szerintem is sok múlik a pedagóguson. A 45 percen is lehet segíteni: láttam kekszezést, mondókázást, éneklést, „kutyázást” a hátsó szőnyegen (megelőzendő a diszlexiát), és rögtön csak 20-30 perc lesz két csengetés között, amikor koncentrálni kell.
Azt gondolom, hogy sok minden változott: a szülők csodálkoznak a terem díszítésén – akkor még nem voltak virágokon szálldosó méhecskék, mint (pozitív megerősítésnek szánt) magatartás-tábla, vagy 4 hatalmas falitábla a gyerekek munkáinak, őszi képeknek és még más dekorációnak…
Ide egyébként semmilyen fejlesztő nem jár ki: logopédusra, gyógytornászra, pszichológusra volna szükség, de sokan nem engedhetik meg maguknak a városba járkálást és ott a fejlesztés megfizetését.
Viszont átlag 9 fős osztálylétszámok vannak. Így lehet személyes odafigyelést biztosítani.