Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Snorman

0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Méltatlanul hanyagoljuk a c:c-n az NBC idei egyik újoncát, ami letudta az első évadot, és hamarosan a Netflixen is látható lesz magyar felirattal, ha valaki még nem látta volna. A női Breaking Badnek is csúfolt sorozat sztorija annyi, hogy van három nő, akiknek különböző okokból kurva nagy szükségük…..
Snorman 2018.05.23 16:13:52
A Jobbik addig rázta a turulmadaras lajbit, míg a határon túl is felfigyeltek a pártra és nehezen félreérthető üzeneteikre. A Channel4 brit tévéadó el is küldött egy stábot még tavaly, hogy nézzék már meg, milyen az, amikor egy párt képviselői a cigánybűnözés szót…..
Az angolok sajnos nem táplálkoznak túl változatosan: (sült)krumpli minden mennyiségben, hús vagy hal, saláta, na meg szendvicsek és gyorskaja (amerikai, indiai, kínai). Ha az ember pénzt áldoz, arra hogy elmenjen egy normális étterembe, akkor sem tud megenni egy jó, meleg levest, egy…..
A Top Gear legutóbbi adásának vendége Brian Johnson, az AC/DC frontembere volt, akit Jeremy Clarkson persze úgy konferált fel, mint egy tökéletesen ismeretlen csávót, aki pedig több lemezt adott el, mint a Beatles. Az egyszerű családból származó énekes sztárallűröktől mentes,…..
Akinek nincs kedvük végigolvasni a témáról írott postunkat és az ahhoz érkezett sokszáz kommentet, azoknak összetennék a puzzle néhány darabját. Történetünk csütörtökön délután kezdődött, mikor az egyik legnépszerűbb hazai torrent tracker szájt, a BitHUmen nyitóoldala…..
Snorman 2007.11.12 14:24:55
Szerintem ez az egész warez kérdés sokkal összetettebb, mint hogy el lehessen azzal intézni, hogy a warez jó, vagy a warez minden rossz megtestesítője. Alapból mindkét fél hozzáállása hibás. Mind a kiadóké, akik saját bevételkiesésük minden egyes centjét a letöltőkön akarják elverni, de ugyanúgy hibás a letöltő is, akinek szent meggyőződése, hogy neki minden ingyen jár, mert megteheti, hogy nem fizet. A wareznak vannak pozitív és negatív hatásai is, ami alapján leginkább három csoportba lehetne sorolni.
1. Zene: A kiadók szeretnek sírni a csökkenő bevételek miatt és mindent rákenni a warezre. Valójában a technikai fejlődés nem csupán digitális tartalmak könnyű és gyors másolását hozta magával, hanem azt is, hogy sokkal olcsóbban lehet azokat előállítani is. Ma már egy banda nem demózgat 4-5 évig, mert viszonylag olcsón össze lehet dobni egy jól megszólaló albumot akár házilag kialakított stúdióban is. Ennek következtében hihetetlen mennyiségű zenei album jelenik meg hónapról – hónapra. Az általam olvasott rockzenei szaklap 10 évvel ezelőtti számában kb 5-6 oldal volt a lemezajánló. Manapság legalább 30 oldal. Mindeközben a felvevőpiac nem bővült, és a pénze sem lett szignifikánsan több. A másik dolog, hogy a zenélés egy expresszionista műfaj, ami leginkább arról szól, hogy adott művész másokkal is megossza gondolatait, érzéseit. Ha valaki a zenélést elsősorban pénzkeresetként űzi arra meg nem nagyon fog hatni a warez. Justin Timberlake és társai mögött akkora marketing gépezet működik, hogy még akkor is rentábilis lesz a vállakozás, ha a legális albumeladások mellett néhány százezren le is töltik az adott produkciót. Az erősen rétegzenét játszó grindcore arc azonban hiába várja, hogy az albumeladásokból lesz Ferrarija. Sok tekintetben a fejekben van a baj. Sok zenész hiszi azt, hogy azzal, hogy le tud játszani 3 akkordot ő alanyi jogot szerzett arra, hogy ezzel a tudásával miliomos legyen. Amikor pedig rádöbben, hogy nem így megy, akkor meg megy a hiszti. Valójában a zene esetében a warez kimondottan hasznos dolog, és elsősorban ezeken a zenészeken, zenekarokon segít, akik nem milliókhoz szólnak. Sokkal több emberhez jut el így a produkció, mintha csak a hagyományos terjesztési csatornákra lehetne támaszkodni. Kétségtelen, hogy a zenei album szerepe ebben a felállásban megváltozik, ami egyben a zenei kiadók feleslegessé válását is maga után vonzza, legalábbis jelenlegi formájukban. A zenei album végtermékből PR eszközzé válik, ami azt szolgálja, hogy a zenehallgatót becsalogassa a koncertekre. A zenehallgató így inyen jut hozzá az albumokhoz, cserébe számítson rá, hogy a koncertjegyek árai hamarosan a csillagos eget fogják verdesni. Ez van. Valamit valamiért.

