Adatok
lgt99
0 bejegyzést írt és 16 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Épp ideje volt, hogy ők is tegyenek valamit értünk. A Folyékony Kenyér, a Főzdefeszt, az Élesztő és a kisüzemi sörfőzdék évek óta a saját szakállukra terjesztik az igét a jó sörről, amivel 8 év alatt földindulást okoztak, hiszen eljutottunk odáig, hogy 20 éve tartó…..
lgt99
2017.04.08 01:00:41
@axolotl77: A TESCO-ban egy hete mindenhol van palackos 209 forintért.
Még csak túlzott leterheltségre sem panaszkodhat az a három, a horvát fővárosban ítélkező, notóriusan késő bíró akit megróttak, ugyanis átlagosan 200-al kevesebb folyamatban lévő üggyel foglalkoznak, mint kollégáik. Mégis sikerült e trojkának 143 ügyben vastagon túllépni…..
lgt99
2012.12.06 21:06:22
@Styxx: Nálunk ez nem így volt, a legfelsőbb bíróság gyakorlatilag mindenben igazat adott az első foknak, még akkor is ha az első fok nyilvánvalóan hülyeséget beszélt. A mi ügyünkben meghalt egy ember, állítólag széndioxidtól. Ehhez 10%-os töménység kell. Íme idézet: "Ugyanis, valóban nem lehetséges argumentumokkal megdönteni a következtetést, hogy a sértett és két állat balesetének helyén a széndioxid koncentrációjának, annyi kellett, hogy legyen, hogy halálos következménnyel járt, de hogy ennek a gáznak pontosan mennyi a koncentrációja nem döntő."
Megjegyzések:
1. Az orvosszakértő szerint az áldozat meghalhatott széndioxidtól is, de mástól is, tehát az orvosi jelentés nem bizonyított semmit. Az állatorvosok egyike sem mondta azt, hogy az ott elhullott kutya és kacsa széndioxidtól halt volna meg. Emellett a rendőrség "elhagyta" az áldozat gyomrából vett mintát, amit toxikológiai vizsgálatra küldtek Zágrábba.
2. Ahogy már írtam, egy 7-8%-os koncentráció nem halálos, maximum fejfájást okoz. 10% már az. tehát itt 1-2% eltérés nagyon sokat számít.
Megjegyzések:
1. Az orvosszakértő szerint az áldozat meghalhatott széndioxidtól is, de mástól is, tehát az orvosi jelentés nem bizonyított semmit. Az állatorvosok egyike sem mondta azt, hogy az ott elhullott kutya és kacsa széndioxidtól halt volna meg. Emellett a rendőrség "elhagyta" az áldozat gyomrából vett mintát, amit toxikológiai vizsgálatra küldtek Zágrábba.
2. Ahogy már írtam, egy 7-8%-os koncentráció nem halálos, maximum fejfájást okoz. 10% már az. tehát itt 1-2% eltérés nagyon sokat számít.
Lassan kékbe borul a város anélkül, hogy az itt lakó pár millió ember véleményét kikérték volna. Az ocsmány buszok után jöhetnek a ronda taxik is.
Mai cikkünk blogposztja...
Radimir Čačić politikus, jelenleg a horvát kormány alelnöke. Magyarországon tavaly januárban közúti balesetet okozott, aminek következtében két ember meghalt. Nem volt ittas, az eljárás során ez fel sem merült. Nem sikerült megállapítani, hogy túllépte-e az autópályán a…..
lgt99
2012.07.01 02:18:08
@Qqriq: Egyetértek, nem kell Horvátorzságnak annyira tömjéneznie magát. Magyarként 5 éve és 4 hónapja nem tudom elhagyni Horvátországot, mert egy a cégünk mellett történt haláleset miatt (mivel én voltam a műszaki igazgató)elvették az útlevelemet és hamarosan elsőrendű vádlott lettem. + év tárgyalás után kaptam 3 évet (nem felfüggesztettet) és a 4 horvát kollégám is. Pedig máig nincs arra egyértelmű bizonyíték, hogy tőlünk halt meg szegény ember. 1 évig vártuk, hogy a bíró megírja az ítéletet (addig a horvátoknál nem lehet fellebbezni, ez jogállami norma?), újabb egy évig azt vártuk, hogy a legfelsőbb bíróság napirendre tűzze a fellebbezésünket, most meg arra várunk, hogy döntsön is valamit. És ez az 5 év nem számít be a büntetésbe!
Cacic még a baleset napján hazautazott, és két emberért 1 év 10 hónap felfüggesztettet kapott. Mi öten összesen 15 év letöltendőt egy ember haláláért.
