Regisztráció Blogot indítok
Adatok
_B_

0 bejegyzést írt és 793 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Én még nagyon az elején vagyok ennek az egésznek, de drótszamáron közlekedőként úgy gondolom, hogy muszáj párbeszédet nyitnom a biciklisek idegesítő szokásairól. Ezek a szokások nem csak kívülről nézve cukkolják a nép fiát, de balesetveszélyesek is egyben...
Biciklin tekerve hirtelen megnő a világ felbontása, aminek egyik ajándéka az a szabadon kukkolás, ami az álló autók mellett elgurulva minden drótszamarasnak elérhetővé válik. Autósok tömött sorokban állnak a pirosban (és gyakran a zöldben), én pedig jobban látom, hogy mit csinálnak odabent. Autósok!…..
_B_ 2020.09.11 15:19:57
@konrada: teljesen egyetértek veled, én is a gyalogosok tempójában szoktam áttekerni a zebrán, jellemzően olyan lámpás kereszteződésben, ahol máshogy nem tudnék átjutni a túloldalra.
Járdán sem szállok le amíg az úttól eljutok a biciklitárolóig, vagy oszlopig, ahova lezárhatom. Eleve ha leszállok és tolom, pont 2x annyi helyet foglalok.
Annyi a lényeg, hogy járdán és zebrán gyalogos tempó, és óvatosság.
Van barom amelyik még csenget is, meg 25-tel centizi a gyalogosokat, ők többnyire átmennek az összes piroson is, legszivesebben billencs alatt látnám őket.
_B_ 2020.09.11 15:54:08
@consul: Ennek semmi köze a zebrához, ezt ilyenkor beidézni funkcionális analfabetizmus.
Autósként, bicajosként, a HÉV-en zötykölődként egyaránt érthetetlen, hogy miért kell a főváros 3. kerületének egyik legparásabb szakaszán Tour de France-bajnokot imitálni vitatható tüdővel, egyensúlyérzékkel és combizommal. Mutatom a térképen, hol ne tekerj feleslegesen, mert veszélyes...
_B_ 2020.09.10 13:48:57
@Misimac: "Fenti bringaút nem bringaút. Tekersz, leszállsz-tolod, megint tekersz, megint leszállsz és így tovább. Ez nem biciklizés. És kerülôút, 10 perccel hosszabb is. Engem ott is elütnek a keresztutcából kijövô autók."

hát engem még egyszer sem akartak ott elütni, lehet azért, mert ismerem a jobbkéz szabályt?
Igazából azt sem értem milyen 10 percről többletről beszélsz, amikor az egész szakasz nem tart összesen 5 percig (miklós utcai kitérővel).

Egyébként meg a Tímár utcai felüljárót az Árpád fejedelem útján ki lehet kerülni (Kolosi tér HÉVnél van átjáró)
Utazó Tódi Magyarország I. 2020.09.05 06:00:00
Bár már voltak jelei, év elején nem gondoltam volna, hogy egész nyárra egyetlen magyarországi utazást tudunk összehozni, ráadásul azt is milyen nehezen. Mialatt szorgalmasan látogattuk a vidéki Anglia látnivalóit, folyamatosan tervben volt egy hazaút, de valami mindig közbejött...
_B_ 2020.09.07 07:17:00
@milkabögre: "A rántott hústól meg azért ne ájuljatok el, ugyanis dekára adják, tehát nekik elemi érdekük, hogy ekkorára vágják a húst."
Elárulom, ez lenne a normális. Néhol olyan pofátlanul kis adagokat adnak, hogy egy óvodás tízóraira nem lakna jól vele.
Az 5 dkg húsból készült főételre ha van is igény, akkor adják 500 Ft-ért, ne 3000-ért.
Én szeretem a mérleges helyeket. Az legalább korrekt. A halsütőben sem darabra kapod a halat.
Sőt, képzeld a piacon is lemérik az árut
Két mocsok kényelmi szempont, ami a biciklit parkolóba teszi az autózással szemben. Nem igazán lehet azokkal vitatkozni, akik ezek miatt nem szállnak ki az autóból...
_B_ 2020.09.02 10:41:09
@wadcutter: ok, szerinted ha az a 4 millió budapesti+ingázó egyenként autóba ül, akkor hány sáv kéne a nagykörúton? 10 sem lenne elég.
