Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ebtenyeszto

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Némi fanyar nosztalgiával tekintek vissza a pepszis tárgyaimra. Innen - jó messziről - nézve olyanok, mint a tarka virágok a mezőn. Mind más, még az is, ami elsőre ugyanannak tűnik. Mind egyedi, egy saját kis univerzum. Ráadásul a kép folyton változik, még ha nem is minden…..
ebtenyeszto 2010.04.09 11:51:49
Garatulálok a jo és célratörő helyzetelemzésekhez! Sokan mondunk hasonlókat evek óta, nem sok pozitív eredménnyel. De legyünk optimisták és kezdjünk agyalni, hogy is lehetne elindulni ebből a gödörből immáron nem tovább lefelé hanem felfelé. Csak néhány ötletem lenne most:
Egyik kitörési pont talan az EU szabványos oktatási és működési minoségbiztosítás bevezetése volna. Ebből mindenki mindenkiről azonnal megtudhatná mit is alkotott valójában szakmailag az intézmény javára. Enélkül meg lehet csinálni bármit mert nincs senkinek adat a kezében. Mellesleg ez is EU ajanlás nem csak a Bologna-i Kepzés!
Az ELTE-t jellemzi a szakmai közélet hiánya, nincsenek itt külföldi, hires vendégelőadók, hetente többen mint Oxfordban, még akkor sem ha pl. egy MTA intézetben előadnak, ide nem hivják meg. Erre a kutatóegyetemi pályázat kötelezi is az ELTE-t. Kérjük, hogy a vezetés vilagositson már fel minket, akik a szakmai eredményeinkkel hozzájuttattuk az ELTE-t a pénzhez, hogyan fogják az eredmenyességet honorálni a pályázatból.
A Kutatóegyetemi, máskülönben elhibázott és kapkodva lebonyolított pályázat, felhivta a figyelmet végre arra, hogy a kutatómunka nem személyes hobby, hanem az ELTE dolgozóinak kötelessége is. Miért nem támogatja a gazdasági vezetés azon kevesek munkáját akik még itt kutatni hajlandók, vagy akarnak, lásd közbeszerzesi balhé, szamlák, adminisztratív terhek, elvonások stb. Tudjuk, hogy onnan lehet csak pénzt elvonni ahol elnyerték. De azt is tudjuk, hogy hülye aki a húzós lovat üti. A pénz talán részben megvan a változáshoz, mert az egyetemi tanárok, docensek, stb utoljára november 7-i jutalmat kaptak a 80-as években, azóta semmit, másokkal ez nem igy van. Legyne ezügyben is egyenló elbánás. Mi itt "lennt", a tudomány szintjen megszoktuk, nem kapunk jutalmakat, vállajuk is, de akkor a sikeres pénzmegtakarításokból enyhíteni kellene a pályázati elvonások terheit, mert az szakmailag előnyösebb lenne.
Az ELTE korösszetétele katasztófális, ezen csak az segíthet, ha minél több fiatalt hazahozunk/idehozunk a jó tanítványaink közül. A fiatal kutatók szakterületenkénti telejsítmény alapú összehasonlítása és a gyakori, minőségi cseréjük lehetne a kiút. Ne kelljen trükközni ha meg akarunk tartani egy tehetséges és produktív fiatalt. Jó lenne erre fordítani a Kutatóegyetemi pénzeket.
A szakmai elmozdulás kulcsa csak egy átfogó, szakterületenkénti, részletes, külső átvilágítás lehet. Az MTA ebben segítene is. Nem kéne ettől félni annyira. Az MTA intézetekben ez már külföldi átvilágítókkal is folyik régen. Sokkal jobb befektetés ez, mint amikre ma költ az ELTE.
Végül a legfontosabb: olyan szemléleti fordulatra lenne szükség, hogy aki itt sokat és eredményesen dolgozik, az érezze jól magát és ne érezze magat a vezetés céltáblájának folyton. Nem mi vagyunk az igaz ellenségei az intézménynek, hanem azok akik innen csak kifele visznek penzt, tudást, bért jutalmat stb. Ez felszámolhatná a régen ismert visszásságot, hogy aki a munkáját akarja jól és jobban csinálni a pályázataiból, utaztatni akarja a fiatalokat, jobb ha más intézményekkel pályázik és a pénzeit másutt tarthatja, mert akkor csak 15-20% elvonással kell számolnia, itt nem. Ráadásul nem is tudja követni itt miért fizetett.
Végül javasolom, hogy kritikai blog-ból át kéne fordulni konstruktív bloggá. Ez azt jelenti, fórumozzunk olyan ötletekről, amiket meg lehet csinálni és jobbá teszi a helyzetet. Azért javaslom, mert jelenleg nem tudjuk megmondani, hogy agazdaság milyen területeire képezzük a hallgatóinkat, kinek kell ennyi belőlük stb. Ezekkel a kérdésekkel pedig a létjogosultságunk is kérdőjelessé tehető ha valaki meg akarja támadni ezt az egyre visszásabban működő intézményt. Szerintem jobb ha elébe megyünk az ilyen gondoknak, nyílt és konstruktív módon. Ebbe, úgy gondolom az egyetemi oktatók bekapcsolódása is könnyebb.