Cacic még a baleset napján hazautazott, és két emberért 1 év 10 hónap felfüggesztettet kapott. Mi öten összesen 15 év letöltendőt egy ember haláláért.
lgt99
2012.07.07 00:23:11
@bikmakk: Van nevem. Amúgy meg az "Index.hu"-n megtalálod (ha érdekel)
A világon csak néhány olyan Zeppelin van, amelyik utasokat is szállít. A legnagyobb, a Boeing 747 típusú repülőgépnél is hosszabb Eureka Zeppelin az Egyesült Államokban repül és egyetlen női kapitánya Katharine Board.
Katharine-t azért választották ki a számtalan…..
lgt99
2012.07.03 01:27:54
Ezek nem Zeppelinek! Léghajónak léghajók, de a Zeppelinek merev vázú hajók voltak, ezek viszont lágy héjú szerkezetek (un. blimpek), amit a bennük elhelyezett légzsák felfúvatásával feszítenek ki.
Ezen a linken látható a legnagyobb Zeppelin, az LZ-129 Hindenburg mérete egy Boeing 707 mellett. Egészen más kategória, mint a cikkben szereplő lágy léghajó.
<www.airships.net/hindenburg/size-speed>
Itt pedig az LZ-129 felépítése látható. Érdemes megfigyelni a komplex vázszerkezetet:
<www.airships.net/hindenburg/design-technology>
Itt a cikk a blimpekről:
<en.wikipedia.org/wiki/Blimp>
Ezen a linken látható a legnagyobb Zeppelin, az LZ-129 Hindenburg mérete egy Boeing 707 mellett. Egészen más kategória, mint a cikkben szereplő lágy léghajó.
<www.airships.net/hindenburg/size-speed>
Itt pedig az LZ-129 felépítése látható. Érdemes megfigyelni a komplex vázszerkezetet:
<www.airships.net/hindenburg/design-technology>
Itt a cikk a blimpekről:
<en.wikipedia.org/wiki/Blimp>
lgt99
2012.07.03 01:31:33
Bocsánat, rosszul másoltam be a linkeket. Még egyszer:
www.airships.net/hindenburg/size-speed
www.airships.net/hindenburg/design-technology
en.wikipedia.org/wiki/Blimp
Végül a Hindenburg beltere. Itt lesz végleg nyilvánvaló, mekkora is volt egy ilyen hajó:
www.airships.net/hindenburg/interiors
www.airships.net/hindenburg/size-speed
www.airships.net/hindenburg/design-technology
en.wikipedia.org/wiki/Blimp
Végül a Hindenburg beltere. Itt lesz végleg nyilvánvaló, mekkora is volt egy ilyen hajó:
www.airships.net/hindenburg/interiors
lgt99
2012.07.03 02:28:32
Jobban utánanéztem, és kiderült, hogy a masina a cikkben egy Zeppelin NT, német gyártmány és egy félmerev típus: egy háromszög keresztmetszetű vázra húzták fel a burkolatot, amit a légzsákokba fújt levegővel feszítenek ki." Air bags inside the envelope, the so-called ballonets, keep the internal pressure constant in each flight situation and ensure highest safety."
www.zeppelinflug.de/technik-356.html
www.zeppelinflug.de/technik-356.html
sajtoszabadsag.hr Kicsit harsány, szláv és és bulvár, de a miénk! 2011-ben a legjobb magyarországi belpolitikai napilap a zágrábi Jutarnji list. A megtisztelő cím elnyerését különösen a magyarországi nagyvállalatokat és vezetőit érintő, fajsúlyos nemzetgazdasági témák…..
Az alanti, jó hosszú történet, amiben egy magyar kislányt elüt egy autó Horvátországban, igen vicces lesz. No persze nem emiatt, még akkor sem, ha a kislány azóta jó úton halad a teljes gyógyulás felé. A sztoriban az a vicces, hogy Zolee teljesen jogos felháborodással idézi fel,…..
lgt99
2010.12.25 22:41:20
@SANYO1: Na neked nem kellene megszólalni! És ha akarsz maradj otthon! Én szívok eleget a horvát hatóságokkal, de van amit mi is tanulhatnánk tőlük.
Trianonhoz csak annyi: Horvátországgal "csak" perszonálunióban volt Magyarország, nagy része soha nem volt magyar.
Trianonhoz csak annyi: Horvátországgal "csak" perszonálunióban volt Magyarország, nagy része soha nem volt magyar.
lgt99
2010.12.25 22:49:05
@jox19: Azért ez egy kicsit durva. Felvidék jelentős része, Erdély, Vajdaság azért magyar volt, ha Dalmácia nem is. Egyébként Karlovacban is 14 magyar család élt 1900-ban, és két éve találkoztam egy´nagyon idős nénikével Bakarban (Fiume mellett), aki jól beszélt magyarul, és elmondta, hogy az apja magyar tengerész volt. A semennyi nem stimmel.
