Regisztráció Blogot indítok
Adatok
eqlessootista

0 bejegyzést írt és 212 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az is csak a szemetelés egyik fajtája, ha mindenféle – láthatatlan, de alkalmasint kártékony – anyagokkal szórjuk tele a talajt. Az pedig ezen belül is a „szokásos” problémafokozás, amikor mindezt kedvtelésből, lustaságból, hanyagságből csináljuk. Tegyük fel, hogy a glifozát nevű széltében-hosszában…..
Ugyan a Fidesz egyre nagyobb szeletet hasít ki a magyar médiapiacból, a pártpreferenciák változását vizsgálva nem tűnik igazolhatónak az a feltételezés, hogy ez népszerűségnövekedést is hoz a kormánypártnak. Ha ez így van, akkor a kormány feleslegesen vállal belföldi konfliktusokat és kínos…..
eqlessootista 2020.08.01 12:42:12
@MAXVAL bircaman közíró:
Kedves Bircaman!
Olvastam már egy-két kommentjét, és vannak szimpatikus, emberi gondolatai is. Az jó.
Belenéztem a honlapjába, ott kicsit elbizonytalanodtam, bár ott is találtam olyat, amivel nagyrészt egyetértek. (Még talán "erőinket össze is adhatnánk" pl. "kamupap, aki papi ruhában politizál" -- ismerem személyesen, a környezetét is)
Node: bekattant "libbant"-ozó?
Ateistából ortodox (keresztény?)?
éééés: "...Ő a XXI. sz. első felének legnagyobb, de még elhallgattatott gondolkodója."
Hűha, ez már nekem szinte zárlatot okoz...
Sziasztok magyarok, mi több, véreim! Mondhatnám akár, hogy jó reggelt Vietnám, de az hazugság lenne. Há mi a fészkes fenét csináltok Ti itt kérem szépen?! Kiteszem a lábam a kies, de legalábbis földrajzi értelemben dimbes-dombos elsődlegeshazámból, erre Ti elássátok az indexet, meg hasonlók. Most…..
eqlessootista 2020.07.31 19:27:15
@MAXVAL bircaman közíró:
Hibbant-e az, aki libbantakra utal? De legalább következetes, mint egy igazi autista.
A liberalizmus alternatíyája a tekintélyelvűség(?!). Valaki mindig mondja már meg, mit kell csinálni! És azt gondolkodás nélkül meg kell tenni!
Ez így jól hangzik?
Aki nem szeret gondolkodni, felelőséget vállalva döntést hozni, önmagán kívül másokra és másra is tekintettel lenni, azt vajon gyerekkorában milyen (lelki) trauma érhette? Ki helyett és mit akar helyre tenni, kijavítani, pótolni?
Az elmúlt hónapokban a határátkelők sokan sokszor elmesélték, milyen nehezen élték meg, hogy a járvány miatt bevezetett korlátozások nyomán nem tudtak hazautazni, nem láthatták családtagjaikat. A tragikus történetek sorában illeszkedik Noráé is. A fotó illusztráció..
https://index.hu/belfold/2020/05/04/szilagyi_istvan_felesege_a_boltba_rohant_segitseget_kerni/ Sajnos a családon belüli erőszak (domestic abuse) nemcsak védtelen nőket, és gyermekeket érint, hanem nagyon sokszor időseket is. Itt a közös pont a kiszolgáltattság és az, hogy az állam szakszerű…..
Hangsúlyozni szeretném: ez az újabb milliárdos agymenés se nem konzultáció, se nem nemzeti. Mert nekem bizony teljesen más fogalmaim vannak a Nemzetről, vagy bármiről, amit így nevezünk, mint nekik. Nemzeti lehet egy érzelem, egy eszme, egy cselekedet, egy ember, de nem egy levél. Amikor meg…..
  Tüntetés Budapesten 2019. szeptember 14...
eqlessootista 2020.02.10 10:53:57
@kemény keleti kommentelő:
Árnyalná a lehetőségeket, a férfi számára is biztosítana egyfajata döntési jogot gyermekvállalásra felkészültebben, tudatosabban, nagyobb törődéssel lehetne készülni.

