Adatok
Vilex
0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az 1960-as, 1970-es években Budapestet is elérte az aluljáró
építési láz és leginkább a metróállomások környezetében számos aluljáró épült a
gyalogos forgalom számára. Ezáltal száműzték az autósokat zavaró puhatestűeket
az utakról és még gyorsabban lehetett…..
Vilex
2010.08.26 10:35:56
@Attus Germanicus: Én is kb ezt írtam, csak vagy 10 oldallal hosszabban :)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Egyetértek viszont azzal a koncepcióval, hogy a szoros értelemben vett belváros (legfeljebb V kerület és I, VI, VII, VIII kerület bizonyos részei) legyen élhető, gyalogosközeli, parkosított, ahol az autósok csak célforgalomban hajthatnak be. Azonban mindennek feltétele az, hogy létezzen Budapesten belül legalább 1, de jobb ha 2 vagy esetleg több olyan belső gyűrű, ahol az autósok folyamatosan tudnak haladni 70-90-es tempóval mindenféle felesleges lassítástól mentesen, mint egy autópályán (2x2 sáv, leállósáv nélkül) ahol csak ott és akkor megyek le, ha dolgom van valahol. Ezt a célt szolgálta volna a Teréz ill. József körút, meg a Hungária körút, (de ott is sikerült zebrákkal, lámpákkal lassítani a forgalmat).
Emellett pedig értelemszerűen szükség lenne egy olyan tömegközlekedési alternatívára, amit jelenleg a BKV nem képes nyújtani, főleg nem a 4-6 villamos vonalán, ami nem elég hogy rendkívűl zsúfolt, kifejezetten lassú is (nem mellesleg a rengeteg lámpa és gyalogosátkelő miatt).
Ha ez a két "alig" ambíciózus feltétel teljesülne, nem gondolom, hogy probléma lenne azzal, ha a belváros gyalogos és autómentes városrész lenne parkokkal, szökőkutakkal és felújított épületekkel tarkított városképpel. És akkor még zebrákra sem lenne szükség ;)