Regisztráció Blogot indítok
Adatok
gaben77

0 bejegyzést írt és 12 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A KARD LMP: Vissza a frakciót! 2013.05.02 12:55:00
Mint ismeretes, a később Párbeszéd Magyarországért néven pártot alapító képviselők kiválásával az LMP frakciója az év elején a Házszabály által előírt létszám alá csökkent és így megszűnt. A párt azonban váratlan irányból kapott segítséget, és ennek…..
gaben77 2013.05.03 11:21:58
@pástétom: Éppen a korábbi AB határozat, amire a mostani is utal, mondja ki azt, hogy pont a limit mértéke lényegtelen. Ha az LMP 5%-ot szerezve 8 képviselőt juttatott volna be, akkor 8 fő lenne a limit, ha az a Házszabály szerinti létszámnál kevesebb-ez esetben pedig az. A gond azzal van, hogy ha HSz szerinti, vagy az azt felülíró létszám alá akárcsak eggyel is lecsökken a létszám, akkor nincs frakció. Magyarul,lehetnének 11-en is, de mivel jóval a limit felett jutottak be, ezért a HSZ érvényes, ergo nincs frakcio. Szánalmas ez az egész próbálkozás.
Több várható fejlemény finom "befogadásának", megemésztésének előkészítésére használta fel Orbán Viktor a pénteki, szokásos reggeli rádióinterjúját.Mindenekelőtt azt vizionálja, hogy az EU talán nem csak a tények alapján dönt, amikor megvizsgálja, hogy kikerülhetünk-e…..
gaben77 2013.04.06 23:28:46
@P.Freddy: ember! Ezeket álmodod, vagy esetleg tudsz valami tényszerűt is leírni?
gaben77 2013.04.06 23:53:43
@P.Freddy: épphogy nem állította le, és épphogy a körbetartozásba, az eladósodottságba és a kereslet hiányába buktak bele, akik elbuktak. A csatolt cikkről nem hallottam, sajnálatos és felháborító ami történt, de ebből akár levonhatnál sokkal nagyívűbb, itt is tapasztalható, színvonalas következtetéseket, minthogy maga Orbán talicskázta ki feltűrt ingujjal a pénzeket (csak egy ötlet). Mindegy hogy kire szavazol (egyébként nem érdekel ha a jobbikra is tennéd), csak ez tudatos döntés, gondolkodás eredménye legyen.
gaben77 2013.04.07 00:29:53
@P.Freddy: A gond azzal van, hogy csak félig írsz igazat, és az lehet a legveszélyesebb. Szerintem nagyon hosszan kéne fejtegetned annak a levezetését, hogy mi a miniszter hatásköre, ha a szó szakszerű értelmében érted. Nyilvánvaló, hogy Orbán Viktor megítélését alapvetően nem ilyen dolgok befolyásolnák, nem életszerű amit gondolsz. Ahogy viszont írtam már, a közérdekű adat eltüntetése nem tolerálható.
Amit idekeversz még, mint "százára rúgó hírhamisítás", meg ilyenek, ezeket bizonyítani kellene. Tegyük fel, csak tegyük fel, elméletben, hogy ezt neked névvel kellene vállalni. Vállalnád, bizonyítanád? Vagy elsunnyognál, hogy jogom van, meg véleményem van, stb. Olvass más országok híreiből, olvass politológiáról, és ha nyitott vagy, meg fogod érteni, hogy a politika az politika, és kész. Sehol sem működik alapjaiban másként, mindenütt vannak kirúgások pl. és te is kirúgnád azt, aki neked keresztbetesz, csak mert téged politikai okokból utál, de pláne kirúgnád ha valaki nem ért a dolgához, vagy bűncselekményt követett el.
Milyen megfélemlítés, milyen kommunista módszerekre gondolsz? Éltél akkor? Meghurcolták akárcsak a családtagjaidat, jelentettek róluk, rólad?
