Regisztráció Blogot indítok
Adatok
mariett89

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A múltkor ott hagytuk abba, hogy hogyan érdemes nekirugaszkodni egy új nyelv tanulásának (már ha magunktól kíséreljük meg a dolgot). Tehát, ha már így felderítettük és magunkévá tettük az alapokat (mondjuk úgy 3-6 hónap alatt), akkor jön az igazi móka! Mikor a nyelvet úgy…..
mariett89 2010.04.03 17:32:17
Sziasztok fiúk!(ha jól gondolom mind fiúk vagytok, bocsi ha nem:))

Én jó ideje passzívan követlek titeket, de most aktívvá válok:)

Pár szót magamról: nagyon szeretek nyelveket tanulni, sajnos angolból és spanyolból kb. 1 éve megrekedtem, mert úgy gondoltam, hogy eljutottam egy olyan szintre, hogy azon csak az idegennyelvű környezet segíthet(nyelvtanfolyam nem),- amire egyelőre nem lesz lehetőségem - azóta nagyon sok sorozatot nézek, így tartom szinten magam, és tényleg rengeteget segített.Én mindent csak egyszer néztem meg, de mostanra már eredeti nyelven felirat nélkül 70-80%át megértem a sorozatoknak.
A nyelvtudásommal még mindig nem vagyok elégedett, mert idegesít, hogy sok hibát vétek és nem értek meg mindent( maximalista vagyok.)

Most próbálok az itt olvasott módszerek szerint tanulni, az a legnagyobb bajom, hogy nagyon kevés időm van, de igyekszem beiktatni a napi rendembe a nyelvtanulást.

Szeptembertől második szakként felvettem a kínait, először sokkolt a "mássága" mostanra már nagyjából megszoktam, mivel heti 4Xmásfél órám van tanárral, itt más a nyelvtanulási technikám, az órák nagyon intenzívek, úgyhogy otthon a tankönyv szövegeit hallgatom és leírom kínaiul, vagy mondom utána.

Az itt elhangzottakhoz érdemben nem tudok hozzá szólni, én nem vagyok ennyire profi:) Nekem a filmek váltak be nagyon, de ez idő igényes.

Következő kérdéseim vannak

- ti hogyan tanultok több nyelvet egyszerre?mindegyik nyelvre tudtok napi egy órát fordítani?

- ha jól értettem az a legbeváltabb módszer, hogy valaminek hallgatjátok az adott nyelvű hanganyagát és hozzá olvassátok az idegennyelvű majd a magyar szöveget és utána shadowingoltok, majd fordítgatjátok?ennyi?

- hány perces felvételeket hallgattok és azokat mennyiszer?

- tudtok ajánlani olyan oldalakat ahonnan letölthetek angol-spanyol-kínai audio és írott könyveket?(főleg a kínaival vagyok bajban)

- bármi ami jó tanács, ami eszetekbe jut jöhet:)!

Nagyon jó az oldal, örülök, hogy rátaláltam!

Üdv mindenkinek!

M
A Bolognai Rendszer minden szakon, minden karon, minden egyetemen, minden országban másként valósult meg, és más tapasztalatokat hozott.WorkshopMost szeretnénk lehetőséget teremteni, hogy megbeszéljük egymással tapasztalatainkat. Március 9-én, kedden a CEU-n (Central European…..
mariett89 2010.03.08 19:18:48
Sziasztok!

Természetesen az egyetem eldugott zugában láttam meg a plakátot a holnapról,de szerencsére még időben!:)

Teljes mértékben egyetértek a kritikus véleményekkel, én annyira el vagyok keseredve az oktatás színvonala miatt, hogy a német és osztrák példán felbuzdulva magam akartam valami akciót szervezni, hogy felhívjam az illetékesek figyelmét, hogy ez így NEM MEHET TOVÁBB!!!!!!
Örülök, hogy ide találtam, mert most már tudom, hogy nem vagyok egyedül.

Kétszakos BAs hallgató vagyok,másodéves az ország egyik "nívós" egyetemének társadalomtudományi karán és elsőéves egy kisebb, egyházi fenntartású intézmény nyelvi karán.

A nyelvi szakkal semmi bajom, talán ilyesmi lehetett az 5 éves rendszer: hiába van internetes tanulmányi rendszer, az előfeltételek áthidalhatók, rengeteg érdekes tantárgy van meghirdetve, 20-40en vagyunk egy szakon, mindenki ismer mindenkit, a tanárokkal személyes kapcsolatban vagyok és szemináriumon 5-8 an vagyunk.

Na de a másik?:(
Tele reménnyel, nagyon lelkesen jöttem ide, és elég lehangolóak a tapasztalataim....Nem is tudom mivel kezdjem...... 120 an vagyunk egy szakon, ennek kb. a 2/3át nem érdekli az egész, csak melegedni járnak ide,a vizsgákra semmit sem tanulnak, ennek következtében a követelmények NEVETSÉGESEK!

A szakmai tárgyakat nem tanuljuk annyira alaposan, a sok töltelék tantárgy, ami egyáltalán nem vág a szakhoz(ráadásul utálom, és sokszor még azok a "legszivatósabbak") elveszi az időt.

szemináriumon 20-30an vagyunk, a 2/3os nem érdekli az egész arány itt is megjelenik, ennek következtében, vannak akik soha sem készülnek/végig beszélik az egész órát, ezért 1. nem tudunk megfelelően haladni 2. a tanár utál minket, vagy nem foglalkozik az egésszel, mert "úgy sem érdekli őket minek tanítsak"(gondolja), ráadásul ha készülök egy órára, akkor én érzem magam kellemetlenül, mert "kinéznek".

Többször előfordult, hogy idősebb tanárok, az első órán közölték, hogy őket nem érdekli ez a tantárgy, utálják a Bologna rendszert, csak rájuk lett kiosztva, nekik kell megtartani, képzelhetitek milyen jól teltek ezek az órák és szakmailag mennyit fejlődtem általuk...

Az internetes tanulmányi rendszer szépségeiről, a néha előforduló bakikról, vagy "ha nem férek be egy tárgyra mert úgy jött ki a lépés, csúszok egy évet"-ről nem is írok, ezt minden egyetemista ismeri szerintem.

Szabadon választható tárgyak nem indulnak, ha indulnak nincs hely, vagy ha felvettem valamit egy másik szakról ami érdekel kirak a tanár, vagy a TOn szólnak.

A nyelvi képzésről nem is beszélek, nálunk ingyenes nincs, az idegennyelven tartott órákat pedig nem vehetem fel, mert onnan is kiraknak.

Mivel híres és régi egyetem, számos külföldi kapcsolattal rendelkezik, a bolognai rendszernek egy haszna lenne: ha az első félévemet itt lejárom, és úgy gondolom tudom folytatni egy másik Eus országban, és utána azt a félévet vagy évet elismerik itt.Szép is lenne....Semmit sem ismernek el, ha Erasmus ösztöndíjra megyek, akkor olyan, mintha halasztottam volna.

Az egyetemnek az az érdeke, hogy nála járjak MAra ezért direkt olyan a BAs képzés, hogy semmit sem ér, ezért majd felvételizhetek több ezer emberrel 30-40 helyre.(de már egyre inkább úgy gondolom, hogy külföldre megyek MA képzésre).

Az egyetemen belül szervezett szakmai gyakorlatokra nem mehetek, mert "kicsi vagyok".

Ja azt kihagytam hogy NAGYON magas volt ide a ponthatár, de az állami és a költségtérítéses pontok között óriási különbség volt, ha jól emlékszem 30pont körül.