Nem, nem a gyerekektől akartak megszabadulni, az csak (szó szerint) eszetlen megoldás, abból nincs más kiút, csak az öngyilkosság, az világos.

Azt vélelem, tudatosabb és felelősebben gondolkodó lenne mind a nő, mind a férfi már a párválasztásban is, ha a férfinek ilyen jogi lehetősége lenne (s akkor nem következhetne be a nő részéről a "donorizáció", ami elővetíti a tragédiát).

Tehát a megelőzési mechanizmus egyik pillérének vélem a "jogi abortusz"-t.
eqlessootista 2020.02.10 15:38:49
@dasilva64:

6)

Jogi abortusz intézménye sokat segíthetne a tudatosabb, harmonikusabb, szeretetre épülő, egymást jobban tisztelő párkapcsolatok, majd családok kialakításában.

Ön érezte már valaha, hogy párja csak donornak választotta? Nem megalázó úgy élni évekig?
Magyarul: a nők és a családok védelmében jogot kellen adni a férfinak arra, hogy (korlátos időben!) a folyamatból kiléphessen
és anonymmá válhasson.
eqlessootista 2020.02.10 19:08:51
@Örömhernyó:
Mi egyetértünk!

Meggondoltan, de JOGI ABORTUSZ intézménye kell!
Megfontoltabb kapcsolatok keletkeznének.

Ez megelőzési mechanizmus, és mindenki előnyére válna.
(Nyilván ellenzik, akik mások kihasználásához vannak szokva és szeretik, ha nekik lejt a pálya...)
Futótűzként terjednek az interneten a Pedagógusok Szakszervezete Országos Ifjúsági Tagozatának kezdeményezésére létrejött tanári fizetésről szóló képek. Jómagam is szerettem volna majd valamelyik posztomban a tanári fizetésekről írni, de hamar eljött az ideje, hogy egy kicsit…..
A 106-ból 86-ra nincs még jelölt, aki elkezdené szervezni 2018-as választási felkészüléssel kapcsolatos helyi munkánkat, akit érdekel a lehetőség, legyen kedves, jelezze nekem az azorszagfaja@gmail.com-on. Tavaszra be szeretnénk fejezni a választókerületi csoportok létrehozását,…..
eqlessootista 2015.07.06 15:38:56
@unionista᠍: "ennyit a lófasz liberálisokról"
:)))
Ejnye-bejnye, kéretik nem kedély-gerjesztő szócsoportosításokat begépelni...

(mert akkor az ember kettő dologra gondol, többek között: 1) nem definált a használt fogalom - liberális- 2) definált, de azok a frányák nem úgy viselkednek)
Peremfeltételek, inhomogenitások mindig vannak, s ezek részei a liberalizmusnak is (hazudik/nem tudja miről van szó, aki ellenkezőt állít). Pl. a kötött pályás közlekedés igenis liberális, csak nem a sínnek, meg nem a vonatnak, de nekem, vagy neked, vagy neki, lehetőség, amivel vagy él, vagy nem. Stb, stb.

Más:
mikor is írod már meg az "Unionista megyerendszer, mint az új Magyar Alkotmány részét"? (merthogy igen is, meg tudnád írni, tessék neki ülni, nosza)
eqlessootista 2015.07.06 15:54:16
@unionista᠍:
Gyügye: 241 (esetleg +- 10) lakos. Ők fogják megmondani, hogy 9.5 millió ember mit csináljon? OK, ez is egyfajta demokrácia.
Ha már a meggyük 60 Ft, akkor miért nem csinálnak meggy-likőrt? Vagy csak meggy-lekvárt? Vagy meggypálinkát? Vagy ezekhez már érteni kellene és még dolgozni (agyilag is) kellene vele, és ahelyett inkább nézik az "Éjjel nappal XXX" tv műsort?