Az autót azért kell háttérbe szorítani, mert egyszerűen nem fér el.
A biciklis/motoros és a tömegközlekedés helyigénye töredéke az autónak.
Senki nem kényszerít arra, hogy túlzsúfolt városban élj.
Amúgy is csökkenteni kéne ezt az undorító vízfejet.
_B_ 2020.09.02 11:15:05
@chrisred: "Magyarországon az Unión belül Románia után a legkevesebb az autók átlagos száma, 338/1000 fő"
Az átlag nagyon rossz mérőszám. Budapesten és környékén ez abszolút nem igaz.
De egyetértek, hogy a tömegközlekedést javítani kell.

@wadcutter :
A tömegközlekedést pont hogy úgy kéne fejleszteni, hogy a "tömeg" részt javítsuk fel csúcsidőben a jelenelgi csúcsidőn kívüli szintre. Így mindjárt nem lenne olyan undorító az egész
_B_ 2020.09.03 10:02:42
@shitgun: "A friss izzadtság letörölve nem lesz büdös, nekem az a tapasztalatom, hogy ha reggel otthon letusolok, és befelé menet megizzadok, akkor egy papírtörölközős felsőtest áttörlés, meg deózás után egész nap teljesen rendben vagyok szagilag"
Hát azért ha már papírtörlővel kell törölgetni, az elég erős. Persze van amikor annyira fülledt párás az idő, hogy úgyis ez lesz a vége, de általában lassabb tempóval visszább lehet venni az izzadásból.
Abban egyetértek, hogy ha bent nincs zuhany, akkor frissen tusolva kell indulni, mert akkor nem leszel büdös száradás után. Viszont amikor másodszor megizzadsz rá, akkor hagyj fel minden reménnyel :D
Az izzadás utáni utólagos deo-zás sajnos csak önámítás.
Két nappal ezelőtt pofán "gázzal füstölt" a szúnyogirtós kocsi az Etele térnél, ami után percekig alig kaptam levegőt. A jelenetben nem volt kegyelet. Random József negyvennel suhanva küldte a vegyszert rám és az arra sétálókra. Legalább nem maradt szúnyog a tüdőmben. Ennél azért jóval nagyobb…..
_B_ 2020.08.29 10:29:56
@apro_marosan_petergabor: "Nem csak az autók tehetnek róla. Igen, s főképp nem. A rossz tüzelés a fő légrontó hatás."
Igen, főleg most nyáron :D
Nyáron is volt már jópárszor határérték felett a szálló por (égéstermék, fékpor, gumipor)
A belvárosban jellemzően nem a tüzelés a probléma, hanem a dugóban pöfögő autók tömkelege, akik még tetézik is azzal, hogy 5 métert padlógáz-padfék üzemben tudnak csak előbbre menni.

A kétütemű robogók/motorok tiltása ellen én sem hadakozék, pedig nekem is az van. Ha lehetne legálisan 152cc 4üteművel járni B jogsival, senki nem ülne fel ezekre a kávédarálókra.

A műszakin okosba áttolt szarokat is el kéne takarítan az egész országból, elsősorban nem is a légszennyezés, hanem a fokozott balesetveszély miatt.

A forgalomcsillápítás nem jár plusz szennyezéssel. A nagykörúton eddig 2 sávon állt a dugó, most 1-en áll. Fele annyi kocsi. Tavaly is ugyanennyi idő volt körbeérni a nagykörúton kocsival.
Valahogy forszírozini kell a kényelmi autósokat, nem fér el 1 autó/irodista a városban.
P+R parkolók kellenek. Sok.
És a tömegközlekedést is fejleszteni kell, de az autókat ki kell szorítani.
Ha csak az járna kocsival akinek rakománya van, úgy lehetne közlekedni autóval városban, mint a covidpara alatt.
Az aktatáska nem rakomány, meg az iskolába hurcolt gyerek sem.
Idén megvolt az első repülős utam. Ennek apropóján megosztom veletek a saját tapasztalatomat és röviden összefoglalom milyen új szabályokra és változásokra számíthatnak azok, akik a jövőben repülni szeretnének. Illetve szeretnék rámutatni, hogy bár manapság minden lépésünknél meg akar minket ölni a…..
