Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Stadi

0 bejegyzést írt és 38 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
autózz! Sínen van a rendőrség 2008.05.14 14:35:00
Sokaknak lehet ismerős érzés, milyen egy kereszteződésbe beragadni és aztán állni a következményeket az ott keresztül haladni akarók részéről. Ez Péter sztorijában egy rendőrautóval történt meg, éppen a vasúti síneken, amit a hatóság érintett képviselői nem épp a…..
Stadi 2008.05.14 18:42:25
titan · www.punkportal.hu 2008.05.14. 15:57:42

"lehet, hogy a rendőr arra számított, hogy nem fogja feltartani senki, hiszen a kistehernek ugye meg kellett volna állnia"

Javítsatok ki, ha tévedek, de tudomásom szerint ha alárendelt útról érkezel és az erős forgalom miatt nem tudsz áthaladni a kereszteződésen, akkor a forgalom folyamatossága érdekében az egyébként elsőbbséggel rendelkezőket rövid ideig akadályozhatod, persze anélkül, hogy veszélyeztetnéd. Magyarul körülnézel, és ha egy ideig nincs "luk" és senki nem akar beengedni, akkor megvárod, amíg a közvetlen előtted levő sávban féktávolságon belül épp nem jön senki, és elkezdesz becsorogni a kereszteződésbe. A postban szereplő kisteher is így tett.
Valószínűnek tartom, hogy a lenti levél írója, hepibipbip annyira nem volt hepi, mikor épp átélte amit velünk is megosztott. Akinek volt már hasonló, majdnembalesetes halálközeli élménye, az tudja milyen átélni egy ilyet... Már korábban is felfigyeltem ama furcsa szokására…..
Mint minden rendes ember, Secnir is olvas Indexet, ahol a minap egy érdekes autóvadászos cikk jelent meg. Persze levélírónk egy kicsit sarkított a dolgokon, mert a háromnapos akciót rögtön egyre redukálta, de a számok mindenképpen figyelmet érdemelnek. Lehet, hogy a hatóságok nem…..
Stadi 2008.05.14 20:13:11
Végigolvasva a kommenteket, a következők jutottak eszembe:

1. Sánta úrnak minden tiszteletem. Tegnap volt kint cikk talán az Indexen, gondoltam is, hogy jó lenne itt viszontlátni. Sánta úrral legalább 3 olyan interjú készült, amely a neten fellelhető, érdemes rákeresni és elolvasni, akit érdekel. Mindegyikben van egy-egy plusz infómorzsa. Ami furcsa, hogy az Autótulajdonosok Országos Érdekvédelmi Egyesületéről semmilyen infót nem találtam a neten - persze az "autóvadászaton" kívül. Örömmel venném, ha valakinek lenne infója arról, hogyan lehetne esetleg csatlakozni a "vadásztársasághoz". Lépjek be a helyi polgárőrök közé?

2. A hírek elfogott autó/nap vagy /vadászat statisztikáról szólnak. Érdekes lenne egy elfogott autó/vizsgált rendszámtáblák száma statisztika...

3. Állítólag a határátkelőkön működik ilyen rendszámfelismerő rendszer (Falcon). Sőt, valahol olvastam, hogy egy közterület-figyelő rendszerrel is összekapcsolták (de ez már asszem az újabb szoftver).

4. Ha már PDA-ba belefér a beszédfelismerős rendszer, esetleg a beléjük épített kamerákat is lehetne használni... Vagy egy SDIO-s zoomos, komolyabb kamerát, ha van ilyen. És akkor nem kell tartókonzol a kocsiba notebooknak. :)

5. A szabálytalanságokat, bűncselekményeket nem a büntetések további szigorításával, hanem a felderített esetek számának növelésével lehet visszaszorítani. Csak míg az előbbi néhány tollvonás, utóbbi komoly szervezést és eszközöket igényel. És nem lehet minden sarokra rendőrt állítani, ezért is vannak a civilek (polgárőrök, autóvadászok stb.).

Mielőtt még valaki azt szűrné le, hogy "rendőrt akarok játszani", gyorsan hozzáteszem, hogy nekem nincs időm naponta sok órán keresztül problémás autókat kutatni, viszont sokszor megyek napi 100km-t szeretett fővárosunkban és környékén, és ezalatt néhányszáz autót láthatok hátulról (akár kamerával is).
autózz! Még csak nem is fékezett 2008.05.09 12:17:00
Mindig az élet írja a legdurvább forgatókönyvet. Sajnos a Sanya történetében szereplő gyermek nem egy akciófilm egyik színésze. Ez a véres valóság. Egy biciklis gyermek sokkal védtelenebb, nem tudja úgy felmérni a sebességet és a közlekedési viszonyokat, ezért rájuk ha lehet…..
Stadi 2008.05.13 09:35:46
"Ras 2008.05.13. 07:09:37"