BP és PKP nyilván nem Gyügyén fogja megváltani a világot, oda ne is jusson el, az a jó mindenkinek, az az igazi béke. Oda csak a nemes lelkű nemesek jussanak el, mint a mesében. Most még csak Döbrögik vannak (az egész országban).
eqlessootista 2015.07.06 17:08:29
@unionista᠍:
Ugye az világos, hogy induló tőke a tudás és a gondolkodás is, meg az erőfeszítés is.
(egyik külhönban évekkel ezelőtt azt tapasztaltam, tipikusan 5 féle dologba kell belekezdenie az embernek élete során, hogy abból egy működjön - sok benne a "try'n'err")
Szokták ezt úgyis mondani, nem akarásnak nyögés a vége. De azt is lehet gondolni, tanulni, tanulni, tanulni. Még egy bölcsesség (itt is folyamatosan igazoljuk): több szem többet lát!

Galícia magyar? (csak akkor miért vannak ősmagyar vonásaim??? :))) )
Jártál már Gácson?
Vagy esetleg Kácson is? Vagy Diósgyőrben?
A hazai GDP-bővülést az időjáráson kívül az állami költekezés és az EU-transzferek adják: egyik sem tipikusan olyan forrás, amelynek bármi köze lenne a hazai versenyképességhez. Az ún. "tisztított" FDI (működő tőke beáramlás) még mindig a válság legsötétebb éveit…..
eqlessootista 2015.05.08 10:19:16
@HaFr: értem.
Csak annyit teszek hozzá: melyik pártban nem üldögélt még (szegény) TP?
Vannak emberek, akik jól verbalizálnak. Vannak, akiknek jó a lényeglátásuk, vannak, akik szűklátókörűek, vannak, akik összefűggéseket is látnak, sőt vannak, akik láttatnak is.
Viszont igen kevesen vannak, akik adott helyzettel nem élnek vissza és a lehető legszélesebb társadalmi jólét emelésére törekednének. (hirtelen: Mahatma Gahandi talán? S nálunk Széchenyi? .. és napjainkban? S talán ebben érzem azt, a PKP ilyen utóbbi - ám ennek a felismerése az embereknek teljesen szokatlan kihívást jelent, sajnos. Emiatt borzalmas pótszerek homeopátiázva amortizálják emberi mivoltunkat, lásd magyar "uralkodó ""elit"" ")
Lázár János mondá: "“Egyéni választott képviselő vagyok, akinek majdnem százezer választópolgára van, és nem találkoztam még olyannal, aki azt szeretné, hogy a felesége vagy a lánya vasárnap dolgozzon egy áruházban eladóként.” Brühühű. Elképzelem, amint a…..
eqlessootista 2015.03.31 21:28:19
@DrGehaeuse: .. baj van, tényleg, most mi lesz a papokkal? (egy-két helyen már grafittizték is a templomok ajtaját...)
Örülök, hogy nem vagyok (RK) pap, még a végén vasárnap prédikálnom kellene, meg misézni (kis mise, nagy mise, utána meg semmise...) asszony nem volna, legjobb esetben is csak a gumibábukisfúk maradnának---még belegondolni is KDNP-s, (másik név: KépmutatóDemagógNépbutítóPszichopaták)
OFF
Félre a tréfát, hogy s mint?
Itt minden OK, még nem vagyok elég aktív, "megfontolva haladók csoportjába" tartozom, magam sem tudom. :)
A keményen számoló kisember is könnyedén ki tudja mutatni a vasárnapi boltbezárásként elhíresült őrület politikai mérlegét. A mérhető támogatottsággal nem rendelkező kereszténydemokraták minden kétséget kizáróan vézna kis Dugovics Tituszként rántották magukkal a mélybe…..
Az 25 éve megalakult MDF-kormány sok nehézségei, kiútkeresése, és gyakorlatlan politizálása után az első Orbán-kormány volt, amely karaktert és súlyt adott a polgári politizálásnak, akár politikai termék volt ez, akár (kezdetben, legalább néhány embertől) elkötelezettség…..
eqlessootista 2015.03.23 14:56:50
@HaFr: " És közben intimebb együttléteik -- mondjuk, egy Fidesz-születésnapi zsúr -- alkalmával teli szájjal röhögnek rajtunk."
Ezek a szerény és álatalános emberi alázattól és bölcsességtől mentes emberek nem is sejtik, hogy
"AZ NEVET, AKI A VÉGÉN NEVET!" ?
eqlessootista 2015.03.23 15:06:08
@Sylvester94: említed a franciákat, de a németeket is.
A demokrácia tanulásához a tröténelemben mennyi vérontásnak is kellett tipikusan bekövetkezni? Pl. jakobinusok több tízezres vérengzései, majd azokra válaszok. Vagy pl. a németek világháborús szerepeinek véráldozatai. A vérontás nem elégséges, de attól tartok, szükséges feltétele (minimum velejárója) a tanulásnak.
