Regisztráció Blogot indítok
Adatok
prikul

0 bejegyzést írt és 38 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A jó megőrzése és erősítése fontosabb, mint a rossz kitépése, eltüntetése.  Jézus arra hív minket, hogy sokkal inkább foglalkozzunk azzal, hogy a jó erősödjön és növekedjen bennünk, mint a rosszak kitépkedésével, megszüntetésével. Hogy nehogy az történjen, hogy a…..
Az éhezés, az ínségünk, a nélkülözésünk akkor válik elviselhetetlenné, amikor lelki szárazsággal jár együtt. Amikor azt érezzük, hogy nem csak, hogy nélkülöznünk kell, de egyedül kell járnunk a pusztában, a szabadság útját...
prikul 2011.05.28 01:35:23
kerdeseink „She is black” 2011.04.19 23:57:00
Ez Mózes válasza a kérdésre, hogy milyen Isten – a vicc szerint… Egy barátom unszolására én is elolvastam a Viskó című könyvet. Bár nekem összességében kicsit túl amerikai, volt egy-két dolog, ami kimondottan tetszett, és volt, ami elgondolkodtatott. Például…..
kerdeseink Mire várunk? 2010.12.01 11:27:00
Elkezdődött az Advent, és megfogalmazódott bennem a kérdés: mire várunk? Kérdésem elsősorban a keresztényeket érinti. Mások nem nagyon várnak, vagy? Nekem úgy tűnik, hogy az egyházi liturgián belüli várakozás, a Jézusra való várakozás, vagy inkább a második eljövetelére…..
prikul 2010.12.04 15:44:07
Mire való az advent? Mire is várunk?! Megörültem kérdésednek, elgondolkodtató – bár a végkifejlete nem teljesen azonos az én problémámmal, legalább most leírom…:)
A környezetemben sokan azt gondolják, hogy az adventi idő is olyan, mint a nagyböjt. Azt hiszem, ez még a régi hagyományokból jöhet…
De, jó lenne megérteni, hogy az adventnek nem teljesen ugyanaz a „módja”, mint a nagyböjtnek. Adventben nem az együttérzésen van a hangsúly, hanem a várakozáson!! Persze a Húsvétra is várunk, de annak az előkészületi ideje sokkal másabb, azt gondolom. (Mondjuk elgondolkodtató, mit csinálunk, amikor nagyon várunk valakit. Ki, hogy készül. Külsőleg és belsőleg. Persze, takarítunk, rendet rakunk, helyet készítünk… felkészülök, miről szeretném kérdezni, mit szeretnék mesélni, miről lenne jó beszélgetni, mivel kínálom meg vendégem, felkészülök az életritmusára, hogy aztán össze tudjunk majd csiszolódni, stb…)
Engem mindig nagyon érdekelt, hogy akik nem keresztények, nem hívők, ők ilyenkor mire várnak? És karácsonykor mit ünnepelnek valójában?
@Takana: Itt jön a kérdésed… megvallom őszintén én ennyire nem figyeltem az olvasmányokat…:S de, ha az alapján gondolkodunk, amit elmondtál, akkor jogos a kérdés: „mire várunk? Mire való az advent, hogy hatásosabb legyen az emlékezés?” (Azt hiszem egész hosszú lesz az ezen való gondolkodásom ideje.. ;))
Hát, nem tudom ki mit vár - vagy kell-e várnunk... de… azt hiszem, az emlékezés és a várakozás szoros összefüggésben van az emberben. Vajon mi az emlékezés valójában? Megjelenik benne valami/valaki, ugyanakkor várakozásra, vágyódásra készteti az embert. Ez a paradoxon, mint amilyen az ember egész élete és maga is, jellemzi e két fogalompár kapcsolatát…
Én nem tudom, ki mire vár, én jelenleg arra várok, hogy megszülessen bennem… vmi (vagy valaki). Nemrég hallottam, amivel teljesen egyet kell értenem: „A hitben nincs olyan, hogy egy helyben toporgás. Vagy előre, vagy visszafelé haladunk”. Azt gondolom, ha igyekszem megragadni minden évben az advent, a nagyböjt, a vasárnapok, a mindennapok lényegét, értelmét, feszültségét, akkor mindig esélyt adok Istennek, hogy egy újabb ”mozzanattal” gazdagítson engem Ő magából; hogy hagyjam, hogy amikor Ő akar, és amikor én akarom/vagy nem akarom, be tudjam fogadni, meg tudjon születni bennem valami Belőle…
prikul 2011.02.20 01:14:43
Ha úgy tűnne, hogy Ő nem jön, akkor menjünk Elé mi, és adjunk hálát Neki, hogy feltáruljon a közelsége...
