Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Oki

0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Amelyik autósnak még nincs bikakábele, annak majd lesz. Elfüstöltünk párat, hogy kiderüljön, melyik a jó. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Oki 2014.02.01 14:16:02
@SadBoobie
Kicsit megkésve, de emellett nem tudok elmenni szótlanul...
"Szerintem egy 1.0 Suzi generátora kb. 600A lehet."
Szerintem meg nem lehet, óriási számokat írsz. Nagyságrendi eltérés van. Az nem 600A, hanem 50-60A.
pcbonto.hu/portal/Postan/Autoalkatresz/Elektromos/Generatorok_posta_268791_.html?reference_type=product&show_from=100&show_amount=50, itt nézegethetsz adatlapokat, Suzukit is.
"A tádé mondjuk rossz esetben indításkor felvesz 800-1000A-t, az akksija általában 80-100Ah max."
Megint csak nem igaz. Valóban 80-100Ah-s akku kell a nagyobb dízelekbe, de nem vesznek fel ennyit, szép is lenne. Egy 100Ah akku indítóárama 700-800A körül van gyártótól és típustól függően EN-ben. Egy 2,2-es dízel sem vesze fel csak 350-450A-t, egy öreg Ducato leharcolva, mondjuk 550A-t. Az akkuk úgy vannak az autóhoz méretezve, hogy az indítóárama 1,5-2-szerese a valaha várt legnagyobb indítóáramnak. Nem tud nagyobb áramot leadni annál, amire képes, ha ezzel próbálkozunk nem fog menni.
A többi számolgatást ne is nézzük.
Az akkukat hivatalosan maximum C/10-el lehet tölteni, ez a kapacitásának a tizede, tehát 100Ah-nál 10A, persze a generátor sem fogja nézni, hogy mekkorát vesz fel, modernebb autóknál beáll a 14,2-14,4V és ami belefér. De ez rövid idő alatt leredukálódik elfogadható értékre.
Behalt az akksid, és nem tudod, hogyan kell újat venni elektrokémiai gyorstalpaló nélkül? Olvasd el ezt. Vélemények az azonos című írásunkról...
Oki 2011.01.26 15:40:34
A gyártó elmondása szerint a Ca-al elérték a minimális folyadékveszteséget, viszont némileg csökkent az élettartam. Ez a gyártóknak nem hinném, hogy gondot okozna! :)
Ehhez jön még, hogy régen a Trabantban voltak a lámpák, a ventilátor, meg egy rádió esetleg...a maiakban már kicsit több elektromos fogyasztó van.
Egyébként laikusoknak egész jó volt a cikk.
Sajnos nem fejlődött sokat az autóakkumulátor technika, szerintem nem követte le az igényeket...
A jótállás meg erős szívás, főleg viszonteladónak... A vevő nem fogja nézni miért nem indul az autó, egyből jön, hogy rossz az akku. Mérés után is nehezen fogadja el, hogy az akku jó, de az autónak nincs rendes töltése, vagy túl nagy az önindító áramfelvétele, vagy szép hiba még a korrodált csatlakozások véletlenszerű meglepetései. A legszebb pedig a szulfátosodás. Az akku a gyártó szerint 12,4V alatt merültnek számít és elkezdődik a szulfátosodás, ami szerinte nem visszafordítható folyamat. Van nekünk is egy "szulfátlanító" töltőnk, kicsit feljebb volt linkelve, hát...nem vagyok meggyőződve a képességéről... Nagyon sokan használják csak városban, rövid távokra az autót, aztán csillaggarázs. Az akku csak merül, alig töltődik, hideg is van, aztán egyszer csak nem indul. Már szulfátos is, csökken az indítóképessége/kapacitása, de a gyártók szerint ez nem garanciás hiba. Na, ezt nehéz megmagyarázni a vevőnek. Meg persze nem bizonyítható igazán...
Van egy olyan tévés műfaj Magyarországon, ami jobban megosztja a lakosságot, mint egy Novák Előd - Kovács László iszapbirkózás tenné, pedig az se lenne semmi, tessék csak nyugodtan elképzelni, hajrá. A kereskedelmi tévék nem scripted, azaz forgatókönyv nélküli kategóriába…..
Annyira szeretik az emberek a seggre eső és sáros csöcsű celebeket, hogy hiába ér véget a huszonkilenc epizód után péntek este véget érő Ezek megőrültek mégsem tűnik el végleg a képernyőről. A jövő héten ugyan már a 40 milliós játszmát adja a Tv2 ebben a műsorsávban,…..