Regisztráció Blogot indítok
Adatok
madaraszmarti

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
(A bejegyzés alján frissítve.) ...és milyen sokat érhetnek! Gondolj bele, ha a TE neved, vagy a céged, terméked neve a tét. Vajon mennyit ér ez meg neked? És a konkurenciádnak? Visszatérő kérdés, rendszeresen belefutok: a Google-ben a konkurenciám hirdet a cégem, termékem…..
madaraszmarti 2010.03.23 22:21:12
Szia Konrád!

A védjegyek kérdése nem újkeletű, a válasz viszont valamivel árnyaltabb.

Nem beszélhetünk általánosan védjegyek szerinti irányelvről, mert ez területenként változik: mint ahogy a televíziós v. rádiós reklámtörvények is országonként változók, a Google a védjegyek esetében is területi megkülönböztetést alkalmaz. Míg pl. egyes országokban a tévében láthatunk összehasonlító reklámokat, otthon ilyenekkel nem találkozunk - az online világban is szükséges volt tehát a területenkénti megkülönböztetés. A következőkben a hazai hirdetési irányelveinkről írok.

A részletes irányelv itt található:
adwords.google.com/support/aw/bin/answer.py?hl=hu&answer=6118, itt leírjuk, melyik esetben mi a teendő. Ha a védjegy tulajdonosa nem "szól" a Google-nak, nem tudhatjuk és nem is vagyunk olyan helyzetben, hogy eldöntsük, hogy az ő márkája védjegy - ezért szükséges a bejelelentés. A folyamat több szempontból is kedvező: ha már valaki a hazai bejegyeztetési folyamatot elkezdte és igazolni tudja, hogy az folyamatban van, már hozzánk is benyújthatja a kérelmet. Emellett lehetőség van a védjegyed hirdetési jogának a továbbadására is olyan esetben, ha a termékedet mások is értékesítik, és az a te érdeked is, hogy ezt sikeresen tegyék (tehát nem konkurálsz velük).

Az irányelv szigorúságát mutatja, hogy szigorúan fiókszintre vonatkozik, ezért a több fiókot kezelők esetén is elkerülhető az esetleges visszaélés.

Összességében tehát ha azt szeretnétek kivédeni, hogy a védjegyetekre hirdessenek versenytársaitok, a fenti segítséggel és az alábbi űrlapon továbbítsátok ezt felénk: services.google.com/inquiry/aw_tmcomplaint.
madaraszmarti 2010.03.23 22:44:51
@Konrad: Ezekben az esetekben mit vennél döntő tényezőül? Hogyan határoznád meg, hogy ha pl. több ugyanolyan név esetén melyik az "igazi", "eredeti"? A Google nem hozhat döntést ilyenek felett, ezért csak az adott ország hivatalos helyén már bejegyzett vagy bejegyeztetés alatt álló védjegyek kérhetik a Google-nél is a védelmüket.