olykor találkozom kisgyerekes anyákkal, és manapság már - tanulás végett is - figyelem őket  hogyan fegyelmeznek, vannak, akik szigorúbbak és vannak ’lágyabb szívűek’. És elkezdtem gondolkodni ezen a fegyelmezés-dolgon. Alapjában véve azt gondolom, hogy a nevelés…..
prikul 2010.11.30 10:41:10
@Takana:
Lehet mégse velem kéne blogot írnod – kissé megkésettek a reakcióim…:) viszont tény, mintha magunkkal beszélgetnénk – de lesz ez még így se…;)

A fogalmak pakolását én is inkább kihagynám most.
Azt gondolom, jobb esetben először nővé válunk, azután anyává… de az sem baj, ha az anyaság tesz nővé. Azonban teljessé az anyaság (is) tesz.
Én mindig úgy gondoltam, hogy egy nő egy férfi mellett tud nővé válni, s fordítva, a férfié férfivá nő mellett. Hogy egymást teszik azzá, amik.

„abban viszont biztos vagyok, hogy az otthonteremtés, elfogadás, ezek nagyon anyai dolgok”
Miért gondolod ezeket annyira anyai dolgoknak? S ez akkor kizárólagosan vonatkozik nálad az anyai kategóriába, vagy átfedéssel akár az apaiba?? (Én nem látom ezt annyira anyai dolgoknak, de azt hiszem, ha belegondolok egy-két előttem példakén álló család életébe, akkor nagyrészt valóban így van – jobb esetben azonban nem…)

Erre én is kíváncsi lennék: „vajon, ha a nőnek a saját gyerekét kell nevelnie, az más?” s hogy „megváltoztatja-e a fegyelmezési technikáját ez a fajta érzelem?”

És elérkeztünk arra a pontra, amiben megfogtál: „miben más az apa és az anya szigora?” „pont ezt keresem, h miben vagy hogyan?” – én is:) még nem találtam meg a választ… nem tudom, hogy ezek mennyire típus, és mennyire férfi női szerepek kérdése. Ha megnézek egy olyan családot, ahol az anyuka a dominánsabb a nevelésben, s ezt összevetem azzal, ahol az apuka… hát, fogós kérdés… de talán mindkettőnél közös, hogy a szigor következetes, az apa (még ahol csak néha is) megjelenő szigorát, nevelését, és szeretetét valahogy racionálisabbnak vélem. S ezzel nem azt mondom, hogy az anyáé nem racionális, csak valahogy talán kicsit több benne az érzelem… (egyelőre ebben próbáltam megfogni ezt a kérdést, több-kevesebb sikerrel…:))
prikul 2010.12.07 09:19:27
@Takana:
otthonteremtés, elfogadás: "az anyaság is el- és befogadással kezdődik" - ez nagyon jó gondolat. már régebben hallottam, vagy megfordult a fejemben, de most valahogy nem állt össze eddig. köszi!

"tényleg így gondolod?" - igen! ;) Vagy te nem így látod? Te hogy gondolod? (Egyszer beszélgettem erről egy férfival, aki cölibátusban él, és szerinte nem csak így válhatunk azzá, amik vagyunk. Én viszont azt gondolom, hogy oké, lehet, viszont enélkül sokkal nehezebb. S igazán csak egy (leginkább teljes értékű, jó) kapcsolatban válhatunk férfivá és nővé. Szerintem ez a természetéből adódik… hogy élet van valakiben, hogy egymáshoz kell csiszolódnunk, folyamatos megsemmisülés és önmegvalósulás, hogy egyre jobban megértem a másik nemet, így egyre inkább azzá válok, ami vagyok…)
Szent Pál még olyan szépen, olyan egyértelműen megírta a Bibliában, hogy mulier taceat in ecclesia (a nők hallgassanak az egyházban)! (Vö. 1Kor 1,34). Bezzeg akkor még rend volt! Nade manapság, hogy a nők nem átallnak fedetlen fővel megjelenni – és imádkozni! i-mád-koz-ni!!…..
prikul 2010.11.05 16:12:21
A nők szentelése a problémákat nem oldja meg - ez tény, nem is a problémák, hanem igény miatt valósulna meg, ha megvalósulna.