Bármilyen feldolgozhatatlan, állami szervek, intézmények demokráciában is vannak, csak az különbözteti meg őket a diktatúráktól, hogy vannak jogszabályok, amelyek kikényszeríthetőek. Viszont minden játék kétszemélyes: neked is be kell tartanod a szabályokat, meg az államnak is. Ha nem tartod be, akkor az ügyészség az eljárás lefolytatására hivatott szerv, ez a jogállam ismerve annak ellenére hogy ezt szeretik megkérdőjelezni.
Egyre több olyan ügy kerül bíróság elé, amelyekben roma származású magyar állampolgárokat vádolnak meg magyarokkal szembeni rasszizmussal. A Tavaszmező utcai ügyben már Kúria döntés is született a közelmúltban. Mindeközben keresve-kutatva is alig találunk eseteket, amikor a…..
Az Alaptörvénybe írt választójogi korlátozás után a új Polgári Törvénykönyv tervezete is szomorú bizonyítéka annak, hogy a Nemzeti Együttműködés Rendszere magasról tesz a fogyatékossággal élő magyarok állampolgári jogaira. A jelenlegi szabályozás a fogyatékos állampolgárok kirekesztésének…..
gaben77 2012.03.09 11:23:57
Kultúráltan ugyan, de meg kell jegyezni néhány dolgot. Nem elsősorban az ordító helyesírási hibákra gondolok, de azok is sokatmondóak. A legnagyobb baj az, hogy a TASZ-ban elég sok, komoly, alkotmányjogász üldögél, akik alapvető polgári jogi alapvetésekkel nincsenek tisztában. A kodifikáció főbb alakjai az ELTE Polgári Jogi Tanszékének tanárai, a TASZ egyes munkatársai pedig szoros kapcsolatban állnak az ELTE Alkotmányjogi Tanszékével, nem lett volna nehéz kapcsolatot teremteni.
A jogvédő szervezetek sokszor olyan, marginálisnak számító dolgokra koncentrálnak, amelyek mellett egyébként sokkal fontosabb dolgok is megjelennek - ez az új Btk. tervezetének a kritizálásánál olyan jellegű kérdésekben jelenik meg, hogy kell-e fizikai erőszak a nők bántalmazásához, vagy sem (ami természetesen nem elhanyagolható kérdés), de hogy eközben az élet elleni támadás esetén milyen körülmények között, és hogyan jelenjék meg a jogos védelem intézménye, arról kevésbé intenzívebb a diskurzus.
A Ptk. esetében jogvédő szervezetek - köztük a TASZ - egyrészt amiatt nyavalyognak, hogy nem lehet majd megélhetési (teszem hozzá én) perelgetést folytatni amiatt, mert valamely csoport tagjaként valaki a csoporthoz tartozása miatt sérelmet érzett. Ebben az esetben még megállhat az elképzelésük, biztosan lehet találni más eszközt az alapjogok megfelelő védelmére. A gondnokság körüli történések viszont egyenesen felháborítóak. A 2009-es tervezet álszent módon arra alapult, hogy nem fordulhat elő olyan állapot, hogy valaki teljesen cselekvőképtelen legyen. Mivel maguk az akkori kodifikátorok is rájöttek, hogy tarthatatlan a helyzet, ezért egy idétlen kifejezéssel - kommunikációra képtelen korlátozottan cselekvőképes személy - próbálták ezt feloldani, de reálisan belátható, hogy ez a fordulat a cselekvőképtelen személy megfelelője. Az ezen túlmenő, nyafogásnak ható kifogások emellett a támogató személy intézményét érintik most, melyet nem véletlenül vett bele a kodifikációs szakbizottság, jónak tartották, mint ahogy az előzetes nyilatkozat tételét is jónak tartották. A támogató személyt összecserélni a gondnokkal azonban súlyos tévedés lehet csak - a legnagyobb jóindulattal is -, mert a gondnok a jelen szabályozás szerint is elsősorban a házastárs, élettárs, hozzátartozó kell hogy legyen, csak ezek hiányában hivatásos gondnok. A gondnok tevékenységére természetesen szigorú szabályok vonatkoznak, többek között vagyoni kérdésekben elszámolási kötelezettséggel tartozik, és problémás esetek felmerülte esetén pedig közbeléphet a gyámhivatal. Teljességre törekvés nélkül meg kell még említeni azt is, hogy a gondnok főszabály szerint a korlátozottan cselekvőképes személyek esetében pont azon kérdésekben kell a jelenlegi szabályozás szerint eljárjon a gondnokolt véleményének figyelembevételével, amit a korlátozás alá vehető ügycsoportok közül a jogvédők ki akarnak emelni. A jogvédők törekvése oda juttathatna gondnokoltakat, hogy saját akaratukból mondjuk a híd alá költözzenek, mert ahhoz van kedvük. Figyelembe véve persze, hogy a híd alatt lakást alkotmányosnak és védendőnek tartják sokan a jogvédők közül, ez persze érthető törekvés, de mivel a gondnokoltnak elsődlegesebb az életéhez és az emberi méltóságához fűződő joga, ezért talán mégis logikusabb, ha a gondnoka adott esetben visszatartja attól, hogy a híd alá költözzön.
