Regisztráció Blogot indítok
Adatok
MJP

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Fővárosi Blog Autóval Budapesten 2010.05.13 18:05:00
Hosszú évek óta jelent megoldhatatlannak tűnő problémát az autók járdán parkolása. Mostanra már a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) is megelégelte az áldatlan állapotokat. Felülvizsgáltatja a fővárosi parkolóhelyeket, mivel hamis adatokat adtak meg a parkolóhelyek…..
MJP 2010.05.16 14:52:15
@promontor írta:
"...a legfontosabb probléma nem a bejárók, hanem az ott lakók esete, akik jelenleg az éves engedélyt rendkívül olcsón kapják. Ez persze egy "szent tehén", alkotmányos alapjog, de a számok azt mutatják, hogy elvileg önmagukban a belvárosi lakosok autói se férnek el a hivatalosan rendelkezésre álló helyeken.

Nyilván nem lehet egyik napról a másikra megszüntetni egy ilyen "alapjogot", de ebbe az irányba kellene haladni. Az egyik természetes lépés ezügyben, hogy a továbbiakban új beköltözők (az se, aki használt lakást vesz a régi tulajtól, meg az se, aki újépítésűt) már ne kapjanak ingyenes parkolási engedélyt, ebből persze az is következik, hogy az új házakba kell mélygarázs. (Ha nem veszi meg az új lakó, bérbe is veheti...)

Nyilván a már ottlakók "ingyenességét" is fokozatosan meg kellene szüntetni valamilyen módon, na erre kellene egy hosszú átmeneti időszak megfelelő ütemtervvel (pl. a parkolási engedélyek tíz év alatt érjék el a piaci árat), esetleg közben a bevételek egy részéből lehet valamennyire ösztönözni, a helyben lakók garázsvételét-bérlését."

ITT VAN A MEGOLDÁS KULCSA !
Teljesen téves filozófia az, miszerint az éppen ott lakóknak joga ingyen, vagy jelképes összegért birtokolni (bitorolni ??) a lakás közelében lévő közterületet.
Ezen mielőbb gyükeresen változtatni kell, nincs más megoldás.

Ugyanis az említett "ottlakó" nincs ösztönözve arra, hogy az általa lefoglalt parkolóhelyet más is használhassa.
Más szóval: Hiába van látszólag ennyi vagy annyi perkolóhely a városban, ha arról el se mozdul az ottlakó autója. vagyis a nem ottlakónak hiába van az adott helyen az uticélja, nem talál perkolóhelyet. Pedig Ő esetleg piaci áron is megfizetné, amiből újabbakat lehetne létesíteni...

Tehát a megoldás:
Ki kell választani egy nem túl közeli és nem is távoli időpontot és jó előre ki kell hirdetni, hogy attól a piilanattól kezdve megszűnnek az ottlakók eddigi használati jogai.
Ők addig három dolgot tehetnek:
- vagy eladják az autót és berendezkednek a tömegközlekedés és a taxi használatára (ez a foglakoztatottságot is növelné)
- vagy gondoskodnak magoknak saját tulajdonú, vagy bérelt parkolóhelyről, de az NEM LEHT KÖZTERÜLETEN
- vagy olyan helyre költöznek el, ahol biztosított a parkolási lehetőség is (pl. saját garázsban vagy parkolóházban).

Van a megoldásnak egy másik szelete is:
A zsúfolt belvárosi kerületekben úgy általában is meg kell tiltani a parkolást. MINDENKINEK ! Se a túrista busz, se a miniszter autója, se a... SENKI se parkolhat.
Nem kell azt jinni, hogy ez nem működik. Ezt láttam pl Bangkok belvárosában. Nagyon jól működik - ha mindenki betartja. Megérkezik az autó, kiszállnak az utasok és megállapodnak abban, hogy hol és mikor tudnak visszaszállni. Nem csoda, hogy ott megéri taxizni...

Végül említsük meg a "magyar találékonyságot" is. Véget kell vetni annak az össznépi porhintésnek és törvényszegésnek is, ami - tudniillik az, hogy majd a közeli mélygarázsban bérelünk 20-40 helyet - az egyébként kötelező parkolóhely-létesítést helyettesíti ma Budapesten. Magára valamit is adó építész nem él ezzel a nyilvánvalóan hamis megoldással.
Mert egyszerűen nem igaz.