Regisztráció Blogot indítok
Adatok
djjosehu

0 bejegyzést írt és 18 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A tulajdonos egymilliót költött, hogy bizonyítsa a nyilvánvalót: pocsék autót kapott. Most jön a rendőrség és a per, hogy kicseréljék ezt a vacakot. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
djjosehu 2013.05.24 17:54:33
"egy elfogyasztott ügyvéddel a háta mögött Koskár úr újabb, tapasztaltabb jogásszal a háta mögött beperelte"
Érdekes ügyvédje lehetett Koskár úrnak ha a sikertelen egyezség után nem perelt, méghozzá *rögtön*.
Az 5 éves jogi egyetemen ugyanis - kartól függően - a 2., 3. éves hallgatókba beleverik a polgári jog szerződésekre, a kellékszavatosságra és jótállásra vonatkozó rendelkezéseit.
Ha Koskár úr biztos abban, hogy nem ő törte meg a VW-t (álmában, részegen,...), akkor elég egyenesen lehet bizonyítani szakértők által az eladó felelősségét. Lehet, hogy írtátok már előttem, nem olvastam mind a 300 kommentet, de a jótállás csak egy közismert "jogintézményként" merülhet fel. Alapvetően az, hogy a kereskedő új autónak adott el egy bizonyíthatóan hibás/törött/javított autót, megalapozza az ő szerződésszegését (azaz nem azt adott a vevőnek, amit ő szerződésben vállalt, és tisztában volt azzal, hogy az autó nem gyári állapotú). Ilyenkor a szerződés megtámadható az érdekelt fél által, a bíróság pedig érvénytelenné nyilváníthatja azt. A vevő - az ügy részletes körülményeinek figyelembevételével - vagy tévedésben volt, vagy pedig szándékosan megtévesztették. Több megoldás közül a leghelyesebb jogkövetkezmény az eredeti állapot helyreállítása lenne, azaz a kereskedő visszakapja az autót, és visszafizeti a vevőnek a vételárat (a kereskedő valamennyi ellentételezésre tarthatna igényt a vevő 2 évig tartó autóhasználatáért). A sztoriból nem derül ki, hogy a vevő (ügyvédje) időben észbe kapott-e, de fentiekre egy éves elévülési határidőt szab meg a Ptk. Ezek után, még mindig lehetne érvelni a hibás teljesítéssel és a jótállással, ahol már szélesebb spektrumon mozoghatnak a vevői igények és abszolút védhetőnek látom, hogy a vevő az autó kicserélésére tartson igényt - ha közös konszenzussal nem is, akkor a bíróságon.

Hatalmas emberetető baromság, hogy visszavásárolják az autót Eurotax-árfolyamon vagy kijavítják a "rondára sikerült" fényezést, főleg, ha nem is csak a fényezés a kocsi hibája. Sosem szabad elfogadni ilyen "nagylelkű" ajánlatokat, a magyar jogrendszer nem is támogatja az effajta reparációs módokat, hanem a károsult (a szerződésszegésért nem felelős fél) teljes anyagi kárpótlását szorgalmazza. Ha a forgalmazó által felajánlott megoldásokat elfogadja a vevő, saccperkábé 2 milliós mínuszba jön ki.

Az első ügyvéd ha a fent leírt, rutinszerű jogi helyzetben nem találta fel magát, zárja be az irodáját...

Végezetül egy gondolat: egy magyar nagyváros VW-group kereskedése nem is régen vesztett pert, mert egy A6-ost szállítás közben megtörtek, kijavították és úgy került "boldog" tulajdonosához. Bár hosszú ideig tartó procedúra volt, de információim szerint a vevő visszakapta a vételárat és megtarthatta az autót is...
A két lábbal a földön állók aránya a vevők között ezrelékekben mérhető. Ezért, mint vásárlóerő, kalkulálni velük nem lehet. Mai cikkünk blogposztja...
djjosehu 2011.10.12 13:43:03
Kedves Cikkíró!

Lehet, hogy cseréltél már lambda szondát (én még nem, basszus, de egy tahó lehetek...), és lehet, hogy még mosolyogtató cikket is tudsz írni, de hogy egy ekkora felfuvalkodott, önelégedett baromtól nem vennék autót, az is tuti. Akkor már millával többért, de újat...