Filmek esetében a warez káros hatása ugyancsak erősen megkérdőjelezhető. A pénztelenség mocsarában vergődő európai művészfilmesek produktumai eddig sem tartoztak a sikertorrentek közé, ezért az ő panaszuk minimum nevetséges. A látványos hollywoodi szuperprodukciók pedig ezután is be fogják csalogatni a nézőket a moziba. Kevés embert ismerek legalábbis akinek a moziélménnyel szemben valós alternatívát jelentene a Transformers kamerás otthoni megtekintése a 15” CRT monitoron. A DVD eladások pedig hát ezen szuperproduktumok gyakran megkérdőjelezhető minőségét is tükrözik.

A tévés sorozatokra nem térnék ki részletesen. Ezek épp fénykorukat élik, amit elsősorban a torrent elterjedésének köszönhetnek.


2. Felhasználói szoftverek. A kiadók a felhasználók sok éves, válogatás nélküli vegzálása után felismerték, hogy valójában az ő érdeküket is szolgálja az, ha az emberek ismerik a termékeiket. Ezért szép lassan leszálltak az egyéni júzerekről, és ma már a céges felhasználókra koncentrálnak. Azt gondolom, hogy ha a stílussal, és a kommunikáció minőségével semmiképp, a BSA céljaival alapvetően egyet lehet érteni. Hisz más az, ha otthon használom a PS-t arra, hogy eltüntessem a gyerek „piros szemét” a családi fotóimról, vagy honlapokat szerkesztek pénzért lopott szoftverrel. A szoftverfejlesztés – a zenéléssel ellentétben - ugyanis már egyértelműen biznisz. Az Adobe pedig kimondatlanul is azért nézi el nekem, hogy letöltött Photoshopot használok, mert addig sem ismerem meg a Gimp-et, és ha elkerülök egy céghez azt fogom kérni ,hogy nekem Adobe csomagot vegyenek a munkámhoz. Cserébe jogosan várja el, hogy a cég viszont megvege a szoftvert. Ez ugyanúgy igaz az operációs rendszerre, és minden egyéb alkalmazásra is. A warez jelentősége tehát itt áttételes. Egyrészt passzív hasznot hajt a kiadónak / fejlesztőnek. Másrészt szükség van a kontrollra, hogy biztosítani lehessen a kiadó / fejlesztő megérdemelt hasznát.


3. Videójátékok: A három eset közül a warez hatása itt érezhető a legjelentősebben. Ez a hatás pedig egyértelműen negatív. Konkrétabban a warez teljes mértékben tönkretette a PC játékipart. Sokan hozzák fel, hogy drágák a játékok, és nincs pénz rájuk, ezért töltik inkább. Sajnálom, de ez az érv elfogadhatatlan. Pénz arra van, amire szánunk. Ha tudunk venni 80.000 –res videókártyát, vagy százezres konzolt többszázezres LCD tévével, akkor a játékoknak is bele kellene férniük. Egy kis utánajárással fél-, vagy akár negyedáron lehet beszerezni legális forrásból a legtöbbet már a megjelenés napján, ráadásul a cserelehetőség is adott. Itt a letöltőknek kell megváltoztatniuk a szemléletüket és belátniuk, hogy hosszú távon magukkal tolnak ki. A kiadónak előbb – utóbb faragnia kell a költségein, ami silányabb minőséget, vagy durvább esetekben komplett stílusok eltűnését vonja maga után.

Sajnálom, ha hosszú lett. Én így látom a dolgokat. Nem biztos, hogy minden véleményem teljesen megalapozott, ezért szívesen meghallgatnám másokét is, akik érvekkel tudják a sajátjukat alátámasztani.
A Duna Tv csütörtök estétől kezdi vetíteni a Drót második adagját, amiben a megszokott rendőrök-drogdílerek tangó mellé kapunk egy rakás kőkemáény dokkmunkást is, stikliket, részegeskedést, kurvákat, fájdalmas arcú férfiakat, töketlen rendőrségi vezetőket és…..
A CBS hiába harsogja fennen, hogy szakítani akar a nem túl hízelgő "nyugdíjascsatorna" gúnynévvel, az idei évadra betervezett versenyzői közül ma közelebbről megvizsgált Cane pont ezt a vonalat erősíti majd. Jó ki nyugis családregény ez, csak éppen latin környezetben,…..
Azt a listát már lehoztuk, hogy kiket jelöltek Emmy-díjakra idén, de arról még nem esett szó (csak anyázós kommentekben), hogy kik azok, akik kimaradtak a jóból, akiket nem engedtek oda a húsosfazékhoz. Tanulságos lista, az biztos, ugrás után lehet szemezgetni belőle.A legjobb…..