Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Kit Fisto

0 bejegyzést írt és 223 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Kit Fisto 2024.02.05 12:17:09
A grafika tetszik, a hangok is, de a játékmenet? Ez egy vicc. Most komolyan, azért kéne az életem idejét pazarolva a pc előtt ülnöm, hogy egy hülye újratermelődő, háromszögekből álló kukacot lődözgessek? Mi vinne rá erre?
Egy újabb olyan játék, amit nincs miért játszani, nem inspirál, nem mutat semmit, ami miatt érdekelne. Felőlem cikázzon csak ott az a kukac, na és.
Ha ugyanígy nézne ki, de a világ nem virtuális lenne, és nem vírus az ellenfél (és nincs kukac), hanem valós környezetet szimulálna, mondjuk egy idegen bolygót, ahova az űrhajómmal lezuttyantam, majd megpróbálnék túlélni és megszerezni egy idegen hajót, hogy elhúzhassak onnan, na az már tetszene. Sima akció, nem akarok gyártani semmit, sem egy szakaszt terelgetni. Néztem egy darabig a videót, de nem jött le, hogy ebben mi lenne a jó.
Toplista: Én nem szoktam virtuális világokban játszani. A System Shock-ot még nem játszottam le, de az talán tetszik. A Tron-t sem, de az eredeti film bejött. Szerettem az MDK-t, de az meg nem virtuális világ, csak egy másik. Viszont a hangjaira hasonlítanak ennek a játéknak a hangjai.

Ehhez (legalábbis számomra) hasonló az Amigás Virus c. játék, ami ugyan nem virtuális világban játszódik, hanem a jövőben. Idegenek szórnak a tájra valami vírust, ami rossz a flórának, ez ellen kell harcolni. Bár ez inkább egy shoot'em up, a nézet hasonló és szintén vektoros, de szerintem szebb grafikával. És ebben kis járművel kell repkedni.
amiga.abime.net/games/view/virus#information
Kit Fisto 2024.03.30 05:23:08
@Szekrényszagú néni: Hát... egy másikkal játszanék, vagy neteznék és közben Checkpointot hallgatnék! :P
Ha valaki kukacozni akar, inkább itt tegye, ez tök jó!
playsnake.org/
A remek Konnektor podcast egyik tagja, Lusztig Zsolt alias Warhawk már kétszer is volt nálunk vendég, és most harmadszor is sikerült rávennünk egy felvételre. Warhawk tapasztalt, régi gémer, ezért átfogóbb, akár egy egész céget kibeszélő adásokra kiválóan alkalmas. Beszélt már nálunk a Westwoodról…..
IDDQD Checkpoint Mini #235: Stunts 2024.03.26 20:22:59
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
     Szeretettel üdvözlök minden kedves olvasót, és ezzel a lendülettel szeretném megköszönni Pali bácsinak a lehetőséget, hogy itt élhessem ki magam, randalírozhassak és megoszthassam véleményem és tapasztalataim. Bemutatkozásképpen annyit, hogy régóta űzöm és szeretem…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Kit Fisto 2024.03.06 04:37:17
Nem szeretem a beat'em up-okat, a shoot'em up-okból is csak pár különösen jóval játszottam. Ez a játék pedig a gameplayt, felépítését tekintve egy beat'em up, amiben azonban a főhős lőfegyverekkel rendelkezik (a táncmozdulatoknál is tulajdonképpen lődöz maga körül, mint valami plazma fegyverrel), tehát valójában shoot'em up, vagy inkább a kettő ötvözete. Ennek ellenére, és a Jackson téma miatt egész jó lett. Viszont ugyanakkor egy nagy hülyeség. Elég lett volna, ha csak a táncmozdulataival osztja az ellenfeleket, a kék plazmajelenség szerintem felesleges. Úgy még inkább Jacksonos lett volna a karakter, hiszen ő a valóságban sem lődözött, csak táncolt. És jobban tetszene oldalnézetes platformer akcióként.

Szerintem Jackson nem volt pedofil. Ő egy gyerek volt felnőtt testben. Sosem nőtt fel. Valószínűleg homoszexuális volt, és így jöhetett az ki, mintha férfiként kedvelte volna a fiatal fiúkat. Gyermeki lélekkel mégsem vonzódhatott a felnőtt férfiakhoz. Csak hát ugye felnőtt korú volt, és ez neki valahogy nem tűnt fel. Egy felnőtt nem akar magának vidámparkot. És nem lógatja ki a saját gyerekét az ablakon. Ez is egy gyerekes dolog volt, a veszélyének és felelősségének fel nem mérésével, ahogy egy dacos gyerek haragszik a világra.