És ha marketingtanácsokra van szükséged, állok rendelkezésre. Rögtön itt az első lecke: ha valaki vevőként megy hozzád, és nem köszön, és munkás gatyája van, és amúgy is, két hete nem borotválkozott, akkor is ő a VÁSÁRLÓ. Tudod, ő az az ember, akiből élsz. Pontosan azoktól a kereskedőktől lett undorom, akik face-to-face is a cikkből áradó gunyoros lenézéssel viselkedtek velem, amikor komoly céllal kerestem egy meglehetősen ritka, régebbi sportkupét tavaly. Mondanom sem kell, egy fillért sem láttak tőlem. Nem okoskodtam, nem adtam ki magam autószerelőnek, és polihisztor barátokat sem vittem hibákat keresni. A kedvencem egyébként az volt, amikor 83 ezer km-es, 11 éves kocsit akart rám sózni a srác egy XV. kerületi murvás-faházas kereskedésben úgy, hogy a kocsinak lógott a bele, összes létező kontroll lámpa világított, géptető nyitószerkezete megbabrálva, rozsdás (természetesen karambolmentes autó...). A tesztkör végén közölte: látszik rajtam, hogy a Népítéletről művelődtem, és a valóban lényeges dolgokat, mint az újrahúzatott bőrbelső észre sem veszem. Totalcarról szerzett tudásommal visszakérdeztem: újrahúzott bőr? 83 ezernél?

Egy szónak is száz a vége, Kedves Cikkíró, lehet, hogy fullosak a verdáid, lehet, hogy csak ritkán tekersz órát, de az ügyfelekhez való (cikkből ítélhető) hozzáállásod nem nulla, hanem mínusz egy. Persze lehet, hogy sok a hülye, bunkó, de ne feledd, hogy BELŐLÜK ÉLSZ. És igen. Ha autót veszek, nem szégyellem, hogy "csak" vezetni tudok és apróbb hibákat javítani. Nem szégyellem, hogy nem olajos a kezem, és párszor voltam csak emelőcsáp alatt. Ugyanúgy felteszem majd a - szerinted - balfék kérdéseim, mint ahogy a saját szakterületemen nekem is felteszik a szakmában nem jártasak - akikből én élek.
Ezt is megértük. Magyarországnak annyira nincs más gondja, hogy országunk vezetői a közterek átnevezgetésével kénytelenek elütni drága hivatali idejüket. Ám ha már így alakult, remek alkalmat kapunk arra, hogy megnézzük, mennyire gyorsak a navigációs térképek karbantartói.…..
djjosehu 2011.06.02 08:51:15
@vw1300: Lisztnek annyi köze van Ferihegyhez, mint amennyi Chopin-nek a varsói repülőtérhez. Alapvetően nem rossz elgondolás, hogy a repülőtérnek kerestek valami olyan személynevet, akire mi, magyarok büszkék lehetünk. A baj csak Liszt Ferenccel van, aki tudomásom szerint magyarul sem tudott... Repülős berkekben javasolták, hogy a olyan emberről legyen elnevezve, akinek valami köze volt a repüléshez, és szintén világszerte ismert. Így merült fel Rubik Ernő neve, akinek vitorlázója ma is meghatározó a magyar repülőtereken, a Rubik-kockáról meg világszerte ismerik. Csak hát a döntéshozók meg sem hallgatták az ilyen jellegű véleményeket.
djjosehu 2011.06.02 10:21:43
@Putz Patrik: persze, de a lényeg szempontjából ez teljesen mindegy
Nézek ki aranyvasárnap az ablakomon a kertbe, és a teremtés egyetemességén, a lét hiábavalóságán, továbbá a diós bejgli metszetének és a spirálgalaxisoknak az alaktani hasonlóságán merengek. Szabadidőm eltöltését a felületes szemlélő semmittevésként, a beavatott taoista…..
Belsőség Kilométer FAIL! 2010.12.26 12:50:00
Autót hirdetni trükkös kilométeróra-állással úgy, hogy közben egy bárki által elérhető aukciós oldalon ott van ugyanaz az autó lényegesen több kilométerrel: FAIL! Persze, tudjuk, több lehetőség is van: 1. Az aukciós szándékosan állította többre, hogy olcsóbban…..
Új MÁV blog Majd meggondolom 2010.03.09 09:35:57
Olvasónk repülővel érkezett haza, és rohant, hogy elérje a vonatot Ferihegyen. Az automata nem működött így felszálltak a vonatra, mondván majd ott megváltják. Jött is a MÁV helytartója a hatalmasságos kalauz, akinek nem kötelessége a kultúrált viselkedés, és izibe meg is…..
djjosehu 2010.03.09 20:21:00
@tundrazuzmo: Köszönöm a stupid-jelölt jelzőt. Ha elolvastad volna az előző kommentem, leírtam, hogy fapadosnál nem lehet pontos érkezésre számítani, így benne volt, hogy buszozunk hazáig. Vagy a Volánnál elfogadják az elővételi vonatjegyet? Na ugye, hogy nem... Vagy menjünk kocsival? Mondd a címed, legközelebb a Te garázsodban tárolom pár napig. :) És ugye lassú a csomagkiadás. Hát csak kézipoggyászunk volt, mint az easyJet-es utasok többségének...

