Regisztráció Blogot indítok
Adatok
|Barny|

0 bejegyzést írt és 28 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Valami furcsa előérzet miatt nem néztem meg múlt héten a Sony nagy csinnadrattával bejelentett bejelentését, pedig azt ígérték, hogy megmutatják a jövőt. Kicsit furcsa ez, tekintve, hogy az aktuális konzolgenerációban épp ők voltak azok, akik annyira meg akarták mutatni, hogy…..
Kész, a Wikipediára is felkerült a THQ szócikkéhez, hogy "Defunct: January 23, 2013", vagyis a nagy múltú kiadó tegnap megszűnt létezni. Írtunk már róla korábban, hogy milyen rossz üzletpolitika miatt mentek csődbe, és decemberben még úgy tűnt, hogy egyben eladják az egészet 60…..
|Barny| 2013.01.24 16:22:41
@Szia, Máté vagyok:

"de ha ki is jönne egy harmadik rész, akkor biztosan a japán piacra tekintettel átokozott "mangásítás" áldozata lenne ez a remek univerzum."

Mert aztán a Football Manager, Total War, vagy az Aliens: Colonial Marines aztán nagyon "mangás".
|Barny| 2013.01.24 20:44:34
@Szia, Máté vagyok: Nem játszottam a Homeworlddel, csak annyit tudok róla, hogy RTS. Az a stílus meg nem igazán populáris Japánban, szóval a "mangásítástól" kár félned.
Itt egy pár sor a könyvről W. kolléga tollából. Olvassátok, olvassátok. Amúgy Bengáziban vagyok, nincs net (?), de twittelek. Cső...
Pénteken megígértem az Imperium Galactica-cikkben, hogy külön posztot kaptok arról, miért nem készült el az Imperium Galactica III, illetve hogy miért volt helyette két másik űrstratégia három fejlesztőcégtől. A történet tanulságos, és egyik szereplője sem lehet büszke rá.…..
Tegnap megvolt a Pixelhősök parti, ahol egyedülálló produkciót láthattak a nézők: egy asztalnál olyan veterán gamer újságírókat, mint CoVboy, Martin és Shy. Volt velük egy kicsit szétesett kerekasztalbeszélgetés is, ebből következik egy részlet. A kérdés az volt,…..
|Barny| 2010.12.05 19:03:59
@xboxer: Pedig igaza van CoV-nak. Ha játékmagazint akarsz csinálni, akkor óhatatlanul meg kell felened a kiadók/terjesztők ilyen-olyan elvárásainak. A pénzgyárnak szánt blockbusterjük legyen szépen értékelt, a szar pedig ne legyen annyira szar az értékelésben. Nem véletlen, hogy a nagy lapok is csak az ágrólszakadt kelet-európai fejlesztőkkel, és/vagy a kisebb kiadókkal szemben mernek izmozni, egyébként minden "nagy" cucc értékelése instant 80%-ról indul. Esetleg még oda mernek ütni olyan játéknak, ahol nem a HC gamer a célcsoport.

Aztán ha nem úgy irsz/értékelsz ahogy tetszik a nagyobb kiadóknak, akkor szépen feketelistáznak, vagyis nuku hirdetés, semmi exkluziv anyag, talán még a press release-eket se küldik el neked. Ennek jó példája volt, mikor a Kotaku-t (ami azért játékos blog fronton a nagyobbak között van) a Sony Home kiszivárogtató cikke miatt úgy letiltotta a Sony és minden csatolt cége az infó és pénzcsapról, hogy "öröm" volt nézni.

Persze ezzel együtt lehet élni, meg lehet kötni a kompromisszumokat, de azon a ponton megszűnik az egész hobbinak lenni, és átmegy egy egész más státuszba.
|Barny| 2010.12.05 19:18:20
@_Venom_: A hobbit úgy értettem, hogy egyúttal szereted is csinálni a munkádat.
Egyrészt gyorsan tegyük tisztába, mi is az az ESRB: Entertainment Software Rating Board, vagyis az a bagázs, akik az USA-ban és Kanadában forgalmazott játékokról megmondják, hogy akkor hány évesek milyen nemű szülő közreműködésével játszhatnak a termékkel, miután azt a…..
|Barny| 2010.10.05 10:46:43
@moli: Ezt én is tudom, de ha jól emlékszem akkor erre sincs semmilyen konkrét törvény (de ebben nem vagyok biztos), csak "szokásjog" alapján nem árusítanak a terjesztők ESRB rating nélkül.
|Barny| 2010.10.05 22:17:36
@MrEd: Szerintem alapjában értetted félre a kommentemet.