A cölibátus eltörlése sem oldaná meg a problémákat - sőt, lehet, erősítené. A cölibátus értékességének (újra)felfedezése, annak helyes és felszabadító megélésére való példák és "nevelés", ami által talán el lehetne indulni egy jó úton...
A házas házasságában éli meg szexualitását, szexuális igényét, míg a cölebsz életű cölibátusában, abban az aktivitásban, amiben másokért él. (s bár a házasságban is teljesen a másikért, s másokért is élünk, nem úgy, mint egy szerzetes vagy pap)
Lényegében egyetértek kaleidoscope nézeteivel.
Egyszer arra jutottam, ha egy férfi szeretne anya lenni, akkor pap lesz, ha egy nő szeretne pap lenni, anya lesz. Persze ez nem törvényszerű (asszem mintha Kis Szent Teréz is játszott volna "paposdit" gyermekkorában, mégsem lett családanya, illetve nem mindenki fejében fordul meg ilyen, aki ezt vagy azt az utat választja). A lényegét értsétek. Szerintem, hogy egy nőnek van olyan vágya, hogy pap legyen, az annyit jelent: megértette a papság lényegét. Istent minden ember tudja "szolgálni" - hisz erre vagyunk hivatva, minden egyes ember, hogy vissza tudja adni Neki, amit kapott Tőle... Az tény, hogy a nőnek még pluszban le kell mondania arról is (ha a szerzetesi hivatást választja), hogy saját gyermeket szüljön.., ez nagy lemondás - a ffinak ezt az egyet nem kell megtennie.
Én meg Józsi bácsit is elfogadom papnak, attól függetlenül, hogy a kocsmában ülve jól kibeszélik magukat, vagy bármi más...
Egyébként... azért az túlzás, hogy minden gyermeket magáénak érezne egy nő. ilyet még nem láttam. olyat viszont már igen, hogy eldobta saját gyermekét, vagy szülés utáni másnap otthagyta a férfit és a gyermeket - itt aztán igazán erős lehetett az a "természetes" kötelék... ami nem tagadom, bizonyosan van. csak ne gyártsunk sztereotípiákat.
feminista/ekkleziológiai megj-hez: lehagytad a második tagmondatot - hanem hogy a társadalom nem engedte/i érvényesülni őket. azaz(más oldalról megközelítve): válasszak - karrier vagy család... (sztereotípia?-nem ez a tapasztalatom...)
és hogy vajon Jézus miért választott (csak) férfi apostolokat? kérdezzük meg őt. abban a korban más elképzelhető lett volna?
és miért egy asszony ment a sírhoz először? abban a korban egy nőnek a szava nem sokat ért... és hopp - néhányan ugrottak is: mégis - vagy épp ezért? és János miért várta meg idősebb apostol-társát, hogy az előremenjen? stbstb...
egyébként szerintem sincs "rangbeli" különbség az életformák között. s a valódi különbségek csak segítenek önmagunkra találásban (amik még akár társadalmi szerepekben is megnyilvánulhatnak). De sajnos, ahogy Jézus partnerként kezeli az egyházat, nem mindig volt és van ez így a férfiak és nők között is...
kerdeseink mindent lát 2010.09.19 22:36:00
Nemrégiben kezdtem el gondolkodni azon, hogy vajon mit tanít, hogy Istent ilyen mindent látó szemként (is) ábrázolják/juk. És hogy számomra igaziból ez mennyire idegen, és kicsit félelmetes is. Kicsit ilyen "big brother", és ami legjobban zavar, hogy mennyire…..