Következzen egy rendszeres kommentelőnk, bm613 igen részletes olvasói levele. A XII. kerület egyik szavazókörében voltam az LMP delegáltja. A társaság: egy profi jegyzőkönyvvezető hölgy, aki már 18. alkalommal dolgozott szavazáson, két 60 körüli hölgy és egy 40 körüli úr,…..
gaben77 2010.04.30 22:12:04
Nem akarom bántani a szerzőt, de lehetséges, hogy megszegte a bizottsági tagként tett esküjét, miszerint: "a szolgálati titkot megőrzöm." Voltam bizottsági tag, de nem a tapasztalataimra, hanem a törvényekre, rendeletekre hivatkozok.
1, A delegált nem utasítható, ezért nem köteles napközben feladatot vállalni, és nem köteles kimenni mozgóurnázni, csak mert az hagyomány. Ha nem akar menni, akkor az elnök kiküldhet egy választott tagot.
2, A választópolgár nem befolyásolható semmilyen eszközzel, a szavazóhelységben nem lehet plakát, pártlogó, kitűző, semmi. A bizottsági tagok a választópolgárok jelenlétében nem beszélhetnek politikáról. Elő van írva továbbá, hogy a választó csak a szavazat leadásának idejéig tartózkodhat a szavazóhelységben.
3, A mozgóurnázás nincs túlszabályozva, de a fentiekből, és a választás titkos voltából következik, hogy a bizottság tagjai nem állhatnak le cseverészni.
4, Ha a delegált tag valami törvénytelent észlel, azt jegyzőkönyvbe kell venni. Ha nem hajlandó erre a jegyzőkönyvvezető, ez esetileg egy nyilatkozattal, és két tanúval is igazolható. A jegyzőkönyv az esetleges jogorvoslat alapját képezheti.
5, Az előbbiből következik, hogy bár nem utasíthatja, csak figyelmeztetheti a delegálttársát a szerző, de felvetethet jegyzőkönyvet is, illetve tehet nyilatkozatot.
6, Az igazolás kérdése azért nehéz, mert nem gyűjthető, hogy ki volt szavazni és ki nem.
7, A delegált csak a pártjától kaphat ellenszolgáltatást, az állam egyedül a következő napra igazolja a munkahelyén.
8, A delegált részt vehet a jegyzői oktatáson, és a pártja is szervezhet neki képzést. Szerintem alapvető dolog, hogy ha valaki ilyen fontos munkában vesz részt, akkor legalább tudja mit csinál, főleg mert a szerepe az ellenőrzésre is kiterjed.
9, A lepecsételt, de fel nem használt szavazólapok érvénytelenekhez számolása hiba. Érvénytelen a leadott szavazat lehet csak, nem a fel nem használt. A lepecsételt, de urnába nem tett szavazólap rontott, amin ezt a körülményt jelzi a bizottság. Így történik az érvénytelen voksnál is, de arra csak a számláláskor kerülhet sor, értelemszerűen. Végezetül: a lepecsételt szavazólapok felhasználását tudtommal nem tiltja semmi.