Regisztráció Blogot indítok
Adatok
futobolond

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Sikerről szólnak ma a hírek, a hazai Gripen-flotta tízezredik órájának megrepüléséről (aktuálisan tegnap történt meg). A szerződés fenntarthatósága, a megfelelő mennyiségű üzemanyag és a műszaki állomány megtarthatóságának és utánpótlásának háromszögében…..
futobolond 2013.12.20 21:12:27
Akkor tegyük a dolgokat tisztába!
1.egy repülő műszaki altisztnek(de minden altisztnek) alapvető feltétel az érettségi! Olyan altiszt már nincs aki "csak" szakmunkást végzett! Hozzáteszem, hogy sokan már az altisztek közül is felsőfokú végzettségűek
2. ha gripen műszaki akar lenni valaki, akkor feltétel az angol középfokú nyelvvizsga is
3. ha mindez megvan, akkor némi üzemeltetési tapasztalattal a háta mögött, kijuthat Svédországba, és elvégezheti a JAS-39 tanfolyamot. Az oktatás angol nyelven folyik az első betűtől az utolsóig!
4. A sikeres elméleti vizsga után a gyakorlati oktatás következik, immár idehaza kb 6 hónap időtartamban
5. ha elvégezte ezt is és sikeres szakszolgálati vizsgát tett a magyar hatóság előtt, akkor elkezdhet dolgozni,eleinte felügyelet mellett, majd önállóan
Ez alsó hangon minimum 2 év. Utána járhat repülésre akár nappal akár éjszaka, vagy járhat dolgozni a hangárba két műszakba. Aki irigyli, próbálja ki!
Az elvándorlásról pedig annyit, hogy egy bizonyos cég felismerte, hogy milyen értéke van ezeknek az embereknek(fegyelmezettek a munkájukban, műszaki végzettségűek, jól beszélnek angolul) és négy-ötszörös fizetésért elcsábítja őket.
Tehát tisztelt Phoenix_HTKA nem kellene hülyeséget írni! Főleg, ha tényleg műszaki vagy!
Ja a fizetést majdnem kifelejtettem! Mindenkire ugyanaz a bértábla vonatkozik a Magyar Honvédségben! Ami pluszt kap egy műszaki az az üzembetartási pótlék( kb bruttó 9000 ft), és a műszakiak élelmezési utalványa(16500 ft Erzsébet utalvány).Osztályos pótlék az van pl a híradóknál,gépkocsivezetőknél is. Tehát ennyi a plusz. De más alakulatoknál is vannak pótlékok(díszelgési pótlék, búvárpótlék....) csak az nem fáj senkinek!
futobolond 2013.12.20 23:33:21
@Open Skies: tisztában vagyok vele, én tényleg ott dolgozom :) A probléma, hogy egy repülő műszaki altiszt képzése is több év! Akiket "elveszítettünk" eddig, azok több 10 évnyi tapasztalatot vittek magukkal. Mert gondolom az is tiszta mindenkinek, hogy minél több tapasztalattal rendelkezik, annál "értékesebb". Sajnos ezt az említett cég is hamar felismerte :(