Adatok
tothabringa
23 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Hova megy ez a vonat?
A menetrendkönyv szimbólumai – sorminták és más díszítőelemek
2013.11.05 07:00:00
Egyre többet tudunk a vasúti menetrendekről: tudjuk, mitől lesz jó és hasznos, hogy távolságokat és kapcsolatokat, közlekedési időszakokat, valamint közvetlen kocsikat hogyan szokás ábrázolni bennük. Ma igazi tobzódás következik beszédes és ellenkező módon kifejezetten…..
Elfogulatlan laikus helyett vérbeli István, a király rajongót menesztettünk a szegedi Dóm térre, aki Alföldi Róberttel szemben sem titkolja elfogultságát. Bolondul Stohlért, bírja a Kimnowakot: azt hitte, a földi paradicsomba váltott jegyet. Mégsem azt kapta, amit várt. A katarzis…..
Hova megy ez a vonat?
A vasparipa és a drótszamár – 4. rész: A szomszéd biciklije mindig zöldebb?
2012.10.16 07:00:00
Ma már újra nagyon divatos a kerékpár, ki-ki a költséghatékonyság, ki a praktikum, ki a trend parancsának engedelmeskedve pattan kétkerekűre. A kétségtelenül környezetbarát és – a mellette közlekedő autók kipufogógázait leszámítva – egészséges közlekedési mód…..
Igencsak egzotikus országba vezet ma utunk, még akkor is, ha ez az ország Európában van, valahogy mégis keveset tudunk róla, leszámítva a jó öreg sztereotípiákat. Albánia az úti cél, nagyon sok minden kiderül, például hogy miként lehet helyes például az a mondat: „ott megy…..
Kerékpárral Albániába...
024 - Draglica - Zlatibor - Užice - Požega - később egy út menti benzinkút mellett sátorállítás (20. nap)
2012.07.22 23:14:00
Kora reggeltől kezdve az újabb defekten próbáltam javítani, de senki-semmi nem segített...Így kénytelen voltam elindulni gyalog, ergo: toltam a málhás kerékpárom. Hegyen-völgyön le-föl, de úgy 10-11 óra között (?), környékén megállt egy kombi személyautó, s mindenestül…..
Kerékpárral Albániába...
023 - Gostun - Nova Varoš - Draglica mellett el (a hegyek között)... (19. nap)
2012.07.22 13:17:00
Kényelmesen ébredtem, de abban a tudatban, hogy ma mindenképp belehúzok.Mint korábban írtam tegnap este szembesültem a kerékpár hátsó kerekénél: egy defekttel...dr
Gostun, már késő délelőtt, a lyuk - nem kevés utánajárást követően - kijavítva. Gyalog fölmenni néhány…..
Kerékpárral Albániába...
022 - A montenegrói hegyek között, majd estére a szerb határig. (18. nap)
2012.07.12 22:04:00
A reggeli - már élesen tűző - napon ébredve, nekieredtem a montenegrói út utolsó szakaszának. Eleinte a szokásos emelkedő, de valahogy el kezdett emelkedni veszett módon és lassultam, végül - szégyen ide-oda - toltam is a bringát, rengeteget... (Arra persze jó szívvel emlékeztem,…..
Kerékpárral Albániába...
021 - Shkodra, Koplik után Podgoricán át estig, amíg bírtam! (17. nap)
2012.07.11 14:41:00
Innen szép átkelni Montenegróba tűző napsütésben, de legalább vasárnap volt! :-)Ez egy hamisítatlan shkodrai kocsma, már egészen kifelé a városközpontból, de kellemes hűvös volt, így tankolni kellett. Igen, ez az átkozott üzemanyag utánpótlás nagy probléma, még egy…..
Kerékpárral Albániába...
019/020 - Fier felé. Másnap hajnalban: irány észak! (15-16. nap)
2011.10.31 23:52:00
A következő nap: a végállomás Fier városa! Másnap reggel egy vegyesboltban, néhány km-re az előző szállásomtól. Dél-Albániában a Dreher (is) sörmárka. Igaz, ez olasz gyártmány, de legalább kapható!…..
Ez sem volt egyszerű, ugyanis hihetetlen dombos, sokkal inkább hegyvidéki építésű Gjirokastra városa, mely nem véletlenül lett UNESCO világörökségben részesítve. Ezzel a szűk, török időkből származó…..
tothabringa
2011.02.07 11:05:26
Eleinte síkvidéken sikerült tekerni, bár később gyilkos magasságot kellett legyőznöm. Itt átkelni kerékpárral kissé merész vállalkozás volt. Itt ittam egy fantasztikus kávét az út mellett, de mivel korán…..