Volt egy-két jó szám a Bad c. albumon is, de szerintem a tökéletes album inkább a Thriller volt. Azon minden szám zseniális.
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Kit Fisto 2024.03.03 11:05:11
@larry: Ja, hát Ghosts'n Goblins, az természetesen megvolt, és hozzá a frusztráció, hogy képtelen vagyok valameddig is eljutni benne. Talán még egy kicsit jobbra, át a vízen, aztán Game Over man, game over!
Van egy folytatása SNES-re, Ghouls'n Ghosts címmel. Ki még nem próbáltam, de az emulátorhoz már megvan a rom. :)
Viszont volt még egy, amit kihagytam, és jó volt, a Blood! Abban is vannak zombik, adtam is nekik vasvillával. Aki még nem játszott vele, és szereti az FPS játékokat, ki ne hagyja!
Szomorú hónapot kellett feldolgoznunk az aktuális Checkpoint Now-ban. Tavaly csak kapkodtuk a fejünket, olyan tempóban rúgtak ki embereket kisebb-nagyobb fejlesztőstúdióktók és videójátékos cégektől (nem függetlenül az Embracer lassú összeomlásától). Idén viszont úgy áll a helyzet, hogy az…..
Sasvári "TCFS" Tamás, a Plus/4 legendás hazai portoló mestere  már volt pár éve vendég a Checkpointban, amikor a - nahát - Plus/4 volt a téma. Akkor elmesélte, hogy 1993-ban félbemaradt egy Lemmings-porttal, de 1994 óta nem is portolgat, és ma már nem is tudná befejezni a Lemmings-portot, mert nem…..
Kit Fisto 2023.11.22 21:43:39
Csatlakozom az előttem szólóhoz! TCFS egy zseniális programozó, a magyar számítástechnika egyik legendás személyisége. Nagyon élveztem őt hallgatni. Ez a rész is bekerült nálam a legjobb adások közé!
Plus4 sosem volt a kezem alatt, és mindig csak egy "majdnem 64"-nek tartottam. Mivel nekem C64 volt, és az bizony betyár jó volt, sosem értettem, miért van valakinek Plus4-e. (vagy Spectruma) A Plus4 egy mostoha sorsú Commodore. Bár több színt tud, de gyengébb a hangja, mint a C64-é, és ugye a hardveres spriteok hiánya.. Cserébe kapott az ember fia hozzá bedrótozva 4 db kvázi használhatatlan programot. Nekem nem tetszik a kivitele sem. Főleg a négy nyíl alakú kurzor, kényelmetlen elrendezésben. Ennél akkor már a C64 két kurzor + shift kombója is jobb. Nem bántani akarom szegény Plusit, csak sosem értettem, erre mi szükség volt. Na persze, az irodai használat.. amire különben teljesen használhatatlan volt. És oda is a négy nyíl, hát nem túl irodás, és kinézetben is pont a C64 nézett ki komolyabbnak, akár irodában is jobban mutatott. Láttam, használta a "költségvetés üzem" és a Posta. De Plus4-et sosem láttam, csak képen. És olvastam róla a CoV-ban. De azért értem, milyen nagy dolog, hogy TCFS C64-es programokat írt át rá, és pedig kiváló átiratok lettek. Ma már a retró rajongásom miatt, és hogy a programozás fejlődése miatt jelentek meg rá sokkal jobb játékok, érdeklődöm a Plus4 iránt is. Egy kicsit :)
Kit Fisto 2024.02.11 23:49:32
@Szekrényszagú néni: Igen, látom, hogy egyrészt nyíl alakúak a gombok, amik korántsem nevezhetőek ergonómikus formájúnak, és azt is, hogy a LE nyíl lejjebb van, mint a BAL és JOBB. Mivel rengeteget játszottam már az Amiga és PC kurzoraival, és ez az elrendezés nekem nagyon bejött, el tudom képzelni, milyen az, ha a LE gombhoz lejjebb kell nyúlni a megszokott egyvonal helyett. Sőt, voltak olyan játékok is PC-n, amiket nem a rendes kurzorokkal lehetett játszani, hanem a numerikus nyilakkal, és onnan gyakorlatból is tudom, hogy nagyon x4r úgy kezelni a LE gombot, hogy az nincs egyvonalban az oldalirányokkal. Nem távértés, józan paraszti ész. Attól, hogy valamit nem próbáltam ki a gyakorlatban, még láthatom, hogy az nekem x4r. Te csak akkor jössz rá, ha valami nem jó neked, ha előbb kipróbálod? :)