Newbie erre gondolt:

www.nkh.hu/kepzes/images/stories/dokumentumok/szabalyzatok/sz2_07_1_fg10.pdf

4-es pont, hibavonalak. Rosszul emlékezett, mert csak hibavonal jár érte, nem bukás. Mellesleg nem egyértelmű, de sztem nem a kijelölt gyalogátkelőhely valamelyik oldalán álló gyalogosra vonatkozik...
autózz! Ez a mentalitás öl 2008.05.12 12:01:00
Általában, amikor képbe kerülnek a sebességkorlátozó táblák, erős többségben vannak azok, akik azonnal arra gondolnak, hogy biztos csak kintfelejtették, akár véletlenül, akár szándékosan, hogy az autósoktól újabb rakás pénzt szedjenek be. TheElf kicsit másképp áll hozzá a…..
autózz! Éjszakai száguldozók 2008.05.08 15:16:00
Tömény felháborodottság, rengeteg kérdés és egy csipetnyi elkeseredettség érződik gsxr1100 leveléből és a szokásos konklúzió, hogy nálunk mindent lehet... Kicsit más téma mint az eddigiek: "gyorsulási verseny" a Hajógyári Szigeten! Megmondom, miért zavar ez…..
Stadi 2008.05.09 22:52:04
Vladimir Harkonnen 2008.05.09. 07:38:41

A Naplás tónál kint van a tábla. A XVII. ker. irányából új tábla, a XVI. ker. irányából a régit takarították le, ami így már olvasható (bár van rajta egy fekete folt). Ma a XVI. ker. felől jöttem arra, így az új tábla aktuális állapotáról nem tudok nyilatkozni.

Vladimir Harkonnen 2008.05.09. 07:47:47

Akkor külön csak a Te kedvedért szó szerint idézek a rendőrségi határozatból (idő és rendszám érdektelen, ezeket x-elem):

"Tisztelt Uram!

Tájékoztatom, hogy a xxxx xxxx xx-án 09.10 óra körüli időpontban, a Budapest XI. ker. Pázmány Péter sétány melletti zárt parkolóban a Ön tulajdonát képező xxx-xxx frsz-ú gépjárművel történt káresemény ügyében a BRFK XI. ker. Rendőrkapitányság illetékesség hiányában eljárást nem folytathat, figyelemmel arra, hogy a fenti terület nem minősül közterületnek.

A Rendőrhatóságnak az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 1. §-a alapján csak közúton történt balesetnél van lehetősége eljárni.

Kárigényének érvényesítésére polgári peres eljárás során van lehetősége, melyet a lakóhely szerinti illetékes bíróságon kezdeményezhet."

Aki ismeri a környéket, az tudja, hogy az említett parkolóba bárki behajthat (habár kiegészítő tábla jelzi, hogy magánterület és az ELTE oktatóinak ill. hallgatóinak fenntartott parkoló), tehát innentől ez szerintem közforgalom elől el nem zárt magánterület.

Namost vagy a rendőrség szerint ez nincs így, vagy nem ismerik a jogszabályt vagy van valamilyen más utasítás, amit a levélbe nem írtak bele, és ami megtiltja a magánterületen történő intézkedést. (107! esetleg ezzel kapcsolatban van infód? Látom, Te bennfentes vagy.)
Lassan eljutunk odáig, hogy úgy kell sorsolni, hogy kinek a sztorija kerüljön ki ide, mint ahogy az Egyesült Államokban a zöldkártya lottót nyomják. Mai nyertesünk, Bugajozsinemszepgyerek korábban már küldött nekünk levelet, abban is egy idős sofőrrel akasztották össze a bajuszt,…..
Ma más postot akartam kitenni, de az alábbi levél talán fényt deríthet egy-két dologra. Azt ugye tudjuk, hogy kevés a pénz a takarításra, de azt eddig nem hallottuk, hogy a takarítóknak milyen körülmények között kell dolgozniuk. Jane Doe elmondja. Ugyanakkor örülnék, ha az…..
Vagy nem is tudom milyen címet adjak a lenti postnak, fotóknak. Mindenesetre az is érteles, aki felgyújtotta, no meg a funérlemez (asszem az) is elmés... Tudja valaki, hogy pontosan mi történt itt? Ui: Mi nem vagyunk a MÁV ellen, csak a hülyeség és a kaotikus állapotok ellen ..
autózz! Dühítő apróság 2008.05.06 13:22:00
D. levele alapján egy kis figyelemre vágyik a gyereküket oviba szállító szülők részéről, bár nem könnyű a szabályos parkolással bajlódni miközben a poronty hisztizik, hogy nem akar bemenni, így muszáj közel állni a bejárathoz, lecsökkentve a menekülési útvonalak számát.…..
autózz! Autóba zárt kutyák 2008.05.02 08:12:00
A Városliget környéke tegnap a majális miatt parkolás szempontjából is igen érdekes képet mutatott amikor teljes blogszerkesztőségileg (mind a ketten) kilátogattunk lángosozni egy hirtelen ötlettől vezérelve. Kitt is ott járt és olyat látott, ami őt és minket egyaránt…..
autózz! PONTatlanság 2008.04.30 08:26:00
BP két kis történetet is küldött nekünk egy témában, nevezetesen, hogy nap mint nap rengeteg autós veszíthetné el a jogosítványát, ha a rendőrök végigkövetnék akár csak két percen át azt, amit közlekedés címén művelnek és írogatnák nekik a büntetőpontokat. A minap a…..
Stadi 2008.04.30 19:52:01
beste 2008.04.30. 18:53:55