Bunec és Saranda közötti távolság közúton 50 km. A kép bal alsó sarkán a tegnap esti érkezés keréknyoma látszik a kavicsos homokban.Ennél fanatsztikusabb ébredés ritkán van az ember életében: csend, nyugalom,…..
11. nap - Albán riviéra hegyei közt tekeregni fárasztó, de a látvány miatt megéri. Nos, igen, e remek helyen aludtam, egy panzió fedett félemeletén. Az albán tulaj két segédje még segített…..
10. nap Másnap reggel - egy közparkban aludtam sátorban - erre ébredtem: kürtölnek a tengeri hajók. Soha rosszabbat.Viszont a szeméthalmok - turisták ide-oda - mindent elborítanak, hiába vagyok közel a…..
9. nap x Másnap reggel Lezhë után, már kint az egyre forgalmasabb országúton.Később jött a dilemma: Tirana vagy Dél-Albánia? Erre később lesz…..
8. nap - Koplik, Shkodra, Lezhë A reggeli ébredés Koplikban. Egy apartman parkolójában aludtam, de mindössze 15-20 m-re minden földi jó a rendelkezésemre állt: tusoló, olcsó…..
tothabringa
2011.01.03 23:16:56
7. nap - Podgoricán és az albán határon át Koplikig A fatörzsre rakott fényképezőgép önkioldójával készült napfelkeltét követően a kép. Az előtte lévő napon elkezdett esni az eső, de szerencsémre egy…..
6. nap - Montenegró: előre a Lim, a Tara és a Morača folyó völgye mentén. Másnap reggeli találkozás a "Fekete pont" táblával! Sok helyen kirakták az országban, s nem ok nélkül: mikor a…..
Kerékpárral Albániába...
009 - Az odafelé Szerbiában töltött utolsó nap (5. nap)
2010.11.17 20:48:00
5. nap - Prijepolje /SRB/ és Bijelo Polje /ME/ között Egy prijepoljei Lukoil (orosz többségi tulajdonú) benzinkút melletti kávézó mellett aludtam. Reggeli indulás előtt egy igazi, törökös kávé: cukor nincs,…..
4. nap Užice után Prijepolje városáig Másnap reggel már az autóúton tekergek. Érdekes: kint maradt a régi idők régi táblája. Titograd mai neve: Podgorica. A táblán lévő lefestés pedig - némi képzavarral…..
tothabringa
2010.11.17 20:44:11
3. nap - ~ 95 km (alvás Užice után ~ 7 km-rel egy benzinkúton): Valjevo - Poćuta - Rogačica - Užice. Reggeli ébredés egy kávézó teraszán. Itt továbbmentem egy folyóvölgyben, ami néhány km-rel…..
tothabringa
2010.10.01 13:33:08
@ödör: ígérem, amint több időm lesz a többi nap is felkerül sorrendben.
2. nap - ~125 km (alvás Valjevo után ~8 km-rel egy kávézó teraszán, egy napernyő által is védve): Ruma - Šabac - Valjevo. Bár itt eleve rosszul indultam el (térkép hiányában): Užice helyett Bosznia felé, de nem baj, így is…..
1. nap - ~170 km (alvás egy benzinkút mellett): Szeged - Tiszasziget - HUN/SRB - Gyála (Đjala) - Kanizsa (Kanjiža) - Zenta (Senta) - Ada - Mohol (Mol) - Becse (Bečej) - Temerin - Újvidék (Novi Sad) - Ruma.
Tiszasziget felől fényképezve a határállomás, szemben látszik a vajdasági…..
Kellett egy kis pihenés, mielőtt újra írok. Ígérem lesznek hamarosan fényképek is, de némi türelmet kérek még...Megérkeztem szerencsésen szept. 11-én, de az ezt megelőző 4-5 napot senkinek nem kívánom: az időjárás ui. nagyon elromlott. Elfáradtam, de még így is megérte.…..
Amennyiben jól számoltam, akkor 25 nap alatt ~2300 km-t kell tekerni. Ez napi átlagban - látszólag - 100 km alatti átlagot jelent(ene), de a valóságban - pl. gondolva a tengerparti pihenésre is - inkább többre jön ki... :(Itt jön a korábban emlegetett 2 országlátogatás kérdése is:…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Hát, nem egyszerű több okból sem. :-(
Itt még délnek (az eredeti terv szerint Görögországig mentem volna, de azt le kellett fújnom a későbiekben):
tothabringa.blog.hu/2011/01/04/013_lezh_utan_durr_s_vonattal_vlor_9_nap
Itt már hazafelé:
tothabringa.blog.hu/2011/10/31/019_xxx_yyy_15_nap
Néhány fénykép a blogomból (közép tájon) a Fier nevű albán város vasútállomásáról, a vonatbelsőről stb.