prikul 2010.09.22 17:09:03
Én egy emberről hallottam ilyet (ha tényleg így volt), és még „híres” is..: kiöntötte a tintát a szőnyegre, és rájött, hiába tisztítaná ki, Isten akkor is látná azt. elment wc-re, és eldöntötte, hogy utálni fogja Istent, mert állandóan megfigyeli. …
Hasonló nézőpontja lehet az embernek, hogy uralkodó az Isten. Nem tudom mennyire függhet össze ez a kettő (előfordulhat összefüggés, de nem minden esetben…) kérdés, hogy van-e különbség a harag és az utálat között…? vagy, hogy aki azt mondja, utálja, az nem csak haragszik-e?!
eddig engem nem zavart ez a megfigyelés. Sőt. Úgy voltam vele, hogy felőlem – ha neki ez jó… de én akkor is megteszem, amit akarok, még ha az esetleg neki nem is tetszik.
(Na, egyébként ez a gyónásban jött elő nekem régebb, mert én meg azon gondolkodtam sokszor, hogy ha Ő úgyis lát mindent, akkor meg minek még egy másik embernek is elmondani mindent – bocsánatot kérni Tőle egy másik ember előtt… hm… na mind1..)
de jó a pozitív jellegű kérdésed… mert azt hiszem, egy ideig inkább csak úgy voltam vele, hogy ez inkább egyfajta biztonságérzetet adott, hogy van valaki, aki állandóan, minden pillanatban velem van, és lát… még akkor is lát, amikor én nem akarom, hogy velem legyen – és akkor nincs velem, de lát. (persze ki tudja, hogy vannak ezek a dolgok…)
(egyébként nem is tudom, honnan jön ez a mindent látó szemű Isten – inkább szeretem az Isten országa köztetek van kifejezést…)
Mert a megtérés mindenek előtt azt jelenti, hogy újra szóba állunk az Istennel.Minden kiengesztelődés egymással is, Istennel is, kommunikációval kezdődik. Még akkor is, ha szavaink a fájdalmaink vagy sebzettségünk szavai, vigyük oda Istenhez. A szavainkat vigyük, azt amink van, és…..
prikul 2010.07.10 00:23:52
kerdeseink lényegre figyelve 2010.05.14 15:02:28
Ti mit tennétek, ha világossá válna számotokra, hogy pusztán néhány napotok, max egy-két hetetek van hátra az életből? A napokban több csoportot is vezettem külföldön, s az egyikben volt egy középkorú hölgy, akinek már hosszú ideje elhúzódó rákos daganata van, s ráadásul…..
prikul 2010.07.05 19:36:09
hát igen, nem könnyű téma. és nem is szeretem, be kell valljam. de attól még fontos, máskülönben én sem gondolkodnék rajta olykor...
amikor @ázebra feltette a kérdést, válaszoltam rá. az a baj, hogy mielőtt elküldtem volna, elveszett az iromány, s azóta azzal együtt a fejemből is a gondolat... de van helyette másik (vagy még az is lehet, hogy hasonló, mint az volt)
tehát most az jutott eszembe, hogy mindenképp szeretnék szabadabban élni. persze először ehhez fel kéne előtte dolgoznom a sokkot, és ami számomra minden élethelyzetemben a legnehezebb talán: ELFOGADNI az adott szituációt, helyzetet. Ez nekem legyen akármilyen kis dolog, nagyon nehéz. Ha az én döntésem, ha nem.
Lehet, hogy a 'nincs más választásom' segítene ebben, és akkor el tudnék kezdeni szabadabban élni. Nem sajnálni semmit, és SZERETNI!! Bátran megtenni és kimondani, amit meg kell, és ki kell mondani, nem félni a következményektől, és nem sajnálni utólag! Vidáman, boldogan élni a napjaim - talán ez lehet kicsit az, amit @ázebra írt, jellé válás a környezetünkben.
És lehet... elkezdenék imádkozni - de úgy tényleg, és őszinte bizalommal.

Nemrég hallottam egy történetet. Egy fiatal házaspár gyermekénél még magzatként megállapították, hogy nem lesz egészséges, agyának egy területe nem működik. Sokan imádkoztak, egészségesen született meg. Pár hónappal később daganatot találtak a csecsemőnél. Jártak kezelésre, sokan imádkoztak, egyszer eltűnt a daganat.