Én elég későn találkoztam a C64-gyel, 89-ben. Akkor már a "köznép" is vehetett Ausztriában, ott nem volt olyan drága. És onnantól kezdve volt az, hogy nem értettem, miért Plus-os, vagy Spectrumos valaki. Az újságokból azért tudtam, hogy milyenek a képességeik. Fogalmam sincs, hogy mennyivel voltak olcsóbbak, sosem ismertem senkit, akinek lenne, és sosem láttam egyiket sem "élőben". Mindig úgy jött le, hogy vannak, akik ezeket tartják jobbnak, és ezt nem értettem. Nem nézem le egyiket sem, mindkettő fontos volt a 8 bites korszak egészét nézve, megvan a helyük a számítástechnika történelmében. Ma már retró rajongóként sokkal többre értékelem ezeket a gépeket is. Még nem próbáltam ki, de elkezdtem gyűjteni a Plus4-re és Spectrumra is a jobb játékokat, majd emulátorral azért meg akarom tapasztalni a Plusis és Speccis feelinget is. Manapság pedig már tényleg olyan játékok jönnek ki rájuk, hogy csak nézek.
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Az anyát fenyegetés ugyanannak a szexizmusnak a túlvége, amit Tüttő Kata táplál szereptévesztett politikusként. Tüttő Kata az MSZP-politikusa, 2019-től Budapest Főpolgármesteri Hivatalának, Karácsony Gergely főpolgármester kabinetjében a városüzemeltetésért felelős alpolgármestere, többdiplomás,…..
Nem múlhat el az év úgy, hogy nem beszéljük ki az év videojátékos termését. Szokás szerint Mazurral és Sasával ültünk össze, hogy saját toplistáinkat ütköztessük. Elég meglepő dolgok maradtak le vagy szerepeltek csak egy embernél, de szokás szerint sok indie (vagy legalábbis "indie") cuccot tudunk…..
Régi hagyományunk, hogy az évet kristálygömbös adással kezdjük, vagyis megnézzük, mi várható az újévben, tippelgetünk és szembesülünk előző évi tippjeinkkel. Az idei starttal kicsit megcsúsztunk, mert a CoVboy-adást mindenképp ki akartuk lőni szilveszter környékén, aztán meg az esedékes Now jött. De…..
Kit Fisto 2024.01.27 03:18:54
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Az év első adása igazából az előző év utolsó adása, mert az early accessre jogosult patrónusaink már év végén hallgathatták. És nem akármilyen adás ez, de igyekszem kerülni a nagy szavakat, mert nem a felkonferálásom a lényeg, hanem a vendég: Kiss László, azaz CoVboy. Igen, eljött a stúdióba…..
Kit Fisto 2024.01.20 17:13:07
Újabb toplistás Checkpoint rész! Azt nem tudom, hogy Top mennyi, de gyanítom, hogy a tízbe már nem férnek be.. Imádtam a CoV-ot, Én azonban mindig az elején kezdtem :P Igaz, kevés akciójátékról volt benne szó, de pl. A Space Roguehoz onnan kaptam kedvet. Aztán persze nem játszottam vele soha. De olyan hangulatos leírások voltak, hogy sokkal jobbnak tűnt minden játék mint amilyen volt. Bár a Space Rogue tényleg jó, csak mindig sajnáltam rá az időt, mert tudtam, hogy NAGY. Nem a CoV-ban volt egy kép alatt, hogy "Sportos leszállás a Hiathrán"? Erre elékszem, és a szép vektorgrafikás képre. Szóval máig esz a fene, hogy nem játszottam vele, de talán majd ha nyugdíjas leszek, akkor lesz rá időm - legfeljebb majd nem játszom végig, ha az az idő meg elfogy..
