Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Vilex

0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az 1960-as, 1970-es években Budapestet is elérte az aluljáró építési láz és leginkább a metróállomások környezetében számos aluljáró épült a gyalogos forgalom számára. Ezáltal száműzték az autósokat zavaró puhatestűeket az utakról és még gyorsabban lehetett…..
Vilex 2010.08.25 15:21:58
@Lennier: Hogy mi lendítene és mi rontana a városképen az eléggé szubjektív dolog. Szerintem a düledező épületek látványa, a semmilyen szinten sem sem egységes városkép, koszos és szürke utcák, a rengeteg közlekedési tábla jobban rontják a városképet, mint egy jól tervezett alagút, vagy alul- vagy felüljáró.

Egyetértek viszont azzal a koncepcióval, hogy a szoros értelemben vett belváros (legfeljebb V kerület és I, VI, VII, VIII kerület bizonyos részei) legyen élhető, gyalogosközeli, parkosított, ahol az autósok csak célforgalomban hajthatnak be. Azonban mindennek feltétele az, hogy létezzen Budapesten belül legalább 1, de jobb ha 2 vagy esetleg több olyan belső gyűrű, ahol az autósok folyamatosan tudnak haladni 70-90-es tempóval mindenféle felesleges lassítástól mentesen, mint egy autópályán (2x2 sáv, leállósáv nélkül) ahol csak ott és akkor megyek le, ha dolgom van valahol. Ezt a célt szolgálta volna a Teréz ill. József körút, meg a Hungária körút, (de ott is sikerült zebrákkal, lámpákkal lassítani a forgalmat).

Emellett pedig értelemszerűen szükség lenne egy olyan tömegközlekedési alternatívára, amit jelenleg a BKV nem képes nyújtani, főleg nem a 4-6 villamos vonalán, ami nem elég hogy rendkívűl zsúfolt, kifejezetten lassú is (nem mellesleg a rengeteg lámpa és gyalogosátkelő miatt).

Ha ez a két "alig" ambíciózus feltétel teljesülne, nem gondolom, hogy probléma lenne azzal, ha a belváros gyalogos és autómentes városrész lenne parkokkal, szökőkutakkal és felújított épületekkel tarkított városképpel. És akkor még zebrákra sem lenne szükség ;)
Vilex 2010.08.26 10:26:52
Leszögezném, hogy én egy ésszerű közlekedés kialakítása mellett vagyok, amiben az autósoknak ugyanúgy jut szerep, mint a gyalogosoknak, motorosoknak, bicikliseknek, stb.

Na akkor még egyszer, mert szerintem olyan dolgokon vitatkozunk, amit a megfelelő sorrend könnyedén megold:
1. Építsünk P+R parkolókat, mélygarázsokat. -> nincs parkolás az utcán, van járda és hely a biciklisávoknak.
2. Külkerületekből legyen közösségi közlekedéssel a belvárosba való eljutás max fél óra, kevés átszállással, de minél kevesebb annál jobb, színvonalas megbízható (légkondícionált) járművekkel. ->ha a tömegközlekedés vonzó alternatíva, akinek nem létszüksége az autó váltani fog, az ésszerűség miatt.
3. Legyenek bicikliutak, terek, parkok, stb. -> de azért ne gondoljuk, hogy ez egész budapesten megoldható.
4. Tiltsuk ki az autókat? Hm. na de aki bent lakik? Ilyen módon kényszerítsük rá, hogy költözzön el, vagy adja el az autóját. A belvárosban élőknek nem jár az autózás, még ha Balatonra akar is mondjuk lemenni. Vagy a mentők, rendőrök, áruszállítók? Van értelmes megoldás is persze (de ezt már írtam korábban), ők lennének az engedéllyel és célforgalomban közlekedők, meg még aki ott dolgozik, vagy van dolga. A kereskedőkről nem is beszélve, akik már így is sírnak, mert kevesebb a forgalmuk, amióta az autósok nem tudnak a boltjuknál megállni. Biztos olyan ésszerű és jól átgondolt a teljes gyalogosítás? (Kis területen persze az, de azért budapest túl nagy lenne ahhoz - viszont lehetne egy olyan részt kialakítani, mint ami Prágában van, a várat és az V. kerületet összekötni és sétálós, turistalátványosságnak megcsinálni, gyalogos és biciklis dunahíddal persze)

Mindenki kiabál itt, hogy az autós közlekedésnek ki kell pusztulnia - legalábbis a városból. Ez rendben is van, de az nem megoldás, hogy előbb kitiltom őket, utána meg azt mondom, hogy akkor ülj föl a büdös, koszos és mellesleg megbízhatatlan járművekre. Gondoljuk csak végig, egy üzletember megérkezik a tárgyalásra nyáron halál izzadtan és büdösen...Lehet, hogy oka van annak, hogy bizonyos emberek autóval közlekednek, annak ellenére is, hogy ilyen tűrhetetlen állapotok uralkodnak a belvárosban. Mi van akkor ha nekem van dolgom a városban, pesten, budán, meg vidéken is? Menjek biciklivel? Vagy gyalog, tömegközlekedve? Ahol van metró, én is azt használom, de a villamos túlnyomórészt már lassú és sok az átszállás (ez persze főleg a főváros és a bkv hibája, de tény).

Tartsuk be az ésszerű sorrendet! Igenis tisztelni kell az autósokat is, csak úgy, mint a gyalogosokat, bicikliseket, stb. hiszen mindannyian a közelekedés résztvevői vagyunk.

Én fenntartom a korábbi véleményemet a városi "autópályáról" a Hungáriát kéne (a Nagykörutat tényleg nehéz lenne) ilyenné átalakítani, meg még mellé kéne egy ugyanolyan ívben az északi vasúti összekötőtől indulva (dunahíddal át a 11-es útig) egészen délen az egérútig Csepel.-szigeten keresztül. De nem kamionok, csak személyautók és áruszállítók részére - ez nagymértékben csökkentené a légszennyezést, mert kicsit jobban szennyez egy dugóban álló autó, mint egy olyan ami folyamtosan halad)

Ja és a másik, ha magasvasút van akkor is kell lépcsőzni, mert az sem fog lejönni a gyalogosokhoz, és ha valami, na az tényleg elcsúfítaná a városképet (főleg ha elhanyagolják, ami nálunk szinte 100%). Persze azzal semmi gond nem lenne, ha a külkerületekből jönne felül, a belvárosban meg a föld alatt menne - mint ahogy nyugaton általában van.

Egyszerűbben megoldható lenne viszont budapesten a külkerületek bekapcsolása a hév és máv vonalak bekötésével a metróhálózatba. Az elhibázott 4-es metrót is lehetett volna a már meglévő vasúti síneken, pár megálló kiépítésével megoldani, helyette most majd újabb 20 évig nem lesz itt semmi, mert az emberek majd csak tiltakozni fognak a metró ellen, pedig az 5-ösnek tényleg lenne értelme, összekapcsolni a héveket és a meglévő összes metróvonalat a belváros alatt (amivel a 4-6-os villamos terhelése is jelentősen csökkenne).

A villamosokat én személy szerint csak egy S-bahn rendszerben és olyan sebességgel tudom elképzelni.

Ja és még egy, külhonban a villamos is megy a föld alatt, ha az érdekek úgy kívánják..
Vilex 2010.08.26 10:35:56
@Attus Germanicus: Én is kb ezt írtam, csak vagy 10 oldallal hosszabban :)