Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Nyugalomra vágyó utas

0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Dorcsi statisztikája szerint a 85 km-es távra kiírt 65 perces menetidőt átlagban 10 perccel lépi túl az emelt színtű szolgáltatást nyújtó MÁV. Korai örülni, télen biztos romlani fog ez az eredmény: Saját tapasztalatomat szeretném megosztani Veletek, bár ez a jelenség még…..
A MÁV-nak sikerült elérnie, hogy évtizedek stabilan posztszocialista minőségű szolgáltatása mellett újabb kellemetlenséggel tesztelje kitartó ügyfelei türelmét: Megérkezett a válasz a MÁV-tól a kérdésemre, miszerint milyen megfontolásból szüntették meg a retúr jegy…..
Nyugalomra vágyó utas 2013.02.27 21:54:23
Tőlem akár állomásonként is nyomtathatnak új jegyeket, ha végre tesznek valamit a rendszeres késések ellen. 2012-ben 224 munkanap alatt összesen több, mint 30 óra késést jegyeztem fel. Ez kicsit fájdalmasabb, mint két jegyet kapni a pénztárnál...
Egy pénztáros ismerős mesélte, hogy amikor olyan állomáson dolgozott, ahol még estefelé is nyitva van a pénztár, ott rendszeresen vitték vissza a kezeletlen jegyeket az utasok a nap végén. Vagyis nemcsak 3 napig használták a jegyet, ha szerencsések voltak, hanem még vissza is kapták az árát. Az persze már a máv hibája, hogy a kalauzok az utasok között üldögélhetnek a jegyek kezelése helyett. 50 km alatt jó esetben kétszer látni őket, bár nagyon ritkán előfordult már olyan is, aki folyamatosan fel-alá járőrözött a vonaton.
Maximálisan egyet tudok érteni azokkal, akik a vasúti rendőrség visszaállítását javasolják. Egyrészt hasznos lenne a rongálók és egyéb rossz arcok ellen, másrészt nem kellene órákra megállítani a vonatokat egy-egy bliccelő miatt. Ez utóbbit azért mondom, mert azt vettem észre, hogy az utóbbi hónapokban divat lett a mávosok körében rendőrt hívni. Ilyenkor az adott vonat szépen félreáll egy állomáson, és mindenki várhat. Az is, aki tisztességesen kifizette a jegyét.
És amikor ezt egy héten már másodjára teszik meg veled, és emiatt ismét elkésel a munkahelyedről, vagy nem érsz haza időben megetetni a papagájt, akkor...
...nem tehetsz semmit, mert neked csak kötelességeid vannak a mávval szemben, ha felülsz egy vonatra, jogod semmi!
Borzasztó presztizsveszteség lehet a MÁV kallereinekbiztonsági őreinek, hogy hiába tesznek le nap mint nap sokmindent az asztalra, a közvélemény mégis egyértelműen a BKV-ellenőröket tartja nagyobb bunkónak. Megfelelő visszajelzés nélkül egy dögnyúzó vagy egy online újságíró…..
Nyugalomra vágyó utas 2010.07.06 20:49:02
Álljon már meg a menet, emberek!
Miért gondolja azt bárki is (az említett ellenőrön kívül), hogy megint a posztoló a hülye???
Akinek van ideje, olvassa át a máv idevágó szabályzatát. (
www.mav-start.hu/res/mav_start_szusz_100601_tol.pdf)
A lustábbaknak:
"9.1.1 A menetjegyet a jegyvizsgáló, a vizsgáló főkalauz és a menetjegy ellenőrzésére jogosító megbízólevéllel rendelkező más személy ellenőrizheti."
Ez erősen feltételes módban van...
Vagyis ha akarja, akkor ellenőrzi, ha nem akarja, akkor nem ellenőrzi.
Ebből következik, hogy az ellenőrzési szándékot valamilyen módon jelezni kell. Szóban, vagy ráutaló magatartással.
Naponta 2x találkozom a karám kapuját őrző személyekkel.
A legtöbben beszélgetnek egymással, fújják a bagófüstöt a közeledő utasok arcába, támasztják a kerítést, vagy egyéb hasznos dologgal ütik el a munkaidőt. Ez az én szememben nem minősül ráutaló magatartásnak.
Néhányan időnként megszólalnak, hogy "Jegyeket, bérleteket!". Ha ezt úgy teszi, hogy hallom, akkor megmutatom neki, amit kell.
De olyannal még nem találkoztam, akit komolyabban érdekelt volna, hogy mit is mutatok neki. Bármilyen fecni megfelel :)
Vizsgáljuk meg, mire is jó ez az egész karámosdi:
1. Befelé menet valóban van értelme, szűrjék csak ki az ingyenélőket, ne jusson fel senki a vonatra jegy nélkül. Elég nekem a saját jegyemet kifizetni, a befizett adómat pedig költsék kórházakra, utakra, vagy tiszta vonatokra, ne a bliccelő köcsögökre.
2. Kifelé menet viszont hihetetlen nagy taplóság zaklatni az embereket. Főleg, ha késik a vonat, és a kijáratnál még további hosszú perceket kell várni, mert egy 70 cm-esre nyitott kapun engednek ki több száz embert. Egyébként is: ha késik a vonat, azzal a máv megszegi (megsérti) a köztünk lévő szerződést. Amely nemcsak arról szól, hogy A-ból B-be szállít, hanem arról is, hogy mindezt az előre kiadott menetrend szerint teszi. Ha a szerződés a máv hibájából már érvényét vesztette, miért is kellene nekem bármit is mutogatnom? Csak kötelezettségeim vannak, jogaim soha nincsenek ennél a cégnél?
Az előbbiek alapján a kapun befelé irányban minden esetben, automatikusan megmutatom a jegyemet, bérletemet (a bkv-s bőven elég, az úgyis kéznél van a metró miatt). Nem lennék köteles ezt tenni, de így egyszerűbb, gyorsabb.
Kifelé viszont csak akkor mutatom a papírokat, ha külön kérik, illetve késés esetén akkor sem. Néhányszor utánam szóltak már (érdekes módon mindig a női ellenőrképzősök zaklatják erőszakosabban az utasokat), de ha már amúgy is elrabolták a reggeliző- és újságolvasós időmet, nem állok le velük vitatkozni, hogy még a munkaidőm is erre menjen rá. Nekem el kell számolnom minden percemmel, ellentétben a mávos semmirekellőkkel. (Tisztelet azoknak a kivételes Dolgozóknak, akik a csillagok megfelelő együttállása esetén össze tudják hozni a pontos közlekedést.)
Ezzel a megoldással a konfliktusok száma gyakorlatilag nulla, vagyis a módszerem bevált. És amíg nem vezetik be az érintés nélküli elektronikus ellenőrzést (még vagy 30 évig), nem is tervezem, hogy változtatok rajta.

Pontos vonatokat mindenkinek!

Ui.: ha valaki tudja, miért tart a Bp. Kelenföld - Déli pu. szakasz minden egyes napon 2-3x annyi ideig, mint a menetrendben szerepel, ne tartsa magában az információit, kérem ossza meg a tudatlanokkal...