@Gempacsöki Boborján: "Hát a k anyját az ilyen utasnak,én a mozgó vonatról rúgnám le!" Remélem ezt a _ténylegesen_ bliccelő utasokra értetted, és nem ránk.

Egyetértek azzal, hogy egy kalauz keveset keres, hogy sokak tahók vele, és rendkívül sok az _igazi_ bliccelő. Viszont ezt a munkát vállalta, én sem töltöm ki máson a bosszúm, ha sérelem ér.

@sannya: Nem nyávogásról van szó, kérem az egymással szembeni tiszteletet - én is megadom Neked. Az, hogy nem a kalauzt kerestem és "nyávogtam" az automata miatt pedig azért volt, mert - mint a postban is írtam - nagyon ritkán utazom vonattal, fogalmam sincs mi a felállás, mire kell odafigyelnem jogaim védelme érdekében. A jövőben egyébként nem is érdekel, a kocsimban nincs kalauz, legfeljebb kifizetem a ferihegyi parkolót...

@sanche: Köszönöm a véleményed. Azt viszont, hogy csalni akartunk, cáfolom. Nem ismerek olyan retardált embert, aki csalni akarna, és felháborodva küld levelet egy érdekvédő blognak, és a MÁV-nak is. Ha elolvastad a postot tudhatod, hogy írásban reprodukálhatatlannak minősítettem a kalauz viselkedését. Foglalkozásom miért érdekel? Nem tartom korrektnek foglalkozás alapján megítélni az embereket. Ismerek totál nulla agyú ügyvédet, de rendkívül okos szakmunkást végzett embert is.

@recommented: Mi utal a post stílusából a bunkóságra? Tényleg érdekel...

ÚJRA HANGSÚLYOZOK NÉHÁNY FONTOS ELEMET, MERT LÁTOM, SOKAN OLVASÁS NÉLKÜL ÍRNAK:
- NEM, ISMÉTLEM NEM A BÜNTETÉS ELLEN SZÓLTAM!
- NINCS JOGA A KALAUZNAK A BUNKÓ STÍLUSHOZ! (MÉG A FENT EMLÍTETT SZIPUSOKKAL SZEMBEN SEM!)
- A STÍLUS ÍRÁSBAN SOKAT VESZÍT VALÓDISÁGÁBÓL, TÉNYLEG ENYHÉBBNEK HAT, MINT AMI VOLT.
djjosehu 2010.03.09 20:22:46
@zsoltikam: Csak elszoktunk manapság az igényes stílustól. Hidd el, ha csak erre a blogra postolok, más megfogalmazást alkalmazok. Viszont a MÁV-nak nem írhattam "kaller"-t meg bmeg-et...
djjosehu 2010.03.09 21:29:30
@A Gyula: Köszönöm a korrekt hozzászólást, Te pontosan átlátod, amit eddig hangoztattam, hogy nem a büntetéssel nem értek egyet (bár személyes problémám, hogy igazságtalannak tartom, de a szabály az szabály, elismerem). A gond a magatartással volt. Pozitív példa, hogy azért már nem egy rendes jegyvizsgálóval találkoztam. Ezt leginkább a hölgyekre értem.