Regisztráció Blogot indítok
Adatok
tothabringa

23 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Egyre többet tudunk a vasúti menetrendekről: tudjuk, mitől lesz jó és hasznos, hogy távolságokat és kapcsolatokat, közlekedési időszakokat, valamint közvetlen kocsikat hogyan szokás ábrázolni bennük. Ma igazi tobzódás következik beszédes és ellenkező módon kifejezetten…..
Elfogulatlan laikus helyett vérbeli István, a király rajongót menesztettünk a szegedi Dóm térre, aki Alföldi Róberttel szemben sem titkolja elfogultságát. Bolondul Stohlért, bírja a Kimnowakot: azt hitte, a földi paradicsomba váltott jegyet. Mégsem azt kapta, amit várt. A katarzis…..
Kora reggeltől kezdve az újabb defekten próbáltam javítani, de senki-semmi nem segített...Így kénytelen voltam elindulni gyalog, ergo: toltam a málhás kerékpárom. Hegyen-völgyön le-föl, de úgy 10-11 óra között (?), környékén megállt egy kombi személyautó, s mindenestül…..
Kényelmesen ébredtem, de abban a tudatban, hogy ma mindenképp belehúzok.Mint korábban írtam tegnap este szembesültem a kerékpár hátsó kerekénél: egy defekttel...dr Gostun, már késő délelőtt, a lyuk - nem kevés utánajárást követően - kijavítva. Gyalog fölmenni néhány…..
A reggeli - már élesen tűző - napon ébredve, nekieredtem a montenegrói út utolsó szakaszának. Eleinte a szokásos emelkedő, de valahogy el kezdett emelkedni veszett módon és lassultam, végül - szégyen ide-oda - toltam is a bringát, rengeteget... (Arra persze jó szívvel emlékeztem,…..
Innen szép átkelni Montenegróba tűző napsütésben, de legalább vasárnap volt! :-)Ez egy hamisítatlan shkodrai kocsma, már egészen kifelé a városközpontból, de kellemes hűvös volt, így tankolni kellett. Igen, ez az átkozott üzemanyag utánpótlás nagy probléma, még egy…..
A következő nap: a végállomás Fier városa!             Másnap reggel egy vegyesboltban, néhány km-re az előző szállásomtól. Dél-Albániában a Dreher (is) sörmárka. Igaz, ez olasz gyártmány, de legalább kapható!…..
Ez sem volt egyszerű, ugyanis hihetetlen dombos, sokkal inkább hegyvidéki építésű Gjirokastra városa, mely nem véletlenül lett UNESCO világörökségben részesítve.             Ezzel a szűk, török időkből származó…..
Eleinte síkvidéken sikerült tekerni, bár később gyilkos magasságot kellett legyőznöm. Itt átkelni kerékpárral kissé merész vállalkozás volt.             Itt ittam egy fantasztikus kávét az út mellett, de mivel korán…..
Bunec és Saranda közötti távolság közúton 50 km.            A kép bal alsó sarkán a tegnap esti érkezés keréknyoma látszik a kavicsos homokban.Ennél fanatsztikusabb ébredés ritkán van az ember életében: csend, nyugalom,…..
11. nap - Albán riviéra hegyei közt tekeregni fárasztó, de a látvány miatt megéri.                           Nos, igen, e remek helyen aludtam, egy panzió fedett félemeletén. Az albán tulaj két segédje még segített…..
10. nap             Másnap reggel - egy közparkban aludtam sátorban - erre ébredtem: kürtölnek a tengeri hajók. Soha rosszabbat.Viszont a szeméthalmok - turisták ide-oda - mindent elborítanak, hiába vagyok közel a…..
9. nap x             Másnap reggel Lezhë után, már kint az egyre forgalmasabb országúton.Később jött a dilemma: Tirana vagy Dél-Albánia? Erre később lesz…..
8. nap - Koplik, Shkodra, Lezhë            A reggeli ébredés Koplikban. Egy apartman parkolójában aludtam, de mindössze 15-20 m-re minden földi jó a rendelkezésemre állt: tusoló, olcsó…..
tothabringa 2011.01.03 23:16:56
7. nap - Podgoricán és az albán határon át Koplikig             A fatörzsre rakott fényképezőgép önkioldójával készült napfelkeltét követően a kép. Az előtte lévő napon elkezdett esni az eső, de szerencsémre egy…..
6. nap - Montenegró: előre a Lim, a Tara és a Morača folyó völgye mentén.             Másnap reggeli találkozás a "Fekete pont" táblával! Sok helyen kirakták az országban, s nem ok nélkül: mikor a…..
5. nap - Prijepolje /SRB/ és Bijelo Polje /ME/ között             Egy prijepoljei Lukoil (orosz többségi tulajdonú) benzinkút melletti kávézó mellett aludtam. Reggeli indulás előtt egy igazi, törökös kávé: cukor nincs,…..
4. nap Užice után Prijepolje városáig             Másnap reggel már az autóúton tekergek. Érdekes: kint maradt a régi idők régi táblája. Titograd mai neve: Podgorica. A táblán lévő lefestés pedig - némi képzavarral…..
3. nap - ~ 95 km (alvás Užice után ~ 7 km-rel egy benzinkúton): Valjevo - Poćuta - Rogačica - Užice.                          Reggeli ébredés egy kávézó teraszán. Itt továbbmentem egy folyóvölgyben, ami néhány km-rel…..
tothabringa 2010.10.01 13:33:08
@ödör: ígérem, amint több időm lesz a többi nap is felkerül sorrendben.
2. nap - ~125 km (alvás Valjevo után ~8 km-rel egy kávézó teraszán, egy napernyő által is védve): Ruma - Šabac - Valjevo. Bár itt eleve rosszul indultam el (térkép hiányában): Užice helyett Bosznia felé, de nem baj, így is…..
1. nap - ~170 km (alvás egy benzinkút mellett): Szeged - Tiszasziget - HUN/SRB - Gyála (Đjala) - Kanizsa (Kanjiža) - Zenta (Senta) - Ada - Mohol (Mol) - Becse (Bečej) - Temerin - Újvidék (Novi Sad) - Ruma. Tiszasziget felől fényképezve a határállomás, szemben látszik a vajdasági…..
Kellett egy kis pihenés, mielőtt újra írok. Ígérem lesznek hamarosan fényképek is, de némi türelmet kérek még...Megérkeztem szerencsésen szept. 11-én, de az ezt megelőző 4-5 napot senkinek nem kívánom: az időjárás ui. nagyon elromlott. Elfáradtam, de még így is megérte.…..
Amennyiben jól számoltam, akkor 25 nap alatt ~2300 km-t kell tekerni. Ez napi átlagban - látszólag - 100 km alatti átlagot jelent(ene), de a valóságban - pl. gondolva a tengerparti pihenésre is - inkább többre jön ki... :(Itt jön a korábban emlegetett 2 országlátogatás kérdése is:…..