Adatok
[nick2] (törölt)
0 bejegyzést írt és 15 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Bár az előző, sorrendben immár negyedik villamostendert Debrecen befejezhette volna a Közbeszerzési Döntőbizottság állásfoglalása alapján, (erről már hetek óta van egy félkész poszt, előbb-utóbb kikerül) a város mégis úgy döntött, hogy inkább egy új, ötödik tendert…..
[nick2] (törölt)
2010.07.20 23:52:33
@hegylako01:
a gazdasáosságról. egyik pillanatban azt mondjátok, hogy ezek a kis óvárosi vonalak nem lennének kihasználva. a másikban meg azt, hogy túl lennének zsúfolva. de nyilván itt az utasforgalomhoz kell igazítani a járművek méretét. mert az igaz, hogy a lakótelepi csomópont, a "kisállomás" irányából lenne e legnagyobb a forgalom a főtér, a "nagytemplom" irányába. de ide hosszabb szerelvényt kell értelemszerűen tenni, mint rövidebb, déli, kevésbé frekventált szakaszokra. szóval ez meg ilyen egyszerű.
a gazdasáosságról. egyik pillanatban azt mondjátok, hogy ezek a kis óvárosi vonalak nem lennének kihasználva. a másikban meg azt, hogy túl lennének zsúfolva. de nyilván itt az utasforgalomhoz kell igazítani a járművek méretét. mert az igaz, hogy a lakótelepi csomópont, a "kisállomás" irányából lenne e legnagyobb a forgalom a főtér, a "nagytemplom" irányába. de ide hosszabb szerelvényt kell értelemszerűen tenni, mint rövidebb, déli, kevésbé frekventált szakaszokra. szóval ez meg ilyen egyszerű.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
nézd, debrecenben akármilyen villamos presztizsberuházás. szóval azt kellene megérteni, hogy dercecen nem hegyek között fekszik elnyúltan, ahol hosszanti irányba érdemes építeni egy tengelyt, és mindent ahhoz kapcsolni.
debrecenben ilyet nem érdemes létrehozni. magyarázó térkép megint.
kepfeltoltes.hu/100720/751854899debrecen6_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
a 33-as út mellett bejelöltem neked egy részt, ott olyan bevásárló, és szórakozóközpont épült a pusztában, ami forgalomban messze meghaladja a belvárost. a közgyűlés nem akar oda tömegközlekedést, mivel a belvárosi üzletek bérbeadásából van haszna, de széllel szemben pisál. a piac ugyanis ingyenes járatot indít. és azt mondják nagyon sokan: minek vegyenek havonta 6000 forintért bérlet, kimennek az ingyen busszal, és olcsón vásárolnak, és szórakoznak. ott a cora, metro, aldi, kika, és még legalább egy tucat kisebb brand. élelmiszer, ruházat, lakberendezés, műszaki cikkek. szóval valaki épít oda egy kis vidámparkot, akkor ez a terület a belváros forgalmát nem egy, hanem két (!) nagyságrenddel fogja meghaladni. a lakótelepek vannak viszonlyag közel hozzá, és főútvonal, és autópálya bekötő.
de nem csak ez a konkurens. ezen kívül az újkert-vénkert határán is bevásárló központ van (interspar), a tócóskert mellett is (tesco), és körülöttük elég sok a kis ivó. és ezeken a helyeken van például mc donalds. a belvárosi shopok, és pubok sorra húzzák le a rolót. a magas bérleti díjak miatt. ezzel a pláza, és az óriás pláza (debrecenben úgy hívják, a fórum) képes versenyezni.
na, most mit kell ilyenkor csinálni. vissza kell állítani a belváros presztizsét. és a régi villamosvonalak részleges visszaállítása erről szól. (zöld szaggatott).
itt az a trükk, hogy ezek rövid 1 km alatti szakaszok, tehát elegendő egyetlen sínpár. amin a villamos normál menetben óránként képes 20-at, 30-at fordulni. ha a belvárosban valami óriási happening van, akkor akár 50-et. persze ekkor már rendőrt kell mellé állítani, mert ekkor 50km/h az átlagsebessége. nehogy elüsson valakit. el lehet ezt érni. persze, hogy el lehet. és mivel nem egy óriás vonal van, hanem 6 kicsi, ezek szállítják befelé az utasokat. ki merről jön. de ezáltal a kifelé menő vonaljáratok is rövidülnek, szóval a dkv járműparkjából 150 buszt még nem használtunk fel. csak a trolit. és kellett eddig 6 villamos. nem 15, hanem 6 db. tehát a trükk, fele annyi pálya, fele annyi szerelvény. a vastag zöld szaggatott vonalakon összesen 6 villamos járna. és ez elég jól kiegészíti a meglévő trolit (vastag kék folytonos). az már létezik.
most hogy ezek a villamosok modernek, vagy nosztalgia villamosok, az egy másik kérdés. nyilván érdemes ötvözni. kívülről hagyományos, belül korszerű óvárosi vicinális. az előnye, hogy részben lehet "magyar". szóval helyi.
és lehetett volna pályázni arra is, hogy az egyetemváros 30 ezer egyetemista (!) kapjon hipermodern siklókat a belváros irányába, amikbe ti szerelmesek vagytok. és erre bőven elég lett volna 15-6 = 9 új villamos. mivel van 11 közúti csuklós. a 8 fvv mehetett volna a kukába. lett volna helyette 9 új egyetemvárosi sikló. járműparkban ugyanott vagyunk.
és most nézzük, hogy mennyi új pályát kellene építeni. (zöld szaggatott, piros szaggatott). ha a nagyerdei bővítést kihagyjuk, akkor a zöld szakasz valamivel rövidebb. ha belevesszük, akkor az a hosszabb. csakhogy akkor a piros rész hasznosíthatóvá válik. és ez fedezi a különbözetet.
tehát nem arról van szó, hogy ez a b-terv, ami a város tömegközlekedését teljesen átszabja, grandiózusabb, mint a végül is megvalósuló a-terv, hanem költségvetésében ugyanannyi. és végtelen pályázati lehetőség van benne. mivel pihenőpark (nagyerdő), egyetemváros, óváros, belváros rekonstrukció, és van benne sikló is, amit mindenhová akartok.