Minden CoV-ot újra és újra kiolvastam, vagy százszor, már ami megvolt, és elég sok megvolt. A legjobban azok a borítók tetszettek, és ez minden gamer újságra igaz, amin valamilyen játékból volt screenshot. Lenyűgözött, ahogy a különböző színű pixelekből összeállt a szép grafika. Az újságborítón jól látszott, a tv-n nem. De jók voltak a rajzok is, viccesek, és persze az újság nyelvezete, a poénok. A legjobbak voltak a képek alá írt szövegek. Még a bonyolult és unalmas szerepjátékok is érdekesek voltak, ha a CoV-ban olvastam róluk - mert különben nálam nem portyázhatnak effélék, ki vannak tiltva a zónából. Jó volt végre CoVboyt a saját hangján is hallani, nem hittem volna, hogy ilyen lelkesen fog mesélni. Mindig olyanokat lehetett olvasni róla, hogy vele nem lehet kijönni, meg nem akar ezt, azt, szóval hogy nehéz eset. Ez fura volt, az újság alapján jófejnek gondoltam. De hát, az! Itt van, aki nem hiszi, csekkolja! Jöhet a következő rész, a Winamp már ki van készítve, az Oldradio skinnel - ez még rajta maradt Karácsony óta. Azért jó a Winamppal hallgatni, mert van hozzá Enhancer plugin, ami a halk részeket és a hangos részeket egy adott hangerőre hozza, és így jobban érthető mit közöltök úgy általában, különös tekinettel a témára, bár nem kizárólagosan, de azért erre törekedve. |D
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Kit Fisto 2024.01.12 12:04:05
Az egyik legkomolyabb háborús játékom volt Amigára, a Gunship 2000 mellett. Nagyon hangulatos, ami nagy mértékben a zenének is köszönhető. Én nem hogy nem untam, sokszor csak azért indítottam el a játékot, hogy a zenét hallgassam. A zene hosszú és változatos, négy, vagy öt különböző stílusú részből áll. Ezért folyamatosan mást hallunk, kitűnő aláfestést ad a játékhoz. Az átvezető képek is jók, és persze a videó akkor király dolog volt Amigán. (7MHz!) A játék maga nem volt túl jó, inkább a komolysága miatt volt élmény. Bármikor bajba kerülhettél, és a mentés hiánya miatt volt is miért aggódni, meg kellett jól gondolni minden lépést. Lassan haladtak az emberek, de a dzsungelben mégsem futhattak, mint a nyúl! ? Azért a valós időnél gyorsabban telt az idő.. de az igaz, betehettek volna egy időgyorsító kapcsolót, hogy gyorsabban letudjuk a térképes részeket. Izgalmas volt a menetelés is, próbáltam elkerülni az ellent, de amikor elkezdte tölteni az akció részeket, szintén, mert piszok nehezek voltak. Talán csak az említett Operation Wolf stílusú lövöldözés volt könnyebb. Mindent összevetve az Amiga egyik büszkesége volt, és akkor ez nem is volt rá túlzás. A zenéje pedig máig beindító, ha meghallom, kedvet is kapok tőle, hogy bevessem magam a vietnámi dzsungelbe! Emellett kiváló zene önmagában is a modul kategóriából. A Soundtrackeres hangminta lemezekről (ST-0x..) ismerősek a hangszerei mindazoknak, akik szerkeszettek zenét Amigán. ?
Van ez a szokásos körünk minden évben, általában a végefelé, hogy az év végi besztofokra melegítve felveszünk egy Checkpoint Retrográdot, vagyis visszatekintünk arra, hogy mivel is játszottunk 10, 20, 30, és 40 éve. Meg 50 vagy akár még több éve, mert most már értelmezhető időtáv ez is a…..
Kit Fisto 2023.12.23 18:49:31
@HUNspike: Az biztos fájt egy picit, lehet csípte is neki a sós víz, ahol lehorzsolta közbe. Különben, minek ment oda? Ha otthon marad és netezik szépen, ahogy kell, még most is netezne. ;D
De legalább nívós helyen történt, az ókori Egyiptom is ott volt, meg a fáraók. Ez mégis csak jobb, mintha azt mondanák, hogy szétszedte egy cápa Bulgáriában..

manson karcsi: Sajnos mindkettő 404-es!
Kit Fisto 2024.01.08 01:30:43
@manson karcsi:
@Rémbódess:
Nagyon jópofa mindkettő, mentek is az Emu/Plus4/Game mappába!
Kit Fisto 2024.01.08 01:31:10
Need For Speed: Kinyúvadt, mert hogy nem követték, mi a menő, még az Underground volt, amiben nyújtottak valami újat..

Nos, ha kinyúvadt, akkor pont azért, mert új ötletekkel jöttek elő. Mert eltértek az eredeti recepttől. Miről szóltak a korai részek? A versenyről! Máig azok a kedvenc részei az igazi NFS rajongóknak.
