Regisztráció Blogot indítok
Adatok
aqua12

0 bejegyzést írt és 12 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Teljesen elfogadott, ha egy 30-as évei elején járó doktornő, felelősségre von, hogy mit keres a beteg éjfélkor egy ügyeletes osztályon? Tisztelt PRAXIS Blog!Az én történetem egy budapesti peremkerület ügyeletén kezdődött, majd a városon kívüli kórház ügyeletes osztályán…..
aqua12 2014.02.06 13:24:51
@Mondeoman: van rá egy szó: alapműveltség. Ami nemcsak Petőfi és Arany életrajzokat, valamint István király államszervezői tevékenységét, hanem biológiát, fizikát, kémiát és matekot is takar... És ha megtanulnák az igen tisztelt diákok, akkor nem lehetne eladni termékeket egy olyan felsorolással, hogy van benne: "nukleinsavak, proteinek, szénhidrátok2, stb. (Valós életből vett példa, azt hittem, eldobom az agyam.)
Az eddig feltöltött három cikkben, és a kapcsolódó vitákban nagyon sok érdekes kérdés és téma felbukkant, mielőtt azonban ezekre rátérnénk, a legjobb, ha végigviszem az alaptémát. Még két, alapvetően gyakorlati jellegű kérdést kell érintenünk: az egyik a paleolit étrendek különböző…..
Egy volt ápolónő véleménye a magyar egészségügy helyzetéről. 8 évig dolgoztam ápolónőként neurológián és belgyógyászaton, nem könnyű egyik sem..ajánlom ki kell próbálni egy éjszakát 12 órában! ; szívvel-lélekkel dolgoztam az osztályokon, szerettek is a betegek és…..
aqua12 2014.01.19 13:23:18
@Kovács Nóra Anna: Mivel az orvosi egyetemhez kötelező a két emelt szintű érettségi, és az emelt érettségit nem az iskolában, hanem idegen helyen teszik le az érettségizők, ahol nem lehet előre tudni a vizsgáztatókat, ezért igen valószínűtlen, hogy az eredményét érdemben befolyásolni lehessen. Esetleg a plusz pontokét lehetne, ha a szülő venne nyelvvizsgát a gyereknek, de mivel a két emelt érettségiért mindenki megkapja a maximális plusz pontot, ez sem számít...
Mire jövő tavasszal elindul a Bubi, belvárosi 120 utcában és 30 főúton lesz majd könnyebb biciklizni. A belváros komplex kerékpárosbarát fejlesztése fedőnéven nagyszabású forgalmi átalakításokba kezd a BKK kilenc belső kerületben. A cég közleménye szerint változás lesz…..
aqua12 2013.11.25 19:05:08
@Comandante en Jefe: Gyalogosként minden szavaddal egyetértek. A Szabadság hídnál/on szoktam sétálni. A híd előtt van ugyan felfestve kerékpársáv a járdára, (nem szoktam rámenni, van nekem hely elég), de a biciklisek nagy része úgy gondolja, hogy csak dísznek van. Nagyon rossz, amikor hátulról hangtalanul közelít, majd 10 centire elsuhan mellettem a járdán, miközben fél méterre tőle ott van az üres biciklisáv.
A hídon nincs sáv, így ott is hátulról, hangtalanul, gyorsan(!), szlalomozva jönnek.
Ja, és sisak, láthatósági mellény (mindkettő csak a saját biztonságuk érdekében), stb. természetesen nincs. Csak az autósok figyelmén múlik, hogy nem történik sok baleset.
aqua12 2013.11.25 19:15:59
@Comandante en Jefe: Bocs, nem írtam, hogy a budai oldalról van szó :)
Praxis Emberség? Francokat! 2011.03.19 06:00:00
Sziasztok!   Évekig jártam kórházról-kórházra az édesanyámmal. A hab a tortán a János Kórház volt, ahol az urológia épületében lévő egyetlen lifthez csak az orvosoknak és a helyi járatos mentősöknek volt kulcsa. A doktor megkérdezte anyukámat, hogy föl tud-e menni…..
aqua12 2011.03.19 10:16:13
@Leroi: mert túl alacsony, hogy elérje a 6. emelet gombját:)
Lelőttem a poént?
Alapszabály, hogyha jóízűen és még sokszor szeretnél párizsit fogyasztani, soha ne olvasd el az összetevők listáját. Tomi valamilyen oknál fogva túl bátor volt – jutalma pedig nem maradt el, a bőrkék és disznókörmök között érdekes összetevőre talált. Sziasztok!…..
aqua12 2011.02.04 17:18:44
Szia, Tibi!Muszáj már megírnom, mert egy csomó posztban és kommentben volt már szó róla; de valahogy nem lett méltó módon kifejtve a téma. Pedig a feltartóemberek ott vannak minden lépésnél: akármikor, akárhova megyek vagy csak nézek, a reggeli felkeléstől esti lefekvésig,…..
aqua12 2010.12.01 17:38:00
@Ernoke: Az ilyen kérdezőemberek az iskolában kezdik. Alap, hogy gimnáziumban is, ha segítesz valamiben, akkor még az elsős tananyagot is magyarázd el, mert hogy ő azt nem tudja. Dolgozat előtt 5 perccel jön oda hozzád, és kérdezi meg, hogy miről is szól az anyagrész (az egész). Megpróbálod elmondani 5 percben, és a végén megkérni szépen, hogy legközelebb legalább egy szünettel, de jobb, ha egy-két nappal előbb szóljon. Következő dogánál azonban megint előtte pár perccel jelenik meg.
