Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Gybiker

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nem épül meg a kerékpárút a Külső-Szilágyi úton, határozott szerdán a Fővárosi Közgyűlés. A döntés a Kerékpáros Klub hároméves küzdelmének volt az eredménye.   Az ügyet nem ismerők számára meglepő lehet, hogy a civilszervezet egy bicikliút ellen foglalt…..
Gybiker 2010.03.12 09:29:34
A járda melletti kialakítás koncepciója az volt, hogy a lakótelep felöli oldalon a forgalmas úton való átkelés nélkül, az átlag felhasználó számára biztonságos kerékpáros kapcsolat épüljön az Árpád út-Dunakeszi közötti több helyen hiányos szakaszon. A helyszínt ismerők tudják, hogy a forgalom csúcsórában nagy, azon kívül alacsonyabb, de nagy sebességű. A távolsági kerékpáros forgalom az úttestet használja, mert a 30-40 km/h-s sebesség közelít az autókéhoz. Itt hívnám fel a kerékpáros civilek figyelmét, hogy városi környezetben, sűrű beépítés mellett szinte lehetetlen 30-40 km/h-s sebességre alkalmas kerékpárutat építeni, de azt hiszem nem is cél. Mint a bloggerek is írják a futárok, versenyzők, profi kerékpárosok úgyis az úttestet választják.
A kerékpársáv kiépítése két oldalon egy-egy forgalmi sáv elvételét jelentette volna az autós forgalomtól (csúcsidőben nem megengedhető), és minden kersztezésnél lámpás csomópont kialakítását. Az lakótelep oldalán kétirányú kerékpársáv építése az aitósokkal szemben haladó kerékpárosok fizikai elválasztása miatt a teljes vízelvezető rendszer átépítésével járt volna, ha a 200 milliót sok akkor... Ezt végiggondolva értelmesnek tűnik a lakótelep oldali kerékpárút. A kanyarodó járművekkel való konfliktusok minimálisra csökkentése érdekében az összes széles útcsatlakozás szűkítő fület kapott, a kerékpárút vonalában vörös aszfalt sáv épült. Az Óceánárok utcai és a Megyeri úti comópont a burkolatfelújítás során úgy épült át, hogy alkalmas legyen a kerékpárút átvezetésére.
Most, hogy sikerült megfúrni az kerékpárút megépítését, szerintem a következőket érte el a kerékpáros társadalom:
1. Még mindig nincs és úgy tűnik nem is lesz meg a hiányzó kapcsolat.
2. A Megyeri híd és ezen át a bányatavak, skanzen Duna-part, stb. úgyanúgy lóg a levegőben, mert az Óceánárok utcán sem épült meg a kerékpáros kapcsolat, és ez a kapcsolat sem helyettesítheti a Hokomtövis utcán át.
3. EU-s forrás hiányában nem is lesz ebből belátható időn belül semmi, figyelembe véve a cikkben írt elmúlt 3 évet.
4. A gondos előkészítés és összehangolás ellenére úgy tűnik, hogy megépült egy-két olyan létesítmény, amire soha nem lesz szükség.
Ez a 4 pont együtt, NA EZ A DRÁGA!