Persze most durván leegyszerűsítettem a 'történetet', ... de... aki érti, értse meg...
hát, egyelőre ennyi...
kiderült már rólam, hogy nő vagyok?...előjáróban: nálam a pasi szó egyáltalán nem negatív, sőt... Lazább, élettelibb és életközelibb, mint a férfi szó. Kérdésem pedig nem bántó, csak esetleg nem megszokott...Szerintetek milyen szexuális kisugárzása van (volt) Jézusnak?…..
prikul 2010.06.14 10:59:12
@andrisi: nekem az értelmét a kérdésnek az adja, ami a többinek.
engem inkább Jézus emberségéhez visz közelebb. szal nem annyira vicces a kérdés, mint elgondolkodtató. mert komolyan: ki szokott ezen elgondolkodni? pedig egyet kell értsek egy nemrég barátom általi kijelentéssel: kapcsolataink 80%-át a szexualitás határozza meg. Miért lenne kivétel Jézus, Isten? miért ne beszélhetnénk erről, amikor az embert legnagyobb százalékban határozza meg, és foglalkoztatja ez a kérdés?
És mivel ő is ember volt, neki is volt/van ilyen. És volt (van?) szexuális élete. Ezért most ne tegyetek máglyára. Mert ebben nincs semmi rossz, sőt. és hogy ezt hogy élte meg (amit kb az egyház is tanít...) azt számomra egy tisztaságát hitelesen megélő ember világítja meg, és hiteti el velem...
De érdekesnek találom Takana felvetését... hogy milyen lehetett ez a kisugárzás...furának tartom a kérdést, mert ahogy írod: "annak, akiknek nagyon erős szexuális kisugárzásuk van, és vannak, akiket ismerve olykor csodálkozom, hogy hogy lehet gyereke... ;) És azt se mondanám, hogy a kor vagy az életállapot a legmeghatározóbb".
hát szerintem mindenkinek van ilyen kisugárzása - ok, vannak, akik ennek észlelését elnyomják, vagy nem engedik felszínre hozni, befogadni - de épp, akiknél én nem érzem ezt a kisugárzást (és azt mondom - jujj...), annál Te érzed, s akiknek csodálod, hogyhogy van gyereke, annál meg én érzem ezt... így lehet...
sztem... szal itt akkor most azt kérdezném... mit is értünk szexuális kisugárzás alatt?
kerdeseink Új kapcsolat - ban 2010.05.30 21:43:00
Személyes tapasztalatom is, de eddig úgy tűnt mások is küszködnek ezzel vagy hasonlóval. Kérdésem a múltról és a jelenről szól: hogyan lehet, tudod elengedni mindazokat az élményeket, emlékeket, sebeket, melyek megkötnek a jelenben? Mikor megfogalmazódott bennem a kérdés,…..
prikul 2010.06.02 17:36:05
bakker. ez a kérdés kísért... ha valaki tudja a választ, vagy legalábbis rendelkezik valamilyen megoldási lehetőséggel, kérlek, írjon. én eddig még sosem kaptam rá választ, és nem is jöttem rá magamtól sem...
egy gondolat jutott eszembe, ahogy másodszorra is elolvastam: a MÁSIK segítségével. vannak embereink - ha vannak, vagy emberünk -, és ők segíthetnek - azaz mi is nekik. hogy? talán azzal, hogy elfogadnak, s figyelnek érzékeny pontomra. eközben azonban nekem is tudatosítanom kell, hogy ez és ez emlékhez, élményhez, vagy akár sebhez kötődik. Ha seb, akkor igazán nehéz. De szerintem ilyen az ember. Amik rossz emléket idéznek fel, azokat kerüljük: helyeket, szituációkat, helyzeteket, stb... De ezeken mind lehet és kell is szerintem változtatni. Teljes görcsben én sem maradok - még ha nem is tudok teljesen feloldódni, felejteni - de valamennyit nekem is kell (a másik figyelme mellett tehát nekem is meg kell tennem így a magam részét). Így kialakulhat egy olyan kompromisszum, amelyben már otthonosan tudunk (ha akarunk) mozogni mindketten.
Ha nincs emberem épp valamiben, akkor ezeket a kis lépéseket magamban kell megtennem, ami nehezebb, de talán odafigyeléssel és kitartással, s ami a legfontosabb, IDŐt hagyva, sikerülhet...

