Adatok
MatroX
73 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Régen jártam a blog környékén. Voltak dolgok amik hátráltattak meg az ünnepek is itt voltak elmúlt szép volt jó volt de nyáron menni kellene már az autóval! :)
Ami azóta alakult az az elsőfutómű méghozzá egy porsche 924 gólyalábat szabtak át nekem bogárhoz állítható…..
Meglettek a kézifékbetétek, össze is raktam őket egy két bőr becsípést elszemvedtem a rugóktól de ez tanulópénz. Beraktam a kézifékkötél bekötéséhez szükséges "hattyút" is (ezért köszönet sleepair-nek) amit kifejezetten bogárhoz csinálnak hogy a bogáron is működjön a…..
Sikerült találnom 944 hátsó fékeket. Kicsit nehezen indult a porsche megbontása, legalább 20 éve érintettlen csavarok megmozdítása és még ráadásul az eső is végig esett a nyakunkba.... de meglett. Egyből ahogy hazaértem darabjaira szedtem és nekikezdtem a tisztításnak…..
Haladok az autóval nagyon sok mindenbe belekezdtem de semminek nem jutok a végére, elkezdek valamit és félúton kiderül hogy onnan hiányzik valami, az vagy nincs már meg vagy nem is volt és gőzöm sincs róla mi kellene oda. Lista megint csak növekszik és növekszik. Sok kis apróság de…..
Elkészült a gyári kábelkorbács mintára egy másik. Teljesen színazonos és mindenben egyforma. Külön lett még belerakva a mérőműszereknek vezeték és az elektormos üléseknek is. Szép mutatvány lesz mindent a helyére rakni....
Megvettem a gyári szivacsos alváztömítést…..
Meglett a komplett fényezés. Hosszú időszak volt mire ide eljutottunk de itthon van , megvan , készvan, széplett. Jól mutat ez a kék szín az ives vonalakon, domborulatokon. Az idő nem volt teljesen kegyes hozzánk , mert kaptunk egy kis esőt mire hazaértünk de nem volt gond hosszú nap…..
Meglett a végleges váltó az autóhoz. Ez sem volt elsőre tökéletes de már megszoktam. Sikerült hozzájutnom szinte ingyen egy AT kódú gyári hosszúváltóhoz. Gond csak az volt hogy meg sem mozdult , nem forgott semerre. Megbeszéltem Göbölyös Zsoltival hogy megnézi szétszedi és ha…..
Szépen alakulnak a dolgok , fényezés lassan megvan aztán lesz még nagy harc mire összeépül az autó.
..
Összeszedtem egy pár alkatrészt ami az eszembe volt egy kis felületkezelésre. Elötte mindent megtisztítottam , szemcseszórtam. Majd láss csodát kadmiumba merítették. Alvázhoz alátétek , stabilrúd- hozzá a bilincsek, ajtókhoz sok apró alkatrész ,fék alakatrészek és még sok sok…..
Megvan pár elem fényezése. Kék színt kapta meg ami ilyen gyöngyház hatású. Fél liter festékben 2dl csak gyöngyökből áll. Fényben és napsütésben egész világos kék árnyékban vagy sötétben meg sötétebb színű. Sárvédők belseje is megkapta a…..
Célegyenesben vagyunk fényezés téren. Sorra jönnek az új képek ahogy haladnak.
..
Elkészültek a Porsche felnikhez a módosító pogácsák. Vagy nem is igazán módosító hanem szélesító az ET számok miatt hogy a sárvédő síkjával megegyezően áljon a kerék. Érdekes mutatvány mert a felninek 5x130 osztóköre van a bogárnak meg 4x130. A kettőt valahogy összekell…..
Fényezéshez készvannak az előkészületek. Folyamatosan érkeznek a képek a fényezőtől ahogy haladnak. Már tényleg látni a fényt az alagút végén, ha még csak kicsit is de látni. Nagyon szép lesz :)
..
Lakatos munkálatok elértek a végéhez, átkerült az autó a fényezőhöz. Volt rajta így utólag rendesen munka meg sok kis rejtett dolog amit eddig nem láttunk de a végére jó lesz!
..
Első futómóműnek a lengőkarjait raktam kicsit rendbe a napokban. Régi elhasználódott gumi szilentek kikerültek belőle, kiütöttük a gömbfejet is aztán a szemcseszóró következett. Szépen fémig :)
Ráfújtam több rétegben alvázvédőt. Meglettek az új gömbfejek is meg a…..
Nem , nem állt meg semmi az autóval csak nagyon elhanyagoltam a dolgokat itt mostanában. Megvannak az autóra szánt felnik amik nagyon szépek, frissen fényezett Porsche Boxster felnik. :)
Hamár ennyire belementem ebbe a porsche dologba sikerült hozzájutnom két első üléshez is ami…..
Elkészült a motor teljes egészében! Sok kaland volt vele mire minden összeállt de a végére csak sikerült. Göbölyös Zsolti csinálta az összeszerelést amire szerintem nem lesz majd panasz egyátalán! Sok minden kellett még utólag amivel nem is számoltam az elején. Ezek…..
Felkerült szinte minden elem mostmár az autóra. Csomagtérfedél kalandos volt de nagy nehezen az is a helyére került. Soha többet ezekből az utángyárott sárvédőkből...... Első - hátsó lökhárítót kell szereznem ami nincs megcsavarodva meg összenyomva és akkor megvan…..
Rég volt már amikor ide írtam utoljára. A nyár folyamán nem sok történt , mármint látványos dolog nem sok. Meglett a motorhoz minden. Ez kicsti kalandos volt mert mostmár ott tartunk hogy másik hengerfej kelett, másik himbatengely, másik lökőrúd de ez is megvan. Minden egyes…..
Elhoztam a szinterezőtől egy pár dolgot ami készen volt. Műszerfalhoz a lemezek, szelepfedelek és annak dolgai, turbinaházhoz belülre még a légterelők, ékszíjtárcsa, ablaktörlő szerkezet tartó, ablaktörlő motor takarólemeze, motorburkolat lemezek. Szép lett…..
Ismét jött egy kicsi csomag. Volt benne ékszíjtárcsa, olajbeöntő, mágneses leengedőcsavar , váltóbakok. Váltóbakokat holnap felpróbálom és csinálunk az elsőnek konzolt amivel felfogatjuk és ez is kipipálva akkor. ..
Felkerültek előre is a sárvédők és az ajtók is a helyén vannak. Első lokhárító tartó vasak elég rossz állapotban vannak, meggyürve mindenhol stb.stb.... Első lokhárító is elégé viseletes. Illesztések alapjában véve jók de van még rajtuk egy kis…..
Hallgatok a tapasztaltabb átépítőkre és a váltóbakot még most átalakítjuk a régebbi fajtára aminek a felfogató tőcsavarok vízszintesen állnak és így jobban támasztja a váltót és nem engedi billegni. Kap a gyáritól erősebb bakokat is. Az alvázon rajtalévő váltót leveszem…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz