Regisztráció Blogot indítok
Adatok
zsozsoooka

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
  Autópályán a legkönnyebb közlekedni. Az ember csak tartja a gázt és a kormányt, és nem történik szinte semmi, de mi képesek vagyunk rá, hogy még itt is veszélybe sodorjunk másokat. Vélemények az azonos című írásunkról...
zsozsoooka 2010.03.17 17:53:24
Sziasztok!

Nagyon nagyon örülök, hogy végre megírtátok ezt a cikket, de valamit kifelejtettek belőle. Megpróbálom elétek tárni tapasztaltaimat a magyar strádákon vezetők hasonló hülyeségéről:

1. Előzés esőben:

Sok okos aki a kresz oktatáson csak részben figyelt úgy gondolja, hogy ha a pályán előzünk akkor 10 méterrel a megelőzött kocsi elég jó ha beáll, nem törődve azzal hogy az összes vizet amit a gumi kiszorít a mögöttünk haladó arcába nyomja. Persz akkor nincs semmi baj, és még meg is érti az ember, ha továbi gyorsabban haladók is előzni akarnak, de ha nem jön senki akkor szerintem figyelni kellene a másikra.A kresz szerint az előzést a lehető leghamarabb be kell fejelzni, DE AZZAL MÁST NE VESZÉLYEZTESSÜNK. Büntetésképpen párszor kipróbáltam, egy kis gázfröccs, és megelzőztem a delikvest és beálltam elé ahogy ő. Persze hogy nem tettszett neki, és tülkölt mint az állat. Hát miről is beszélünk? Neki szabad másnak nem?

2. Kamion leőzése esőben:

Megdöbbentő, de a legtöbb sofőr esőben még fékez is kamion előzése közben, gondolom a felverődő víz kicsit összezavarja, jóval lassabban előz. Ez szerintem baromi veszélyes, mert ha a mögötte lévő nem veszi észre akkor beledurran a hátuljába, nem is beszélve arról hogy tovább tart az az állapot melyben a látótávolság szinte zéró. Ha ugyanazzal a sebességgel előzünk, akkor tuti hogy gyorsabban elmegyünk a kamion mellet ritmusvesztés nélkül, és ha váratlan esemény adódik előttünk, akkor azt még észlelni is tudjuk.

3. Előzés fénykürt használata:

Jópárszor tapasztalom, hogy a mai sport vagy luxusautók tulajdonosai nem igazán szertik ha valaki betartja a 130km/h sebességet autópályán. Kicsi kocsim bár lehet a fent említett autótulajok nem tudják képes a tartós 130km/h sebesség tartására. Előzésnél főként kocsisor, vagy kamion karaván előrésekor viszont sokszor előfordul, hogy valami balfék akinek pénztárcája bírja ha lemeszelik 200-al, mögémkerül a semmiből, és ahelyett hogy várna a sorára próbál valahogy felidegesíteni a fénykürtjével, dudájával, kacsázásával, az autóm hátsó féltekéjének szinte érintésével, pedig én betartva a szabályokat nem poroszkálva haladok. Valaki mondja meg nekem mi ebben a jó? Szerintem semmi.

4. 3 sávos út esetén a középső vagy a belső sáv használata.

Valaki tanítsa már meg a magyaroknak hogy jobra tarts van. 90-el ne vánszorogjon a középső vagy belső sávban, ha a fogalom ritmusa ezt nem kultíválja. Balaton felől jövet mindig ez van, bár hozzáteszem a külső sávban sokszor baromi jól lehet haladni, és előzni, bár ez elvileg szabálytalan.

5. Baleset a pályán, de én a leállósávban 120-al haladok.

A sok újgazdag barom, akinek nem számít semmi a legtöbb esetben balaset következtében feltorlódott autókat úgy kerüli ki hogy a leállósávban elhúz. Egy alkalommal régi autóm nyáron a nagy melegben a baleset miatti strádadugóban megadta magát. Gondoltam kitolom a leálló sávba, ne akadályozzak senkit. Még jó hogy nem vettem nagy lendületet, mert mint a szél elviharzott 3 luxusterepjáró a leálló sávban. Szerencsére nem törétént baj. Állok a leálló sávban várva a hűtővíz hőmérségletének csökkenését, erre belémdurran egy barom, és még van pfája megkérdezni hogy, mit kerestem a leállósávban. Mit mit leálltam, mert beszart a kocsim. Majd megvert, mert nem tetszett, hogy a vészjelző bekapcsolt állapota ellenére akadályoztam a haladását hangsúlyozom a leálló sávban. Szerencsémre közben jött egy rendőrautó a balasethez, és észlelte az esetet. A tag lenyugodott egyből, és kifizette a károm szerencsére, persze a rendőr nem büntette meg, csak annyit kérdezett meg tudunk-e egyezni. Tehát ne tartózkodjuk a leálló sávban sem. Olvastam egy cikket valahol, 10 perc a leállósávban és biztos a halál, de kérem dugóban amikor alig megy a sor.

Sajnos be kell látnom, Magyarországon nics vezetési kultúra, és empátia, csak sajnos a kicsi autó nincs elsőbbség elve, az én vagyok a frankó csávó, és a van pénzem és én vagyok a király alapon sokan bajba kerülnek, és sokszor a vétlenekkel történik a legrosszabb.