amiket most leírtam, van, hogy működik. de az igazán nagy sebek eddig környezetemben is látom, hogy élnek, és bennem sem szűntek... nem tudom, erre van-e megoldás - mint az, hogy megbocsátás és felejteni próbálás. egyszer ezt a választ kaptam erre. lehet nem hülyeség. de ez a jövő titka...
Volt már olyan élményed, vagy csináltál már olyat, hogy volt valaki, aki a barátod/szerelmed kezdett lenni, azaz számodra fontos és egyre inkább közvetlenné váló kapcsolatban voltatok, de még csak az elején, csak ilyen ismerkedősdi, és elmondtál vmit, ami nagyon fontos is, komoly…..
prikul 2010.05.08 20:03:06
Igen, szerintem csináltam ilyet. Viszont ez csak egy ilyen benyomás-féleség…nem nagyon emlékszem, de mintha lett volna már ilyen. És hogy velem csináltak-e ilyet? Azt se tudom… de megértem, ha igen...
Azt tudom, hogy én egy alapvetően őszinte ember vagyok, és – bár eddig erre nem gondoltam, de most az jutott eszembe - lehet, hogy épp emiatt(?! )vagyok zárkózottabb típus az elején, viszont minél jobban megismerem az illetőt, és alakul a kapcsolat, annál többet és mélyebben adok magamból. Olyat ne kérdezzenek tőlem, ami még nem odaillő, nem bírja meg a kapcsolatunk. Ha meg kérdez, akkor fogadja el, hogy az nekem még nem…és nem kap választ.
Én az idő híve vagyok… vagyis inkább azt hiszem, ilyen alkat vagyok. Nem tudok rögtön nyitott lenni mindenki felé, viszont annál komolyabban veszem a kapcsolatot…az a fajta nyitottság, amivel egyesek rendelkeznek, az nekem már egy szintet jelent egy kapcsolatban. Illetve valamiféle oximoront is mondok most: ugyanis azt gondolom, hogy elronthat egy kapcsolatot bizonyos dolgok túl korai „közlése” a másikkal, ugyanakkor nem gondolom, hogy ezeket később másképp tudná feldolgozni az ember. Szerintem ez alkat kérdése is, meg...nna, és szeretem az egész embert látni, ismerni, úgy, ahogy van – de kell ahhoz egyfajta érettség, hogy a „nehéz” dolgoktól függetleníteni tudd a kapcsolat alakítását.
Én személy szerint – azt gondolom – a másikat könnyebben el tudom fogadni, illetve nyitottságát befogadni. Van, amikor azt mondom, inkább nem akarom tudni, vagy: majd, de van amikor meg szeretem már az elején megküzdeni…de szerintem ez mindig két személy kapcsolatán áll, és mindig minden kapcsolatban más… … a nem odaillő dolgokat viszont egyetlen egy kapcsolatban sem szeretem..:)
prikul 2010.05.13 11:14:23
a kérdés elgondolkodtató - talán ezért is a késői reflektálás, de mostanra ez született meg bennem:
@Lajla: egyetértek Veled. de lehet, hogy ez, amit írsz (ez nekem is ismerős), azt már csak akkor érzi, gondolja így az ember, amikor már képes elfogadni azt, amit megtudott... de szerintem ez mindig időbe telik - kinek-kinek igénye szerint valamennyi időre van szüksége ahhoz, hogy ezt kimondhassa: "itt van valaki, akit szeretek, és azt szeretem benne, aki. de annak hatására lett azzá, amik történtek vele. lehet nehéz, de ez segítette őt azzá lenni, akit most szeretek" - ezt nagyon jól megfogalmaztad, köszi, tényleg így van, vagy így kéne működnie.
nekem pl. sok idő volt elfogadnom, így néznem, látnom valakit... persze van olyan is, amikor ez rövidebb ideig tartott. gondolom személy, kapcsolat és egyéni alkat kérdése is..

