Regisztráció Blogot indítok
Adatok
DrifterV6

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Idejekorán beszélnünk kell a témáról, mert az Astra beindításáról szóló cikk kapcsán érdekes információt kaptunk egy olvasótól. A sztori izgalmas, úgyhogy csapjunk bele. Mai cikkünk blogposztja...
DrifterV6 2012.02.24 16:42:46
@cirrmurr:
Nézd meg egy reggel a gyárbejáratot, hány embertől kobozzák el Esztergomban az okostelefonját... Segítek=0. A protószoba az más dolog, ott tényleg le kell/kellett rakni.
Ha nem hiszed, járj utánna. A komment író mult időt használ, amikor ezt a munkahelyét említi. Vagy te még azon az oldalon állsz?

Üdv: egy "komment író" ;)
1992-ben óriási tömeg kísérte figyelemmel, ahogy az első Astra felhajtott a Közlekedési Múzeum rámpáján Ez most nem after party, hanem before party lesz, kezdte múlt csütörtökön beszédét Kovács Tamás, az Opel Hungary ügyvezetője, és ebből a felütésből is jól látszik,…..
DrifterV6 2012.02.18 21:25:50
Sziasztok.

Egy történetet szeretnék elmesélni, ami egy nagyon hasonló autóról szól, de messze nem ez lett a sztori vége...

A 2000-es évek végén a Magyar Suzuki volt a munkaadóm, első komolynak látszó munkahelyem volt ez az egyetem után. Egyik nap amikor a gyárudvaron sétáltam, az egyik eldugott sarokban (bennfennteseknek Lagermax terület) láttam egy leponyvázott autót. Kérdeztem is a kolegáktól a csoportban, hogy mi lehet az, mondták, hogy valószínű valami Lagermax által porrá tört autó, azokat szokták így dugdosni; ponyva, eldugott gyárrészleg, stb.. De nem hagyott nyugodni mi lehetett az és egyik nap ismét arra járva felhúztam a ponyvát.

Meglepődtem kicsit, ez volt az a fehét Swift, aminek az első szélvédőjét betöltő színes matricája arról tájékoztatott, hogy ő az első esztergomi gyártású Suzuki. "Az első Magyarországon gyártott Suzuki. Készült 1992 október 5-én"

Természetesen egyből beindult bennem az autóbuzéria felsőfoka: Miért itt, miért ez az autó miért nem tud róla senki, miért én, miért, miért, miért , hogy? És egyáltalán: WTF?

Persze nem kérdés, azonnal magaménak szerettem volna tudni, terveztem hogy elrakom a garázsomban, és szép napos időben néha majd kerülök vele egyet, meg hát kiállításokon sem lenne egy ilyen autó egy utolsó esemény, főleg így már 2012 körül, emlékem szerint kemény 27 km volt az órájában. Már elképzeltem, hogy vagy trélert hozok érte, vagy Esztergomban azonnal megcsinálom az olajcserét és ez mekkora hatalmas projekt lesz, kiállítások, a tudat, hogy enyém az első.. Amiért ezt a sok sok ábrándozást megtehettem az az volt, hogy a cégnél a válság első szele miatt csökkenteni kellett a céges autó állományt, persze ez a szegény pára nem volt sehol sem nyilvántartásban, de a fillérb*szó ferdeszeműeknek nyilván jól jön majd az én ajánlatom ezért a 17 éves autóért.

Elkezdtem hát kérdezősködni, kolegák, főnökök, csoportvezetők, fél és 3/4 übermensek a cégnél...

Kiderült, hogy ez az autó a városi legenda szerint is az első kocsik egyike, az egyik kolegám, - ki benne volt az első 50 Magyar Suzuki alkalmazottban 1992-ben, még mindig a cég alkalmazottja, alias BT - szerint ez nem pont az első volt, mert egy pár protó autót még 1992 szeptemberében is összeraktak, szerinte egy piros 5 ajtós protó volt az első, amivel ő is le volt fényképezve.

Mindegy, ez az autó kell nekem, kiderült, hogy kb 10-12 évet állt a Közlekedési Múzeumban, azután eltávolították (=kirakták) onnan, 2-3 évet a közeli Alcufer telephelyen sínylődött, ott majdnem bezúzták már a helyhiány miatt, mire végül valahogyan visszakerült a gyár területére.

Itt állhatott már legalább 1 éve, mikor észrevettem, a kerekei már bele voltak kicsit fáradva a murvába, némi por, kosz volt a ponyva alatti karosszérián, de maga a kocsi elképesztően nyál- étvágy- és bizalomgerjesztő állapotban volt!

A fehér fényezés gyönyörű volt, semmi mattulás, a felnik, a gumik a belső tér, kárpitok, és az alja.... Elképesztő, mintha csak 5 napja jött volna le a gyártősorról és kapott volna egy esőt előttem... A kipufogó dob, a kipufogó csövek... újszerű állapotban!!
Igazából soha életemben nem gondoltam, hogy lelkesedek majd egy "papír" Swift-tért, de ez a kocsi nagyon nagyon megfogott, nagyon meg szerettem volna szerezni.

A városi legenda szerint ezek az autók, kb az első 50 db még karburátoros 1.3-as motorral készült és az első időkben az első pár ezer db még teljesen japán alkatrészekből épült össze, itthon csak összerakták őket, nem volt body shop, semmi, csak egy szerelősor meg egy rakat KD-s alkatrész.

Elkezdtem hát kérdezni, nem eladó e, én megvenném. Senki, SENKI nem tudta miről beszélek, eljutottam a "mindenható" nagyfőnökig (ő volt a Szőr, aki ilyen dolgokról saját hatáskörben dönthetett), aki szintén nem tudta, hogy hol van ez az autó.

-Megvenném!

Mondja, Rendben, jó ötletem van, következő héten beszéljünk. Kértem, hogy találjon ki rá egy árat.

A következő héten az volt a válasz, hogy ezzel az autóval terveik vannak!

Nem lehet eladni, ez ki lesz állítva egy esztergomi kiállításon, teremben, múzeumban, stb stb..

Persze... Ismertem én ezeket a kifogásokat, majd egyszer valaki másé lesz ott a tűz közelében. Történt ez 2009 februárban, innentől kezdve szerencsétlen autó még 7 hónapot állt leponyvázva a szabad ég alatt, és a sors fintora, hogy éppen akkor tolták be egy zárt raktárterembe, amikor éppen protó alkatrészt mentünk mérni a srácokkal. Le is fényképeztem akkor is...

Hogy most hol van szegény nem tudom, felhívom majd az egyik régi havert, hogy nézze már meg, ott van e még az autó a raktárban.

Annak viszont örülök, hogy legalább megmenekült a szabad ég alatti szétporladástól!

Van 3 fényképem az autóról, szerintem megérne egy Belsőség posztot az első Astra után!

Meg addigra meglesz az infó, hogy most hol van a kocsi.

RWD for ever!