Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Buddha-ha-ha

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
span.Hlap {color:#444499;font-weight:bold;cursor:help}Miért olcsóbb Budapestről Frankfurton keresztül repülni New York-ba, mint Frankfurtból nonstop? Miért olcsóbb a jegy, ha kint alszok szombaton? Miért kerül az egyirányú jegy sokszorosába a retúrnak? Miért éri meg a társaságoknak…..
Buddha-ha-ha 2010.04.16 02:48:19
De talán a legjobb meghatározást egy hotellánc magasrangú managerétől láttam egy fórumon: „a yield management egyszerűen annyit jelent, minél hamarabb, minél több szobát a lehető legalacsonyabb áron kiadni, hogy a maradékért a lehető legtöbb pénzt tudjuk kifacsarni a kuncsaftokból”.

Hmmm, erre lenne egy jó nemzetközi szakszó: bullshit. :o)

Na jó nem akarok bunkóskodni, de Pély Barna szavait idézve: nem jön át!!! Szerintem talán valami félreértés csúszhatott a dologba, mert ez így nem igaz.

Kicsit lesarkítva a dolgot vagyünk egy 100 szobás hotelt, ahol a Rack Rate 100 euro.
Tehát fogok és eladok 80 szobáat kínai csoportoknak 30 euróért, a maradék 20 szobát eladom 200-t.
Nos ez 6400 euró bevétel.

Egy másik verzióban eladok 60szobát racken 100 euróért. Ez csak 6000 eurós bevétel, DE nagyobbat kaszálok. Hogy miért kaszálunk többet kisebb bevétellel? 40 szobával kevesebbet kell takarítani, kevesebb az energia, és a payroll.

Van pár mutató, amit figyelmbe szoktak venni.
OR (foglaltág), ARR (átlagár), RevPAR.
Korábban a foglaltság alapján mérték, hasonlítgattak, utána jött az átlagár és a RM (Revenue Management) egyik legfontosabb mutatója a RevPAR. Ez az előző kettő kombója.

Valamint nem elfelejtendő dolog a mi és a versenytársak piaci részesedése is.

Hogy hogyan is néz ki az életben az RM?

RM a hotel businessben is sok-sok elemzéssel jár. Egy jó RM stratégiát pár éves adatgyújtés és elemzés előz meg.
Figyelik a vásárlók szokásait, trendeket, hogy hogyan alakul a pick-up.

Következő lépésként szokták pl a napokat napokat tipizálni. Csinálnak mondjuk 5 típust. Event, Business high, Ordinary, Business low és Vacation.

Megnézik, hogy melyik napon az RM szintek milyen arányban foglalnak.

(RM szint - nagyon leegyszerűsítve! - a vásárlókat különböző homogén csoportokba sorolják. Ők az RM level-ek. Ezek a csoportok mind-mind más tulajdonsággal, jellemzővel bírnak. Pl két példa Public rate és Contracs. Árak, amelyek mindenki számára elérhetőek és pl szerződéses ár.)

Nos megtörtént a napok tipizálása.

Készítenek egy ideális mixet. Ideális esetben milyen az összetétel.

Ezek után levédenek bizonyos mennyiségú szobákat, az adott tipusú napoknak megfelelően. Így szépen biztosítva vannak a szobák.

A legújabb értékesítési rendszer a flexible pricing. Az árak a piacnak megfelelően változnak. Emelkednek és csökkennek. Ebbne az esetben meghatározzák a szinteket és beállítják a Price Triggereket. Ha elér a foglaltság egy szintet, az ár ugrik a következőre.

Tehát megvan a rendszer háttere, ezt kell értékesítés kövben alkalmazni és napi szinten foglalkozni vele. Reagálni a piaci változásokra, mert a típusok is válozhatnak. Az évek során az anap mindig BH, sajn a végén BL lesz, akkor hülyeség azt az ideális mixet erőltetni.

Kb ennyi. Ez is csak elég vázlatosan. Legolcsóbban eladni mindent és a végén facsarni??? :o) LOL
Üdv!