A románoknál csak a vezért és nejét lőtték le (már-már nyilvánosan).
Magyarországon ilyen szükséges vérontás még nem volt. Megkerülhető a polgárosodáshoz vezető úton?
Egyetértesz ezek többségével? 1. A szabadságot inkább az értékteremtésre való lehetőségként éled meg, nem a másokkal szembeni jogodként arra, hogy ne szóljanak bele az életedbe. 2. A közösségeid sorsa legalább olyan fontos számodra, mint a sajátodé. 3. Az államtól…..
Orbán Viktor a magyar politika Hessler ezredese. Nevetséges monomániája a harc örökkévalóságáról és a több száz éves magyar szabadságharcról alighanem a személyiségében gyökerezik, ahogy saját vezéri voltának felmagasztosítása is a nemzeti szuverenitás kérdésévé.…..
eqlessootista 2015.03.18 09:22:09
@unionista: ((tudod, sok mindenben egyetértek a gondolataiddal, de))
"ha egy író zsidó, akkor könnyebben kiadják a munkáit külföldön. mert a kiadóknál vannak kapcsolataik. és ezeket kihasználják. visszaélnek vele."
Már miért volna ez visszaélés?
Ha gépezetnek tekintjük a társadalom működését is, akkor a "vannak kapcsolatai" annyit takar, hogy magasasabb szintű az operációs rendszer, jobban ki van dolgozva, több "if -- then" utasítás és esetleg ciklus van beépítve. Milyen alapon lehet tehát azt mondani, hogy pl. egy hifi rádió visszaélés az elektromágneses hullámokkal egy "kristálydetektoros "rádió"-hoz képest?
Ha arra utalsz, korrupció a visszaélés, akkor azt úgy kell megszüntetni, hogy minimálisra kell szorítani a "közpénzeket": kit érdekel, hogy A pénzéből mit csinál B, vagy C. Világtőzsde-szinten sem volna ez gond, ha sok-sok A pénzével élne(visszaélne) B vagy C, az ő bajuk, tessék időben tanulni (állam feladata talán a kiművelés, nem pedig a lyukak betőmése másoktól elvett vagyonokkal) Tehát a világ minden részén minimálisra kellen szorítani a "közpénzeket", azaz az adóból követhetelen pénztömegeket.
eqlessootista 2015.03.18 13:39:41
@Fuxos (ex bömis):
"kik a bömbik? "
:)
Unionista jó ember, csak kicsit (olykor-olykor) bárdolatlan a stílusa egyéb jó embrekhez is, de még az is jó szándékkal.
Szóval azt vélelmezem, ő "bömbis" alatt a BMW-s autótulajdonosokat vonta egy kalap alá.
(azokra szokták mondani: bömis.)
Abban van némi pejorativitás (amire jópár bmw-s alak alapot ad), de itt ez max "kekeckedés", némi szellemi provokációval, ha tetszik huncutsággal megfűszererezve.
:)
1000 leütés Ünnepi beszéd 2015.03.14 21:23:12
Babits Mihály: Petőfi koszorúi (részlet) “Hol a szem, szemével farkasszemet nézni? Ki meri meglátni, ki meri idézni az igazi arcát? Ünnepe vak ünnep, s e mái napoknak Szűk folyosóin a szavak úgy lobognak, mint az olcsó gyertyák. Szabadság csillaga volt hajdan a magyar, de ma…..
eqlessootista 2015.03.15 18:29:42
@HaFr: MM-nak van igaza is, meg téved is: statikus világképben gondolkozik, s nem dinamikusban. AZaz, megfeledkezik arról, hogy a PKP azzal is számol, hogy polgári világban sok-sok magyar venne egy mély lélegzetet és alkotásba kezdene. :) Sőt, sokan, tehetséges emberek - akár mint pl. MM maga is - hazajönnek s itt termelnek értéket, nem máshol. "Eccerű" ez kérem. S akkor már egész más mértékekről és arányokról lehet beszélni. Továbbá, ehhez még csak két év sem kell, nemhogy nyolc nem elég. Viszont kell az igazi rendszerváltás, kikezdhetetlen alapelvekkel és közmegegyezéssel.
eqlessootista 2015.03.15 20:21:21
@unionista: Mi a gyors / közvetlen út az erősebb önkormányzatisághoz? (s mia a garancia, hogy abból nem lesznek CsákMátéFöldek?)
Először is kell egy kikezdhetetlen alapelvrendszer.
Ennek része az is, amiket te írsz/javasolsz, benne a
"birtok/vagyon-kataszterrel", és annak helyi és helyben maradó adóztatásával.