A szupersportautókkal klassz tájakon versenyzés, rendőrökkel a nyomunkban. Közben egy kis tuning. Máig a legnagyobb kedvencek az első két rész, a harmadik Hot Pursuit, az ötödik Porsche Unleashed, és a hatodik Hot Pursuit 2. Szerintem a baj pont az volt, hogy elkezdtek másmilyen részeket csinálni. Kevésbé voltak realisztikusak, a száguldozás volt a középpontban, nem maga a verseny. Az autók nagyokat repültek, a pályák kaszkadőrmutatványokra késztettek. Az autók már nem voltak valós modellek, turbóztak, fényt húztak, vagy éppen lángolt a kipuffogójuk, és mindenütt nyilak mutatták, hogy merre kéne fordulni, hátha a játékos nem jön rá.

Sands of Time: Méghogy ez jobb lenne az eredetinél? Megnéztem videón, és szerintem nem..

A pasas fut a függőleges falakon. Minden kardütésnek kondenzcsíkja van, és pattognak a szikrák. Sőt, a linkelt résznél hatalmas fényjelenségek képződnek. Vágja kardjával az ellent, ám azoknak semmi látható bajuk nem esik emiatt. Persze meghalnak, de nem válik le semmi róluk, nem spriccel a vér sem. Amikor pedig elteszi a kardját, fénypászmák törnek az ég felé. A kameraállások pedig néha nem mutatják jól mi történik, ahogy az ilyen megldású játékoknál ez lenni szokott. Ez egy nagyon jó játék lenne? Az eredeti az volt. És röhejes, de realisztikusabb volt ennél.
youtu.be/JzbEWbEzKyA?t=1026
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Kit Fisto 2024.01.07 11:42:58
Most néztem meg a játékot. Az egyik legidiótább időpazarló játék, amit valaha láttam. Semmi értelme, mert nincs célja (amiért érdemes lenne végigvinni), csak maga a kockákkal való akciózás, és - ennyi. De ehhez képest emberelenül hosszú. És még azt sem lehet mondani, hogy olyan jó lenne maga a játékmenet. Szerintem akkor már egy jó Tetris élvezhetőbb. Egyetlen érdekessége az, hogy egy korai játék a PS1-re.

Ha már a Tetrist említettem, és retrózunk ?, van egy klón DOS-ra, bár nagyon más játékmenettel (csak a lefelé haladó elemek eltüntetése közös vele), de valami elképesztően jól megcsinált játék, amit most hivatalosan ajánlok az IDDQD olvasóinak: Xixit!
Ha meglátod, azt hinnéd, egy Amigás demócsapat csinálta, olyan a grafikája, nagyon designos, és a játék közben hallható zenék is modulok. Egy darabig oda fog szegezni a székedhez! Egytelen "negatívuma", hogy DOS-os, (ha ez egy retró kedvelőnek hátrány) de a DOSBox simán bekajálja, abban tökéletesen működik. Illetve kipróbálható akár itt, a böngészőben is.
dosgames.com/game/xixit/

Tipp: Az alapbeállítások majdnem jók, de az elemrotálást a FEL bill.-re ajánlom (elég az egyik irány), és a 4-es zenét játék közben, azzal a leghangulatosabb. Nekem a hang így jó: SB16,220,7,1,very high.
(csak alaplapi realtek van)

Érdekesség: Megvan Spectrumra is. Sajnos itt a játék nem elérhető, és ha kipróbálnád lent a TR-DOS diskre bökve, kapsz egy gyönyörű 404-et némi felirattal. De érdemes megnézni, ennél retróbb élményed egy darabig nem lesz! ?