"de igyekeztem a legmagasabb wtf-faktorral rendelkező lépést kiragadni"

Ami finoman szólva is nem úgy van ahogy leirtad, lásd a kommentem. Vagy mi WTF faktor benne? Az, hogy a kiadónak kell egy videót benyújtania? Nyilván a kiadó ismeri töviről hegyire a játékot, arról nem is beszélve, hogy kissé komplexebb cuccoknál előfordulhat, hogy bizonyos dolgokat csak X újrajátszás után lehet megtalálni, például easter eggek.

Persze el tudom képzelni, hogy valaki a kiadónál az egész gameplay-ről bekér videót, például azért, hogy majd ők megvágják. Vagy tényleg hülyeség faktor van benne a kiadó részéről, de azt meg nem igazán értem miért az ESRB-nek kell felróni.

"az említett kérdőív sem utolsó a marhaságok listáján"

Ugyancsak, mi marhaság a kérdőivben? Oké, én még nem láttam személy szerint ilyet, de ahogy olvastam olyan dolgokra kérdeznek rá, mint játékstilus, kontent, stb., tudtommal azért, hogy egy FPS-hez nehogy olyan arcot rendeljenek, aki mondjuk Barbie Fashion Designert szokott ratingelni. Tévedés jogát azért itt fenntartom.

Félreértés ne essék, az ESRB szerintem is részlegesen sóhivatal, de akkor meg tényleg olyanokon kéne elmélázni, ami valóban hülyeségnek tűnik józan ésszel. Például hogy sima háziasszonyok is osztályozzák a játékokat, holott szerintem ilyet inkább pszichológusnak kéne csinálnia. Vagy legalábbis valamilyen képesitéssel rendelkező embernek.

"De a poszt lényege mégsem ez volt"

Ettől függetlenül tévedés(ek) van(nak) az első részében, persze az már a Ti dolgotok, hogy mennyire vagytok igényesek ezen a téren. A kommentem amúgy abszolút nem a trollkodás szellemében született, a blog hiánypótló Magyarföldön, csak gondoltam tévinformációkat azért nem kéne közölni.
|Barny| 2010.10.05 23:38:56
@bullseye: Tény hogy elkalandoztam a két hozzászólás során, a fő problémám egyébként az volt, hogy tévedés van a bejegyzésben. Ilyenre pedig szerintem műfaj nélkül (akár publicisztika, akár technikai leirás) azért illik figyelni. De még egyszer, abszolút nem trollkodni akartam és épitő jellegűnek szántam a kommenteket.
Sci-fi is, játék is, mégsem Starcraft, ilyen is ritkán esik meg mostanában. Lezajlott az Eve Online űr-MMO-ban a Hulkageddon 3 nevű, játékosok által szervezett esemény, aminek keretében egy hét erejéig elszabadult a pokol, és mindenki, akinek bármilyen szinten hadra fogható…..
|Barny| 2010.08.04 09:32:51
@Giraffa: Jó hogy felkavarta, de én pl. anno azért hagytam ott az EVE-et, mert (az időhiány mellett) a CCP egyre inkább akarta kifelé terelni low-secbe és 0.0-ba az embereket, illetve a high-sec-ben való harcolászás sem tetszett különösebben. Mint ahogy korábban én is főként bányászkodtam missionözés mellett, illetve Hulkkal rendelkeztem, ezért rám már csak a hír is hidegrázást hoz (költői túlzás). :)
|Barny| 2010.08.04 15:28:58
@Giraffa:

"az igazi közösségi és egyéni élmény pedig 0.0-ban és low-secben van"

Javíts ki ha tévedek, de 0.0-hoz nem árt napi X óra, fixen EVE-re fordítható idő. Akár egy corp tagja vagy (ahol elvárás, hogy ténykedjél, többé-kevésbé rendszeresen), akár bérelsz területet egy corptól 0.0-ban (ehhez meg a pénzt kell megkeresni).