"a rendőrségnek vannak mobil eszközei"

Ma egy ilyen "mobil eszköz" (mezei oktávia) a Közraktár utca Petőfi híd-alsó rakpart közötti szakaszán megkülönböztető jelzés nélkül végig a buszsávban ment.

1. A rendőr miért szabálytalankodik, amikor neki sem szabad? Ha levideózom és beküldöm a felvételt a BRFK-nak, sikeres ember leszek-e?

2. Ha már úgyis kint vannak az autós járőrök az utcán, miért nem büntetnek? Tudom, mert nem azért vannak az utcán. Pedig 1-2 esetben szép lenne...

3. A rendőröket mindig mindenki beengedi megkülönböztető jelzés nélkül is. És még mondják, hogy nincs tekintélye a rendőröknek... :)

Ez volt az off.

Irányjelző:

Sajnos a manapság túlzottan favorizált, kb. 20m átmérőjű körforgalomban nehéz valóban jól tájékoztató irányjelzést produkálni. Mivel kb. 3m van két kihajtó között. Tehát ha behajtáskor indexelsz, az félreérthető, mert lehet, hogy azért csinálod, mert rögtön ki is hajtasz. Ha meg már bent vagy, és a következő lehetőségnél kihajtasz, ezt kb. 7-10m-re a kihajtótól jelezheted leghamarabb. Namost ki lehet számolni, hogy pl. 30km/h-s sebességnél az irányjelzés kezdetétől a bekanyarodásig hány másodperc telik el. Ezalatt kellene lépni a behajtásra várakozónak: észreveszi az irányjelzőt, kuplung fogási pontig, gáz, felgyorsul 0-ról kb. 30-ra. Nem minden autóval és sofőrrel kivitelezhető.

Kanyarodó főútvonalnál hasonló a helyzet: a KRESZ szerinti irányjelző-használat nem ad egyértelmű tájékoztatást a környezetnek.

Az irányjelző használatának notórius mellőzése szerintem is nagyon tuskó dolog. Azt utálom, mikor jóval az irányjelző kirakása előtt már szinte biztosan tudom, mit fog csinálni az előttem menő. Aztán ha mégsem tippeltem jól, akkor meg jöhet a betétlap. Irányjelzőt nem használni balesetveszélyes! Néha azért az irányjelző használata is az. Ma pl. a Dagály u.-Karikás F. u. sarkán álltam, utóbbiról akartam fordulni jobbra, a Népfürdő u. irányába. Dagály utcán, nekem balról (Váci út felől) motoros jött, jobbra indexelt. Gondoltam, akkor mehetek. Szerencse, hogy nem léptem a gázra, mert a mocis szépen átlibegett a lökhárítóm előtt, és a tőlem jobbra levő járdára hajtott fel. Megtévesztő jelzés, megtévesztő sebességgel, elég balesetveszélyes...
Új MÁV blog Egy emberi történet 2007.08.15 12:32:00
Igen ilyen is van, minden elismeresunk. A vasutas is érző ember! Annyi sok kritika esik ezen az oldalon, hogy jöjjön itt egy emberi történet:   Szedrezik a mozdonyvezető   Kedden augusztus 14-én a 32235-ös "kispiros" személyvonattal utaztam Magyarkút-Verőce és Vác…..
Ma sajtótájékoztatót tartott a MÁV-Start Zrt a vasúti személyszállító kocsik tisztaságáról, takarításáról. Hamarosan bővebb információt kaptok a tájékoztatóról, de addig néhány számszerűsített adat. Vasúti személyszállító járművek tisztítására 2006. évben…..
Vannak paraszt utasok ugyi?   Amióta Verőcén lakom, foglalkoztat egy kérdés, nem tudok rá válaszolni. Segítsetek! Biztosan Ti is megfigyeltétek már vonatokon, távolsági buszokon, hogy az emberek a cekkerüket is az üléseken utaztatják. Maradjunk a vonatnál! Minden reggel…..