worldofspectrum.org/archive/software/games/xixit-real-software
A Checkpoint indulása óta igyekeztünk minden évben összehozni egy élő felvételt. Így zajlott le a 100. adás, aztán a 150., a 200. és a 250., egy live-ot akkor is csináltunk, amikor külföldre költöztem, tavaly pedig a 400. adásnál. Csak a Covid miatt volt egy hosszabb szünet, de 2022-ben már megint…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Kit Fisto 2023.12.07 02:33:27
Megnéztem a videót, csak az alapján mondhatom, de szerintem egész hangulatos, ahhoz képest, hogy fantasy. Bár vannak olyan szereplők is, amik nagyon idétlenül néznek ki, főleg az a nagy piros egyszarvú és ősz szakálló ördög, és ott van ugye a varázslás, ami nem kevésbé. De az alapjáték még elmenne, hogy 3D világban lehet mászkálni, felvenni ezt-azt, használni valahol, valamire. Tetszik, hogy a harc nincs túlbonyolítva. Majdnem olyan, mint egy FPS. Az viszont kiábrándító, hogy hosszasan unalmas labirintusokban kell barangolni. Engem nem a videók minősége zavar, hanem a hossza! A grafika teljesen jó, hozza a retró élményt. A hangok is jók, a zenéje pedig kifejezetten tetszik. Olyan jó kis OPL3 stílusú, ahogy a Doom és a Duke 3D zenéje is szólt az SB16-on. Ha nem lenne a varázslás, csak fegyverhasználat, és nem kéne hosszasan videókat nézni benne, még játszanék is vele. Ja, és sajnos a főhős átalakulgatása is kizáró tényező.. Ezt a dolgot sosem toleráltam semmilyen játékban. Nagyon hülye dolog, hogy pl. hol ember vagy, hol valami szörny, vagy éppen madár, farkas és ha a játékmenet arra épül, hogy hol ennek, hol annak a létformának a tulajdonságait kell használni az előre haladáshoz. Nem ad hozzá az élményhez, éppen hogy rontja azt. Az irányításán látszik, hogy nem éppen ideális. De mindenki dícséri a Wolfenstein 3D-t, pedig azé sem jobb. Ide szerintem elmegy ez is, inkább az zavar, hogy a kéernyőn állandóan ott van az egér kéz alakú ikonja, miközben a játékos éppen mászkál. De azt gondolom, félre lehet húzni, hogy ne zavarjon. Az első részét is megnéztem, hát nekem az kevésbé tetszik. Primitív a mászkálás, csupa 90°-os forduló, és a grafika is folyamatosan szétesik, villog a képrnyő mászkáláskor. Ha pedig elmegy a képernyőn egy lovag, menet közben szétcsúszik az alsó és felső teste! Az sem tetszik, hogy egyszerre négy karakterrel kell játszani. A második rész tetszik jobban, mind grafikára, mind hangulatra. Belenéztem a harmadikba is, az valóban nagyon rossz lett.
A Checkpoint adásait - vagyis vendéges felvételeket, besztofokat, Miniket és Now-kat - összeadva szoktuk ünnepelni kerek adásainkat (élő felvétel volt például az összesen 100. adásnál vagy a 200. adásnál és legutóbb tavaly a 400. adásnál is). De azért jegyezzük meg, hogy ez a mostani a 200. "nagy"…..
Kit Fisto 2023.12.03 02:16:52
Ez a rész nálam Checkpoint Top 10-es! Krissz pedig a magyar szoftverfejlesztés egyik legjobbja! Én is nagy rajongója vagyok a C64-nek, hiszen egy elképesztő kis gép és számomra is az első találkozás volt a számítógéppel, a videójátékokkal, és a kreativitás számítógépes lehetőségeivel. Abban azonban nem értek egyet vele, hogy csak az eredeti gép és annak CRT kijelzőn megjelenítése lenne jó.
Először is, az eredeti vasak egyre öregednek, és nincs az az áramkör, ami ne menne tönkre pár évtized alatt. Főleg a kondenzátorok, IC-k, ennyi év után már bármi megadhatja magát a legváratlanabb pillanatban. Tehát ez mindenképpen véget fog vetni az ő általa kizárólagosnak tartott módnak, ahogy szerinte érdemes retrózni. Persze ugyanez vonatkozik a CRT monitorokra, és tévékre is. Hát persze, hogy úgy volt az igazi, az volt az a bizonyos hangulat, de ezzel az a baj, hogy nem tarthat örökké. A C64-es játékok viszont örökké fognak tartani! Másrészt én bizony nem kívánom vissza a magnóról töltögetést, az nem volt jó. Amikor végre lett floppym, bánta a fene a magnózást, örültem, hoy minden egyszerűbb és gyorsabb. Attól