de most így gondolkodva az is eszembe jutott, hogy a másikat is figyelembe kell venni. figyelni kell rá is - és itt jön a kérdés lényege azt hiszem. mi a fontosabb, őszintének lenni, vagy figyelni a másik rezdüléseit, és tekintettel lenni rá, és a kapcsolatunk mélységére. mindkét esetben tiszteletben tartod a másikat. viszont ebben az esetben én úgy gondolom, hogy a "nincs válasz" is egy válasz, de nem lehet biztosan tudni, hogy mi az, ugyanakkor van idő felkészülni egy olyan válaszra is, ami esetleg fájó lehet...
mi alapján gondolod valakiről, hogy ő az Ő? van olyan, ami hiába ha minden más oké is, de ha az nincs meg benne, akkor nem 'játszik tovább'?Te már megtaláltad Őt? Volt már legalábbis, hogy azt érezted: "Igen, Ő az!"?..
Hogy lássalak! Ahogy meg van írva: "mutasd meg arcodat, hallasd hangodat!" (Én 2, 14)..
szerintetek mit jelent szerelmesnek lenni? honnan tudod, hogy szerelmes vagy-e?és szerintetek milyen a szex szerelem nélkül? egyáltalán Te szexelsz/szexelnél szerelem nélkül?..
prikul 2010.04.24 12:18:12
@Zsoozsy: köszi a válaszod! @Lajla: neked is:) van benne vmi...mindketőtök válaszában:)
másrészt...sajna én is hajlok a mindent ki akarok próbálni-ra, de azért igyekszem korlátozni magam... csak így vannak dolgok, amik ott motoszkálnak a fejemben... milyen lehet? s van hogy nem nyugszom, amíg meg nem tudom... persze tudom, vannak dolgok, amikkel többet ártanék, mint használnék... de ugye az ember nem mindig tud (akar) észnél lenni...
Még egy vulkánkitörés sem tudta megakadályozni, hogy a hivatásgondozás európai jezsuita felelősei a hétvégén Lengyelországban találkozzanak. Igaz a visszaút vonattal kicsit macerás volt, de túléltük. Egy ilyen találkozó jó alakalom volt, hogy elgondolkodjak egy olyan kérdésről, amit korábban…..
prikul 2010.04.24 00:46:09
Szerintem lálo meglátásában benne van a lényeg (bár az egyedül élők kategóriáját kritikával szemlélem, talán ebben nem értünk egyet…)
@lálo: „a magam igazi boldogságáért. Persze ez a lehető legjobb, amit másokért is tehetek”.
Annyira jó, hogy ezt írtad. Mert azt gondolom, csak így van értelme. Az menjen el szerzetesnek, papnak vagy alapítson családot, aki ezt azért teszi, mert azt gondolja, ez az, amiben igazán boldog tud lenni – és a legjobb kifejezés sztem erre, amit lálo írt: ez a lehető legjobb, amit másokért is tehetek. Életemmel igazolom, amit képviselek (képviselni akarok) és nem fordítva, nem a szavaimmal igazolom életem…
és így válhat valódi olyan közösséggé egy közösség, amely vonzó tud lenni, miközben megtartó is.
(És persze tenném hozzá: egészséges embereknek kell lennünk, bármelyik életformát is választjuk…Egyéni tapasztalat: középiskolás éveim alatt volt alkalmam közelebbről megismernem egy szerzetesrendet – és persze ahogy néhányunkkal ebben a korban „megesik”, szerzetes szerettem volna lenni. Istenkapcsolatomnak nagyon jót tett ez az életforma, mitagadás. De föltűnt, hogy a fiatalok jönnek – majd mennek a rendből. Én, mint kollégista éltem a nővérekkel, ő mellettük, és életre szóló barátságot kötöttem egy a hivatása és rendje mellett máig is kitartó illetővel. A lényeg: van egy rendtag (aki állítólag beteg is, amit nekem igazoltak tettei), aki szét tudta zúzni az egész közösségi életet (nem maradt meg végül egy fiatal sem mellette, vagy kiléptek, vagy teljesen lebetegedtek)… már ami maradt a kiöregedő rendből… számomra meghatározó volt ez az egész szerzetesekről alkotott képem alakulásában...)
Mert öröm Jézushoz tartozni.Olyan öröm, ami segít tovább menni az úton, kinek-kinek a saját útján...
Sokféle pap van. Milyenek is? Annyit hallom templomba járó emberektől, különösen fiataloktól: „Nehéz szót váltani a papunkkal/plébánosunkkal, mert…”: a.) állandóan utazik („zarándok pap”); b.) minden környékbeli templomot és plébániát ő újít…..