Vagy: hiányzik a tanár, és beküld egy feladatlapot, amit tankönyv és józan ész kombinációval max. 10 perc megoldani, de mivel ő az utóbbival nem igazán rendelkezik, ezért legalább 3 embert kell megkérdeznie... és még sorolhatnám.
aqua12 2010.12.01 20:39:53
Prinz Dani önálló posztban válaszol a kommentekben felmerülő kérdésekre, meglátásokra, nem mintha olyan sok ellenvélemény merült volna fel a tegnapi poszt kapcsán, de Dani szerint maradtak a tisztázandó részletek.Miután elolvastam a hozzászólásokat, amik a cikkemhez érkeztek,…..
Levélírónk a történelem tanítás nehézségeit írja le nekünk, külön kiemelve a diákok motiválatlanságát, amire a szaktanácsadó szerint megoldás lenne, ha puzzle-t készítene, az egyes tanagyagokhoz kapcsolódóan. Erősen megkérdőjelezhető ennek a hatásossága egy…..
aqua12 2010.03.09 14:29:28
A történelemtanítás terén sok múlik a tanárokon is (hangsúlyozom, ezzel nem a posztírót akarom bántani!). Nekem általános iskolában nagyon jó töri tanárom volt. Azt akarta, hogy mindenki megértse, amit tanít, odafigyelt, a lelkét is kitette értünk. Szervezett egy 3 fős csapatot, és minden évben indított bennünket a kerületi töri versenyen, amire hetente tartott felkészítőt, és minden héten volt egy-egy óra, amiről elkért bennünket, hogy mélyebben tudjunk foglalkozni az anyaggal. A versenyeket rendre megnyertük. Majd gimiben új tanárom lett. Na, azóta a töri az egyik olyan óra, amire beülök, elvagyok valahogy, majd kimegyek (az töri órák 95%-a ilyen, a többit valahogy azért tudja érdekesen tanítani.) Nem kérdez tőlünk, nem várja, hogy vonjunk le következtetéseket, elmondja az anyagot, írjuk le és tanuljuk meg. Van kb. 3 gyerek az osztályban, aki valóban érdekli, a többi pedig ha nem érti az anyagot, akkor miért nem figyelt oda az órán, miért nem tanult, stb. Pedig tanulnak. Ehhez hozzájárul még az is, hogy annak a 3 gyereknek mindent szabad, belebeszélhet az órákon, akadályozhatja a többieket, és ezzel ők élnek is, nehogy véletlenül hagyják tanulni a többieket is.
Ráadásul a kedvenc mondása: "ha valakit megállítasz az utcán biztos, hogy tudja". Ezt mondja mindig magyar órán is. Csak azt felejti el, hogy a magyar felnőtt lakosság ha jó tudom kb. 60%-a funkcionális analfabéta, ezért már itt sántít a dolog. Főképp úgy, hogy ezt pont azokra a dolgokra mondja, amelyeket biztos, hogy a nagy többség nem tud. Pl. első magyar órán megkérdezte mi a klasszikus. Erre persze mindenki mondott dolgokat, és néhány igazán jó meglátást is, mindegyikre azt mondta, hogy nem (a dolog egy kicsit sem szubjektív), majd adott két olyan meghatározást, ami szerintünk nem is igazán takarja a fogalmat. Persze ő volt az okos tanár, mi pedig azok akik csak írják le és tanulják meg. Majd közölte, hogy ő nem azt várja vissza dolgozatban, amit elmondott, hanem örül az egyéni ötleteknek is. Dolgozatban csak azt kap jó jegyet, aki azt írja le, amit ő mondott. Lehet csodálkozni, hogy miért nem szeretem a magyart és a törit két éve.

A kötelezőkhöz: én először 9-10 éves koromban olvastam a Kőszívűt, 8 évesen az Egri csillagokat (ez volt a 2. könyv, amit végigolvastam), és máig évente 1-2-szer biztos, hogy mindkettőt elolvasom (lány vagyok). Szerintem semmi baj nincs velük, csak a tisztelt diákok nem hajlandóak olvasni, arra pedig végképp nem, hogyha valamit nem értenek, akkor levegyenek a polcról egy értelmező szótárt, vagy legalább az interneten rákeressenek. Erre lehetne egy megoldás az, hogy lábjegyzetben megmagyarázzák a szavakat, vagy a végén a fügelékben. Bár én ezeket sem használtam. Elolvastam a könyvet, persze volt, amit nem értettem, de ez ilyen fiatalon nem zavart, hiszen a történetet értettem. A következő olvasáskor pedig rájöttem 1-2 dologra, majd legközelebb még néhányra... Így bővült a szókincsem, és megtanítottam magam arra, hogy hogyan lehet megérteni valamit akkor is, ha nem tudsz minden szót. Ez később nyelvtanuláskor nagyon jól jött.
aqua12