még ugyanúgy C64-es játékokkal játszottam, és EZ a lényeg! Nekem is hiányzik a (részemről) C64/II fizikai megléte. Gyönyörű gép, és ma is szívesen látnám a szobámban, akár az asztalomon. Jó volt azokat a billentyűket használni, tetszett, ahogy egy kis lámpa fényében kinézett az íróasztalomon. A színe, a formája, az anyaga. De nem zavarna, ha azt MA újra gyártanák, főleg, ha ugyanolyan, mint amilyen az eredeti volt. Hiszen ez is egy C64 lenne! Ha belül valamivel modernebb lenne, az sem lenne baj, ellenkezőleg! Hiszen már akkor is arról álmodtunk, milyen jó lenne, ha több ram lenne, gyorsabb processzor, több hangcsatorna, és sztereóban! Én komolyan fontolgattam is, hogy két C64-em lesz, és akkor hat hangcsatornára tudnék zenét szerkeszteni sztereóban. Csak egyszerre kell elindítani a lejátszást :)
És amikor olyan hírek jöttek, hogy van turbókártya C64-re, gyorsabb processzorral és 1MB rammal, ki ne akart volna olyat? A régi játékok is mennek raja, de az újak már mégjobbak lehetnek, kihasználva az előnyeit. Miért ne? Számomra ez lenne a csúcs, ha lenne új C64, ami 100%-ig kompatibilis, de többet tud, és így újabb élményeket is hozhat. Azért még a floppy is elég lassú, minek várjak a betötésre, ha egy flash meghajtóval megtörténhet pillanatok alatt? Miért rongálnám a szemem egy CRT kijelzővel, ha már van nyugodt és tökéletes képű LCD? Miért ne köthetném egy mai, nagy TV-re a nappaliban, és nézhetném kiváló minőségben a displayportra csatlakoztatva? Attól még a lényege megmaradna, a C64 PROGRAMOK, játékok! Amikor a C64-et használta, ő sem a gépet nézegette, hanem élvezte a játékokat, nem igaz? A grafikáját, hangját, és az ezek által létrejött C64-es "világot". És nekem EZ a lényeg! A felbontás maradjon, hiszen része a hangulatának. A színek szintén, és a hangja is. Hozzátéve, hogy azért annak nem lennék ellene, ha a grafika tényleg lehetne 320x200 is, az ismert grafikai glich nélkül, ami miatt 16 színnel csak nagyobb, téglalap pixelei vannak és korlátozott a színek használata. Persze a kompatibilitás ez megmaradna, de új grafikai módként megkaphatná a "rendes" 320x200-at és az újabb játékokban már használni lehetne. A színei speciálisak, nagyon ki lettek ám találva! Az emulátorokban át lehet állítani más színekre, de az bizony nem mindig hoz jó eredményt. Mert a grafikusok pontosan azokra a színekre találták ki a grafikát. Én is csináltam a Giana Sistershez egy szebb palettát, amivel másképp, szerintem szebben néz ki. Igen ám, de ha ugyanezzel a palettával egy másik játékot töltök be, az már nem lesz szebb, ellenkezőleg! Ezért a palettát mindenképpen hagyni kell, de mellé kaphatna választható új palettát is, az újabb játékokhoz. Kaphatna plusz 3 SID csatornát, és akkor sztereóban szólhatna hat csatornán. Lehetne gyorsabb processzora, és akkor a 3D is használhatóbb opció lenne. Jó játék a Driller, de azért kell hozzá a türelem.. ;) Kaphatna több ramot, az sohasem árt. Szóval én ennek nagyon örülnék, ha kihoznának egy új, modernebb C64-et, ami ugyanúgy néz ki, Ugyanolyan minőségű, 100% kompatibilis a régi szoftverekkel, de a jobb hardvere miatt új lehetőségeket adhatna a játékfejlesztőknek, mégjobb játékokhoz, mégjobb zenékhez, mégszebb grafikákhoz. Minden fejlődik. Képzeljük el, hogy a C64-nek nem lett vége, hanem továbbfejlesztették. Akkor valami ilyen lett volna belőle jó esetben.. Én a C64 fennmaradását szeretném, nem a régi vasak lassú kipusztulását. Persze az sem lenne rossz, ha legalább az eredeti gépet adnák ki újra, csak displayporttal, és flash meghajtóval, mert ezeket muszáj lenne hozzácsapni ma már. Nincs floppy lemez, és kompozit videó bemenet sem a tévéken. De mondjuk maradna minden más ahogy volt. Ez is jó lenne. De miért ne lehetne akkor már mégjobb, hiszen van rá lehetőség? Mivel ez egyelőre nincs, örülök az emulátoroknak. Jobb, mint egy lepukkant nyák lap egy megsárgult dobozban. A lényeg a program!