Alimento COVID szkepszis 2020.06.15 07:10:15
Tudom, hogy a koronavírus körüli felhajtás már sokaknak a könyökén jön ki, de van egy-két olyan jelenség, amiről mindenképpen szeretnék megemlékezni...
Szerettem inni. Nem magamban, nem otthon cél nélkül, hanem társaságban. Jól bírtam a piát, nem voltam tőle hülye, másnapos is alig, de nagyon nehezen tudtam tőle teljesen megválni. A környezetem ráadásul nem is értette, hogy miért teszek ilyet, én pedig azt, hogy miként éljek alkohol nélkül.…..
_B_ 2020.06.17 10:33:22
@Lupy67: Leírtad az első értelmes kommentet, mindjárt neked estek a vallási fanatikusok :)
Teljesen egyetértek veled.
MINDENT mértékkel kell fogyasztani. Ezek a mostanában felkapott "mentes" életmódok csak a gyenge embereknek valók, max 1-2 évig kitart mellette, aztán jön egy új őrület, amivel próbál önigazolást szerezni, hogy ő mégiscsak erős jellem. És nyilván nem bírja megállni társaságban sem, hogy ezt ne hangoztassa.
Ha azt gondoltad, hogy a programozás csak a kockáknak való, akik algoritmusokkal kelnek és fekszenek, meg fogsz lepődni, milyen eredményre jutott egy friss kutatás, melyben programozók agyát szkennelték. Ami arra is rávilágíthat, miért van annyi bug (hiba) a programokban...
Bár az új kerékpársávok felfestése már több mint egy hónapja elkezdődött, azonban a kialakításuk, a szerepük és az, hogy szeptember után mi lesz a sorsuk, a mai napig heves érzelmi és adott esetben szakmai viták tárgyát képezik. Ez a körúti sávra kiemelten igaz, ami a Nagykörút városban betöltött…..
A hazai főváros egyik legikonikusabb tere nagyon szomorú eseményeknek volt szemtanúja a múlt hétvégén. Két fiatalt késelt halálra másik kettő, akik valószínűleg drog és alkohol befolyása alatt álltak. Egyáltalán nem normális az eset, hogy a város szívében ilyen megtörténhet. Azonban sajnos várható…..
_B_ 2020.05.31 09:53:21
@math0: te hulladék patkány geci. A nácik meg lettek büntetve, még ma is fizeti egész Európa, lehet temlemaeadtál valamiről.
Most a rasszista magyargyilkosok miatt van a balhé. A cigány azert megy neki a fehérnek késsel, mert más fajta, és azért nem kár. Egymást csak botokkal verik. Vedd már észre hogy nem csak a fehérember lehet rasszista.
_B_ 2020.05.31 15:18:38
@math0: "én még nem láttam Magyarországon olyat, hogy cigányok százával kimentek volna a Deák térre uszítani a nem cigányok ellen"
De nem ám. Mert a tüntetés az a civilizált demokraták eszköze, azt hittem ezt tudod.
Azok nem tüntetni mennek, hanem rögtön leszúrják, kirabolják, leütik, félholtra verik a "csicska magyar kuttyákat".
Sajnos az ő taktikájuk eredményesebb
_B_ 2020.05.31 19:42:09
@math0: hol veszed a cuccot? én is kipróbálnám, kíváncsi vagyok milyen belülről ekkora nyomoréknak lenni
Nos van ez a dolog velem meg a lángossal... egyszerűen imádom a sajtos-tejfölös lángost, és a strandon kapni a legfinomabbat belőle, de tényleg :) Amióta nem eszem állati tejfölt meg sajtot, űr tátong a kis lelkemben. Na jó nem, de tényleg hiányzott, és oooooooolyan eszméletlenül jól esett újra enni…..
Heves vitát váltott ki 32 klub és fesztiválszervező nyílt levele, miszerint nem fizetik vissza az elmaradó koncertek jegyárát, mert akkor csődbe mennének. A levél publikálása óta több aláíró visszakozott, és megszólaltak olyan piaci szereplők is, akik nem írták alá a kiáltványt. Na de mit mond a…..