Tehát fogalmazzunk inkább úgy, hogy a 0.0 a diákok/egyetemisták/lottómilliomosok/alvászavarosok terepe, a high-sec meg a dolgozó emberé. :)
Az Apple megszívatta magát az iPhone 4 dizájnjával, mostanra nem nagyon lehet vitatni, hogy ebben a formában tervezési hiba az antennaként is szolgáló fémkeret. Mert hiába szép a telefon, ha telefonálás közben eldobja a jelet (és ha csak a júzerek egyszámjegyű százalékánál…..
|Barny| 2010.07.17 13:00:51
@rootshaper: Köszönjük, kinyirtad a topikot. Mindjárt jönnek az ugrásra kész Apple-droidok.
A játékiparban, mint minden más iparágban, sok nagy istenbarma is megfordul. Olykor ezekből csak egyszerű tesztelő lesz, olykor a regionális kommunikációs vezetőségig viszik, de akadnak olyanok is, akik igazán magasra jutnak. Ahol persze jobban kitűnik, hogy mekkora nagy suttyók. A…..
|Barny| 2010.05.18 12:29:52
@Szedrencs: Nincs semmiféle szerződésük, ha jól emlékszem 1998 óta a Vivendi Games tulajdonában voltak (tehát a Vivendi adta ki a játékaikat), és az Activision fúzió óta az Activision tulajdonában vannak. Tehát nem mennek ők sehova, maximum idegileg tönkre, ha Kotick szivatja őket.

@Hancu: Romero kapcsán egyezzünk ki abban, hogy jó (level) designer, és Carmacket képes volt ellensúlyozni. Legalábbis eléggé egyértelmű, hogy kinek volt igazán szava a Masters of Doom könyvben, miután oldalakon keresztül ecsetelte az író, hogy Carmack hogyan repesztett a turbós ferrarival, és álmodta az engine-jeit. :)
|Barny| 2010.05.18 12:32:47
@|Barny|: Ami még kimaradt, és hozzászólást nem lehet editálni. Romeronak tipikusan Molyneux szindrómája van (illetve fordítva, Romero előbb taknyolt), lényeg az, hogy attól még, hogy jó designer vagy, studio director nem feltétlenül leszel. Sid Meier példáját kellett volna követniük, valaki viszi a bizniszt, ők meg a kreatív gyeplőt tartják a kezükben.
|Barny| 2010.05.18 19:48:23
@Sam. Joe: "Örülnék egy CiV 5-nek."

Szeptemberben jön.
A Pirates-cikk alatt két játékot, az Időrégészt és az Impossible Mission II-t szavaztátok meg. Egy paraszthajszállal az utóbbi nyert, mégis az előbbi jön, mert az Impossible Mission II-höz mindenképpen szeretnék meginterjúvolni egy magyar fejlesztőt, csak nem olyan könnyű…..
A héten nem volt időm szerdai retrót és képregényt összedobni, kárpótlásul viszont indul még egy, alkalomszerűen jelentkező rovat, amiben bulvárgyöngyöket hozunk fel majd a játékörténelem tengeréből (és legyen ez az utolsó képzavar a posztban): legendás balhékról, régen…..
|Barny| 2010.05.06 09:25:51
@Stöki: Akkor kérd el Hancutól, mert alapmű, szerintem neki megvan. :)

Közben megtaláltam egy blogon a részletet a könyvből, akit érdekel hogy Jobs mennyire volt büdös, fussa át. :P

---
It’s around this time that Steve Jobs came to Atari, described as a “20-year-old Ho Chi Minh”. He was a scruffy kid who smelled bad and had weird hippy habits and also generally wasn’t the most liked kid on the block. Although he was incredibly talented and very intelligent. Jobs wanted to go to India to meet his guru, so Al Alcorn gave him a one way ticket to Germany to fix some machines on the way, which Jobs did with amazing ingenuity.

When Jobs returned to Atari, he worked on the soon to be run a way hit Breakout. In order to cut costs, Bushnell had a competition that said if you could reduce the chips to be required on the circuit-board, you’d get $100 for every chip removed and a $1,000 for every chip below 50. At the time Jobs was working on the Apple II, he turned to his partner Steve Wozniak to help him in optimizing Breakout’s circuitry. Wozniak was able to remove over 50 chips from the game, but the design was so good that nobody could replicate it. Jobs still received a $5,000 bonus but he only told Wozniak he received $750 and gave him 50% of that which was $375. Wozniak later found out that Steve had lied to him.
|Barny| 2010.05.06 10:01:15
@Sün‼: Wikipedia:

Atari was unable to use Steve Wozniak's design. By designing the board with as few chips as possible, he also cut down the amount of TTL (transistor-transistor logic) chips to 42. This made the design difficult to manufacture—it was too compact and complicated to be feasible with Atari's manufacturing methods. However, Wozniak claims Atari could not understand the design, and speculates "maybe some engineer there was trying to make some kind of modification to it". Atari ended up designing their own version for production, which contained about 100 TTL chips. Wozniak found the gameplay to be the same as his original creation, and could not find any differences.