Kit Fisto 2023.12.03 04:05:37
Még pár gondolat, főleg Krissznek. (remélem, elolvassa, amiket ide írunk..) Tökéletesen értem, miért mondta, hogy az így, vagy úgy már nem az igazi C64 érzés. Igen, nekem is megvolt mindez. C64/II először magnóval, a kölcsön kapott, vagy rendelt kalóz játékok miatt fejállítgatással, a kazetta tekergetéssel számlálóálláshoz, a végtelenített szalagú turbo kazettával. (V3 és ABC volt a kedvenc!)
Aztán 1541/II-vel sokkal jobb lett, hatalmas különbség volt a floppy meghajtó! Monitor nem volt, és egy darabig én is csak fekete-fehér tévén élveztem a játékok így még szürreálisabb grafikáját.. :)
Tehát nekem is megvolt, tudom, milyen, és persze érdekes lenne ma is, de azt nem írom alá, hogy ma is jó lenne. Ahogy jobb lett a színes tévén, és floppyval, ugyanúgy jobb LCD tévén, és flash meghajtóval. Nem a gép a lényeg, hanem szerintem maguk a programok, játékok. A C64 "világa", ahogy mondani szokás. És ez nem más, mint a grafika, hang, azok a színek, és az ebből és a felbontásból adódó élmény. A remek játszhatóság, egyrészt amit a gép biztosított a képességeivel, másrészt a programozók lelkesedése, tudása. Nem a gépet nézegettük, hanem a játék élményével kapcsolódtunk ki. Nekem hangban inkább az Amiga floppyja volt, ami megfogott. Sem C64-en, sem Amigán nem figyletem a billentyűk hangjára. De az Amigás floppy hangok, az egy csoda volt! Máig emlékszem egyes játékok betöltésének hangjaira!
De vissza a C64-hez: Azt mondta, azt nem érti, miért jó az valakinek, ha nem CRT-n nézi az eredeti C64 gép képét és miért jó a C64 Mini? Megmondom: Ma már nem olyanok az emberek, mint amilyenek mi vagyunk. Sőt, ma már én magam sem vagyok pont olyan, mint akkor! Ma nem akar valaki bevackolni egy szobába, a géppel az asztalon, kábelekkel, tévével és úgy játszani. Ott a nappaliban a nagy tévé, és arra kötik a konzolt, vagy a Raspberry Pi-vel megvalósított emulátoros retrózó gépet, esetleg egy C64 minit.. És vezetéknélküli USB billentyűzetet, egeret használnak a megfelelő távolságra lévő dohányzó asztalon. Így játszhatnak a gyerekek, vagy az egész család, vagy a vendégek, azok gyerekei. Ilyesmire nagyon is jók ezek a retró gépes mini verziók!
A böngészős emulátor kiváló ötlet volt, bár a java script engem is meglepett, mindig az volt a kód, amitől mindenki szabadulna. A webgl 2 pedig egy kicsit kizárós lett, hiszen ehhez a legmodernebb böngésző kell, és ahhoz pedig a legfrissebb oprendszer, ami valljuk be, főleg Windows 11, és MacOS. Azt nem tudom, hogy a Linuxos böngésző verziók mennyire követik a trendet.. De minden elismerésem, nagy dolog, amit véghezvitt! Szerintem minden C64 rajongó áldhatja érte! Külön elismerésem a C64 és CRT effektekért! Bár a képcső görbülete számomra már túlzás, (az azért nem hiányzik) a többi része nagyon jó lett! Ahogy előzőleg írtam, számomra a billentyűhangok nem játszanak, sosem figyeltem rájuk, de azért nem baj ha vannak, klassz az is.
Nekem két játék nagyon hiányzik a különben nagyszerű online játszható C64 játékgyűjteményből: A Stunt Car Racer, és a Powerdrift! Ezek a C64 legjobbjai közé tartoznak! És ajánlanék még két személyes kedvencet, amiket én nagyon szuper játéknak tartok: Terry's Big Adventure és Wonderboy In Monsterland, mindkettőt nagyon ajánlom különben mindenkinek! Ezekkel számomra szinte tökéletes a lista!

Na jó, Turrican 1-2, Rick Dangerous 2, Demon Blue, Lemon Blues, The Addams Family, Alien 3, kapásból ezek még amik nagyon jók. (azért még sorolhatnám egy ideig) De van rá többezer játék, és mindenki mást írna.. :))
Bocs, hogy most is nagyon hosszú voltam, de ez a kedvenc témám, a Commodore gépek és a játékok! C= 4ever!
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..