Egyre népszerűbb húspótló a tofu, semleges íze és egyedi állaga miatt sokan használják arra, hogy kiváltsák vele az állati fehérjéket. Hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy ami vega, az egyben egészséges is, ha pedig egészséges, akkor biztosan környezettudatos is egyben. Nos, a tofu esetén ez pont nem…..
_B_ 2020.02.20 07:34:47
@Matyika Ápolója: ez az utolsó odabaszott rendesen :))
Meglepett Tóth Péter államtitkár előadásában az 50. Autóbusz Szakértői Tanácskozáson egy grafikonon (ld. alább) a távolsági autóbusszal és a vonattal együtt, egyenrangú utazási módként feltüntetett a TELEKOCSIZÁS. Pedig nem is tartalmazta az összes – Budapest és a nagyvárosok közötti – telekocsis…..
_B_ 2020.02.19 13:13:49
@midnight coder: én uberrrel szivesen utaztam, pont az értékelős rendszer miatt.
Taxizni nem szoktam, 1 havi BKV bérletet veszek inkább 1 taxizás árából :D
Szeritnem semmivel nem nagyobb rizikó egy telekocsi sofőr, mint egy taxis
forrás: busy.org A legjobb az lenne, ha a magam dolgával foglalkoznék. Sokszor érzem így. Ahogy vénülök, úgy egyre inkább. Kicsiny vidéki edzőparkban fiatal suhancokat látok, ahogy edzeni próbálnak. Mondjuk ez rendben is van, mert simán ülhetnének is sörrel a kezükben. A baj ott van, hogy minden,…..
Az egyik kábeltévén nagy erőkkel reklámozza magát egy utazási iroda, csupa Kanári-szigeteki utakkal - a neve nem fontos, mellesleg egy spanyolországi székhelyű cég magyarországi leányvállalat nélkül. Megnéztük, mit tud, és igencsak meglepődtünk. Ekkora haszonkulcsot felszámolni a gyakorlatilag…..
_B_ 2020.02.10 21:38:47
@geegee: A bérautó helyett a buszozás tök jó addig amíg nem akarsz sokmindent megnézni, és sok időd van.
Mi olyanok vagyunk, ha már ott vagyunk, akkor próbálunk minél többet kihozni az ott töltött időből.
Autónk 8 napra 60 EUR volt. Ennyiért nem éri meg buszon vesztegetni az időt.
Komoly sajtóvisszhangot váltottak ki a Levegő Munkacsoport és a Greenpeace által Budapesten nemrég végrehajtott mérések eredményei, amelyek arra utalnak, hogy a levegőszennyezettség jóval károsabb annál, mint a amire hivatalos mérőállomások adataiból lehet következtetni.   Bár a hivatalos…..
_B_ 2020.01.31 13:31:58
@igazi hős: Eltaláltad, a városban többet szennyez vele.
Hidegüzemben sokszorosa a károsanyagkibocsátás. Nem a CO2, mert az csak 1,5-2x annyi (arányos a fogyasztással), hanem az egészségre káros melléktermékek.
A bevezető utakat a budapestiek ugyanúgy használják, mivel legtöbben "befele" mennek és "kint" laknak. Mivel bent a sok iroda és airbnb miatt gyakorlatilag teljesen elfogynak a valódi lakások (de amúgy parkolóhely sincs, szóval nem is sokan akarnak a belvárosban lakni).
Szabad parkolóhely éjszaka sincs, biztos a sok agglomerációs hagyja a kocsiját egész éjszakára ott... várj csak akkor mivel ingázik?
A város annyira megtelt helyi autókkal, hogy az ingázók csak oda tudnak leparkolni, ahonnan a budapestiek már elmentek kocsival aznapra. A kertvárosokban házanként 2-3 autó van, szinte mindenhol.
A mi lakótelepünkön (XI. kerület) este 7 után gyakorlatilag nincs szabad parkolóhely. Nap közben több van az erős P+R jellegű használat ellenére (nem fizetős övezet, metró mellett)
_B_ 2020.01.31 15:09:14
@Arcade Macho: A lényeg az arányok. Köszi a linket.
"3-ból 1 autós jön az agglomerációból."
Tehát a Budapesten autózók 2/3-a budapesti.
Sok embert ismerek, aki Pesten 15-30 perc gyalogtávra autóval jár be munkába.
Az agglomerációsokat könnyebben le lehetne beszélni a behajtásról normális méretű P+R parkolókkal, rendes elővárosi vasúttal. Senki nem szeret a dugóban szívni, de ha még dugóval együtt is kényelmesebb és gyorsabb is kocsival, addig nem fogják letenni.
A behajtási díjat jó magyar módjára kikerülik majd, elszámolják cégre, bejelentkeznek pesti lakcímre haverhoz (sőt, erre komplett üzletág fog épülni), koszos lesz a rendszám, stb....
A km arányos útdíjjal egyetértek, de ehhez tele kéne szórni a várost ellenőrző kamerákkal. Nem elég a fűutakat, mert azt ki lehet kerülni.
Az üzemanyagot sem adóztathatod végtelenségig, mert Ukrajnából lesz okosba....
_B_ 2020.01.31 19:09:31
@Arcade Macho: a teljes képhez hozzá tartozik, hogy kis túlzással a sok gonosz ingázó tartja el adóval a várost, és tartja életben a gazdaságát. meg büdös dízellel hozzák a kaját a papíron 1.7, valójában a szürke bérlők miatt 2.5 milliós budapesti lakosságnak. büdös dízellel járnak a munkások is a segged alá építeni mindent.
A leggyakoribb kifogás az edzés kihagyására vagy el nem kezdésére, hogy "nincs időm edzeni". Ez a mondat már ősidők óta a legkelendőbb termék a kifogásgyárban. Más szóval az, hogy nincs időm, nem új dolog. Főleg akkor hangzik el egyre gyakrabban, amikor közelednek a szabadságok és a különböző…..
A Karácsony közeledtével a mogyorós-csokis krémek fogyasztása is megnő. Sok sütibe használjuk ezt a terméket, nem beszélve róla, hogy néha csak úgy magában is megesszük. Több új termék is megjelent ezen a piacon, úgyhogy időszerűnek tartottunk egy tesztet, amin nem kis meglepetés született!..
Mindenki szingli Szingli és mingli 2019.12.18 17:00:00
Ha már megszoktuk, hogy az egyedülállókat szinglinek nevezzük (és könyörgöm, anélkül hogy közben fintorognánk), akkor szembejön a még furcsább mingli kifejezés. Sokaknak a muglik jutnak erről eszükbe, vagyis a varázsmentes emberek a Harry Potter univerzumból – akik a varázslók világából nézve igazi…..
_B_ 2019.12.20 13:25:06
@Almandin: Ez szerintem nem üti meg a "kapcsolat" szintjét. Ez max viszony. Kúrópajtásság. Friends with benefits.
Az ok, hogy nem kell fejest ugrani mindenbe, de azért pár év "próbaidő" után lehetne szintet lépni egy kapcsolatban.
Az összeköltözés azért tesz tönkre kapcsolatokat, mert addig csak randizni és dugni jártak össze, és mint a mondás is tartja, lakva ismerszik meg az ember. Ott bukik ki, hogy valójában nem illetek össze.
_B_ 2019.12.20 14:58:34
@Almandin: Ha valaki nem hajlandó veled összeköltözni, akkor annyira nem kellesz neki, ennyi a magyarázat. Ezt végülis felfoghatjuk oktatásnak is :)
Undorítónak érzem, hogy elbaszott élethelyzeteket aggatunk fel valami jelzővel, majd megpróbáljuk trendiként beállítani.
Megnyugtatlak, én is voltam szar kapcsolatban is, meg voltam sokszor egyedül is, ne hidd hogy különleges hópehely vagy. Most égy ideje jól vagyok. De azért fordulhatott ez elő, mert a szar kapcsolatot mertem lezárni. Ha engem dobtak ki, akkor sem dőlt össze a világ végleg. Nem kell mindenbe beletörődni.
Nincs semminek "ideje", ha 40 évesen találod meg azt akivel együtt tudsz élni, akkor nem kell fosni az összeköltözéstől. Beszélni kell a problémáról, mert az igen komoly probléma, ha valamelyik fél nem akar összebútorozni. Persze lehet takargatni a fost a szőnyeggel, de előbb utóbb felszínre fog kerülni, és minél később, annál szarabb.
_B_ 2019.12.22 22:15:38
@MaxwallBircawoman: WOW! Köszönöm a logikus érvek sorozatát. Megszaladt az agymosás?