Regisztráció Blogot indítok
Adatok
M44-402

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Új MÁV blog Utastájékoztás 2011.08.25 13:11:00
Zsolt ma reggel a Keleti-pályaudvaron járt, s azt vette észre, hogy a nagy utastájékoztató kijelzők nem működnek. Ez eddig még oké is, de mint az a mellékelt képen is látható, a hibajelzés csak magyarul van kiírva, annak ellenére, hogy a pályaudvaron sokszor bemondanak infókat…..
József a hónap elején megvette a bérletét Üllőn, s várta a vonatot, mellyel elutazhatott volna. Az be is érkezett, majd fél órás várakozást követően, bemondták, hogy a biztosító berendezés hibája miatt a vonat még bizonytalan ideig nem indult tovább. József ekkor úgy…..
Mivel már megkaptuk, hogy az Új MÁV Blog egy panaszblog, ezért örömmel jelenítjük meg Á. még júniusban írt levelét. Pünkösdhétfőn a MÁV megint nem volt a helyzet magaslatán, az elromlott WC-s Desiro-k helyett kisebb kapacitású vonatokat küldött. Szerencsére a kalauz…..
M44-402 2011.08.29 11:39:13
"1) Miért romlik el egy Desiro WC-je? És miért lett hirtelen ennyire fontos a WC?"

Bármilyen ok miatt elromolhat.

"2) Miért nem lehetett eleve sok kocsis szerelvényként indítani a hosszú hétvége utolsó, a Balaton északi partján mindenhol megálló személyvonatát?"

Mert Tapolca nem Szolnokon van. Így nincsen a tapolcai állomáson személykocsi-kerítés. Illetve azt, hogy személykocsikat összerendezzenek, azt külön meg kell rendelnie a Startnak.
A sok kocsira meg annyit tudok mondani: a SZVÖR-től nem lehet eltérni, ha mégis erre kerül sor, az csak a Start irányítójának engedélyével történhet.

"3) Kinek a fejéből pattant ki, hogy két kocsival állítsanak ki egy dupla Desirót helyettesítő vonatot? És ki engedte, hogy végül csak három kocsis legyen a szerelvény, ne legalább 5?"

Senkiéből.
Valószínűleg az a kocsi, amit még hozzátettek a vonathoz, azt egy másikhoz tervezték hozzákapcsolni.
Persze ennek a további 1 kocsinak a hozzákapcsolási költségeit be fogják vasalni a jegyvizsgálón.

"4) Miért nem lehetett legalább azt a 3 kocsit „közvetlen kocsiként” rácsatolni a Nagykanizsai gyorsra?"

Menetrend.
A menetrend szerint SV-n nem kap semelyik déli parti gyorsvonat közvetlen kocsit.
Ha meg mégis hozzákapcsolnák, akkor meg mi menne vissza??

Ha meg véletlenül mégiscsak a Desiró ment volna föl Fehérvárra, azt hogy kapcsolnád hozzá?

"5) A már említett 4531-es személy menetrend szerint 2 perccel előbb indult Fehérvárról, mint az északi parti személy megérkezett. Miért nem várta meg (akár egyszer, kivételesen, akár minden vasárnap, menetrend szerint) az északi-parti vonatot – a menetrendjébe beleférne, menetrend szerint 9 percet áll Gárdony állomáson, hogy elengedje a 851-es gyorsvonatot. (Aznap a gyors késése miatt több mint 20 percet várt Gárdonyban, ebből 8-at várhatott volna Fehérváron. Gárdony és Fehérvár között már nincs vágányzár, és kétvágányú a pálya, így „keresztek” sincsenek. – Pl. 9723 érkezik 19:34, 4531 indul 19:36, most a késések miatt 19:40-ig várt volna, Gárdony érkezik 19:54, késve 19:58; a 851 Székesfehérvárra érkezett 19:45, indult kb. 19:50, Gárdonyba érkezett: 20:05 körül. Vagy kivételesen a személy Fehérváron is elengedhetné a gyorsot.(Az ütemes menetrendbe is belefér pár perccel későbbi indulás, ha az érkezési idő nem változik.) Mindenki nyilván nem szállt volna át rá, mivel 10-12 perccel később érkezett Budapestre, mint a gyors."

Mert a menetrend így van megszerkesztve. Illetőleg a menetirányító így döntött.

"6) Nem tartozik szorosan a témához, de mi történt Érd-felső állomáson a 4531-es személlyel? Három-négy percig ültünk sötétben, zárt ajtókkal, amikor pár méter megtétele után a vonat megállt, majd elmentek a fények?"

Műszaki meghibásodás.