Regisztráció Blogot indítok
Adatok
prepo

0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Elsőként a kelet-európai országok közül a rendszerváltás után Csehországban épülhet nagy sebességű vasúti pálya. Ha minden jól megy 2030 után a cseh fővárosból egy óra alatt jutunk el Brnoba, hello MÁV. Hódítanak az szuperexpresszvonatok (TGV, ICE) Nyugat-Európában,…..
prepo 2013.10.22 19:27:25
Az a furcsa nekem ebben a cikkben, hogy pont Csehország az, ahol nagyon sok vasútbarát van. Emiatt rengeteg internetes portál, ahol utána lehet nézni a dolgoknak.
A nagy sebességű vasút nagyon drága műfaj pláne, ha olyan terepen akarják építeni, mint a Prága-Brno irány. Egyrészt jól írtad, hogy azért, mert olyan, mintha autópályát építenének. Földeket kell kisajátítani, másrészt alagutakra és viaduktokra van szükség jó sokra. Egy nagy sebességű pályán nem lehet sok és erős ív, emelkedő. Nem lehet szintbeli kereszteződés. Minden kis mellékutat felül, vagy aluljárón kell átvezetni a síneken. A másik ami miatt költséges, hogy csak személyszállításra használható, így a vasúton a nyereséget termelő üzletág ki van zárva a pályáról. A járművek és biztosító berendezések lényegesen drágábbak 160-180 km/h felett. A karbantartás is drágább. Egy nagy sebességű vonat karbantartása egy repülő karbantartásával összemérhető. Ezek miatt szerintem ez egy presztízs beruházás. Ezt a pénzt a cseh vasúton jobban is el tudnák költeni szerintem.
Az is érdekes, hogy kimaradt az írásodból, hogy az ideiglenes Cseh kormány, amelyik nem kapott bizalmat, kirúgta az előző CD vasúti vezetését, azzal, hogy sok az adósság ők meg presztízs beruházásokra költenek lásd Csehréldzset. Le is mondták a megrendelt szerelvények egy részét. Most meg előállnak ezzel a sokkal drágább tervvel. Ez most valami vicc?

Az is érdekes, ha Bécs-Pozsony viszonylaton épülne bármi is. A két város légvonalban kb. 50 km. Ebből kb 40 Ausztriába esik 10 Szlovákiába. Vagyis az osztrákok építhetnének a Szlovákok kedvéért egy pályát. Nem tudom ehhez mekkora kedvük lesz.
A németek addig nem is engedhetik be a pendolinókat, amíg nem vizsgáznak le Németországban. Nem tudom, hogy a Csehek ezt valaha kérvényezték egyáltalán a Német vasúti hatóságnál. Ez minden országban így működik egyébként. A csehek viszont nem engedik be a Német DB Br189-es mozdonyokat, csak Decinig mehetnek, ha jól emlékszem. Érthető miért, féltik a teherszállítási piacukat a németektől.
Meggyőző fölénnyel hozták le a csehek a budapesti barátságos mérkőzést a kulcsfontosságú őszi selejtezők előtt! Bílek mester csapata öt góllal terhelte meg a vendéglátó csapat hálóját, míg Dzsudzsákék még a becsületgólt sem találták meg! Legalábbis Jakub Kohár…..
prepo 2013.08.14 18:05:28
@Ches Desmond:

Nem emlékszel rosszul?
1:2 lett nekünk, nem döntetlen. Itt is visszakeresheted.
TComment Bűnronda és nem ez a baj 2012.08.09 08:17:01
Lassan kékbe borul a város anélkül, hogy az itt lakó pár millió ember véleményét kikérték volna. Az ocsmány buszok után jöhetnek a ronda taxik is. Mai cikkünk blogposztja...
prepo 2012.08.09 14:59:26
Az Akkus buszokat nem a dízellel, hanem a trolikkal lenne érdemes összevetni. Azt is csak hosszabb távon.
Kedves cikket író, mikor utazott utoljára BKV buszon, és a tisztelt kollégája?
Személy szerint a kék-szürke festés jobban tetszik, már csak a hagyomány miatt is. Ez a rikító szín nem áll jól semminek szerintem. Ez a bugyikék szín a skandinávoknál divat. Szerintem onnan lopták az ötletet, lásd Göteborg. Miért is kell nekünk másolnunk bármit? Szerintem semmilyen értelmes magyarázatot nem adtak a szín váltás okára.

Azt tök jó, hogy az ilyen cikkekben fürtökben lehet robbantani a demagógia bombát.
Tök jó lenne hazai buszt venni persze. Azt figyelembe kéne venni, hogy a BKV mennyiségben sem tud kellő buszt kiállítani. Ezért, ha lehet választani, hogy 15 új magyar, vagy 40 használt között, akkor utóbbi mellett kénytelen dönteni, mert különben nem tudna kiadni elég járművet. Nem vigasztalná a tény egy zuglóit, hogy Budán tíz vadi új busz jár, ha épp nála egy sem. Már pedig, ha jól tudom a BKV közszolgáltató.
A BKV a napi működésének költségeit is nehezen teremti elő, plusz még a hiteltörlesztés. Állami segítség nélkül nem megvalósítható az új jármű beszerzés. A kormány viszont döntött. Stadionokat épít. A több ezer munkahely viszont enyhe túlzás, ha a buszgyártásról van szó.
Amennyiben egyszerre lecserélnék az össze buszt, akkor tízen év múlva megint egyszerre kéne azokat is lecserélni. A gond így újra termelődne.
Rengeteg dolgot el lehetne mondani még, de felesleges. Ez a cikk egy szimpla hőbörgés lett, még ha nem is annak szánta a szerző.
A biciklizés hamarosan annyira elterjedt lesz Budapesten, hogy a városvezetőknek és az infrastruktúra tervezőinek ugyanolyan komolyan kell foglalkozni a témával, mint az autós közlekedéssel. Erre szeretné felhívni a figyelmet a szeptember 22-i kerékpáros felvonulás, amelynek csak a…..
prepo 2011.09.22 12:07:18
@Tapogatott Kukorica:

Ja, hogy az utakat az autók után befizetett adókból és biztosításokból építik? Ebben te egész biztos vagy?
Modellfan blogja Visszatérve 2010.06.03 21:07:00
a roco Y kocsijára; kétséges egyelőre, hogy milyen vagont is fognak kihozni, ugyanis a terv egy elég érdekes mix volt, de leginkább egy győri kocsi nyomait lehetett megtalálni benne, viszont ahhoz meg hibák is voltak, hogy győri legyen. Handmuster-t, vagy valami kézzelfoghatóbbat a…..
optomi vonatozik Épületek 2010.02.25 14:38:00
   Az év eleje úgy indult, hogy berendeltem ezt-azt a neten keresztül, vízdarut, gyalogos felüljárót az Auhagentől, hegyvidéki kilátótornyot a Fallertől, váltóállító tornyot, víztornyot és egy városias jellegű állomást a Vollmertől, majd jól…..