(az atomki jó hely, s több és kedvezőbb nemzetközi elismertséget termel, mint a teljes magyar elmúlt 25 éves politika - és ez csak az átvitt értelmű hozadék. Ezt jól tudod magad is, ezért csak zárójelben tettem ide.)
Orbán öt éve minden tettével megcsúfolja Március Idusát, és holnap a Múzeumkertben ennek a csúfságnak szervez vásári kavalkádot. 1848. március 15-e a polgári szabadság, a közteherviselés és a törvényesség kivívásának napja. 2015. március 15-én ezeknek az eszméknek a…..
eqlessootista 2015.03.14 11:19:02
@nicktolvajmentesítő_kovi1970: idézlek:
" Aha, persze!

"gacsiiiz 0 bejegyzést írt és 187 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2010.03.24. óta tag.""

Mi ezzel a mondanivalód, amely némi építőjelleget is kínál?
(bárki meg tudja tekinteni azt, hogy ki mennyi bejegyzést írt és mennyi hozzászólása volt. Valami többet tudsz-e?)
eqlessootista 2015.03.14 11:27:16
@polgárparaszt: "... Nagy Kasza Ágnes vagyok, de ez nem mond többet arról ki is vagyok tulajdonképpen. Én vállalom magam, de itt erre nem volt lehetőség."
Nekem ez a megnyerő és konstruktív.
Jómagam, szinte a nickem "vagyok": Gácsi Zoltán.
(sok gyermek apja, köztük 3 évvel ezelőtt örökbefogadott most 10 évesé is - fizikai tudományok kandidátusa, emellett ezermester, s lassan az életből kivonuló személy, aki akar valamit jobbítani a következő nemzedékek számára - dióhéjban - s ezért is vagyok itt ebben a lassan valóssá váló, bár még zömében virtuális közösségben)
eqlessootista 2015.03.14 16:25:19
@profilo: Igen, ez van. :)
(Kovi barátunknak persze nem árulom el, hol és hány nick alatt kommentelgetek és írogatok - maradjon meg a neki magabiztosságot adó gondolatánál)
Szögezzük le: Orbán mégis azért uralkodhat, mert miközben lassan oszlik a homály, nincs, aki eszközöket adjon ellenében a társadalomnak. A kisebbség a többség megosztottsága és bizonytalanságai révén játszhatja el az összességet. Mától ez másképp lesz. Az ún. baloldal…..
eqlessootista 2015.03.07 09:17:54
@HaFr: @integrans:
nem emlékszem, hogy volt-e már reflexiód "Integrans" Közmegegyezés" felvetésére?