Levélírónkat és családját kétszer zavarták el az okmányirodából azzal, hogy nem tudják megcsinálni a gyerekek útlevelét, pedig mind a kétszer megtehették volna. De az ügyintézők kényük-kedvük szerint értelmezik a tövényeket és szabályozásokat. Létezik az…..
A Homár sem érti, miért kell a törvényben előírt 15 munkanapot várni egy hivatalos email válaszára. Nincs egy darab alkalmazott, aki ügyfélkapcsolattal foglalkozik? Erzsi szerint már az is öröm, ha egyáltalán reagálnak: Meg tudja valaki mondani, hogy az elektronikus levelekre…..
lgt99
2010.03.10 23:51:59
@iurko: A baj csak az, hogy vádlotti mivoltom miatt vették el az útlevelemet, a konzul(-ok) nem egy tárgyalásunkon ült a hátam mögött. Ilyenkor nincs ideiglenes útlevél hazatérésre :(
Ugyanakkor a mai technikai szint mellett pont a konzulátus tudná hitelesíteni, hogy én azonos vagyok magammal (ahogy ezt minden gond nélkül megtette, amikor felhatalmazást adtam rokonaimnak az új bankkártyám felvételére, vagy a bankszámlámhoz való hozzáférésre), majd diplomáciai postával eljuttathatná az elektronikus közhivatalok blablabla nevűekhez, és így veszélytelenül újra lehetne nyomtatni azokat a lapocskákat. A fénykép és aláírás az ügyintéző előtt nem nagyobb garancia az "önazonosságra". Esetemben az azonosítást az is megkönnyíti, hogy nincs olyan hülye, aki helyemben lenne a vádlottak padján (nincs is ilyen, forgószék van, legalábbis a zágrábi bíróságon)
Pont ilyen esetekben igazán működhetne a rendszer értelem, és nem szabályszerűen. Ilyen levelezések után érzem úgy, hogy a hivatalnokaink csak arra használják a szabályokat, hogy megmagyarázhassák, mit miért nem lehet. Soha nem felejtem el ahogy egy vidéki város okmányirodájának tök üres gépjármű osztályán 3 "hölgy" kávézgat, piszokul nincs dolguk, de a "szigorú sorszámozási rendszer miatt nem tudnak velem foglalkozni". Láthatóan mással se. A szomszéd város okmányirodájában, ahol nincs külön gépjármű csoport, szinte csak az előző városból átrándult, láthatóan felháborodott ügyfelek vártak a sorukra, és láss csodát, az ottani kis csapat gond nélkül megoldotta minkinek a gondját. Ők dolgoztakm a nagy szomszéd ötszörös létszámú csapata helyett.
Hála Istennek, azért még vannak hivatalnokok, akik a köz szolgáinak tartják magukat, remélem idővel még többen lesznek.
Ugyanakkor a mai technikai szint mellett pont a konzulátus tudná hitelesíteni, hogy én azonos vagyok magammal (ahogy ezt minden gond nélkül megtette, amikor felhatalmazást adtam rokonaimnak az új bankkártyám felvételére, vagy a bankszámlámhoz való hozzáférésre), majd diplomáciai postával eljuttathatná az elektronikus közhivatalok blablabla nevűekhez, és így veszélytelenül újra lehetne nyomtatni azokat a lapocskákat. A fénykép és aláírás az ügyintéző előtt nem nagyobb garancia az "önazonosságra". Esetemben az azonosítást az is megkönnyíti, hogy nincs olyan hülye, aki helyemben lenne a vádlottak padján (nincs is ilyen, forgószék van, legalábbis a zágrábi bíróságon)
Pont ilyen esetekben igazán működhetne a rendszer értelem, és nem szabályszerűen. Ilyen levelezések után érzem úgy, hogy a hivatalnokaink csak arra használják a szabályokat, hogy megmagyarázhassák, mit miért nem lehet. Soha nem felejtem el ahogy egy vidéki város okmányirodájának tök üres gépjármű osztályán 3 "hölgy" kávézgat, piszokul nincs dolguk, de a "szigorú sorszámozási rendszer miatt nem tudnak velem foglalkozni". Láthatóan mással se. A szomszéd város okmányirodájában, ahol nincs külön gépjármű csoport, szinte csak az előző városból átrándult, láthatóan felháborodott ügyfelek vártak a sorukra, és láss csodát, az ottani kis csapat gond nélkül megoldotta minkinek a gondját. Ők dolgoztakm a nagy szomszéd ötszörös létszámú csapata helyett.
Hála Istennek, azért még vannak hivatalnokok, akik a köz szolgáinak tartják magukat, remélem idővel még többen lesznek.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz