Adatok
prepo
0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Elsőként a kelet-európai országok közül a rendszerváltás után Csehországban épülhet nagy sebességű vasúti pálya. Ha minden jól megy 2030 után a cseh fővárosból egy óra alatt jutunk el Brnoba, hello MÁV.
Hódítanak az szuperexpresszvonatok (TGV, ICE) Nyugat-Európában,…..
Meggyőző fölénnyel hozták le a csehek a budapesti barátságos mérkőzést a kulcsfontosságú őszi selejtezők előtt! Bílek mester csapata öt góllal terhelte meg a vendéglátó csapat hálóját, míg Dzsudzsákék még a becsületgólt sem találták meg!
Legalábbis Jakub Kohár…..
prepo
2013.08.14 18:05:28
Mi értelme az ötvenes táblának a három sávos úton? Miért kell hetvennel cammogni az autópálya-bevezetőn?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Lassan kékbe borul a város anélkül, hogy az itt lakó pár millió ember véleményét kikérték volna. Az ocsmány buszok után jöhetnek a ronda taxik is.
Mai cikkünk blogposztja...
A biciklizés hamarosan annyira elterjedt lesz Budapesten, hogy a városvezetőknek és az infrastruktúra tervezőinek ugyanolyan komolyan kell foglalkozni a témával, mint az autós közlekedéssel.
Erre szeretné felhívni a figyelmet a szeptember 22-i kerékpáros felvonulás, amelynek csak a…..
prepo
2011.09.22 12:07:18
@Tapogatott Kukorica:
Ja, hogy az utakat az autók után befizetett adókból és biztosításokból építik? Ebben te egész biztos vagy?
Ja, hogy az utakat az autók után befizetett adókból és biztosításokból építik? Ebben te egész biztos vagy?
a roco Y kocsijára; kétséges egyelőre, hogy milyen vagont is fognak kihozni, ugyanis a terv egy elég érdekes mix volt, de leginkább egy győri kocsi nyomait lehetett megtalálni benne, viszont ahhoz meg hibák is voltak, hogy győri legyen. Handmuster-t, vagy valami kézzelfoghatóbbat a…..
Az év eleje úgy indult, hogy berendeltem ezt-azt a neten keresztül, vízdarut, gyalogos felüljárót az Auhagentől, hegyvidéki kilátótornyot a Fallertől, váltóállító tornyot, víztornyot és egy városias jellegű állomást a Vollmertől, majd jól…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A nagy sebességű vasút nagyon drága műfaj pláne, ha olyan terepen akarják építeni, mint a Prága-Brno irány. Egyrészt jól írtad, hogy azért, mert olyan, mintha autópályát építenének. Földeket kell kisajátítani, másrészt alagutakra és viaduktokra van szükség jó sokra. Egy nagy sebességű pályán nem lehet sok és erős ív, emelkedő. Nem lehet szintbeli kereszteződés. Minden kis mellékutat felül, vagy aluljárón kell átvezetni a síneken. A másik ami miatt költséges, hogy csak személyszállításra használható, így a vasúton a nyereséget termelő üzletág ki van zárva a pályáról. A járművek és biztosító berendezések lényegesen drágábbak 160-180 km/h felett. A karbantartás is drágább. Egy nagy sebességű vonat karbantartása egy repülő karbantartásával összemérhető. Ezek miatt szerintem ez egy presztízs beruházás. Ezt a pénzt a cseh vasúton jobban is el tudnák költeni szerintem.
Az is érdekes, hogy kimaradt az írásodból, hogy az ideiglenes Cseh kormány, amelyik nem kapott bizalmat, kirúgta az előző CD vasúti vezetését, azzal, hogy sok az adósság ők meg presztízs beruházásokra költenek lásd Csehréldzset. Le is mondták a megrendelt szerelvények egy részét. Most meg előállnak ezzel a sokkal drágább tervvel. Ez most valami vicc?
Az is érdekes, ha Bécs-Pozsony viszonylaton épülne bármi is. A két város légvonalban kb. 50 km. Ebből kb 40 Ausztriába esik 10 Szlovákiába. Vagyis az osztrákok építhetnének a Szlovákok kedvéért egy pályát. Nem tudom ehhez mekkora kedvük lesz.
A németek addig nem is engedhetik be a pendolinókat, amíg nem vizsgáznak le Németországban. Nem tudom, hogy a Csehek ezt valaha kérvényezték egyáltalán a Német vasúti hatóságnál. Ez minden országban így működik egyébként. A csehek viszont nem engedik be a Német DB Br189-es mozdonyokat, csak Decinig mehetnek, ha jól emlékszem. Érthető miért, féltik a teherszállítási piacukat a németektől.