Nekem olybá tűnik, a Te stratégiád is másként szerkesztett. S mintha egy ilyen új és abszolut legitim alkotmány fontossága elsikkadna a PKP-nál a taktikai iránymeghatározások miatt.
eqlessootista 2015.03.07 17:43:14
@unionista: így van, teljesen egyetértünk. 80 ember: Hyde-park, irreleváns és még anakronisztikus is.
Persze, valahonnan el kell indulni, no de nem a belső kerületekben kellene kezdeni...
(igaz, végül is, a könnyebb végén megfogni a dolgokat elég természetes lehet)
eqlessootista 2015.03.07 17:45:00
@DrGehaeuse: majd eljön a vidék ideje is. Így persze a PKP lassabban fog előre lépni, de majd csak belátja ezt Péter is, előbb-utóbb.
Azok nevében beszélek, akik az ország polgári konzervatív, nemzeti liberális, keresztény, nyugatos értékrendjét 200 éve remélik, táplálják, élesztgetik, vagy csak eszményítik, de egyértelműen elkötelezettek iránta. Azok nevében, akik a 20. század elejéig a megfontolt…..
eqlessootista 2015.03.03 21:46:54
@unionista: igen, ott elvileg lehetne egy részecskegyorsító, de nincs rá igény és ott a talaj is gazdag. Viszont tehenészetek bizonyára lehetnének, lila tehenek, milka csokihoz... s talán a száraz marhatrágya is eladható lenne, akár Singapore-ban is. Vagy, lehetne libákat tartani...de, mintha azt már probálták volna, még 1989 előtt is.
Március 7-én 16 órától el fogom mondani a Fővám téren, hogyan győzhetjük le a Fidesz-rezsimet úgy, hogy se a szociknak ne kelljen visszajönni, se a Jobbiknak beérkezni. Minél többen gyertek el. Az esemény FB-oldala. A párt honlapja http://www.pkp.hu - üdvözlettel: Béndek Péter.…..
eqlessootista 2015.03.02 12:10:56
@unionista: Szia Unionista!
Kiváló elképzelés a "független önkormányzatiság".
Ehhez egy kisméretű állam kell csupán, amely hathatóan gondoskodik arról, hogy "Csák Máték" ne lehessenek., S akkor a "haza fényre derül" - het.
No de, ehhez nem egy új alkotmány kellene?
Ahhoz pedig nem valamiféle széleskörű közmegegyezés?
Ahhoz meg némi felvilágosultság, szintén széleskörűen, Szentgotthárdtól Füzérig, Biharkersztestől Ózdon, Győrön, Sopronon át Budapestig? Ha igen, kik valósítják ezt meg és milyen anyagi forrásokból?
eqlessootista 2015.03.02 13:23:16
@unionista: " ezeregyedik alkalommal leírni"
Dehogynem, le kell írni, 10ezerx is.
Teljesen jól hangzik. Nem tudom, hogy Debrecenben (gyepagyú cívisek sokszor) vajon ki és kik kezdeményezhetnének egy ilyen helyhatóságot, ilyen független önkormányzatiságot? Volna-e svájci érdekeltség, mert még tárgyalótermeket bérelni is pénz, megyén belül utazni, találkozókat kivitelezni, majd helyi népszavazást tartani, azt a központi államhatalommal elfogadtatni nem kis kihívás anyagilag sem. Esély-számítsokkal (becslésekkel) hogyan állsz?
eqlessootista 2015.03.02 13:49:54
@DrGehaeuse: :))
Teljesen nem gond, tudod. :)
Ha megyek, akkor lehet, hogy családostul megyek (pontosabban egy részével, s akkor egy hlyett négyen leszünk ott - de most sem FB.) Messze van még szombat, reméljük csökkennek a felhők addig.