Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kcics

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
  Az egyirányú forgalommal szembe kerékpározás engedélyezése heves ellenzést váltott ki a gépkocsivezetőkből az év elején. Néhány napja megnyílt az első budapesti belvárosi utca, ahol alkalmazták a KRESZ adta új lehetőséget. Beszólásokat viszont még kierőletni sem…..
kcics 2010.04.24 12:37:52
Olvasgatom itt a hozzászólásokat és sajnálattal látom, hogy nagyon nincsenek tisztában az emberek az alapvető ismeretekkel, így kezdjük az elején:
Város=lakott terület, ahol emberek élnek.
Nagyváros=még nagyobb népsűrűségű lakott terület. Városokban a magán-ingatlanok kivételével minden közterületnek számít. (utak, hidak, járdák, közterek, játszóterek,stb.) Régen nem volt se bicikli, se autó, se semmilyen modern közlekedési eszköz. A lovat és a lovaskocsit leszámítva. Mindenki gyalog, vagy valamilyen állati erővel hajtott járművel közlekedett. Durván fogalmazva minden közterület a gyalogos forgalomé volt, csak mellesleg használhatták lovaskocsik hajtása céljából is. A motorizáció során megjelentek a motorok és gépkocsik. A biztonságos közlekedés miatt célszerű volt leválasztani olyan területeket, ahol ezekkel a járművekkel úgy lehet közlekedni, hogy a gyalogosokat nem veszélyeztessék. Tehát a gépjárművek megtűrt közlekedési eszközök. Használhatják a városokat és nem az övék.
Még mindig mindenhol a gyalogosnak van elsőbbsége ezt ne feledje senki!!! Ha az úttesten van egy gyalogos, akár szabályosan, akár nem, mindig neki van elsőbbsége, mert ő van a legnagyobb veszélynek kitéve a forgalomban!!! (KRESZ)
Visszakanyarodva: A megépített utakat nem birtokolják az autósok, hanem használhatják. Most lehetne azzal jönni, hogy mert bezzeg a gyalogosok és biciklisták nem fizetik meg a benzin árába integrált adókat, így ne is használják az utakat. Könyörgöm... akkor gyalog se mehet senki a sarki boltba, mert ő sem fizetett az útalapba??? Mivel a járdákat is abból a pénzből építik... Mivel a gépjárművek teszik a legnagyobb igénybevételnek ki az utakat, így azok után kell adózni. És ez a közlekedési forma szennyezi a legjobban a levegőt, tönkretéve ezzel a levegőminőséget így természetesen pénzben tudják legjobban megtéríteni az általuk okozott kárt. Ennyi.
Magyarul: Autós, bringás, gyalogos elfér a városban. Gyalogos a járdán, bringás a bicikliúton, ha az nincs kiépítve, akkor az úttesten. Csak kulturáltan kellene közlekednie mindenkinek.
Érdekes módon engem nem szoktak ledudálni még akkor sem, ha véletlen szabálytalanul hajtok be egy egyirányú utcába. Ha annyira keskeny az úttest, hogy neccesen férnénk el, akkor előzékenyen lehúzódok a kocsi elől és intek egyet, hogy jöjjön nyugodtan és megköszönöm, mikor elmegy mellettem. Egy fejbólintás nem nagy áldozat a nyugalomért és biztonságért cserében. Ha kocsival közlekedem akkor meg szintén nem nagy fáradtság elengedni egy bringást, mert tudom, hogy neki mekkora energiabefektetés nulláról felgyorsulni az utazótempójára és nekem mennyibe kerül a lábfejemet megmozdítva újra felgyorsulni.

Az új egyirányú, mégis kétirányú utcákról. Szerintem rosszul közli a média, vagy a hatóság. A könnyebb felfoghatóság érdekében a folyamatot így a legegyszerűbb elképzelni:
Az egyirányú utcákat lezárták. Csak kerékpáros forgalom használhatja kétirányú közlekedés céljára. Tehát gépkocsi nem hajthat be, csak bringás. Ám ez nagy szivatás az autósokra nézve, ezért kapnak egy olyan könnyítést, hogy kocsival be lehet hajtani a széles "kerékpárútra", csak azzal a megkötéssel, hogy gépjárművel csak egyirányú közlekedés a megengedett. Természetesen a KRESZ szabályait betartva. Minden kereszteződésben jobbkéz-szabály van érvényben, kivéve ott ahol ezt más rendelkezés felül nem írja. (tábla)
Szerintem így logikusabban felfogható a dolog. Ja.. és nem elfelejtendő, hogy JOBBRA TARTVA közlekedünk!!!

Más: Aki nem hiszi, hogy békében és biztonságban tud autós és bringás együtt közlekedni, az menjen el Szegedre, vagy Hódmezővásárhelyre. Utóbbi városban van szerintem a legjobban kiépítve a biciklis közlekedési hálózat. Rengeteg bicikli tároló, és bringaút vagy sáv. Az autósok előbb gondolnak egy kereszteződésben a lehetséges kerékpárosokra és csak utána az autósokra. A szabályok betartatása nagyban köszönhető a rendőrségnek, akik keményen bírságolnak a kivilágítatlan bringáért és a zebrán száguldozókért egyaránt. Ám ezt is normálisan. Volt egy kampány, amikor a kivilágítatlan bringást figyelmeztették és kapott egy olcsó kis LED-es villogót. :)

Jó hosszúra sikerült, de ez van. Lassan készülődni kell a CM-re. :) Ja.. amúgy se zsidó, se mormon, se muszlim, se keresztény nem vagyok... se komcsi, se nyilas. Csak egy magyar állampolgár, aki élni szeretne egy nagyvárosban...
kcics 2010.04.24 22:51:32
@cso zsi: Ezek szerint nem olvasol pontosan:
"Még mindig mindenhol a gyalogosnak van elsőbbsége ezt ne feledje senki!!! Ha az úttesten van egy gyalogos, akár szabályosan, akár nem, mindig neki van elsőbbsége, mert ő van a legnagyobb veszélynek kitéve a forgalomban!!! (KRESZ)"
HA AZ ÚTTESTEN VAN A GYALOGOS.... tökmindegy, hogy hogyan került oda... onnantól neki van elsőbbsége. Ha ez az nagykörúton a villamos sínen van és ő le akar menni a járdára, akkor az autósnak kutya kötelessége ezt biztosítani neki.Természetesen csak úgy hogy mást ezzel nem veszélyeztet. Úgy, ahogy ezt Te is leírtad.
Amúgy kifejtenéd, hogy szerinted mi az a sok zöldség? :)