Egyszer egy egyetemi kerekasztal beszélgetésen, az egyik tanár vetette fel, hogy a bolognai rendszerben az a jó, hogy aki tényleg tehetséges és érdeklődik az a 98% nem érdeklődő mellett hamar kitűnik.Lehet, hogy ebben van valami.Ugyanitt hangzott el az is, hogy az a legnagyobb baj, hogy a tanulók száma alapján kapják az egyetemek a pénzt, tehát az áll érdekükben, hogy minél több embert felvegyenek és benntartsanak, melynek következtében vészesen zuhan a színvonal.

Egyelőre ennyi.Ennek ellenére mindkét sulit szeretem, itt is igaz, hogy az ember kialakíthatja a saját baráti körét, a saját társaságát, amit én meg is tettem, jól érzem magamat és örömmel járok be.
De sajnos előre rettegek attól, hogy mi lesz velem az életben, mennyit fog érni a diplomám, felvesznek-e MAra, mert semmilyen protekcióm nincs, és csak magamra számíthatok az érvényesülés terén.

Nagyon örülök ennek a kezdeményezésnek, remélem nem akad el, hanem valami komolyabb bontakozik ki belőle és sikerül valami javulást elérnünk!
Nagyon szívesen támogatok minden ezt támogató elképzelést/programot.

Holnap találkozunk!

Üdv

M
mariett89 2010.03.11 22:09:09
Sziasztok!

Huncros!

Én is válaszolok, de nem idézlek, remélem így is érthető lesz:)
Elsőnek, egy kicsit úgy érzem, hogy lenézed azokat a képzéseket, amik „humánosok” (tényleg nem bántó szándékkal írom, de ezt érzem az írásodból.)

A saját szintjén mindenki tesz valamit a diplomájáért mindenki megdolgozik érte (!!!!!!!!!!!), azért nem annyira egyszerű elvégezni egy egyetemet, hogy a Te szavaiddal élve minden „szerencsétlennek” sikerüljön.

Teljesen igazad van abban, hogy:

- A tanárokat minősíti az hogy nincs kedvük tanítani.
- Az internetes tanulmányi rendszer nem bologna terméke, és főleg emberi mulasztás is szerepet játszik a minőségében.
- Így létezik valamilyen elit képzés, van kiemelkedési lehetőség (kérdés, hogy annak milyen a színvonala?(Sajnos azt nem tudom.)

A régi rendszert nem ismerem, a szüleim/ismerősök elbeszéléseséből nem így tudom ahogy mondtad, kevesen voltak egy szakon, nagyobb volt a követelmény, és a mostani munkahelyük, pozíciójuk magáért beszél.(bölcsész szakon is)

Külföld:
Az összes nálunk tanuló külföldinek elismerik ezt az évét, van olyan, aki itt írja a szakdolgozatát…elvileg a bolognai rendszerben azt is megtehetném, hogy kimegyek Francia országba magamtól egy félévre, más országban meg is tehetik ezt, mi nem.

Azt, hogy az egyetemnek az az érdeke, hogy MA nélkül értéktelen legyen a BA egy tanár mondta, így szó szerint…egy olyan tanár aki nagyon benne van a vezetőségi körökben, és a rendszer kidolgozásában. És az egyetemről, diákként én is teljesen egyetértek vele.

MIÉRT KÉNE KIRUGDOSNI EMBEREKET? Miért nem lehet differenciálni?Miért nem lehet a gyengébbeket felzárkóztatni?akkor a ki rugottakkal mi lesz?Ők is emberek!

Ennek következtében hamarosan a TE diplomád is értéktelen lesz, mert nem fogják tudni magasan tartani a színvonalat.

Teljesen egyetértek Veled Ba Jin, hogy nagyon kéne egy szóbeli felvételi!

Én azért írtam le a „higgadtságot nélkülöző fals érveimet”, mert azt hittem, hogy ez egy fórum, ahol a felsőoktatással kapcsolatos észrevételeinket leírhatjuk- függetlenül a bolognai rendszertől is- megosztottam Veletek, hogy mi az ami nagyon kellemetlen és amin sürgősen változtatni kéne. De úgy látom SAJNOS félre értettem valamit.