Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Wahrsager

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ilyen-olyan beszélgetéseken rendre felmerül két téma. Vissza-visszatér, mint egy búvópatak. Jól láthatóan olyan témák ezek,  amelyek (vagy amik, kinek hogy tetszik) érdeklik a zembereket. Bocs, az embereket. (Akik gondolkoznak, ugye.)Ez a két téma a könyvkiadás jövője és a…..
Wahrsager 2011.03.24 22:11:45
Jajjjj... ömlik a hülyeség, már megint!

A szerzőnek láthatóan felszínes ismeretei vannak a magyarországi sajtó- és könyvpiacról. Ez önmagában véve nem lenne baj, de az, hogy ezt nagydobra is veri, az már komoly probléma. Az, hogy nem rendelkezik a megfelelő iparági és piaci információkkal, csak tetézi a bajt. Kedves Konrád: ez így nagyon kevés lesz, egy kicsit még gyakoroljon! Elégtelen.

Lássuk akkor:

1. Könyvpiac:

Több hazai könyvkiadó is tervezi, hogy komolyan beszáll, vagy már beszállt az e-book piacra, és nem csak az elektronikus könyveket fogják árulni / árulják, hanem az e-book olvasókat is. Nyilván nem a legdrágább modelleket választották ki a magyar publikumnak, de a célnak megfelelnek. Ezzel természetesen nem csak az elektronikus könyveket árulják majd, hanem a terjesztés (e-book olvasók) felett is bizonyos befolyásra tesznek szert és hasznot is húzhatnak belőle, ha beindul. Mindemellett, az internetet már most is használják a hagyományos (nyomtatott) könyvek értékesítésére. Minden nagyobb könyvterjesztőnek van saját webshopja, vagy megtalálható nagyobb webshopok partnereként.

2. Napilapok és magazinok

A magazinok elég gyorsan ki tudják majd használni a tableteket és fizetős alkalmazásokon keresztül értékesítik majd a tartalmaikat. Ez nyugaton már így megy, itthon is így lesz amint a tabletek elterjednek. Közben természetesen a nyomtatott forma lassan, de biztosan csökken. A digitálisan és a hagyományos módon terjesztett magazinok azonban ugyanúgy hozzák majd a bevételeket. A hirdetési bevételeket is.

A napilapok árszínvonala még messze van a Nyugat-európai árszínvonaltól, itt egészen biztosan emelkednek majd az árak - ez a példányszámok csökkenéséhez vezet ugyan, de a bevételek is növekednek majd. Mindeközben (kényszerűségből vagy nem) minden nagyobb kiadó erősít a neten. A hivatkozott Sanoma az online piac egyik meghatározó szereplője már évek óta, a Ringier pedig azóta, amióta lezajlott egy generációs váltás a vezetőségben szélsebesen kapaszkodik felfele. Még a téli álomból ébredő Axel Springer és a többi regionális kiadó is iparkodik. Ki-ki a saját maga módján: vásárol, indít.

Mindeközben a jelenlegi nagy online szereplők nem nagyon tudnak mozdulni. Az online reklámpiac nem ad nekik annyi profitot, hogy jelentősen tudnák növelni piaci részesedésüket - sőt, részesedésük a piacból az új szereplők belépése és növekedése miatt csökken. Azt helyesen látja a szerző, hogy a nagy print vállalatok nem az online bevételeikből termelik a profitot, ugyanakkor mire az eladott nyomtatott lapjaikon és hirdetéseiken termelt bevételeik elfogynak (ami valószínűleg még sokára lesz) az online piac legnagyobb szereplői lesznek. És akkor majd ott csinálják meg az óriás profitot. Meg mindenhol máshol, hiszen már ma is beszállnak egyéb üzletágakba. A Sanomának kábeltévéje van és nem vényköteles gyógyszereket árul a hazipatika.com-on, a Ringier rendezvényeket szervez. Közben mindannyian könyveket, CD-ket és DVD-ket árulnak az újságárusoknál (mert ott nem 50-60% a jutalék, hanem sokkal kevesebb) és ki tudja még mi mindent terveznek. Pénzük van hozzá és marketingre sem sokat kell költeniük.