Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ednernyer

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Péter kicsit meglepődött, amikor az őt igazoltató rendőr azért büntette meg a szélvédő mögött pihenő első rendszáma miatt, mert úgy emlékezett, egyszer már megbüntette hasonló ügyben, ezért visszaeső: tegnap este belefutottam ismetelten ugyanabba a rendorbe aki kb. 2 honapja…..
A nyár eleji európai átigazolási szezon kifejezetten izgalmasan indult, és bár bankot még senki sem robbantott (Kaká és Lampard, a két legnagyobb kilőhető trófea még a helyén van), azért bőven van miről beszélni. De most nem Henry Barcelonába igazolásáról fogunk írni, bár…..
ednernyer 2007.07.06 00:50:09
Az igen tisztelt cikkszerző egyéni sorstragédiája, hogy olyan témában engedik szélesebb nyilvánosság előtt megnyilvánulni, melynek történeti, közgazdasági valamint üzleti-szociológiai hátteréről vajmi keveset hallott, tud és ért, sajnos.
Röviden az alábbiakról van ugyanis szó:
A nálunk szerencsésebb történelmű országokban a futballcégek - mint minden vállalkozás - eminens célja profit realizálása. A termék a futball, ennek élvezete az, amit mi, mint szurkolók szolgáltatásként kapunk (egyrészt pénzünkért – jegy, kábelTV díj, másrészt figyelmünkért – reklám). Bár valóban csábítóak a BL és egyéb címekkel járó bevételek, nem szabad elfelednünk, hogy azon kiegészítő termékek és szolgáltatások, melyek egy népszerű klub kínálatában megjelennek, többszörös bevétel-termelési potenciállal bírnak hosszú távon (pl. mezeladás, ajándéktárgyak stb.). A 2006/2007-es szezonban 39,592 millió eurós bevétellel a Milan kereste a legtöbbet a BL-en. Ez kb. egy „korai Backham” ára (MU-Real igazoláskor), ami ugye csak a mezeladásokból megtérült!
A szurkolók azért vesznek emléktárgyakat, mert kötődés alakult ki bennük a csapathoz (esetleg játékoshoz) azaz egy futball brandhez a hosszú távon színvonalas szolgáltatás, esetleg nemzeti, vagy egyéb önidentitás meghatározás eredményeként.
Tisztázzuk, hogy mi is a Real Madrid rendkívül patinás futball brandjének lényege! Úgy fogalmazhatnánk meg, hogy

„a Real egy olyan, spanyol központú vezető európai futballklub, mely SZÓRAKOZTATÓ, elsősorban TÁMADÁSOKRA ÉPÍTŐ JÁTÉKKAL és kivételes eredményességgel vesz részt a hazai és nemzetközi futballmérkőzés-sorozatokban”

Olyan, mint pl. a Mercedes (vagy lehet Jaguar, mindegy) az autóknál: eret vágnának a hagyományos Mercedes vevők, ha egy gyors (tehát eredményes), ámde stílustalan autót próbálna rájuk sózni a gyár. Természetesen a szép, de lassú sem volna sikeresebb! A Mercedes brand a két tulajdonságot EGYSZERRE szimbolizálja a piacon… csakúgy, mint a Real Madrid, épp ez emeli ki a Chelsea-k és Arsenalok közül az európai futball piacon!
A profitérdekeltség hosszú távon e brand értékének maximalizálására készteti a vezetőséget! A MÁRKA MAGA A CSAPAT! Nyerhetett akármit Capello, a cikk szerzőjéhez hasonlóan ő sem értette meg a lényeget! Nem volt helye a kispadon, mert degradálta a márkaértéket a csapatra kényszerített, élvezhetetlen játékkal, és így nem szolgálta a hosszú távú profitmaximalizálást!
ednernyer 2007.07.06 15:45:57

Sorrendben:
tb
ad1.) a futballedzők sajnos viszonylag ritkán oly formátumú szellemi kvalitások, hogy üzletstratégiai döntések meghozatalát jogosan várhatnánk el tőlük (bocs az okos futballedzőktől, nem nekik szólt)
ad2.) a Stoke esetében mélyen igazad van ugyan, ám úgy tűnik, mégsem értetted írásom lényegét: nem általánosságban foglaltam állást valamely játékstílus mellett/ellen, hanem konkrétan a Real Madrid tekintetében! Visszatérve az autós hasonlathoz: sohasem vártam el a Suzukitól, hogy stílusos, kényelmes és extra menetteljesítményű autókat gyártson. Elég, ha olcsó és megy! (bennmarad a bajnokságban)
Nem könnyű manapság, a taktikabuzi edzők korában stílusos játékkal eredményt elérni. De a Realnak ezt kell hoznia! Választhatja, hogy szar játékkal nyer, de akkor a rajongóinak egy része elpártol tőle. Amúgy batigolnak eredendően igaza lehetne, de az igazán nagy futballklubok működési erőtere már rég a globális piac.

És itt akkor térjünk rá bede írására:
Láthatóan kiindulópontod a kelet-európai üzleti szellem, a lehúzásra, azonnali meggazdagodásra törekvés primátusa! Nyilván ez akadályozta meg, hogy belásd írásom lényegét: HOSSZÚ távon kell profitot termelni! (a jövőbeli pénzáramok jelenértékét kell maximalizálni) Ez bizony nálunk szerencsésebb társadalmi berendezkedésű gazdaságokban általában így is megy…
Ismét autók: nyilván kiváló üzleti évet zárna a Ferrari, ha Opel Tigra színvonalú autót dobna piacra, Opel Tigra áron. Több millió darabot adhatna el (én is vennék, naná), de a márka-imázs leépülést valószínű nem élné túl, a valódi Ferrari vásárlók rövid úton elpártolnának tőle, míg hamar kiderülne: ebben a szegmensben nem ő a legjobb (nem neki van meg a szükséges magkompetenciája ehhez a piachoz). Lehet a márkán változtatni persze, de a Realnál úgy látták a vezetők, hogy van olyan pénzügyi és szakmai hátterük, hogy eséllyel maradhatnak az európai labdarúgás különleges gyöngyszeme.
Eheti(havi) rendhagyó heppiendes történetünket Mattv prezentálja, aki olyannyira magába szívta a napszemüvegben határozottan nézést, hogy az Andrássy úti Oakley-kimérésben is megszeppentek és ingyen kicserélteték neki szemüvege törött szárát. Persze nem első nekifutásra:…..