Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Karsay Anikó

0 bejegyzést írt és 40 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Most már lassan készen lesz a Margit híd, reméljük szép és jó is lesz sokáig. A korábbi ívet tudomásom szerint műemlékvédelmi okok miatt nem lehetett nagyon finomítani, így itt maradt a sebességkorlátozás. Viszont ilyesmiből többféle is él a hídon, ezért kérdezi Miki is,…..
Karsay Anikó 2011.08.01 13:05:45
@nopánick: Felfogtam, bár én is ezt gondolom.

Ugyanakkor a gyorsító sáv és lassító sáv (benne van a nevében) sáv, és nem út.
Karsay Anikó 2011.08.01 13:09:25
@fatia-negra: Természetesen így gondoltam, de nem különálló út, hanem sav, és természetesen az autópálya, mint út része.
A dízel chiptuning iparággá fejlődött, de vajon mi lesz a vége, tüdőrák vagy szétrobbant motorblokk? Ha okosan csináljuk talán egyik sem. Vélemények az azonos című írásunkról...
Karsay Anikó 2010.12.03 08:29:19
Nekem egy 2004-es Peugeot Boxerem van, 2.8-as, eredetileg 136 LE-s. Sokat használom hosszú utakon és Budapesten is (autómentő). Állandó problémám volt, hogy 90 km/h-s sebességnél nem tudok előzni vele, mert 5-ből már nem akar elindulni, 4-ben pedig 3000-et forog már. És ugye pont ennyivel mennek a kamionok. Már-már vettem egy új Boxert a 3.0-es motorral, amikor olvastam a chiptuningról, és miután ez a motor létezik gyári 156 LE-vel is, gondoltam megpróbálom.

80.000.- volt a műtét két fékpadi méréssel együtt, és kb 1,5 óra alatt túlestem rajta. A gép most 160 LE lett és majdnem 100 Nm-rel nagyobb a forgatónyomatéka is. 90.000 km volt a motorban a beavatkozáskor.
Az első élményem, miután kifordultam a szervizből az volt, hogy csúszik a kuplungom, viszont harmadikban megforgatja a kereket a motor.
Kicseréltem a kuplungot (teljes szett 40.000.-, munkadíj 15.000.-), majd vettem négy új gumit, amely átmérőben 6 cm-rel nagyobb, így magasabb lett a kocsi, és kb. 10%-kal csökkent a motorfordulat azonos sebességnél az előző állapothoz képest. A fogyasztásom maradt 10liter/100km, kicsit jobban füstöl, de tényleg éppen csak látszik.
A beavatkozás óta eltelt két évben és 60.000 km alatt cseréltem még egy kuplung szettet, saját hibámból kifolyólag, más alkatrészt nem. Az autó dinamikája leírhatatlan, harmadikból simán elindul trükközés nélkül, gyorsuláskor iszonyatosan megindul. Nem egyszer aláztam meg ilyen-olyan személyautót már lámpánál. De ez csak élvezet, mert az eredeti problémára már nem is emlékezem. 5-ből dinamikusan húz 90-ről 150-igy gond nélkül, még rakva is. Miután sosem pörgetem 3000-es fordulat fölé, és igyekszem vigyázni rá, úgy tűnik bírja a plusz lóerőket. Összességében komoly mennyiségű pénzt spóroltam meg a chiptuninggal.
Karsay Anikó 2010.12.03 09:53:54
@janper: Autószerelő technikus vagyok, hallottam már a lóerőről és a nyomatékról is.
Te viszont elég furkó vagy, hogy mindösszesen ezt a tanulságot tudod levonni a hozzászólásomból. Messze nem az a lényeg, hogy legyorsuljak bárkit is, és bőven kihasználom a nyomaték és lóerő többletet akkor is, ha 3000 fölé nem pörgetem a motort.És ha majd egyszer beleülsz egy Suzukinál nagyobb autóba, akkor rá fogsz ébredni, hogy mennyivel többet jelent ez a lóerőtöbblet.
A nyilvános kiröhögés pedig neked jár, mert idióta vagy, és csak személyautóban bírsz gondolkodni.
Van a KRESZ, amit be kell tartani, pont. Ettől függetlenül nincs ember, aki rendszeresen vezet autót, gyalogol, kerékpározik, vagy bárhogy máshogy közlekedik és soha nem szeg szabályt akár véletlenül, akár tudatosan, mert az teljesen értelmetlen és életszerűtlen. Aztán van az,…..
Karsay Anikó 2010.03.16 18:24:39
@záporjózsi: Nem. Leginkább valami LMZ-xxx
Karsay Anikó 2010.03.16 18:33:28
@tboykaa: Ja, a BKV-nak is van Fama-ja...

Te minden közlekedőt mértél azzal a Fama-val, vagy csak egy bizonyos réteget?

Honnan akkor a nagy tapasztalat meg gépismeret? Vagy a NJL kft-nél dolgozol?

Hivatalosan manapság nem sok szerv vagy cég teheti meg, hogy sebességméréssel foglalkozzon.
Hány éve foglalkozol ezzel? Biztosan évtizedek állnak mögötted, ha kioktatsz.

"Sztem még fejlődnöd kell mérésügyileg, mert vannak itt még hiányosságok, úgy látom. "

Speedophottal dolgoztál? SCS-102? 103? Multanova?

Kíváncsi vagyok.